Balatoni nyaralás
(II. rész)

Előző oldal

Ez pedig már Balatonfenyves, V43 1152-vel.

A Pécs-Kaposvár-Fonyód-Szombathely gyorsvonat Alsóbélatelepen, az M41 2308-as remot Csörgővel.

Két vonat között akadt más fotótéma is.

Balatonfenyves és Somogyszentpál között kisvasút jár a MÁV kezelésében (39-es számú vasútvonal). Ez a szerelvény épp Somogyszentpálról érkezett, majd a Fenyvesen lévő deltán keresztül megfordult.

 

A GV 5713-as C50-es mozdonyból és egy Ba-w kocsiból álló szerelvény a „felszállóhelyen”.

A balatonfenyvesi kisvasútállomás felvételi épülete. Egykor sokkal nagyobb volt a hálózat: pár éve még Táskán át a csisztai gyógyfürdőhöz is jártak vonatok, de a pályaállapotok miatt leállították a forgalmat. Évtizedekkel ezelőtt pedig az egész környéket behálózták a sínek, de akkor még a teherszállítás miatt, ami azóta megszűnt.

Egyik délelőtt esős idő volt, ezért strandolás helyett Keszthely felé vettük az irányt. Ez a kép még Fenyvesen készült a 8807-es Szombathely-Pécs gyorsvonatról.

Ez a kép pedig már Keszthelyen a vonatunkat vontató V43 1065-ről.

 

Keszthelyig villamosítva van a vonal, innen Tapolca felé azonban a dízeleké a terep. A 26-os vonalon általában Bz-k járnak, de néhány vonattal Csörgők is megfordulnak itt. Az pedig külön öröm volt, hogy végre classic gépet fotózhattam.

Egy Rába alvázas Ikarus EAG a város főterén, Zala Volán színekben.

Egy Ikarus 260-as ugyanott.

 

Két Vasi Volános gép, nem messze a buszállomástól, ami a vasútállomásnál van.

Bzmot 180 a Tapolca felőli váltókörzetben, körüljárás közben.

M41 2327 és a már látott M41 2114, immár GYSEV-es kocsikkal.

Egy részben első-, részben másodosztályú ABy kocsi. A Balaton déli partján szinte csak ezek, a Németországból használtan beszerzett kocsik járnak.

 

Rövid idő alatt két Bz is körüljárt.

A 319-es pedig Tapolcáról érkezett, majd utascsere után Balatonszentgyörgyre indult tovább.

Az utolsó nap kora reggel beutaztam a kisvasút vonalát. A vontató mozdony GV 5733 volt.

Aki egy Ba-w kocsit húzott maga után, ami, mint látható szép tiszta volt, a kalauznak köszönhetően.

Ez már a somogyszentpáli végállomás, ahol öt perc van a körüljárásra, ami bőven elég.

 

A vonalnak sajnos nem túl bíztató a jövője, ugyanis a MÁV az általa üzemeltetett kisvasutakon (balatonfenyvesi, kecskeméti, nyírvidéki) szeretné leállítani a forgalmat.

Ez már a balatonfenyvesi kisvasúti telep, ahová épp beállt az 5733-as.

És itt az 5727-es. A néhány C50-esen kívül egy Mk48-as is az állományhoz tartozik, de az ritkán van forgalomban, mivel a többnyire egy kocsis vonatokkal a C50-esek is megbirkóznak, és kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.

A selejtezett személy- és teherkocsik között még egy C50-es bújik meg, GV 5710.

A telep mellett vezet a dél-balatoni 30-as vasútvonal, mázli, hogy pont jött egy vonat, még nagyobb, hogy egy Gigant húzta, a 018-as.

Elindultam a szállásunk felé, de az állomás hangosbemondójában újabb vonat, a pécsi gyors érkezését mondták be, ezért visszafutottam az előbbi fotóhelyre. Milyen jól tettem.

M41 2112 Fonyódon. Ez a gép korábban hatvani volt.

 

Az eredeti színterv szerint lefestett 2143-as Csörgő Székesfehérváron, vonatból fotózva, mellette pedig egy classic Nagy-Dácsia, M47 2070 állt.

Főoldal