 |
SACRAMENT
Testimony Of Apocalypse
1990 R.E.X. / 2005 Retroactive Records
|
A Sacrament jófajta technikás thrash-t játszott, hasonlót a vele azonos
kiadónál lévő Believer zenéjéhez. A Retroactive Records jóvoltából most, 2005
elején egyszerre juthatunk hozzá az első nagylemezhez és az azt megelőző évben
megjelent, 'Presumed Dead' című demóhoz egy limitált, 1000-es példányszámú
sorozat keretében.
|
 |
SACRED WARRIOR
Rebellion
1988 Intense Records
|
A 'Rebellion' is ugyanazt a stílust hozta, amiért később is szerettük a bandát,
vagyis a Metal Church és a Queensryche hatásait is magába gyúró amerikai heavy
metalt.
|
 |
SACRED WARRIOR
Master's Command
1989 Intense Records
|
Jó kis amerikai heavy metalt hallhatunk a 'Master's Command'-en - talán kevés
progresszív hatás is érezhető a zenében, de inkább a zakatoló ritmusok és a
fülbemászó dallamok jellemzik az anyagot.
|
 |
SACRIFICIUM
Cold Black Piece Of Flesh
2002 Whirlwind Music
|
A német Sacrificium tradicionális death metalt játszik annak minden szépségével
együtt. Mind a zene, mind a megszólalás felülmúlta előzetes várakozásaimat egy
kis független kiadó 'termékével' szemben. A szövegek is intelligensen járják
körül az okosan megválasztott témákat.
|
 |
SACRIFICIUM
Escaping The Stupor
2005 Black Lotus Records
|
Színvonalas korongot raktak össze Oliver Teschék, amit szívesen elhallgatok,
habár nagy titkokra, megfejtésekre, reformokra nem kell számítani, ez itt
sztenderd halálmetál zúzda.
|
 |
SAINT
Warriors Of The Son
1984 Armor Records / 1984 Morada Records / 2001 Millenium Eight Records
|
A keresztény zenetörténet egyik fontos mérföldköve volt ez az eredetileg csupán
kazettán megjelent kiadvány. A stílus a nagyok közül leginkább a Judas
Priest-re emlékeztet, még talán Josh Kramer hangja is emlékeztet valamelyest
Rob Halfordéra. A kiadó bónuszként rápréselte a lemezre a csapat '81-es demóját
is, amelyet The Gentiles-ként készítettek, és amin még nem Josh Kramer, hanem
Max Clark énekelt.
|
 |
SAINT
Time's End
1986 Pure Metal / 2002 Millenium Eight Records
|
A lemezen a csapat a 'Warriors Of The Son' című kazettán megismert vonalat
viszi tovább, azaz a Judas Priesthez hasonlítható, erőteljes heavy metalt
hallhatunk az albumon.
|
 |
SAINT
Too Late For Living
1988 Pure Metal / 2000 Armor Records
|
A Saint balladák helyett továbbra is egy rakás kvintet, ritmusos nótákat,
erőteljes éneket, és egyszerű, radikális keresztény szövegeket szállított
hallgatóinak. Dalszerzés terén viszont fejlődött a társulat a 'Time's End' óta,
sokkal fogósabb, jobb nóták hallhatók a 'Too Late For Living'-en.
|
 |
SAINT
In The Battle
2004 Armor Records
|
Véget nem érő kvintelés, reszelés, gitárszólók a '80-as évek (és különösen a
Judas Priest) modorában, Halford-szerű énekes, fogós témák, aranyos bőrszerkók.
A Saint nálam elvitte a pálmát.
|
 |
SANCTIFICA
Spirit Of Purity
2000 Little Rose Productions
|
Az album ékes bizonyítékául szolgál annak, hogy a zenei
stílus NEM határozza meg a spirituális tartalmat, és hogy a
black metal, mint zenei műfaj, nem csupán a sátánista eszmék
propagálására alkalmas.
|
 |
SAPHENA
Das Leben wird zu Glas
2005 Whirlwind Records
|
Ugyan a 'Das Leben wird zu Glas' a Saphena első albuma, korábban
Brain [FAQ] néven egy EP-t és egy nagylemezt is kiadott a német banda. Az
biztos, hogy igényel pár hallgatást, némi ismerkedést az album, de ha valaki
szereti az ilyen mély, súlyos, groove-os, modern metalmuzsikát, és nem zavarja
a német nyelv, nyugodtan próbálkozhat a 'Das Leben wird zu Glas'-szal.
|
 |
SAVED BY GRACE
For What You Have Done
2002 Recorse Records
|
A Saved By Grace hangzása alapján a floridai hardcore vonulatba illik. A
forradalmi újításokra vágyók nemigen fogják a számításukat megtalálni a
SBG-ben, a dallamos, technikás new school HC kedvelői annál inkább - a béna
borító mögött egy értékes CD rejtőzik.
|
 |
SAVIOUR MACHINE
Saviour Machine
1993 Frontline Records 1996 Massacre Records
|
A zene afféle gótikus rock-zene, kevés klasszikus zenei beütéssel,
sok bilentyűvel és gitáreffekttel az atmoszféra megteremtése
érdekében. A hangulatot nagyban fokozza az énekes Eric Clayton
tiszta, érzelemgazdag, pátosszal teli hangja is. No meg a költői
szövegek.
|
 |
SAVIOUR MACHINE
Saviour Machine II
1994 Frontline Records 1996 Massacre Records
|
A 'Saviour Machine II' hidat képez a bemutatkozó korong valamivel
könnyebben emészthető gótikus rock-ja és a 'Legend' trilógia elborult
drámája között. Akik még nem ismerik a zenekart, azok számára ideális
kezdés lehet.
|
 |
SAVIOUR MACHINE
Legend Part I
1997 Massacre Records
|
Két nagylemez és egy koncertalbum után a Saviour Machine ambiciózus
vállalkozásba fogott, nevezetesen abba, hogy zenébe önti a végidőkre vonatkozó
bibliai próféciákat. Az eredmény, a 'Legend'-trilógia első része egyfajta
gótikus rockopera, a témából fakadóan sok-sok közel-keleti zenei hatással.
|
 |
SAVIOUR MACHINE
Legend Part II
1998 Massacre Records
|
A 'Part II' nagyjából hasonló az első részhez: drámai, súlyos, sok benne a
billentyű, az ének, a szavalás, a kórus, a hangminta, filmbejátszás. Egyes
témák visszaköszönnek az első részből, ha a szöveg ezt indokolja. Mivel a
szövegben igazán súlyos dolgokhoz érkezünk, a zene is valamivel elborultabb,
drámaibb még az első részhez képest is.
|
 |
SAVIOUR MACHINE
Legend Part III:I
2001 Massacre Records
|
Az előző rész óta eltelt három év nem múlt el nyomtalanul. A szintik helyét
átvette a zongora. a vonósok, és a kórus, a gitárok pedig karcosabbak lettek. A
megszólalás úgy általában letisztultabb, talán nyersebbnek is mondhatnánk, és
mindenképpen érettebb. Úgy tűnik, Eric Claytonék számára egyre jobban
körvonalazódik, hogy voltaképpen mit is akarnak.
|
 |
SCHALIACH
Sonrise
1996 Petroleum Records
|
A 'Sonrise' gyakorlatilag szinte nem más, mint az Extolból ismert Ole
Borud szólóalbuma, amibe kicsit besegített barátja, Peter Dalbakk is.
A Schaliach más, mint az Extol: inkább egyfajta dallamos doom/death
metal kevés pörgős témával, helyettük sok méltóságteljes, fülbemászó,
gyönyörű melódiával.
|
 |
SEEMLESS
Seemless
2004 Equal Vision
|
A korábbi Killswitch Engage és Shadows Fall tagok által alapított Seemless zenéje
a rövid skatulyák jegyében egyszerűen stoner rockként írható le. Egész más zene,
mint a tagok korábbi bandái által játszott, de csak a stílus változott, a
színvonal maradt a régi.
|
 |
SEEMLESS
What Have We Become
2006 Equal Vision
|
Alapvetően stoner rockot hallhatunk az albumon most is, de ezúttal erősebb
dalokat írtak a fiúk, változatosabbnak is érzem az anyagot, főként pedig
izgalmasabbnak. A Fu Manchu, Kyuss, meg más hasonszőrű bandák rajongóinak
nagyon tudom ajánlani a 'What Have We Become'-ot.
|
 |
SELFMINDEAD
At The Barricades We Fall
1999 Soulscape Records 2000 Solid State Records
|
Jóllehet hangszeresen nem technikázzák szét magukat a zenészek a svéd
HC-zenekar második lemezén, az érdekes ritmikai megoldások miatt mégis
bonyolultnak, összetettnek hat a Selfmindead muzsikája. Amúgy ugyanaz az a
nyers energia és súly érezhető a korongon, ami eredetileg az általam látott, a
banda koncertján készült amatőr videóban is megfogott.
