Kassai mozdonyparádé
(II. rész)

Előző oldal

A mozdonybemutató közben érkezett meg különvonatával az M61 001-es Nohabunk.

Elindultunk körülnézni a telepen. Első jármű, ami az utunkba akadt, ez a Stadler gyártmányú "Delfin" motorvonat volt.

 

 

Dízelmozdonyok minden mennyiségben.

 

 

Nézzünk szét egy kicsit a selejtsoron.

110 034.

Pantográfból is sok volt itt. Ezeknek a motorvonatoknak Nyugat-Szlovákiában 560-as sorozatszámmal közlekednek piros színű, váltóáramú társaik.

A 49-es Nagy Hektor a javítócsarnokban.

751 049.

Egy felsővezeték javítóvá átalakított 810-es.

 

 

Következzenek a villanymozdonyok: négy szép régi 183-as.

Egy egyenáramú és kétáramnemű (egyen- és váltóáram) Persing.

A 350 006-os Gorilla.

És egy ugyanilyen mozdony, de ez a cseh vasút (CD) színeiben.

 

163 055 és 163 102.

És egy veterán: 140 067.

460 050.

Egy MUV sorozatú pályafenntartási jármű.

Egy frissen festett Búvár Nappal szemben fotózva.

183 025 a szomszédos rendező-pályaudvarra jár be.

 

Délután a villamosok kerültek sorra. A legelső kép a 397-es Tatra T3-asról készült az állomás előtt. A legtöbb kassai villamosvonalon csúcsidőben 15, csúcsidőn kívül és hétvégén 20 percenként járnak a kocsik. De itt tényleg hálózat van: a legtöbb helyen három viszonylat is jár, így nem is annyira ritka a közlekedés.

Kassán háromféle villamostípus van: Tatra T3 (300-as és 400-as pályaszámcsoport), KT8D5 (500-as) és T6A5 (600). Ezeket viszont folyamatosan modernizálják, így különféle altípusok jönnek létre.

Miután a vasútállomás épületében lévő pénztárnál kiküszködtünk egy-egy szlovák vasúti menetrendet és néhány villamosjegyet, felszálltunk erre a villamosra.

Következő oldal

Főoldal