Ez pedig már Balatonfenyves, V43 1152-vel. A Pécs-Kaposvár-Fonyód-Szombathely gyorsvonat
Alsóbélatelepen, az M41 2308-as remot Csörgővel. Két vonat között akadt más fotótéma is. Balatonfenyves és Somogyszentpál között kisvasút
jár a MÁV kezelésében (39-es számú vasútvonal). Ez a szerelvény épp
Somogyszentpálról érkezett, majd a Fenyvesen lévő deltán keresztül
megfordult. A GV 5713-as C50-es mozdonyból és egy Ba-w
kocsiból álló szerelvény a „felszállóhelyen”. A balatonfenyvesi kisvasútállomás felvételi
épülete. Egykor sokkal nagyobb volt a hálózat: pár éve még Táskán át a csisztai
gyógyfürdőhöz is jártak vonatok, de a pályaállapotok miatt leállították
a forgalmat. Évtizedekkel ezelőtt pedig az egész környéket behálózták a
sínek, de akkor még a teherszállítás miatt, ami azóta megszűnt. Egyik délelőtt esős idő volt, ezért
strandolás helyett Keszthely felé vettük az irányt. Ez a kép még Fenyvesen
készült a 8807-es Szombathely-Pécs gyorsvonatról. Ez a kép pedig már Keszthelyen a vonatunkat
vontató V43 1065-ről. Keszthelyig villamosítva van a vonal, innen
Tapolca felé azonban a dízeleké a terep. A 26-os vonalon általában Bz-k
járnak, de néhány vonattal Csörgők is megfordulnak itt. Az pedig külön
öröm volt, hogy végre classic gépet fotózhattam. Egy Rába alvázas Ikarus EAG a város főterén,
Zala Volán színekben. Egy Ikarus 260-as ugyanott. Két Vasi Volános gép, nem messze a buszállomástól,
ami a vasútállomásnál van. Bzmot M41 2327 és a már látott M41 2114, immár GYSEV-es
kocsikkal. Egy részben első-, részben másodosztályú ABy
kocsi. A Balaton déli partján szinte csak ezek, a Németországból használtan
beszerzett kocsik járnak. Rövid idő alatt két Bz is körüljárt. A 319-es pedig Tapolcáról érkezett, majd utascsere
után Balatonszentgyörgyre indult tovább. Az utolsó nap kora reggel beutaztam a kisvasút
vonalát. A vontató mozdony GV 5733 volt. Aki egy Ba-w kocsit húzott maga után, ami, mint
látható szép tiszta volt, a kalauznak köszönhetően. Ez már a somogyszentpáli végállomás, ahol öt perc
van a körüljárásra, ami bőven elég. A vonalnak sajnos nem túl bíztató a jövője,
ugyanis a MÁV az általa üzemeltetett kisvasutakon (balatonfenyvesi,
kecskeméti, nyírvidéki) szeretné leállítani a forgalmat. Ez már a balatonfenyvesi kisvasúti telep, ahová
épp beállt az 5733-as. És itt az 5727-es. A néhány C50-esen kívül egy Mk48-as
is az állományhoz tartozik, de az ritkán van forgalomban, mivel a többnyire
egy kocsis vonatokkal a C50-esek is megbirkóznak, és kevesebb üzemanyagot
fogyasztanak. A selejtezett személy- és teherkocsik között még
egy C50-es bújik meg, GV 5710. A telep mellett vezet a dél-balatoni 30-as
vasútvonal, mázli, hogy pont jött egy vonat, még nagyobb, hogy egy Gigant
húzta, a 018-as. Elindultam a szállásunk felé, de az állomás
hangosbemondójában újabb vonat, a pécsi gyors érkezését mondták be, ezért
visszafutottam az előbbi fotóhelyre. Milyen jól tettem. M41 2112 Fonyódon. Ez a gép korábban hatvani volt. Az eredeti színterv szerint lefestett 2143-as
Csörgő Székesfehérváron, vonatból fotózva, mellette pedig egy classic
Nagy-Dácsia, M47 2070 állt. |