|
 |
SELFMINDEAD / THE SPIRIT THAT GUIDES US
The Oslo Compact
2001 Sally Forth Records
|
A 'The Oslo Compact' értékes kiadvány öt kiadatlan nótával és egy csak itt
hallható remixszel két remek bandától, impozáns csomagolásban, szuper
hangzással. (Vagyis mindennel, amit az ember egy jóféle split CD-től csak
elvárhat.)
|
 |
SEVEN PLACES
Lonely For The Last Time
2003 Tooth & Nail Records
|
Hogy mit is tudnak a fiúk? Leginkább őszinte, tiszta, fülbemászó dalokat írni,
amelyek szövegvilágukkal a bibliai zsoltárokra emlékeztetnek, zeneileg pedig
olyan előadókra, mint a Relient K, a Number One Gun, vagy éppen Jeremy Camp.
|
 |
SEVENTH ANGEL
Lament For The Weary
1991 Edge Records
|
A brit underground thrash banda második albuma jelentős előrelépést mutat az
elsőhöz képest az énekhang, a hangzás, a dalszerzés terén egyaránt. Egyébként
egy konceptalbum-szerűségről van szó, ami egy nehéz gyerekkort átélt személy
lelki vívódásairól szól.
|
 |
SEVENTH AVENUE
Southgate
1998 Treasure Hunt Records
|
A 'Southgate' a fantasy-vel megspékelt, gyors német power metal rajongóinak
okozhat kellemes perceket, hiszen egy nagyon jó lemez a műfaj egyik legjobb
keresztény művelőjétől.
|
 |
SEVENTH AVENUE
Between The Worlds
2002 Megahard Records / 2003 Massacre Records
|
A 'Between The Worlds' ugyan nem a kedvenc albumom a Seventh Avenue-tól, de ez
nem jelenti azt, hogy ne tudnám örömmel meghallgatni. És már csak azért is
becsülöm a fiúkat, mert rajtuk kívül nem sok jó dallamos hevay metal alakulatot
ismerek, amelyik zászlaján Jézus nevével vonulna harcba.
|
 |
SEVENTH DAY SLUMBER
Picking Up The Pieces
2003 Crowne Music Group
|
Egy újabb poszt-grunge, úgymond 'alternatív' rock albummal van dolgunk. A zenei
stílus a Creed-re emlékeztet, ám a Seventh Day Slumber nem mások munkáját és
kreativitását szeretné készpénzre váltani. A szövegek pedig mindazokhoz
kívánnak szólni, akiknek az életében nem minden szép és jó, de szeretnék, ha
szebb és jobb lenne, viszont nem vágynak üres közhelyekre.
|
 |
SEVENTH DAY SLUMBER
Once Upon A Shattered Life
2005 BEC Recordings
|
Aaron Sprinkle producer (Demon Hunter, Emery, stb.) és a nagyobb költségvetés
megtették a magukét, a hangzás erőteljesebb lett az előző lemezhez képest. A
lényeg, az őszinte, szívből jövő rockzene viszont semmit nem változott. Mintha
mondjuk több lenne a valamivel tempósabb dal, és itt-ott egy-egy ordítás is
elhangzik a háttérben a katartikus pillanatokban, de ezek nem okoznak
számottevő változást.
|
 |
SEVENTH STAR
Brood Of Vipers
2005 Facedown Records
2005 Noizz Music Co.
|
A banda előző lemeze, a 'Dead End' is távol állt a polírozott, végletekig
finomítgatott muzsikák világától a maga tough guy hardcore-jával, de a 'Brood
Of Vipers' fényében igencsak poposnak tűnik...
|
 |
SHADOW GALLERY
Carved In Stone
1995 Magna Carta
|
A bő hetvenegy perces albumon mindaz megtalálható, ami miatt a Shadow Gallery
újabb lemezeit szeretni lehet, szóval ha valaki kedvét leli a 'Tyranny'-ben, a
'Legacy'-ben, vagy a 'Room V'-ban, ne feledkezzen meg a 'Carved In Stone'-ról
sem. Aki meg nem ismeri a Shadow Gallery-t, akár itt is bátran elkezdheti
pótolni a lemaradást.
|
 |
SHADOW GALLERY
Tyranny
1998 Magna Carta
|
A Shadow Gallery napjaink, illetve az elmúlt évtized egyik legjobb progresszív
zenekara. A banda harmadik nagylemeze a 'Tyranny', amely egy konceptalbum. A
'Tyranny' gondosan kidolgozott, mégsem gépies munka - a Shadow Gallery nem
megélhetési zenekar, a tagjai élvezik, amit csinálnak.
