 |
ABSURD2
Absurd2
2004 Endtime Productions
|
Az Absurd2 az Extol dobosának, David Husviknak és korábbi
gitárosának, Christer Espevollnak a projectje, akikhez a Vardoger
basszusgitárosa, Magnus Westgaard, és Ivar Nikolaisen, a Silver tagja
csatlakozott, hogy elkészítsék ezt a zseniális remekművet, amelynek egyetlen
hibája a hossza, ami szűk tizenhárom perc. A thrash és a jazz eme egyvelegét
bátran merem ajánlani mindenkinek, aki a Believer, az Atheist, vagy akár a
Cynic zenéjéért rajong.
|
 |
ACCEPTANCE
Black Lines And Battlefields
2003 The Militia Group
|
Jófajta slágeros emo, öt új stúdiónóta és két koncert-felvétel.
|
 |
AGONY SCENE, THE
The Agony Scene
2003 Solid State Records / 2003 Century Media Records
|
Az Agony Scene mesterien ötvözi a Zao-szerű brutális amerikai metalcore-t az
európai extrém metallal. Zeneileg a 'The Agony Scene' a Solid State jobban
sikerült lemezei közé tartozik, a hangzás is szuper, ám aki szellemi
felüdülésre vágyik, próbálkozzon valami mással.
|
 |
ALL THAT REMAINS
Behind Silence And Solitude
2002 Prosthetic Records
|
Az All That Remains-t Philip Labonte még akkor alapította, amikor a Shadows
Fall-ban énekelt. Utóbbi banda azóta sokkal többre vitte, de a két
metalcore-zenekar stílusa alapjában véve nem sokban tér el egymástól.
|
 |
ALL THAT REMAINS
This Darkened Heart
2003 Prosthetic Records
|
Aki hisz abban, hogy nem metal a metal gitárszóló nélkül, ugyanakkor látna
fantáziát a göteborgi hangzásvilággal megfertőzött metalcore-ban, itt aztán
kedvére kiélheti magát.
|
 |
ALL THAT REMAINS
The Fall Of Ideals
2006 Prosthetic Records
|
A stílus maradt a már megismert metalcore, ezúttal még több heavy metalos
hatással, még több dallammal, még jobb hangzással, még jobb egyéni
teljesítményekkel és dalokkal. Évalbuma-gyanús!!!
|
 |
ALOVE FOR ENEMIES
The Harvest
2005 Facedown Records
|
Kőkemény, szigorú HC ez elejétől a végéig lendületes témákkal, súlyos
breakdownokkal, itt-ott kevéske dallamos hatással.
|
 |
ALOVE FOR ENEMIES
Resistance
2006 Facedown Records 2006 Noizz Music Co.
|
Érzésem szerint elsősorban talán a New York/Long Island/Boston színterét
figyelemmel kísérők és nagyra értékelők körében találhat közönséget magának az
ALFE új lemeze, az ottani bunkó vonalba egész jól beilleszthető a szimpatikusan
őszinte csapat.
|
 |
ANAEMIA
The Second Incarnation
1999 Endtime Productions
|
A zene a doom és a thrash egyfajta keverékeként írható le - hol egyik, hol
másik javára billen ki a mérleg nyelve. Csak azt tudom mondani, a zenekart
idézve: 'I surrender!'
|
 |
ANAM CARA
Anam Cara
2004 Strike First Records
|
A szóban forgó korong gyakorlatilag nem más, mint az Anam Cara tavalyi demója.
