 |
EAST WEST
Hope In Anguish
2003 Floodgate Records
|
Az East West-et a Korn/Deftones vonalba szokás sorolni, azaz egyfajta,
szenvedélyes, agresszív, modern muzsikára kell számítanunk. A banda erős,
változatos albumot tett le az asztalra a 'Hope In Anguish' révén, amellyel
kivívta a megbecsülésemet. A zenekar tagjai közül elsősorban az énekes
Mike Tubbs, illetve a basszusgitáros JJ tündököl a lemezen, de a többiek
sem kontárok.
|
 |
ELUVEITIE
Spirit
2006 Fear Dark Records
|
Svájci folk metal, talán úgy tudnám leírni, mint a régebbi In Flames
találkozása a kelta népzenével. Nagyon jó lemez, és hogy nemcsak nekem tetszik,
azt jelzi, hogy a Nuclear Blast leszerződtette a helvéteket.
|
 |
EMBODIMENT 12:14
Elements Of This Manmade Man
1999 Trial And Error Records
|
Az 'Elements' nem nagyon emlékeztet a banda korai korszakára, hiszen a death
metal helyett new school hardcore-t hallhatunk. Nagy kár, hogy az 'Elements Of
This Manmade Man' hossza alig haladja meg a 25 percet, ugyanis szívesen
elhallgatnám tovább is az Embodiment 12:14-t.
|
 |
EMBODYMENT
Embrace The Eternal
1998 Solid State Records
|
Ultratechnikás metalcore egy, a death metalból kinőtt texasi csapattól.
Vigyázat, nem háttérzenének való!
|
 |
EMBODYMENT
The Narrow Scope Of Things
2000 Solid State Records
|
Új énekes, hozzá pedig új stílus. A 'Narrow Scope' egy összekötő kapocs az
'Embrace' metalcore-ja és a 'Hold Your Breath' heavy rock-ja között.
|
 |
EMBODYMENT
Hold Your Breath
2001 Solid State Records
|
A 'Hold Your Breath' logikus folytatása a 'Narrow Scope'-nak, hiszen tovább
halad a dallamosság irányába - olyannyira, hogy a korábban a Within-ben bősz
károgásáról megismert Sean Corbray itt már egyáltalán nem ordibál, 'csupán'
szépen énekel.
|
 |
EMERY
The Weak's End
2004 Tooth & Nail Records
|
A 'The Weak's End'-ben elsősorban azok lelhetik örömüket, akik igényes modern
amerikai rock-ra vágynak, és nem riadnak vissza a valóban 'hard' pillanatoktól
sem. Az Emery afféle screamo-t játszik, ám a hatások közül inkább az 'emo'
dominál, az ordítások jobbára háttérbe szorulnak az anyagban.
|
 |
EMERY
The Question
2005 Tooth & Nail Records
|
Szerintem a címe ellenére nem lehet kérdés, hogy a 'The Question' az egyik
legjobban sikerült emo-album az idén. Ha sok zenekar fektet annyi energiát,
időt, tálentumot a zenéjébe, mint az Emery tette ismét, sok jót tartogathat még
ez a stílus.
|
 |
EMERY
The Question Deluxe Edition
2006 Tooth & Nail Records
|
Az 'emo'/'screamo'/akármi zenekar tavalyelőtti albumát már agyondicsértem, a
véleményem azóta se nagyon változott. Ez a 'deluxe edition' több egyszerű
újrakiadásnál, a CD több bónusz felvételt is tartalmaz, a lényeg azonban nem
ez, hanem a DVD. Utóbbin hallhatunk egy-két audio tracket, láthatunk némi
koncertfelvételt, illetve egy filmet, ami bemutatja és a nézőhöz közel hozza a
zenekart.
|
 |
ERASE
Mental Overload
1996 Morphine Records
|
A stílus valahol a Machine Head és a Hatebreed között van félúton, a
brutalitás, mint ebből is látszik, adott. Igazából élőben lenne nagyon hatásos
ez a zene, de azért a CD-n is átjön az energia.
