2014. szeptember-december
(II. rész)

Előző oldal

Szeptember 22-én, az Autómentesnap alkalmából az MVK Zrt. kitett magáért: az összes nosztalgia járművet kiadta forgalomba. Délelőtt az Ikarus 31-es tett négy kört a 14-es viszonylaton, valamint a 100-as bengáli közlekedett a 2-es villamos vonalán. Én csak délután tudtam kint lenni, ekkor a 151-es járt az 1-es vonalon. A kép az első körben kifelé készült, amint kis késéssel megérkezett a kocsi Alsó-Majláthra.

A Városháztéren bemutatták az épp kölcsönben lévő, gázüzemű MAN Lion’s City CNG-t is. Kezdhetünk hozzászokni a látványhoz, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy hamarosan 35 csuklós és 40 szóló jármű áll forgalomba Miskolcon.

Egy bécsi a Villanyrendőrnél. Nem, ez nem nosztalgiaként közlekedett, ősszel még szorgosan rótták a köröket nap, mint nap.

A 151-es ismét Diósgyőr felé. A villamos öt év után szállított ismét utasokat, jó volt újra utazni vele, főleg, hogy ezt előző nap Szegeden is megtettem a típussal.

 

Az Ikarus 620-as az 1-es viszonylaton közlekedett a délután folyamán, a Tiszain sikerült két szép képet készíteni az időközben megérkezett CNG-s MAN társaságában.

 

Újabb két kép a másik, Majális-parki végállomáson. A típus első példányai 1959 nyarán álltak forgalomba épp az 1-esen, igaz akkoriban a külső végállomás még a Papírgyárnál volt.

Bár az E1-es motorkocsik ekkor még közlekedtek, a pótkocsis szerelvény már nosztalgiának számított, mivel 2010. április 30-án szállítottak utoljára utasokat.

 

2010 őszén, amikor a belvárosi szakasz felújítása után ismét közlekedtek a bécsi villamosok, a pótkocsik már nem álltak újra forgalomba. A 300-ast szerencsére megtartották, sőt nyáron kapott egy kis felújítást, a többit (301-305) viszont szétvágták.

Jó volt négy év után újra pótkocsival utazni.

Egyébként most, fél évvel később úgy néz ki, hogy a 185-300 szerelvény marad meg nosztalgiának.

Egy képen az utolsó FVV csuklós és az utolsó Tatra. Mondjuk ez így kicsit fals megfogalmazás, mivel a 151-es időrendben volt utolsó, a sorozat a 174-es pályaszámig tartott. Ellenben a 217-es számozásban utolsó, hogy forgalomban melyik lesz utoljára, az majd pár év/évtized múlva kiderül.

 

A 151-gyel visszamentem a Tiszaira, ahová a pótos bécsi is befutott.

Majd a bengáli a telep felé vette az irányt. Jó kis program volt, reméljük lesz még példa hasonlóra.

 

A 69-esen ritkaságszámba megy az Ikarus 260-as, így kihasználtam az alkalmat az egyik vasárnap délután, és csináltam egy-egy képet Majláthon és Diósgyőrben.

 

Diósgyőrben szerencsém volt, épp sikerült elkapni a próbajáratozó 619-est, ráadásul a váltón visszafogva.

 

Aztán vártam már két menetrendszerinti kocsit is.

Az ősz folyamán a Skodák forgalomba állásával párhuzamosan a Tátrák fokozatosan átkerültek a 2-esre. Szeptemberben még csak a bécsiekhez hasonlóan szintén piros 211-es járt a vonalon.

 

SGP-k szintén az Újgyőri piacnál.

 

 

Valamint a Győri kapuban.

 

Gyula utca a klasszikus felállással: az 1-esen még Tatra, a 2-esen bécsi.

 

Balázs Győző tér.

 

És Szent Anna tér, itt már a 602-es Skoda is befigyel.

Igazából most, fél évvel később, az oldal készítése közben döbben rá az ember, hogy lezárult egy korszak Miskolc történetében.

Következő oldal

Főoldal