2015. január-február
(I. rész)
Képek az év első két hónapjából,
különös tekintettel a Kocsonyafesztivál miatti villamospótlásra.
Kezdésnek két lillafüredi kép. A
baloldali D02-501 évtizedekig a LÁEV egyetlen zöld színű Mk48-asa volt,
de a közelmúltban az 508-ast is zöldre festették, mint Herman Ottó
emlékmozdonyt.
Ha már itt voltam, egy 15-össel
kinéztem Ómassára. Érdekes, hogy az ember néha külföldi (nem feltétlenül
közlekedési) fotókat nézegetve elgondolkodik, hogy de jó lenne oda elmenni,
és többek között milyen jó buszos képeket lehetne ott készíteni. És eközben
az ember hajlamos megfeledkezni arról, hogy itt az orrunk előtt nekünk
is van azért egy Bükkünk 15-ös és 68-as busszal.
Január elején, hétköznapokon két-három
SGP még továbbra is forgalomban volt, majd 27-től már 25 darab Skoda
szállította az utasokat, így egyik napról a másikra eltűntek.
Még két kép a Vasgyárból kifelé jövet
és a Gyula utcánál.
Amiről még mindenképp akartam
fotót készíteni, az Újgyőri főtér BE irányú megálló. Négy évvel
ezelőtt úgy készült el, hogy baloldalt kell ajtót nyitni, azonban
átmenetileg, amíg a bécsiek még közlekedtek, a jobboldalra barkácsoltak egy
ideiglenes peront. Napra pontosan 12 évvel az első kocsi forgalomba
állása után, március 14-én ünnepélyesen is elköszönt a várostól a típus,
sajnos én nem tudtam ott lenni, így tulajdonképpen ez az utolsó képem a
normál utasforgalomban. Viszont szerencsére a 185-300 szerelvény megmarad
nosztalgiának, így lesz még alkalom fotózni, utazni.
A csak szombat délelőttönként
közlekedő 0-s viszonylaton már december 20-án megtörtént a típuscsere Tátrára.
Amúgy a viszonylat a 2015 nyári menetrendváltással, pontosan egyévnyi
üzemelés után megszűnt.
Januárban már igen nagy szerencse
kellett ahhoz, hogy az ember Tátrával utazhasson Diósgyőrbe.
A 38B tavaly április óta újra
közlekedett az Arany János utca és Bodótető között hajnali és esti
csonkamenetként, valamint csúcsidőben a 34-esbe kiálláshoz, végre ezt is
lefotóztam az Arany János utcában. Egyébként nyártól ismét megszűnt, a
34-es pedig teljes üzemidőben közlekedik.
Ugyanis eddig csak csúcsban
közlekedett, félóránként. A képen a két szóló Rába egyike az SZTK előtt.
Néhány kép a vasgyári hurokban, a
Tatra-Skoda vegyesüzem idejéből. A jobboldali képen jól látható, hogy
hetekig küzdeni kellett a Skodák utastájékoztató berendezésével, a Vasgyár
helyett például az Újgyőri piacot írta ki végállomásnak.
És így már az is kitalálható, hogy ez
a kép nem akkor, hanem pár nappal később készült, amikor már sikerült
megoldani a problémát. Továbbá az 1V és 2V kijelzés csak simán 1 és 2 lett.
Két Tatra a Vasgyárban. Most úgy néz
ki, a 31 Skoda mellett hat kocsi marad meg. A többi meg egyelőre elvan
magának, a helyi médiában volt szó prágai eladásról, de úgy tűnik, abból
már nem lesz semmi.
Az idei Kocsonya Farsang idején a
belvárosi rendezvények miatt a villamosforgalom korlátozásra került. Február
5-én és 6-án a Vasgyárba a 0-s járt 12 percenként. Ez az egy Tatra körözött a
vonalon, a többi, fővonalon közlekedő villamos mind Skoda volt.
A fővonalon a Tiszai pu. –
Szinvapark, illetve a Malomszög utca és Felső-Majláth között közlekedtek
a villamosok.
Ekkoriban még voltak problémák az
utastájékoztató egységgel, a 604-be sehogy sem sikerült beprogramozni az ideiglenes
végállomást, helyette próbajárat felirattal közlekedett, ezért egy
hagyományos tábla is kikerült. Nem túl igényes megoldás, de erre a két napra
átmenetileg elment, kár lett volna emiatt kiszedni a kocsit a forgalomból.
A Malomszög utcai KI irányú megállóban
szép kis tömegek voltak, miután a villamospótló lerakott mindenkit.
A kimaradó szakaszon természetesen
villamospótló közlekedett, szokás szerint MAN SG 263-asok által. A keleti
végállomáson a fordulás a Hadirokkantak és Katalin utcán keresztül történt. A
két fotó az utóbbin készült, ahol egyben a kiállások is voltak, a baloldali
kisbusz a végállomási tartózkodó szerepét látta el.
A sétálóutca felső szakaszát a Palóczyn kerülték el a villamospótlók, mint a 2010-es
felújítás idején.
Azonban a Villanyrendőr és
Szinvapark között a sétálón közlekedtek, így a Hősök terénél is
készítettem pár képet. Kezdésnek két, Avasra tartó MAN.
További képek. Külön felhívnám a
figyelmet a 38-asra és a 14H-sra, ezek a viszonylatok már nem fotózhatók itt (illetve
a 14H-s már sehol sem).
A másik 34-esen lévő kocsi pont
az EKG-859 volt, az első miskolci Ikarus 415-ös.
Egy-egy kép a Szent Anna téren és
Felső-Majláthon az ideiglenes végállomás kiírásával.
Következő oldal
Főoldal
|