A nyár folyamán egy családi kirándulás keretén
belül Balatonfenyvesen nyaraltam. Mivel egy hétig minden nap reggeltől
estig unalmas lett volna a vízben lenni, ezért többek között fotóztam is. Ezenkívül kirándulgattam is a környéken, Kaposvárra,
Tapolcán és Celldömölkön át Győrbe, Dombóvárra és a
Szentlőrinc-Sellye vasútvonalra, ahol most Bz
hiány miatt MD motorvonat közlekedik. Azok a képek viszont kicsit később
kerülnek majd fel. Kora
hajnal a Tiszain, indulás előtt gyorsan két kép bemelegítésnek. A család autóval ment, csak én utaztam vonattal,
ezért Pesten is megálltam, hogy néhány képet készítsek az UV-król, melyek a
Fehérvári út megnyitásával újra átjöttek a pesti oldalra, igaz, épp hogy
csak, mivel a kiskörúti villamosok továbbra is a Lónyay utcai ideiglenes
végállomásig jártak. A következő UV szerelvény élén Ezek a képek is archívak
már, ugyanis augusztus 20-án közlekedett utoljára menterend szerint UV. Másnap
lezárták a Szabadság-hidat, és átszervezték a budai villamosközlekedést. Közben 3856 és szerelvénye visszaindult Budafok
felé. Szabadság-híd UV típusú villamossal. Hosszú
évtizedekig megszokott látvány volt. Két ICS Kelenföldön. Ezek a kocsik lépnek az UV-k
helyére Dél-Budán. És egy kis érdekesség: a gyors 7-esen eredetileg
felújított Ikarus 280-asok járnak, de az egyik helyett ez a 435-ös ugrott be. Miközben a vonatomat vártam a Kelenföldi
pályaudvaron, megérkezett a BVmot 001-es IC
motorkocsi. Három ilyen állt forgalomba 1995-ben (BVmot
001-003), a járműveket a Ganz-Hunslet
gyártotta. Jelenleg a Budapest-Kaposvár-Nagykanizsa
között közlekedő Somogy IC-ben járnak. Mivel nem sűrűn fordulok meg a Dunántúl
nagyvárosaiban, Székesfehérváron is megálltam egy órára. Egy Ikarus 280-asok, és a 2006. augusztus végén
vásárolt két, DAB típusú midibusz egyike. CCP-500. Egy alacsonypadlós, gázüzemű DAB busz. Szintén alacsonypadlós, szintén használtan
beszerzett Volvo SN 12. A csuklós Ikarus 280-asokat viszont újonnan
vásárolt Mercedes-Benz Conectokkal váltják fel. Talán a nap fogása: ráncajtós Ikarus 260-as,
AIJ-355. A város szocreál stílusú felvételi épülete
1951-ben épült a háborúban elpusztult helyett. Személyvonat érkezett Tapolcáról. Néhány vonattal Bz-k is megfordulnak a 29-es vasútvonalon. A fűtőházban is szétnéztem. Egy remot Szergej. A székesfehérvári Mazsola, M28 1003. Ezt a
mozdonysorozatot vontatási telepeken belüli tolatásra használja a MÁV, kb.
egy mozdonyt bírnak elhúzni. Általában a körfűtőházaknál dolgoznak,
mivel az ilyenek Magyarországon sehol sincsenek villamosítva, így az ő
feladatuk a villamos mozdonyok ki-be tolása. M41 Na persze az ország legtöbb vontatási telepéhez
hasonlóan itt is sok Bz lakik. Egy remotorizált, vagyis
motorcserén és teljes felújításon átesett M47-es tolatómozdony. És egy, még eredeti állapotban lévő, M47 V43 1188 egy személyvonattal Budapest felé indul. A körfűtőház mellett néhány villanygép
állt, például V43 1191. A sor végén a V46 051-es Szöcske. A vasútállomás Budapest felőli oldalán
lévő kihúzó vágányon M41 2329 állt. Az itt lévő szórakozóhely falán a néhai M62
161-es Szergej homlokfala látható. A vágányok másik oldalán található a kocsitároló és a VF 15-ös fűtőgép. A mozdony
korábban V41 521 pályaszámmal szolgált. Egy Ikarus 412-es. Az állomási tartalék M47 1218 volt. Az előbb látott 2329-es Hörgő, immár
vonatával az állomáson. M41 |