|
ANTITHESIS
Antithesis
1999 Intromental
A clevelandi (Ohio, USA) Antithesis első lemeze a zenekar nevét viseli magán
címként, és meglehetősen zavaros körülmények között látta meg a napvilágot.
Miután az első nyomás kifogyott, újra felvették az anyagot, ezúttal egy másik
gitárossal Sean Perry oldalán. (Az ügy érdekessége, hogy később végül az
eredeti gitáros váltotta Tom Guignette-et.) Az újrakiadást némileg megváltozott
borítóba is csomagolták egyébként.
Az lemez hangzása annak ellenére egész jó, hogy egy független kiadvánnyal
van dolgunk, kiadói háttér nélkül. A hangszerek arányosan szólnak, a gitárok
'harapnak', az énekes Ty Cook hangja is jól érvényesül a keverésben, egyedül
talán a dob lehetne valamivel jobb, bár lehet, hogy túl sokat várok egy saját
kiadású bemutatkozó korongtól. És ami a lényeg: maga a zene a legmagasabb
elvárásoknak is eleget tesz. Amolyan komplex amerikai power metalt hallhatunk,
amelyen némileg érezhető az a fajta progresszív hatás, ami a következő korongon
jut majd teljességre. A lemez tele van jobbnál jobb fogós témákkal, riffekkel,
ritmusokkal, dallamokkal, harmóniákkal. A remek dalok mellett a zenészek
tudománya is kiemelkedő; azt hiszem, a stílus rajongói számára igazi
főnyeremény az Antithesis. Ty Cook erőteljes, férfias hangja nem igazán illik a
progresszív metal vonulat képviselőinek mezőnyébe, hiszen a szokásos tiszta
tenoroktól eltérően egy középmagasan, és az átlagnál jóval agresszívabb
stílusban éneklő figurához van szerencsénk. Ez nemhogy nem baj, de egyenesen a
banda egyik legnagyobb erénye a sok közül, legalábbis szerintem. A gitárosok
felváltva kápráztatnak el bennünket ritmusaikkal és szólóikkal, de nem marad el
tőlük a bőgős James Lewis sem. A dobos Paul Kostyack úgy igazából a 'Dying For
Life'-on késztette álmélkodásra a nagyközönséget, de itt is kitesz magáért, és
nagyban hozzájárul az album élvezeti értékének növeléséhez technikájával,
ötleteivel, és azzal az érzékkel, amelynek segítségével képes visszafogni magát
szükség esetén, megakadályozandó a zene darabokra hullását.
A szövegek is igazodnak a zenéhez, azaz gondolatébresztők, mentesek a
kliséktől, és valódi értékeket hordoznak. Különösen a 'Sword Of Mouth', a
'Breeding The Beast', a 'The Web', és a 'Plastic' mondanivalója
figyelemreméltó. A 'Sword' témája címéből következően az emberi beszéd, amely
éles kardként képes megsebezni másokat, a 'Breeding The Beast' a bukott emberi
nem elállatiasodásával foglalkozik, a 'The Web' a szexualitással való
visszaélések, a 'Plastic' pedig a képmutatás, valamint mások becsapása és
leuralása ellen emeli fel a szavát. A 'Secret Fires' egy akusztikus szerelmes
ballada, a 'Netherworld' pedig egy álom leírása; a 'The Curse' az alaptalan
babonaságokról szól, a 'Limbo' pedig egy Dante Komédiáján alapuló nóta. A
'Descend' szövegéről nem tudok nyilatkozni, mivel nincs neki, instrumentális
track-ről lévén szó.
Kedvenc számaim: az epikus 'Breeding The Beast', a szigorú 'Sword Of
Mouth', a 'The Web', és a 'Plastic', de gyakorlatilag felsorolhatnám az
összeset, hiszen végig élvezetes a lemez, az első pillanattól az utolsóig. Azt
hiszem, az Antithesis cáfolhatatlan ellentétele a divathullámokon lovagoló,
olcsó sikerekre pályázó tucatbandáknak, amelyek közül talán már egyre sem
fogunk emlékezni, amikor én még mindig örömmel fogom hallgatni ezt a CD-t.
--kristóf--
|
| www |
| www.antithesismusic.com |
|
| Diszkográfia |
|
1999 Antithesis
2001 Dying For Life
|
|
| Szereposztás |
|
Ty Cook - ének
Tom Guignette - gitár
Sean Perry - gitár
James Lewis - basszusgitár
Paul Kostyack - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A bandát Sean Perry és Paul Konjicija alapította, a többieket újsághirdetés
feladása révén kutatták fel.
|
|