2015. január-február
(I. rész)

Képek az év első két hónapjából, különös tekintettel a Kocsonyafesztivál miatti villamospótlásra.

 

Kezdésnek két lillafüredi kép. A baloldali D02-501 évtizedekig a LÁEV egyetlen zöld színű Mk48-asa volt, de a közelmúltban az 508-ast is zöldre festették, mint Herman Ottó emlékmozdonyt.

Ha már itt voltam, egy 15-össel kinéztem Ómassára. Érdekes, hogy az ember néha külföldi (nem feltétlenül közlekedési) fotókat nézegetve elgondolkodik, hogy de jó lenne oda elmenni, és többek között milyen jó buszos képeket lehetne ott készíteni. És eközben az ember hajlamos megfeledkezni arról, hogy itt az orrunk előtt nekünk is van azért egy Bükkünk 15-ös és 68-as busszal.

Január elején, hétköznapokon két-három SGP még továbbra is forgalomban volt, majd 27-től már 25 darab Skoda szállította az utasokat, így egyik napról a másikra eltűntek.

 

Még két kép a Vasgyárból kifelé jövet és a Gyula utcánál.

Amiről még mindenképp akartam fotót készíteni, az Újgyőri főtér BE irányú megálló. Négy évvel ezelőtt úgy készült el, hogy baloldalt kell ajtót nyitni, azonban átmenetileg, amíg a bécsiek még közlekedtek, a jobboldalra barkácsoltak egy ideiglenes peront. Napra pontosan 12 évvel az első kocsi forgalomba állása után, március 14-én ünnepélyesen is elköszönt a várostól a típus, sajnos én nem tudtam ott lenni, így tulajdonképpen ez az utolsó képem a normál utasforgalomban. Viszont szerencsére a 185-300 szerelvény megmarad nosztalgiának, így lesz még alkalom fotózni, utazni.

 

A csak szombat délelőttönként közlekedő 0-s viszonylaton már december 20-án megtörtént a típuscsere Tátrára. Amúgy a viszonylat a 2015 nyári menetrendváltással, pontosan egyévnyi üzemelés után megszűnt.

Januárban már igen nagy szerencse kellett ahhoz, hogy az ember Tátrával utazhasson Diósgyőrbe.  

A 38B tavaly április óta újra közlekedett az Arany János utca és Bodótető között hajnali és esti csonkamenetként, valamint csúcsidőben a 34-esbe kiálláshoz, végre ezt is lefotóztam az Arany János utcában. Egyébként nyártól ismét megszűnt, a 34-es pedig teljes üzemidőben közlekedik.

Ugyanis eddig csak csúcsban közlekedett, félóránként. A képen a két szóló Rába egyike az SZTK előtt.

 

Néhány kép a vasgyári hurokban, a Tatra-Skoda vegyesüzem idejéből. A jobboldali képen jól látható, hogy hetekig küzdeni kellett a Skodák utastájékoztató berendezésével, a Vasgyár helyett például az Újgyőri piacot írta ki végállomásnak.

És így már az is kitalálható, hogy ez a kép nem akkor, hanem pár nappal később készült, amikor már sikerült megoldani a problémát. Továbbá az 1V és 2V kijelzés csak simán 1 és 2 lett.

 

Két Tatra a Vasgyárban. Most úgy néz ki, a 31 Skoda mellett hat kocsi marad meg. A többi meg egyelőre elvan magának, a helyi médiában volt szó prágai eladásról, de úgy tűnik, abból már nem lesz semmi.

Az idei Kocsonya Farsang idején a belvárosi rendezvények miatt a villamosforgalom korlátozásra került. Február 5-én és 6-án a Vasgyárba a 0-s járt 12 percenként. Ez az egy Tatra körözött a vonalon, a többi, fővonalon közlekedő villamos mind Skoda volt.

 

A fővonalon a Tiszai pu. – Szinvapark, illetve a Malomszög utca és Felső-Majláth között közlekedtek a villamosok.

 

Ekkoriban még voltak problémák az utastájékoztató egységgel, a 604-be sehogy sem sikerült beprogramozni az ideiglenes végállomást, helyette próbajárat felirattal közlekedett, ezért egy hagyományos tábla is kikerült. Nem túl igényes megoldás, de erre a két napra átmenetileg elment, kár lett volna emiatt kiszedni a kocsit a forgalomból.

A Malomszög utcai KI irányú megállóban szép kis tömegek voltak, miután a villamospótló lerakott mindenkit.

 

A kimaradó szakaszon természetesen villamospótló közlekedett, szokás szerint MAN SG 263-asok által. A keleti végállomáson a fordulás a Hadirokkantak és Katalin utcán keresztül történt. A két fotó az utóbbin készült, ahol egyben a kiállások is voltak, a baloldali kisbusz a végállomási tartózkodó szerepét látta el.

A sétálóutca felső szakaszát a Palóczyn kerülték el a villamospótlók, mint a 2010-es felújítás idején.

 

Azonban a Villanyrendőr és Szinvapark között a sétálón közlekedtek, így a Hősök terénél is készítettem pár képet. Kezdésnek két, Avasra tartó MAN.

 

 

 

 

További képek. Külön felhívnám a figyelmet a 38-asra és a 14H-sra, ezek a viszonylatok már nem fotózhatók itt (illetve a 14H-s már sehol sem).

 

A másik 34-esen lévő kocsi pont az EKG-859 volt, az első miskolci Ikarus 415-ös.

 

Egy-egy kép a Szent Anna téren és Felső-Majláthon az ideiglenes végállomás kiírásával.

Következő oldal

Főoldal