előző FAQ következő


3. Hogyan lehet egy objektum különböző részeire más más textúra feszíteni?



      Az EditMesh-nél válaszd ki a SubObject/Face-t. Itt tudsz MaterialID-t hozzárendelni egy felülethez. Jelöld ki az egész objektumot, irj be MaterialID-nek 1. Jelöld ki amit más anyaggal akarsz, ird be 2. ha több dolog van akkor igy tovább.A Select by ID-vel tudod ellenörizni.
Nyomd ki a Sub objektet. Kell csinálni hozzá egy megfelelő anyagot. Ezt a Material Editorral lehet megtenni. Kivalasztasz egy Slotot, majd a Get Materials Ikonra klikkelsz. A New - Multi/Sub -ot választod.
Megjelenik egy lista. Minden sor egy MaterialID-nek felel meg. A Number of Material-lal tudod beállítani, hogy mennyi kell. Az én példámban 2 lesz.
Kiválasztod egyiket, megszerkeszted. A Material Editor közepén lévő legördülőlistában vissza tudsz menni. Kiválasztod a másikat, és ezt is megszerkeszted. Hozzárendeled az objektumhoz, renderelsz, megnézed a végeredményt.

Ez a legegyszerübb. Vannak hátranyai: pl. a határvonal a két textura között, a textura illesztés, stb.

Itt találod a példát: 3dtut003.zip

További infot talalhatsz a Kincsesláda tutoriál harmadik részében: Textura