![]() |
---|
|
|||||
---|---|---|---|---|---|
|
|||||
Kellemes és hasznos időtöltést kívánok! |
|||||
Baráti üdvözlettel: |
|||||
Lukács Ernő |
|||||
Kapcsolat: kisvasut.modell@gmail.com |
|||||
Réges-régen, a messzi-messzi gyermekkoromban kezdődőtt... Én is, mint sokan mások szüleimtől karácsonyra kaptam meg az első modellvasutamat, ami egy H0-ás, PIKO személyvonatos kezdőkészlet volt. A vasút iránti érdeklődésem folyamatosnak bizonyult, ezért 5. osztályos koromtól vasútmodellező szakkörbe jártam. Telt-múlt az idő, szépen megtanultam mindent amit a szakkörvezetőim átadtak és 8. év végén fájó szívvel elbúcsúztam tőlük. Középfokú tanulmányaim után az akkoriban szokásos programok: sorkatonai szolgálat, majd, azt követően családalapítás következtek. A modellezés kicsit háttérbe szorult, de folyamatos volt. A kis PIKO készletet eleinte bővítettem, majd 1990 után mindent lecseréltem az akkor már nálunk is kapható ROCO modellekre. Nem sokkal ezután eladtam HO-ás gyűjteményemet és kirándulást tettem az N-es méretarány pici világában. Ám itt sem találtam meg a keresett örömöt. |
|||||
![]() |
|||||
Négy év szakköri munka jutalmául kapott oklevél és ezüst fokozatú úttörő technikusi jelvény. (! :-) |
|||||
![]() |
|||||
A vasútmodellező szakkör kirándulása 1980. május 17.-én. Budapest, városliget. |
|||||
Egészen addíg, míg egy merész ötlettől vezérelve készítettem egy Mk45-ös mozdony modellt, és itt végleg le is tértem a normál nyomtávról! Ezt HOe építési nagyságban próbáltam megalkotni, szerény sikerrel. Valahogy mindig is vonzódtam a keskeny nyomközű vasutak, vonatok iránt, de arra, hogy ez mekkora "szerelem" csak ekkor döbbentem rá. Az első modell tapasztalatai után következett a második, amely már kerekekre állt, személykocsikat és terepasztalt is kapott. A kisvasutak iránti érdeklődésem ekkor teljesen kibontakozott. Így történt, hogy a kezembe került a Fleischmann cég újdonságlapja, amiben a Oe -s Magic Train vonatait kínálta. Elsősorban gyerekeknek, de sietve hozzátették, hogy ezt a felnőttek is bátran megvásárolhatják hiszen ez is teljes értékű modellvasút. Itt elszabadult a fantáziám: következő modellem már ebben a méretben készült és az igazi klaszikus C50-es mozdony lett. Ezt követte az első saját személykocsi is... |
|||||
|
|||||
|
|||||
A következő években folytattam a modellek készítését, emellett részt vettem két modellező klub vezetésében és munkájában. Ha közben voltak is HO-ás modelljeim az csak a régi, kellemes emlékek miatt lehetett. Manapság két terepasztalom van és több saját készítésű mozdony- és kocsimodellem mindkét méretarányban. Ezen kívül aktívan részt veszek "A PÉCSI GYORS" Vasútmodellező klub munkájában. |
|||||