Nincsenek ultragyors, ultrabrutális, megakaotikus témák, nincs dallamos ének,
nincs szinti - csak őszinte, szívből jövő hardcore rock van.
|
 |
ANAM CARA
Ready To Live
2006 Strike First Records
|
Az ex-Underoath tag Octavio kiszállt a bandából, de nagy változás nem történt,
noha azért mégsem ugyanolyan a zene, mint volt; kissé hardcore-osabb lett az
anyag, de azért benne van még a rock fíling, és a témák közül is sok viszi
tovább az EP által kijelölt vonalat. Aki a dallamos floridai hardcore-t nem
veti meg, nagyon rosszul nem járhat az Anam Cara nagylemezével sem.
|
 |
ANCHOR
Anchor
2001 Facedown Records
|
Az Anchor nevű project tagjának is az xDisciplex volt az anyabandája. A stílus
punk/HC, de szerintem az Anchor színvonalában a várakozások alatt marad, én
legalábbis az xDisciplex ismeretében sokkal többre számítottam. Messze nem
kihagyhatatlan a 'Shipwrecked Life', xDisciplex-fanoknak is előbb a
Shockwave-et és a Dodgin' Bullets-t ajánlanám a side-projectek közül.
|
|
ANGELICA
Angelica
1989 Intense Records
|
A kanadai Dennis Cameron gitáros dallamos hard rock/metal projectje, az
Angelica 1989-ben jelentkezett hasonló című első nagylemezével, amelyen nem más
dalolt, mint az 'aranytorkú' Rob Rock, akiről annyit elmondhatunk, hogy rossz
lemezen még nem énekelt. Az 'Angelica' sem rossz lemez, az biztos.
|
|
ANGELICA
Rock, Stock & Barrel
1991 Intense Records
|
Maga a zene alapvetően maradt dallamos hard rock, ám változatosabb, játékosabb
lett, mentesebb '80-as évek 'kötelező' paneleitől.
|
|
ANGUISH UNSAID
Wanting... Waiting
1999 Bettie Rocket Records
|
Az Anguish Unsaid muzsikája engem leginkább a Training For Utopia-ra
emlékeztet, Disszonáns hangzatokat, zaklatott ritmikát, veszett üvöltést
hallhat bőséggel, aki a 'Wanting... Waiting' meghallgatására adja a fejét.
|
 |
ANTESTOR
The Return Of The Black Death
1998 Cacophonous Records
|
Az Antestor úttörőként egyike volt az első bandáknak, akik a black metalhoz,
mint zenei irányzathoz keresztényként is sikerrel tudtak hozzányúlni. Az
Antestor nem olyan banda, amely a külsőségeket a belső hiányosságok
elkendőzésére szeretné használni. A 'The Return Of The Black Death'-en olyan
zenei világot, olyan atmoszférát teremtett a csapat, mely annak ellenére teszi
kellemes hallgatnivalóvá az Antestor muzsikáját, hogy elvileg az egyik
legextrémebb zenei műfajt képviseli a kvartett.
|
 |
ANTITHESIS
Antithesis
1999 Intromental
|
Azt hiszem, a komplex amerikai power metal rajongói számára igazi főnyeremény
az Antithesis, amely cáfolhatatlan ellentétele a divathullámokon lovagoló,
olcsó sikerekre pályázó tucatbandáknak.
|
 |
AS CITIES BURN
Son, I Loved You At Your Darkest
2005 Solid State Records
|
Stílusában a zenekar olyan Solid State-es bandákhoz hasonlítható, mint az
Underoath vagy a Beloved, de azért kicsit mégis más. A dallam és a szigorúság
jelen van itt is - pl. 'lebegős' és durván torz gitárok, fiús ének és ordítás
-, ez ma nagyon menő, mégis, a dömping ellenére valami az átlag felettivé teszi
számomra az együttes produkcióját.
|
 |
AS I LAY DYING
Beneath The Encasing Of Ashes
2000 Pluto Records
|
Akik szeretik a Zao Dan Weyandt fémjelezte korszakát, azoknak mindenképpen a
figyelmébe ajánlom az As I Lay Dying zenéjét. Különösen mindazoknak, akik
hozzám hasonlóan nagyot csalódtak a Zao legutóbbi három lemezében.
