1. |
Carnival Of Souls Lo-Fi Hi-Fi |
|
2. |
Force Of The Entity |
|
3. |
Legion Lo-Fi Hi-Fi |
|
4. |
Ludicrous Smiles Lo-Fi Hi-Fi |
|
5. |
The Wicked Window |
|
6. |
Son Of The Rain |
|
7. |
Killer |
|
8. |
The Widow And The Bride |
|
9. |
Christians And Lunatics |
|
10. |
The Mask |
|
11. |
A World Alone |
|
12. |
Jesus Christ Lo-Fi Hi-Fi |
|
|
SAVIOUR MACHINE
Saviour Machine
1993 Frontline Records / 1996 Massacre Records
Egy legenda születése. A Saviour Machine bemutatkozó lemeze, amellyel
egy sok nehézséggel tarkított, ám egyre nagyobb szabású karrier indult
útnak. A teátrális, drámai együttesen sokan megbotránkoztak már a korai
időkben is, és ma sincs ez másként. A Saviour Machine ennek ellenére
töretlenül hisz abban, amit csinál már annyi éve, és aminek révén
időközben - amellett, hogy lojális rajongótáborának létszáma
folyamatosan nő - sikerült gyökeret eresztenie a zenei piacon. A
Saviour Machine-t általában azok is tisztelik, akik amúgy nem
különösebben rajonganak zenéjükért. Hiába, a minőség az minőség.
És hogy mitől is buktak/buknak ki annyian? Csupán arról van szó, ami
mindig is jellemezte az emberiséget: félelem az újszerűtől, a bántóan
középszerűek irigysége a nagyszerűekkel szemben, és a meggondolás
hiánya. Mert mivel is vádolják a SM-t? Okkultizmussal, halálkultusszal,
satöbbi. És miért is? Mert színpadi eszközöket: díszletet, sminket,
maszkot használnak fellépéseikhez a mondanivaló szemléltetése végett.
Már elnézést, de aki a színpadot a hamis istenek oltárával téveszti
össze, az voltaképpen nem a kultúra ellensége?
De kik is tulajdonképpen ezek a Saviour Machine-fiúk? Valójában a
banda az énekes Eric Clayton köré épül, aki a koncepció és a szövegek
kiagyalója, kidolgozója, a banda szíve és szája. A társak között ott
találjuk Eric fivérét, Jeff Claytont gitáron, egy kedves, Dean Forsyth
nevű fiatalembert basszusgitáron, és egy remek dobost Sam West
személyében. Rajtuk kívül fontos szerep jutott az albumon Rob Watson
billentyűsnek és Terry Taylor keresztény alternatív ikonnak, mint
producernek. A zene afféle gótikus rock-zene, kevés klasszikus zenei
beütéssel, sok bilentyűvel és gitáreffekttel az atmoszféra megteremtése
érdekében. A hangulatot nagyban fokozza az énekes Eric Clayton tiszta,
érzelemgazdag, pátosszal teli hangja is. Az embernek gyakran az az
érzése, mintha Eric nem is énekelne, hanem imádkozna a dalok közben.
Mintha egy drámai hős lenne egy epikus operában, bár ennél nagyobb
képzavart már nehéz lenne teremteni, azt hiszem. : ) A költői
szövegek sem vesznek el az összképből éppenséggel.
A korongon olyan slágerek hallhatók, mint a nyitó 'Carnival Of
Souls', a 'Legion', a drámai, fordulatos 'The Wicked Window', a
katartikus 'Killer', vagy a magasztos, záró 'Jesus Christ'. A többi dal
is igazi csemege a műfaj rajongói számára, sőt, a szakmában már-már
kötelezőnek számító 'Carmina Burana' is felbukkan, mégpedig a 'Killer'
és a 'The Widow And The Bride' közötti átvezetésben. Igazából nem
nagyon lehet üresjáratról beszélni a lemez kapcsán.
A két utolsó dal többé-kevésbé egybeolvad, és úgy zárják le az
albumot, hogy utána a hallgató még jó darabig a hatása alatt marad.
Színházban ilyenkor szokás visszatapsolni a művészeket, kifejezni
feléjük az elismerésünket, és együtt örülni velük a jól sikerült
előadásnak. A Saviour Machine is méltó az elismerésre, ami sokáig
váratott magára, főként hazájukban, az USA-ban. Ne szégyelljünk hát
összecsapkodni a tenyerünket, és kórusban kiabálni, hogy 'Szép volt,
fiúk!'
--kristóf--
|
| www |
| www.saviourmachine.com |
|
| Diszkográfia |
|
1990 Saviour Machine Demo
1993 Saviour Machine
1994 Saviour Machine II
1995 Live In Deutschland
1997 Legend Part I
1998 Legend Part II
1998 Behold A Pale Horse
1999 Saviour Machine Shape Disc
2001 Synopsis
2001 Legend Part III:I
2003 Live In Deutschland 2002
2006 Rarities / Revelations
|
|
| Szereposztás |
|
Eric Clayton - ének
Jeff Clayton - gitár
Dean Forsyth - basszusgitár
Samuel West - dob
|
|
| Érdekességképpen
|
|
Sam West ma a Stavesacre dobosa.
|
|