|
ESO-CHARIS
Eso-Charis
1998 Seize The Day Records / 1998 Day-Glo Records / 2001 Solid State Records
A számcímek alapján sejthetjük, hogy nem csöndes teadélutánokhoz illő
muzsikával lesz dolgunk, legalábbis a 'Dunamis' vagy a 'Spirit Of Revival'
(magyarul 'az ébredés szelleme') ezt sugallja. Talán csak a 'tűz' kulcsszót
hiányolom, de azt megtaláljuk például a már említett 'Spirit Of Revival'
szövegében is. Ezek a gyerekek tényleg tűzben égnek Urukért és Megváltójukért,
Jézus Krisztusért. Minden daluk az Ige által inspirált, gyakran szó szerint
idézve azt. Az első szám az újjászületésről és megszentelődésről szól, míg a
második a kompromisszumok nélküli keresztény (sőt, hogy politikailag korrekt
legyek: 'keresztyén') hitről. Az egyik kedvencem a harmadik nóta, amely
szövegében felhívja a figyelmet a nem látható valóság fontosságára, hiszen az a
látható, múlandó világgal, divattal ellentétben örökkévaló. Lágy, dallamosabb
résszel indul, amely körülbelül a századik másodpercig tart, amikor a
muzsikusok 'rátesznek egy lapáttal', de még így is visszafogottabbak a lemez
más részeihez képest, majd újabb lágy részt követően ismét bekeményítenek. Van
idejük váltogatni, a dal öt perc hosszú. A 'The Narrowing List' címében
szereplő lista a sátán uralma alatt álló embereket tartalmazza, amely egyre
rövidül, miközben az Egyház növekszik. Van benne kétlábdob, nagyon szeretem!
Ráadásul hatnyolcad! Egészen a harmadik percben elkezdődő halkabb részig, ami
után a végén megint rázendítenek. Ez egyébként nagyon jól megy nekik, a nagy
dinamikai váltások gyakoriak, és mindenhol jól sülnek el, az embernek nincs
olyan érzése, hogy túlerőltetnék a dolgot. Kedvenc számom a nyolcadik,
rövidsége ellenére (1:40 hosszú). Koncerten minden bizonnyal még sokkal nagyobb
élményt jelent, de CD-n is hatásos. Nehéz egy helyben ülve végighallgatni, az
embernek kedve támad azonnal felpattanni, ahogy meghallja az első ütemeket.
Igazi beindulós nóta. És még mindig nincs vége! Található a lemezen egy rejtett
track is a nyolcadik után: egy hangulatos, visszafogott instrumentális
epilógus. Szükség is van rá, egy albumot nem lehet egy olyan dallal befejezni,
mint a 'Judas Swing'.
Az biztos, hogy az Eso-Charis soha nem matematikailag megkomponált precíz
riffjeiről és ritmusairól fog elhíresülni. Céljuk nem is ez volt, hanem hogy
érzéseket közvetítsenek zenéjükkel. Ez viszont maradéktalanul sikerült is
nekik. Kaotikus zenéjüket valóban sokkal inkább a szív, mint az ész viszi
előre. Mindenki érzi a másikat, remekül mozognak együtt, de nem úgy, mint egy
technikás metal-csapatban. Mintha még egymás gondolatait is ismernék,
ugyanakkor mindenkinek van elég tere saját egyénisége kibontakoztatására. Ettől
válik sokszínűvé a zenekar stílusa. A hangzás igazodik a zenéhez, talán picit
kásás is, de itt ez nem hátrány, inkább erény, jobban kiemeli a zene érzelmes,
szenvedélyes jellegét, egyfajta melegséget ad neki. Persze, ha figyelembe
vesszük, hogy a hangmérnök Barry Poynter volt (ki más?), ráadásul a Living
Sacrifice-os Bruce Fitzhugh is ott bábáskodott az album megszületésénél, ez nem
is olyan meglepő.
A kaotikus HC-vonal rajongói igazi csemegére lelhetnek az Eso-Charisban,
matematikusabb beállítottságú barátainknak pedig szívből ajánlom
látókörszélesítés végett a lemezt. Nálam bevált.
--kristóf--
|
| www |
| www.solidstaterecords.com |
|
| Diszkográfia |
|
1998 Eso-Charis
|
|
| Szereposztás |
|
Jayson Kent Holmes - gitár, ének
Cory Brandan Putman - gitár, ének
Matthew Lee Putman - dob
Arthur Chester Green - basszusgitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Jayson Lovelorn néven alapított zenekart, míg Matt és Arthur a Living
Sacrifice tagjai.
|
|