A tavaszi szünetben ellátogattam Nógrád megye
székhelyére, Salgótarjánba. Kicsit sajnálom, hogy csak most juthattam el ide,
mivel ha korábban megyek, utazhattam volna rövidebb útvonalon a márciusban
megszűnt Kál-Kápolna - Kisterenye vasútvonalon, vagy ha még korábban jön
össze a kirándulás, a ma már nem közlekedő, Miskolcról Bánrévén és Szlovákián
át közlekedő vonattal is jöhettem volna. Hatvanban az átszállásnál volt egy kis idő,
ezalatt benéztem a fűtőházba. Elsőként BDt 447 és szerelvénye
lett lefotózva. A népszerű Púposok még létező
példányainak jelentős része lakik ebben a fűtőházban. Nem áll
már előttük nagy jövő, de azért még szükség van rájuk. Egy villamos tolatómozdony, V46 012. A vontatási telep területén két gőzös is ki
van állítva: az egyik a 411, 264-es Truman, a másik pedig 520, 075.
Mindkettő szép, impozáns gép. Még egy Púpos, a 224-es pályaszámú. BDt 323. A 81-esen a Csörgők helyett újabban már ezek
a 63-41-es (Usgyi) motorvonatok járnak. Nem rosszak ezek sem, de azért az
M41-esek (számomra) jobbak. Meg is érkeztünk Salgótarjánba. Amint befutottunk az állomásra, a 63-41 012-es
indult is vissza. A főtérnél lévő vasútállomástól
lesétáltam a helyi járati buszállomásra, ami Salgótarján-külső vasútállomásnál
van. Közben jött a CCV-516-os. Délelőtti pihenőjüket töltő szólók
a helyi decentrum tárolóján. CCV-538. Ez a végállomás 1997-ben létesült, akkor
szűnt meg a belvárosban lévő Északi forduló, a vonalhálózatot is
ehhez igazították, kérdéses sikerrel. Első generációs Ikarus 435-ös. A legkorszerűbb viszont ez az alacsonypadlós
Volvo. Összesen ketten vannak, korábban Athénban közlekedtek. Egy Ikarus 480-as, FHK-209. Ránézésre a homlokfal
és az első és második ajtó között lévő ablakok számában különbözik
az Ikarus 415-ösöktől. Mint már említettem, itt van Salgótarján-külső
vasútállomás, ahol néhány teherkocsi és a 144-es Szergej várakozott. Ezzel a 435-össel kimentem a Bányagépgyárhoz. Nem
sokkal később ez a 260-as is megérkezett. Innen egy kicsit visszafelé egy nagy lakótelep
van, így utas is van bőven. Közben az egyetlen Ikarus 417-es is megékezett,
majd rögtön vissza is indult. Akárcsak a 260-as. |