Kezdőlapra

 

eznemblog

 

l

előzők

 

következők

l

 

2019.03.29.

50.


...pedig olyan szépen kezdődött, szinte rémálom lett belőle ...
 
Ha egyszer egy üzlet beindul... - szokták mondani. Nos így voltam én is a fotó scenerykkel. Ha már LHEM Esztergom megvan, miért maradjon árván az LHKD Kecskéd. Ráadásul inspirálóan hatott a tudat, hogy egy addonnal egyszerre több települést, közöttük két várost, Tatabányát és Oroszlányt is lefedhetek. Mielőtt a térképet jobban szemügyrevettem, még az is felmerült, talán közelíthetem egymáshoz LHEM-et és LHKD-t, de ezirányú gondolataimat hamarosan száműztem fejemből, és megkezdődött a (most már talán írhatom) szokásos folyamat.
 
A Bing műholdképeinek letöltése után kezdődtek gondjaim. Rengeteg Phtoshop munka várt rám, mivel szinte csaknem minden részfotót retusálnom kellett. Az még csak hagyján, hogy rengeteg tó, erdők mélyén megbúvó tocsogó van a területen - nálam ezek nem szabályos FS vizek, hanem kékre festett textúrák -, de ráadásul egy széles fátyolfelhő sáv húzódott végig rajta Észak - déli irányban. Ezek eltüntetése számomra szinte megoldhatatlan feladatot jelentett. Rengeteget kínlódtam velük, jónéhány kép többször is sorra került, de még így sem vagyok elégedett az eredménnyel.
 
Az autogen épületek és fák elhelyezésének szokásos macerája után kezdődhetett az objektumok, először is a lakótelepek elhelyezése. Repülőtereim sorában ez az első, amelynek úgy indultam neki, nincs szükség az objektum könyvtár frissítésére, az LHEM 2.0-hoz kiadott 3.0-ás verzió jó lesz hozzá. Tatabánya újvárosnál kezdtem. Elhelyeztem néhány épületet, lássunk egy próbát, hogy fognak kinézni! Úgy látom, egész jó lesz, de az egyik 10 emeletes toronyház nagyon furcsának tűnik. Közelebbről megnézve meghűlt bennem a vér; hiányzik róla a textúra. Egyből tudtam,hogy baj van, hisz ezek az épületek még a 2.0-ás objektum könyvtárhoz készültek, és most már a 3.0-ás működik. Gyors ellenőrzés, bizony a hiba ott van a kettes verzióban is. Hát minimum egy patch nélkül ezt már nem úszom meg. Korábban, mások addonjait letöltve és telepítve gyakran méltatlankodtam magamban a sok javító állomány miatt. Miért nem figyelnek jobban, ellenőriznek gondosabban! Ezek után jobb ha mélyen hallgatok.
 
Lassan túlteszem magam az első megrázkódtatáson. Szaporodnak a lakótelepek, elhelyeztem az öt vagy hat környei tömbházat is, következhet a másik nagyobb falat, Oroszlány. Még el sem kezdem lepakolni a házakat, itt is szemembe ötlik valami furcsaság. Mi a csoda az a fekete valami? Megint hűlt a vérem! A Haraszt-hegy különleges formájú víztornya áll előttem világosszürke beton helyett gyászos színbe öltözötten. Első gondolatom egy kérdés, ki lehet a bűnös? Mert az nyilvánvaló volt, hogy egy későbbi modell textúrája felülírta a víztoronyét. A dolog pikantériája, hogy a torony teljesen standard textúrát használt, ki és miért változtatta ezt meg? Némi nyomozás után kiderült, ez a hiba is a 2-es verzió öröksége! Eger városához töltöttem le templom modelleket a 3dwarehause oldalról, és ezek egyikének készítője egyéni textúráinak a standard textúrák nevét, vagy ahhoz kísértetiesen hasonló neveket adott. Bár a textúrák összefésülésénél éppen az ilyen esetek elkerülése érdekében figyelek, de ez az egy átcsúszott a szűrőn.
 
Ezek után, már szinte félve fejeztem be a sceneryt, alig mertem jobbra-balra nézni, egyre azt várva, hogy ismét találok valamit. Pedig mint utóbb kiderült,inkább az előre nézéstől kellett volna tartanom! Minden a helyére került, a reptér AFCAD-ja is elkészült, kezdődhet a próbarepülés egyelőre SLEW módban. Oroszlány felől haladok északi irányba, tán ezer láb körüli magasságban. Keresem a hibákat, úgy tűnik minden rendben. Tesztelések alatt mindig bekapcsolom (Shift+Z) a repülési adatokat kijelző információ sort, ezen megjeleníthető az aktuális képernyőfrissítés értéke (nálam 50 FPS-re korlátozva). Nos egy idő után ez az FPS kijelző vette át a főszerepet! Oroszlány felett a max. 50 és egy harmincegynéhányas érték között ingadozott nézettől függően. Közeledve Tatabányához, a város irányába fordulva ez az érték jócskán lecsökkent húsz és harminc közé. Nem csoda, rengeteg objektumból állnak össze a lakótelepek, és már az jár a fejemben, kéne csinálni egy "frame rate friendly" változatot kevesebb házzal, amikor az FPS ugrásszerűen 15 körüli értékre esett! No ennek már fele sem tréfa, itt komoly gondok vannak.
 
És innen nem folytatom tovább, mert a sok kísérlet leírása betöltené az oldalt, csak az egyelőre megoldás nélküli végeredményről számolok be. Az a bizonyos pont, ahol drasztikusan lecsökkent az FPS cirka 40 kilométerre van Esztergomtól. A szimulátor ilyen távolságból látja meg (hegyek takarásán keresztül is) az LHEM scenery objektumait és a két scenery hatásának összegződése okozza a nagy visszaesést. Megoldás kerestetik!
 
Persze még egy bekezdést mindenképpen ide kell tennem, mert nem maradhat említés nélkül az objektum könyvtár kérdése. Tekintve, hogy a két hiba mindkét utolsó verziót érintette, értelmetlen lett volna javítócsomaggal korrigálni, inkább egybekötöttem a hibajavítást egyéb módosításokkal. Ezek közül a legjelentősebb, egyben leglátványosabb a lakótelepi sorházak textúrájának cseréje. Mindezek együtt már egy új, 4.0-ás verzióként jelennek meg. A scenery és az objektum könyvtár megtalálható az FS2004 menüpont alatt.