Kötöttpályás Kavalkád

Metró: megvalósulatlan tervek, elképzelések a jövőre, módosítások

    Metró 1

  • Keleti írányú hosszabbításra elképzelések:
    • Rákosrendező vasútállomásig
    • Erzsébet krt-Nagy Lajos király út kereszteződésig
    • Kassai tér-Csáktornya park-Körvasútsor (Marcheggi híd)
  • Nyugati írányú hosszabbításra elképzelések:
    • Vígadó térig
    • Budai várig

    Metró 2

  • Eredeti tervek szerint:
    • a Déli pu. és a Népstadion között járt volna
    • Népstadionnál közös végállomása lett volna a gödöllői HÉV-vel
    • szárnyvonal épült volna Kőbánya felé a Liget térig
    • Astoriánál nem létesült volna állomás
  • Felmerült korábban a budagyöngyei leágazás és a kelenföldi meghosszabítás ötlete
  • Összekötés a gödöllöi HÉV-vel tervbe van véve

    Metró 3

  • Az erdeti tervek szerint:
    • a déli végállomás a Határ útnál lett volna
    • az északi végállomás Káposztásmegyeren lenne
  • Vissza-visszatérő elképzelés déli írányban a repülőtérig történő meghosszabbítás

    Metró 4

  • Az 1970-es években Budafok és Rákospalota között jelölték ki a nyomvonalat
  • 1990-es évek terveiben:
    • első lépcső: Kelenföldi pu.-Keleti pu.
    • második lépcső: Keleti pu.-Bosnyák tér
    • harmadik lépcső: Kelenföldi pu.-Gazdagrét
  • Lehetséges további írányok
    • keleten Rákospalota felé
    • nyugaton Gazdagrét-Budaörs felé
    • budafoki leágazás
Budapesti metrótervek
Az oldal utolsó frissítése: