Vonatozás Debrecen környékén
(I. rész)

Egy júliusi, Debrecen környéki vonatozás képei, különös tekintettel az egyre inkább kihalófélben lévő MD motorvonatokra.

Füzesabonyban reggel 6-kor indul az élet, de ezen az egri vonaton még nincs sok utas. Egy félórával később viszont már sokan elindulnak dolgozni a hevesi megyeszékhely felé.

 

Az én vonatomat majd MDmot 3021 húzza Debrecen felé. A 108-as, Debrecen-Füzesabony vonalon elsősorban ezek járnak, de egyre többször kell besegíteniük a Csörgőknek.

 

Tiszafüred, a vonal egyik legnagyobb utasforgalmú állomása (a végállomásokon kívül). Baloldalt a 103-as vonalon majd Karcagra induló Bz, még körüljárás előtt.

A kereszt is itt volt, az ellenvonatot M41 2154 húzta, amiről a szembefény miatt nem sikerült jó kép. Közben az MD füstöt eregetve elindult.

A debreceni és füzesabonyi vonat elment, végre Bzmot 269 is körüljárhat.

 

Lassan közelíti meg a Bzx mellékkocsit, majd összezárás után indulnak is. A pár perces csúcsforgalom után újra elnéptelenedik az állomás, de én nem unatkoztam a következő, két óra múlva érkező vonatig.

 

Az állomáson kiállított 275, 120. Valahogy nincs szerencsém ezzel a sorozattal. Cegléden fotóztam még 275-öst, de ott is a fények miatt nem sikerült túl jó képeket csinálni.

 

A vasútállomás mellett van egy kisebb buszpályaudvar.

DUL-911. Ikarus 256 Trilex tárcsával és Classic homlok- és hátfallal.

 

Megérkezett a KMV-441 rendszámú Plasma is. A Jászkun Volánnál már helyközi járatokba is beállították a típust, a Tiszafüred-Egyek viszonylatot csinálta, ezt az utat vonattal is meg lehet tenni.

A Jászkun Volán egyik alvállalkozójának Credoja.

Gyorsan elment ez a két óra a következő vonatokig. Az ütemes menetrendnek köszönhetően most is itt volt a kereszt, először MDmot 3005 és szerelvénye érkezett meg Debrecen felől. A képen a szerelvény vége látható, a vezetés a Btx 027-es vezérlőkocsiból történt.

M41 2154 vezetésével az én vonatom is megérkezik, mellyel Debrecenig utazom.

HDA-285, a debreceni helyi közlekedés egyetlen csuklós Rábája.

Egy MAZ típusú, szóló, alacsonypadlós busz.

A 484-es bengáli a tárolóvágányon. Nem sokkal később be is állt a forgalomba.

492.

Közben 490 is megérkezett. Róla még úgysem volt képem.

Két bengáli egymás mellett. Vajon még meddig láthatunk ilyet Debrecenben?

Ne feledkezzünk meg az újabb, Ganz villamosokról se.

M41 2133 egy B kocsival a vontatási telep felől ment az állomásra.

Szerelvény a villamosított mellékvonalakra. Akár még realitása is lehetne, ha a Btx-ből lehetne vezérelni V46-ost, és az képes lenne fűteni a kocsikat.

A ma már látott MDmot 3021 is a vontatási telepen pihent.

M41 2172. Korábban a Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu vonalat járta, de fotóztam már ózdi vonattal is.

Bzmot 262. Ezek a motorvonatok Debrecen környékén főleg Tiszalök és Nyírábrány felé járnak.

M41 2135. Ők meg szinte majdnem minden, nem villamosított vonalon megfordulnak.

MDmot 3032.

MDmot 3020 zárt kapuk mögött.

M41 2185. Debrecenben még a classic Csörgők vannak túlsúlyban, de ide is egyre több remot gép érkezik.

M62 204-et beindították, majd kicsit tolatgattak vele.

M41 2144. Korábban hatvani gép volt.

M41 2153 festés közben. (Köszönet az Index fórum M41 barátok ide című topikjába íróknak az utólagos beazonosításért.)

Következő oldal

Főoldal