MDmot 3039 és Bzmot 227. Btx 038 és Btx 031. Egy Kisdácsia, M43 1142. Ez az Ax kocsi egykor MD szerelvényekben járt, de
azokban ma már csak másodosztályú kocsik közlekednek, mivel az Ax-ek
fővizsgái lejártak. Persze forgalomba lehetne őket állítani újból,
de az pénzbe kerülne. Pedig ha utána visszaminősítenék őket
másodosztályúvá, és ezek járnának, kényelmesebbek lennének az MD
motorvonatok. Egy "Rezsó". Ha egy személyvonatot télen
olyan mozdony húz (például M62-es), ami nem tudja fűteni a kocsikat,
ilyen fűtőkocsit is a vonatba soroznak. Újabb Dácsia, M43 1088. Btx 024. Ő nem roncsként állt itt, hanem csak
itt volt hely a tárolására. Újra az élő gépek között vagyunk. Debrecen mazsolája, M28 1014. M62 191. Bzmot 383. Na, egy remot Csörgő (Hörgő), M41 2326.
Jelenleg ezenkívül még három ilyen tartozik ide: 2321, 2322 és 2325. M41 2154. Vele ma már találkoztunk. Btx 036 és szerelvénye hamarosan Nagykerekibe
indul. A végére van kapcsolva egy Bz, amit Sárándon leakasztanak majd, és
Létavértesre fog menni. Felszálltam a nagykereki részbe, indulás
előtt még sikerült csinálni egy képet a CFR MARFA (Román Államvasutak
teherszállítási üzletága) 60 648-as Sulzeréről. Több, mint egy órás út után megérkeztem
Nagykerekibe. A fényekre ügyet sem vetve fotóztam a
vezérlő-,... ... és motorkocsit. Annak idején a vasútvonal Nagyváradig ért, de a
határok azóta megváltoztak, a síneket felszedték. Hangulatkép. Felvételi épület. Jegykiadás, forgalmi szolgálat
már nincs, a kalauz nyitja ki a forgalmi irodát és szól vissza Sárándra, hogy
megérkeztek. Raktárépület MD motorvonattal. Egy Bx kocsi belseje. Visszamentem Sárándig, ami elágazó állomás
Nagykereki és Létavértes felé. Utóbbi településről is megérkezik a már
említett Bz, majd összezár a Nagykerekiből érkezett vonattal és együtt
folytatják útjukat Debrecen felé. De előtte kereszteznek a következő létai
vonattal, ami már MD. Mondjuk itt is elég lett volna a Bz, nem voltak rajta
sokan. Létavértes, végállomás. A Btx-et nem lehetett jól
fotózni, a motorkocsit viszont igen. De még előtte gyorsan egy kép a felvételi
épületről. Forgalmi szolgálat itt sincs. MDmot 3003. Mivel lehet, hogy a 106-os, 107-es
vonalakból pár éven belül csak a Debrecen-Derecske szakasz marad meg (vagy
még annyi sem, de hivatalosan még nincs erről szó), itt is körbefotóztam
mindent. Tájkép. Újra Debrecenben vagyunk. Bzmot 368 és szerelvénye Nyírábrányban, a 105-ös
vonal végpontján. Ő Carei (Nagykároly) felől érkezett. Majd összezárt a Debrecenből érkezett
vonattal (Bzmot 348+Bzx), és együtt indultak vissza. A Cívis városban volt még egy kis időm a
nyíregyházi vonatig, ezért az állomás előtt fotóztam. Például az
első KCSV 6-ost, az 500-ast. Egy új, lengyel gyártmányú Jelcz autóbusz. M44 416, az egyik állomási tartalék. Nyíregyházán is volt még egy kis időm
átszállás miatt. |