1. |
We Bury Our Dead At Dawn Lo-Fi Hi-Fi |
|
2. |
Habeas Corpus |
|
3. |
Judas Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
Lines Of Suicide |
|
5. |
Eyes Sewn Shut Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
Nausea |
|
7. |
Shotgun Wedding |
|
8. |
Vivid |
|
9. |
Paint It Black Lo-Fi Hi-Fi |
|
10. |
The Damned |
|
|
THE AGONY SCENE
The Agony Scene
2003 Solid State Records / 2003 Century Media Records
Még tavaly [2002-ben] hallottam egy meglehetősen rossz hangminőségű
demofelvétel-szerűséget az Agony Scene-től, ám a hanganyagnak nem csupán a
hangzásával adódtak problémák. Bátran mondhatom, hogy alaposan elvette a
kedvemet az Agony Scene muzsikájának további tanulmányozásától.
Ennek megfelelően nem is volt hírértéke számomra, mikor a banda első
nagylemeze megjelent idén nyáron a Solid State Records-nál. Alaposan
megváltozott azonban a véleményem, mihelyt meghallottam az album nyitódalát. A
'We Bury Our Dead At Dawn' mesterien ötvözte a Zao-szerű brutális amerikai
metalcore-t az európai, skandináv extrém metallal. A következő nóta, a 'Habeas
Corpus' ugyanezt a vonalat erősíti, és egyre jobb fényben kezdte láttatni velem
az Agony Scene bemutatkozó korongját. Nem is csoda, hogy a Century Media is
kivetette hálóját a csapatra; gyaníthatóan az Extollal közös turné sem
befolyásolta hátrányosan az eseményeket ezen a téren. Visszatérve a lemezre: a
'Judas' semmivel nem rosszabb az előzőeknél, a 'Lines Of Suicide' pedig egy új
elemet is felvonultat az első perc második felében hallható atmoszférikusabb
résszel. Az 'Eyes Sewn Shut' félelmetesen indít, a dobos által használt kolomp
pedig egy újabb érdekes színfolttal gazdagítja a CD zenei spektrumát. Mégis,
valahol itt kezd számomra egy picit fárasztóvá válni a korong. A muzsika pedig
rendben van (nagyon is), máshol kell keresni a probléma forrását. Egyszerűen az
album hangulata, atmoszférája nyomasztó egy kicsit a számomra, amin nem igazán
segítenek a naturalisztikus szövegek sem. Ám valószínűleg nem lenne különösebb
gond, ha nem következne a 'Nausea', ami teljesen leülteti a hangulatot imho.
Nem egy boldog track, de még csak nem is pörög úgy, mint az eddigiek. Épp
ellenkezőleg: atmoszférikus, visszafogott szerzemény, és biztos vagyok benne,
hogy - épp a hangulata miatt - sokan lesznek, akik nagyon szeretni fogják. Nem
leszek, nem vagyok köztük, pedig általában szeretem a hangulatos, változatos
muzsikákat. Na de ugorjunk: a 'Shotgun Wedding' ott folytatja, ahol a 'Nausea'
előtt abbahagyták a fiúk, csak talán nem annyira fogós, mint az első számok
voltak. A 'Vivid' itt-ott mintha a zenekar múltját, zenei gyökereit idézné, de
stílusa nem tér el alapvetően a dalok többségétől. A 'Paint It Black' címe
ismerősen csenghet sokak számára, ami nem meglepő, hiszen a Rolling Stones
egyik slágerének feldolgozása a kilencedik track. A kivitelezés remek, értő
kezekkel nyúltak a rock-klasszikushoz az Agony Scene tagjai. A záró 'Damned' a
második leghosszabb darab a lemezen; jól felépített, ügyesen megszerkesztett,
változatos kompozíció jellemzi.
Zeneileg a 'The Agony Scene' a Solid State jobban sikerült lemezei közé
tartozik, a hangzás is szuper, ám aki szellemi felüdülésre vágyik, próbálkozzon
valami mással.
--kristóf--
|
| www |
| www.theagonyscene.com |
|
| Diszkográfia |
|
2003 The Agony Scene
2005 The Darkest Red
|
|
| Szereposztás |
|
Michael Williams - ének
Johnny Lloyd - gitár
Christopher Emmons - gitár
Matthew Shannon - basszusgitár
Brent Masters - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A The Agony Scene eredetileg math/hardcore-t játszott.
|
|