A mozdonybemutató közben érkezett meg
különvonatával az M61 001-es Nohabunk. Elindultunk körülnézni a telepen. Első
jármű, ami az utunkba akadt, ez a Stadler gyártmányú "Delfin"
motorvonat volt. Dízelmozdonyok minden mennyiségben. Nézzünk szét egy kicsit a selejtsoron. 110 034. Pantográfból is sok volt itt. Ezeknek a
motorvonatoknak Nyugat-Szlovákiában 560-as sorozatszámmal közlekednek piros
színű, váltóáramú társaik. A 49-es Nagy Hektor a javítócsarnokban. 751 049. Egy felsővezeték javítóvá átalakított 810-es.
Következzenek a villanymozdonyok: négy szép régi
183-as. Egy egyenáramú és kétáramnemű (egyen- és
váltóáram) Persing. A 350 006-os Gorilla. És egy ugyanilyen mozdony, de ez a cseh vasút (CD)
színeiben. 163 055 és 163 102. És egy veterán: 140 067. 460 050. Egy MUV sorozatú pályafenntartási jármű. Egy frissen festett Búvár Nappal szemben fotózva. Délután a villamosok kerültek sorra. A
legelső kép a 397-es Tatra T3-asról készült az állomás előtt. A
legtöbb kassai villamosvonalon csúcsidőben 15, csúcsidőn kívül és
hétvégén 20 percenként járnak a kocsik. De itt tényleg hálózat van: a legtöbb
helyen három viszonylat is jár, így nem is annyira ritka a közlekedés. Kassán háromféle villamostípus van: Tatra T3
(300-as és 400-as pályaszámcsoport), KT8D5 (500-as) és T6A5 (600). Ezeket
viszont folyamatosan modernizálják, így különféle altípusok jönnek létre. Miután a vasútállomás épületében lévő
pénztárnál kiküszködtünk egy-egy szlovák vasúti menetrendet és néhány
villamosjegyet, felszálltunk erre a villamosra. |