1. |
Fade In-Dependent |
|
2. |
Goodnight, Good Fight Lo-Fi Hi-Fi |
|
3. |
For A Minute Of Your Time |
|
4. |
End Script |
|
5. |
We Were Searching... Lo-Fi Hi-Fi |
|
6. |
While Retrieving Military And Mexico |
|
7. |
The Faces Of Everyone |
|
8. |
Be Nice If He's Nice Lo-Fi Hi-Fi |
|
9. |
Oh, To Feel Real |
|
10. |
Look At The Sky |
|
11. |
A Collection Of Inventive Beginnings Lo-Fi Hi-Fi |
|
|
THE EVAN ANTHEM
Prologue
2003 Mono Vs Stereo Records
Őszinte leszek: fogalmam sincs, hogyan kerültem kapcsolatba a The Evan Anthem
zenéjével eredetileg. Pontosabban arra emlékszem, hogy letöltöttem a zenekar
néhány dalát az internetről, de arra már nem, hogy előtte hogyan szereztem
tudomást a banda létezéséről. Azt viszont nagyon jól tudom, miért is döntöttem
rövidesen a 'Prologue' megvásárlása mellett: a letöltött három nóta nagyon
megfogott.
Hogy mit is hallottam bennük? Zeneileg valami olyasmit, amit pl. a Juliana
Theory új lemezén is, vagyis az átlagnál mélyebb tartalmú, érzelmes amerikai
modern rockzenét; fütyülnivaló dallamokat, érzelemgazdag előadást, dinamikát,
komoly szövegeket, kifogástalan hangzást, no meg egy karizmatikus énekest. És
láss csodát, mindez megtalálható a 'Prologue' többi dalában is, a remek
tartalom nem csupán a közkinccsé tett három szám - a 'Goodnight, Good Fight', a
'For A Minute Of Your Time', illetve a 'We Were Searching...' - kiváltsága.
Sőt, megkockáztatom, az imént felsorolt három cím nem is feltétlenül a
legerősebb összeállítást tükrözi, hiszen kimaradt közülük a nyitó 'Fade
In-Dependent', a 'The Faces Of Everyone', a 'Be Nice If He's Nice', vagy éppen
a záró 'A Collection Of Inventive Beginnings'. Utóbbinak akkora mélysége van,
hogy nemcsak elmerülni tudok benne, de akár körbe is pillanthatok úgy, hogy a
körülöttem elterülő közegen kívül semmi más nem kerül a látóterembe, és mikor a
dal kurtán-furcsán véget ér, még szívesen időznék a hangulata által odaálmodott
szubsztanciában. Az atmoszféra megteremtésének érdekében sokat tesz a légies
billentyűk által megrajzolt háttéren elmosódott alakokat festő ecsetként
funkcionáló gitár (nem, nem szedek drogokat), és a különféle emberi hangok
által innen-onnan felolvasott szövegrészletek. Van különben a CD-n a
lendületesebb nótától az akusztikusszerű balladaféléig mindenféle szerzemény,
remek hangulatváltások; a korongnak van dinamikája, és bőven elég érdekességet
tartogat a hallgató számára, hogy ne kelljen tartani az unalomba fulladástól.
Ami a The Evan Anthemet kiemeli az emo-bandák tömegéből imho, az a társulat
művésziessége, mélysége és magassága. A The Evan Anthem többről szól, mint a
zene maga, összetettebb élményt is nyújt, már ha valakinek kompatibilis a lelki
beállítottsága a produkcióval. Nekem a jelek szerint abszolút az, úgyhogy a
'Prologue' tízből tíz pontot ér nálam, és tűkön ülve várom a folytatást. De
maga a zene is megállja a helyét, a dalok igencsak rendben vannak, nincs gond a
muzsikusokkal sem, a kiváló hangzást (amely a többek között a Relient K-ért is
felelős Mark Lee Townsend keze munkáját és fülét dicséri) és az énekest meg már
megdicsértem...
--kristóf--
|
| www |
| www.theevananthem.com |
|
| Diszkográfia |
|
2003 Prologue
2005 Sens
|
|
| Szereposztás |
|
Derek Kern - ének, gitár, zongora, orgona
Matt Miller - gitár, vokál, billentyűs hangszerek
Josh Young - dob, ütőhangszerek, programok
Brian Miller - basszusgitár
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A The Evan Anthem igyekszik kitenni magáért koncertjein is: a dalok között,
illetve bevezetésükként hangrészleteket játszanak be különféle filmekből,
vizuális effektként pedig akár működő tévék is felbukkanhatnak a színpadon
adott esetben.
|
|