|
 |
AS I LAY DYING / AMERICAN TRAGEDY
Split
2002 Pluto Records
|
Az AILD bemutatkozó lemezéhez képest más az itt hallható anyaguk: a nóták egy
része már előremutat a 2003-as 'Frail Words Collapse' irányába, azaz jóval
dallamosabb a korai brutális metalcore-szerzeményeknél. Az American Tragedy nem
keresztény zenekar volt, egyik tagja sem volt hívő. Ugyan nem váltották meg a
hardcore-t, de tudtak jó számokat is csinálni.
|
 |
AS I LAY DYING
Frail Words Collapse
2003 Metal Blade Records
|
A banda a manapság oly divatos göteborgi vonalat, azaz a dallamos death metalt ötvözi
az amerikai metalcore-ral, ami a 'Beneath The Encasing Of Ashes'-t jellemezte. Jó anyag.
|
 |
AS I LAY DYING
Shadows Are Security
2005 Metal Blade Records
|
Brutális, ám dallamos riffekkel operáló metalcore ez, kevés dallamos énekkel.
Igazából nekem egyetlen problémám van ezzel a lemezzel, ez pedig a dinamika, a
változatosság hiánya. A színtér vezető bandáinak tavalyi lemezeivel
összehasonlítva azt mondanám, hogy a Killswitch Engage és az Unearth
produkciójának színvonalát nem éri el, de a tavalyi Shadows Fall-t meghaladja.
|
 |
AS I LAY DYING
An Ocean Between Us
2007 Metal Blade Records
|
A San Diego-i metalcore banda új albuma metalosabb, és sokkal frissebb is lett
a 'Shadows Are Security'-nál. Jobbak a dalok, organikusabb a hangzás, sokkal
jobbak a dallamos vokálok. Már csak egy újabb budapesti koncert hiányzik.
|
 |
ATOMIC OPERA
For Madmen Only
1994 Collision/Warner Bros.
|
Az Atomic Opera olyan kultbandákkal rokon, mint a King's X és a Galactic
Cowboys; a jó groove-ok és Frank Hart érzelemgazdag hangja révén a King's X-hez
állt talán picit közelebb, ám a valamivel súlyosabb témák meg a Galactic
Cowboys felé húznak. Mindenesetre az Atomic Opera sem ment a szomszédba szép
harmonikus vokálokért, intelligens, költői szövegekért, nagy fílingért.
|
 |
AUDIOVISION
The Calling
2005 Rivel Records
|
Az Audiovision egyike Christian Rivel (Narnia, stb.)
zenekarainak/projectjeinek. Az Audiovisiont a Lion's Share gitárosával, Lars
Chriss-szel álmodta meg. Még csupán év eleje van, mégsem félek kijelenteni,
hogy a 'The Calling' 2005 egyik legjobb heavy metal korongja lesz!
|
 |
AUGUST BURNS RED
Looks Fragile After All
2004 CI Records
|
Az egy évvel későbbi nagylemezhez képest ezen az ötszámos EP-n lassabb a zene,
azonkívül sokszor 'bunkóbb' a sok súlyos breakdown miatt, közel sem annyira
technikás és káoszos, de így is elég változatos, jók a zúzások és a
gitárdallamok egyaránt, akárcsak az itt-ott bejövő érzelmesebb részek.
|
 |
AUGUST BURNS RED
Thrill Seeker
2005 Solid State Records
|
A 'Thrill Seeker'-nek simán a tavalyi év legjobb lemezei között a helye;
metalcore-ban legalábbis mindenképpen. A The Dillinger Escape Plan-féle
kaotikus bandák és a göteborgi hangzás ötvözéséből igazi remekmű született.
|
 |
AYREON
The Human Equation
2004 InsideOutMusic
|
Az Ayreon 2004-es lemezére eredetileg Eric Clayton, a Saviour Machine
frontembere miatt figyeltem fel, aki vendégénekesként működik közre ezen a
zseniális progresszív konceptalbumon olyan nevek mellett, mint például James
LaBrie (Dream Theater), Devin Townsend, Devon Graves (Dead Soul Tribe), vagy
éppen Mike Baker (Shadow Gallery).
|