2014. nyár Ellenben a másik piros, a 211-es még jár, ráadásul ekkor még az
1-esen közlekedett. Ősszel a Skodák folyamatos forgalomba állásával a
Tátrák fokozatosan a 2-es vonalra kerültek, a 211-es az elsők között
volt. Egyébként, ha már a Skodákról van szó: a már fél éve közlekedő
600-as és 601-es után június 13-án utasforgalomba állt a 602-es, 603-es és
604-es is, így nyáron már öt alacsonypadlós szállította az utasokat. A 2-es vonalon ekkoriban még kizárólag SGP-k jártak. Egy hideg sori fotó. Két kép a Tiszain, még az eredeti állapotokkal,… … ugyanis július 13-án megkezdődött a vágányok
felújítása. A Tiszai és Selyemrét között villamospótló közlekedett, az
első napokban szóló, majd a józanész, a villamosokénál jóval ritkább
menetrend és az igények alapján csuklós kocsikkal. Ezt a nemes feladatot
többnyire két Ikarus 435-ös teljesítette. A VP-k csak lazán, az úton keresztben fordultak. A 2-es villamos nem közlekedett (az SGP-k nem tudtak volna itt
megfordulni, a telepre való tolatgatást meg nem vállalták be egy hónapig),
helyette az 1-es Selyemrét és Majláth között sűrítve (6-8 helyett 4-5
percenként) járt. A vasgyári hurokban pedig a 0V közlekedett hétköznap is, 12
percenként. Július 15. és 20. között a miskolci egyetemvárosban rendezték az
EFOTT-ot, ami természetesen sűrítőjáratok indítását igényelte.
Dokumentum kép jelleggel egy ilyen a Búza téren. Egészen más téma: a hibrid mozdony a majláthi megállóhelyen. És egy kicsit nagyobb vasúti jármű a Tiszai első
vágányán. Két kép a Sátoraljaújhely-Budapest gyorsvonat mozdonycserélési
procedúrájáról. Augusztus 20-án visszaadták a villamos végállomást a
forgalomnak, azonban a váltók beépítéséig csak a külső vágányt, ami néha
okozott fennakadásokat. Négy észak-déli tengelyes kép. A hétvégi ritka közlekedés
ellenére a 44-es és a 14H-s szorosan egymás mögött egészen Hejőcsabáig,
az utasok meg örülhetnek a hosszú várakozásnak, ha épp lekéstek egy ilyen
karavánt. Augusztus végén a Borsod Volán a VT Arriva MTS-339 rendszámú
Mercedes-Benz Citaro C2 buszát tesztelte. A normál esetben a fővárosban közlekedő jármű pár
napig a kistokaji vonalat szolgálta ki. A kora esti, véletlenül elkészített képek után másnap már
tudatosan mentem a Búza térre, ahol egy másik érdekességgel, az Agria Volán
egyik 256-osával is összefutottam. Jó még az öreg a háznál, egyszer jó lenne
kifogni egy ilyen kocsit egy hosszabbtávú utazáson. A Búza téri képek mellett szerettem volna valami látványosabb
helyen is fotózni, így kimentem Szirmára. Közben a 3-ason közlekedő MAN
is elment, sajnos újabban munkanap délelőtt szóló jár a viszonylaton, az
utasok nagy örömére. Oka a gazdaságosság, amivel nem lenne baj, csak miért
olyan helyen erőltetik, ahol igény lenne a csuklósra, miközben vannak
más vonalak, ahol sokszor szinte üresek a csuklósok. Ez a városnak egy másik széle, az Auchan, ahol ez a Tisza
Volános kocsi parkolt a szegedi visszaindulásig. És végül AKD-513 a Sellő utcai fordulóban. Több, mint egy
évig csak három Ikarus 260-as volt forgalomban, nyáron azonban összerakták az
513-at és az 590-et is, így ismét van szívómotoros-Prága váltós Ikarus a
miskolci tömegközlekedésben. |