2007. nyár
(II. rész)

Előző oldal

 

A villamosok között volt újdonság, a pár hónapja Bécsből vásárolt három villamos személyében. A képen az egyik, a 4713-as (bécsi pályaszám) SGP E1-es motorkocsi.

A másik kettő Lohner C3-as pótkocsi, 1132...

... és 1123. Hogy mi velük a cél, azt nem tudom, lehet, hogy csak alkatrésznek kellenek, bár nem jönnének rosszul a reggeli csúcsidőben, főleg a pótkocsik.

Újra az E1-es, az M5-ös hóseprő mellett.

Ez pedig (pályaszám szerint) az első miskolci bécsi. Több, mint négy éve forgalomban van itt, ki tudja, mennyi van még neki hátra.

 

Ebben az egy bécsiben a faülésekre kis párnákat ragasztottak, de ettől csak kényelmetlenebbek lettek.

A műszerfal.

151. Idén is közlekedett a kisvasúti napon, de én nem tudtam ott lenni.

AKD-690 a nemrég felújított Hősök tere mellett.

Munkanapokon, az Újgyőriről 13:55-kor induló 9-es járatban csuklós közlekedik. A 787-es MAN a Szervezet u. megállóhoz közeledik.

Július 23-tól a 68-as járatok csak Újgyőri főtér és Bükkszentlászlói elágazás között közlekednek, gázvezeték építés miatt. Ez a kép még az eredeti végállomásánál készült.

 

Míg ezek már az elágazásnál. 10-15 perc kiállás van itt, mivel az eredeti időpontban indulnak vissza.

AKD-547 az Újgyőriről hamarosan elindul a telepre.

Július 26. és 28. között, a Regimentfest idején a belvárosban időszakosan terelve közlekedtek a buszok. Amikor egy délutánon kint voltam, a Kazinczy utcát és az Erzsébet teret zárták le, így a buszok mindkét irányban a Corvin-Szentpáli utcákon át mentek, míg a 21-es a Kis-Hunyad utcán. A 38-as a Népkertnél végállomásozott, és a körforgalomban fordult, a 33-as a Vörösmarty utcánál (a képen), a 2-es megállójában, ő is a népkerti körforgalomban fordult.

A Centrumnál végállomásozó járatok a Madarász Viktor és Horváth Lajos utcákon fordultak, így visszafelé is itt jöttek. HFD-501-nek amúgy nagyon csúnya hangja van.

 

Az eredetileg mindkét irányban a Kazinczyn közlekedő 14-es is a Centrumon keresztül járt, így a Reptér felé visszaállt a régi, 2006. november másodika előtti forgalmi rend, igaz csak kis időre.

HEX-144 a Centrumnál, 44-esként.

Terelt 21-es.

 

AKD-568 elindul a Húskombinát felé, majd egy bő negyedóra múlva vissza is érkezik.

HPR-534 is itt állt, szintén 18-asra „táblázva”.

804 a 8-as felszállóhelyén. Egyébként egy érdekes dolgot figyeltem meg az utóbbi időben: a 8-ason munkanapokon délutántól egy csuklós busz jár óránként, tök üresen. 13 és 14 óra körül pedig (ekkor félóránként jár) mindig szóló járműveket látok, amin szoronganak az utasok, mivel akkor vannak sokan a viszonylaton. Leegyszerűsítve, amikor sokan vannak, szóló jár, amikor kevesen, akkor csuklós.

A 216-os Tatra a selyemréti felüljárónál.

A 211-es Tatra műszerfala. Jelenleg már csak neki nincs digitális kilométerórája.

AKD-584 Bedegvölgy megállónál.

 

186 és 185 a vasgyári hurokban.

Augusztus 6-tól közműépítés miatt a 33-as a Gábor Áron utca helyett egy utcával lejjebb éri el a Tímármalom utcát. Ez a kép még az eredeti útvonalán készült, a Szinva túloldaláról, amint kikanyarodik a Tímármalomhoz.

Nyáron munkanap teljesen szóló lett a 29-es, hétvégén viszont csuklósok jártak.

Következő oldal

Főoldal