|
 |
ESO-CHARIS
Eso-Charis
1998 Seize The Day Records/ 1998 Day-Glo Records/ 2001 Solid State Records
|
A számcímek alapján sejthetjük, hogy nem csöndes teadélutánokhoz illő
muzsikával lesz dolgunk. Ezek a gyerekek tényleg tűzben égnek Urukért és
Megváltójukért, Jézus Krisztusért. A kaotikus HC-vonal rajongói igazi csemegére
lelhetnek az Eso-Charisban.
|
 |
ETHEREAL SCOURGE
Judgement And Restoration
1997 Rowe Productions
|
A 'Judgement And Restoration' egy hibátlan album. A súlyos metal-zene és a
költői szövegek különös házasságából különlegesen szép utód született.
|
 |
EVAN ANTHEM, THE
Prologue
2003 Mono Vs Stereo Records
|
Fütyülnivaló dallamok, érzelemgazdag előadás, dinamika, komoly szövegek,
kifogástalan hangzás, no meg egy karizmatikus énekes. Ami a The Evan Anthemet
kiemeli az emo-bandák tömegéből imho, az a társulat művésziessége, mélysége és
magassága. A The Evan Anthem többről szól, mint a zene maga.
|
 |
EVERY DAY LIFE
Disgruntled
1996 Alarma Records
|
Annak idején az Every Day Life szigorú rapcore-ja révén a sokak érdeklődését
felkeltette, nem is érdemtelenül. Noha a korong címe azt jelenti többek
között, hogy 'elégedetlen', jómagam abszolút elégedett vagyok az EDL
bemutatkozó CD-jével.
|
 |
EVERY DAY LIFE
American Standard
1997 Alarma Records
|
A dél-kaliforniai hip-hop core kvartett második nagylemeze az 'American
Standard'. Érdemes megismerkedni ezzel - a keresztény rockzenében úttörőnek
számító - albummal.
|
 |
EDL
Evey Day Life
2001 Fashionpop Entertainment
|
Sajnálom, hogy az EDL egy ilyen lemez után a visszavonulást választotta - az
'Every Day Life'-hoz hasonló minőségű albumokból többet is elhallgattam volna
ettől, a stílus egyik úttörőjének számító rap-core bandától.
|
 |
EXTOL
Burial
1998 Endtime Productions/ 1998 Solid State Records
|
Az Extol olyan lemezzel mutatkozott be a zenei világban, amely felemeli, és
büszkén hirdeti Urunk és Istenünk nevét. A csapat kísérletezgetős kedvű death
metal zenekarként aposztrofálja magát; lényeg, hogy súlyos, mégis dallamos, ám
egyúttal igen összetett muzsikára kell számítanunk.
|
 |
EXTOL
Undeceived
2000 Endtime Productions/Solid State Records / 2002 Century Media
|
Aki az új album, a 'The Blueprint Dives' révén ismerte meg a zenekart, azt
valósággal sokkolhatja az 'Undeceived', ami minden komplexitása és brutalitása
ellenére is tele van jobbnál jobb dallamokkal, fogós témákkal. Némi nyitottság
nem árt hozzá, mint ahogy a zenei előképzettség is kimondottan előny a
hallgatásakor.
|
 |
EXTOL
Synergy
2003 Century Media Records/ 2003 Solid State Records
|
A 'Synergy' legfőbb érdekessége, hogy a csapat zenei irányvonala a
kísérletezgetős, komplex death/black felől a thrash irányába mozdult el. A
lemezzel az Extol ismét bizonyította, hogy a komplex zene is lehet
összeszedett, és a bonyolult zenei ötletek is összeállhatnak egységes,
hallgatható DAL-okká.
|
 |
EXTOL
The Blueprint Dives
2005 Century Media Records/ 2005 Solid State Records
|
Amit most kapunk az Extoltól, az fényévekre van nemcsak a 'Synergy'-től, de a
kezdetektől is; ezúttal a művészies, progresszív, dallamos dolgok uralkodnak.
Ugyanakkor az Extol nem veszítette el identitását, a mostani anyagon is rajta
van az 'extolos' bélyeg - ha furcsa is, abszolút szerethető.
|