Vasúti járművek Magyarországon






















V41,"Kisleó"

- Gyártó: Ganz–MÁVAG, Klement Gottwald Villamossági Gyár
- Gyártásban:1958–1962
- Engedélyezett legnagyobb sebesség: 80 km/h
- Ütközők közötti hossz: 12290 mm
- Szolgálati tömeg: 73 t
- Legkisebb pályaívsugár: 80 m
- Teljesítmény: 845-956 kW
- Forrás: Wikipédia
- Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
Bzmot dízel motorvonat

- Gyártó: Tatra, Studenka (Csehszlovákia)
- Gyártásban: 1977–1986
- Teljesítmény: 141,2 kW / 190 LE
- Ütközők közötti hossz: 13 970 mm
- Szolgálati tömeg: 19 t
- Ülőhelyek száma: 44
- A képen a korszerűsített, kényelmesebb "interpici" változat
- Kép: Sör és Sín, Békéscsaba, 2016.04.18.
- Forrás: Wikipédia
Kádár-vonat, Ezüstnyíl-expressz

Mivel Kádár János nem szeretett repülővel utazni, ezért építettek számára egy vonatot. Az Ezüst Nyílként ismert kormányzati motorvonatot a Rába és Ganz gyárak közösen készítették, és 1968-ban helyezték először forgalomba. Az egész kasztni extra erősítéseket kapott, és az ablaküvegek is vastagabbak a szokásosnál. Található benne több hálókabin, zuhanyzó, tárgyaló, ebédlő, konyha, rádiós szoba. Rendkívűl jól hangszigetelt, szériatartozék légkondicionáló berendezés. Felszereléshez tartozik a zárt telefonhálózat, rádióadó/vevő, vonathangosítás is.
- Forrás: www.vonatmagazin.hu
- Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Magyar Vasúttörténeti Park
Az oldal utolsó frissítése: