2014. szeptember-december Szeptember 22-én, az Autómentesnap alkalmából az MVK Zrt. kitett
magáért: az összes nosztalgia járművet kiadta forgalomba. Délelőtt
az Ikarus 31-es tett négy kört a 14-es viszonylaton, valamint a 100-as bengáli
közlekedett a 2-es villamos vonalán. Én csak délután tudtam kint lenni, ekkor
a 151-es járt az 1-es vonalon. A kép az első körben kifelé készült,
amint kis késéssel megérkezett a kocsi Alsó-Majláthra. A Városháztéren bemutatták az épp kölcsönben lévő,
gázüzemű MAN Lion’s City CNG-t is. Kezdhetünk hozzászokni a
látványhoz, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy hamarosan 35 csuklós és 40
szóló jármű áll forgalomba Miskolcon. Egy bécsi a Villanyrendőrnél. Nem, ez nem nosztalgiaként
közlekedett, ősszel még szorgosan rótták a köröket nap, mint nap. A 151-es ismét Diósgyőr felé. A villamos öt év után
szállított ismét utasokat, jó volt újra utazni vele, főleg, hogy ezt előző nap Szegeden is megtettem a
típussal. Az Ikarus 620-as az 1-es viszonylaton közlekedett a délután
folyamán, a Tiszain sikerült két szép képet készíteni az időközben megérkezett
CNG-s MAN társaságában. Újabb két kép a másik, Majális-parki végállomáson. A típus első
példányai 1959 nyarán álltak forgalomba épp az 1-esen, igaz akkoriban a
külső végállomás még a Papírgyárnál volt. Bár az E1-es motorkocsik ekkor még közlekedtek, a pótkocsis
szerelvény már nosztalgiának számított, mivel 2010. április 30-án
szállítottak utoljára utasokat. 2010 őszén, amikor a belvárosi szakasz felújítása után
ismét közlekedtek a bécsi villamosok, a pótkocsik már nem álltak újra
forgalomba. A 300-ast szerencsére megtartották, sőt nyáron kapott egy
kis felújítást, a többit (301-305) viszont szétvágták. Jó volt négy év után újra pótkocsival utazni. Egyébként most, fél évvel később úgy néz ki, hogy a 185-300
szerelvény marad meg nosztalgiának. Egy képen az utolsó FVV csuklós és az utolsó Tatra. Mondjuk ez
így kicsit fals megfogalmazás, mivel a 151-es időrendben volt utolsó, a
sorozat a 174-es pályaszámig tartott. Ellenben a 217-es számozásban utolsó,
hogy forgalomban melyik lesz utoljára, az majd pár év/évtized múlva kiderül. A 151-gyel visszamentem a Tiszaira, ahová a pótos bécsi is
befutott. Majd a bengáli a telep felé vette az irányt. Jó kis program
volt, reméljük lesz még példa hasonlóra. A 69-esen ritkaságszámba megy az Ikarus 260-as, így kihasználtam
az alkalmat az egyik vasárnap délután, és csináltam egy-egy képet Majláthon
és Diósgyőrben. Diósgyőrben szerencsém volt, épp sikerült elkapni a próbajáratozó
619-est, ráadásul a váltón visszafogva. Aztán vártam már két menetrendszerinti kocsit is. Az ősz folyamán a Skodák forgalomba állásával párhuzamosan
a Tátrák fokozatosan átkerültek a 2-esre. Szeptemberben még csak a bécsiekhez
hasonlóan szintén piros 211-es járt a vonalon. SGP-k szintén az Újgyőri piacnál. Valamint a Győri kapuban. Gyula utca a klasszikus felállással: az 1-esen még Tatra, a
2-esen bécsi. Balázs Győző tér. És Szent Anna tér, itt már a 602-es Skoda is befigyel. Igazából most, fél évvel később, az oldal készítése közben
döbben rá az ember, hogy lezárult egy korszak Miskolc történetében. |