|
 |
SHADOW GALLERY
Legacy
2001 Magna Carta
|
Furcsa egy zenekar ez a Shadow Gallery: időnként gondolnak egyet, összejönnek,
és csinálnak egy döbbenetesen jó prog metal albumot. Bárcsak élőben is
láthatnánk őket egyszer...
|
 |
SHADOW GALLERY
Room V
2005 InsideOutMusic
|
A banda mindent felmutat ezúttal is, amire a prog-rajongók csak vágyhatnak:
komplex dalok, virtuóz hangszerkezelés, gazdag hangszerelés, szép dallamok, jó
hangzás, hosszú lemez, a szövegek pedig a harmadik album, a 'Tyranny' sztoriját
viszik tovább.
|
 |
SHAI HULUD
Hearts Once Nourished With Hope And Compassion
1997 Crisis Records
|
A ma már legendásnak nevezhető floridai HC-zenekar barátaihoz, a Strongarmhoz
hasonlóan célként tűzte ki maga elé, hogy kvintelés helyett izgalmat,
változatosságot, meg persze dallamot csempész a műfajba. Ennek eredményeképpen
a zene iszonyú összetett, mégis érzelemmel teli és intenzív lett. A szövegek
többnyire meglehetősen katartikusak, kedvenceim azok, amelyek a világ, az
emberiség megtisztulása után kiáltanak.
|
 |
SHOWDOWN, THE
A Chorus Of Obliteration
2004 Mono Vs Stereo
|
Az 'A Chorus Of Obliteration' jó kis modern metal album, ami ügyesen ötvözi
egybe a klasszikus heavy és egyéb metal, a hardcore, és a rock 'n' roll
hatásait.
|
 |
SHOWDOWN, THE
Temptation Come My Way
2006 Mono Vs Stereo / 2006 Century Media
|
Itt már nyoma nincs a debütalbumot jellemző stíluskavalkádnak, letisztult,
súlyos motoros metal ez könnyen énekelhető refrénekkel, jó kis gitárszólókkal.
Ha legközelebb sok igazán erős dalt ír a banda ebben a stílusban, nagyon jó
lemez lesz belőle, ez inkább erős közepes, több kiemelkedő nótával.
|
 |
SILENCE THE EPILOGUE
Bloodstain Pattern Analysis
2003 Strike First Records
|
A Zao nevével fémjelzett brutális amcsi metalcore eme ambiciózus képviselője a
2004-es év egyik felfedezettje lehet, ha a folytatást is hasonlóan komolyan
veszi. A kezdés mindenesetre nemigen lehetett volna ennél jobb.
|
 |
SINAI BEACH
When Breath Escapes
2003 Facedown Records
|
A Sinai Beach jóval metalosabb lett a 2002-es demója óta eltelt időben; jóval
technikásabb, éppen ezért nehezebben követhető, de valamivel súlyosabb is lett
a zene. Kevesebb az első hallásra feldolgozható dallamos rész, így nem is
kedveltem meg olyan gyorsan a bemutatkozó nagylemezt, ám ma már az egyik
kedvencem a 'When Breath Escapes'.
|
 |
SINAI BEACH
Immersed
2005 Victory Records
|
Még metalosabb lett a csapat megszólalása, a brutalitás és a technikás tartalom
azonban maradt, sőt, a tisztább és súlyosabb hangzásnak köszönhetően jobban ki
is jön mindkettő. Mindeközben az énekes Courtney Alderson kísérletezősre vette
a figurát, aminek révén az album árkot ásott a hallgatók között.
|
 |
SIX FEET DEEP
Struggle
1994 R.E.X. Music
|
Az egyik legjobb keresztény HC album. A 'Struggle' elejétől a végéig inspirált,
szívből jövő zenét és szövegeket tartalmaz - Dávid valószínűleg büszke lenne a
fiúkra.
|
 |
SIXFEETDEEP
The Road Less Traveled
1996 R.E.X. Music
|
A clevelandi HC-banda második albumán nagyobb a zene dinamikája, változatosabb
és összetettebb a muzsika a debütalbumhoz képest - ami persze nem sokat jelent,
hiszen a 'Struggle' a végletekig leegyszerűsített anyagot tartalmazott.
|
 |
SIXPENCE NONE THE RICHER
The Fatherless And The Widow
1994 R.E.X. Music
|
A 'Fatherless And The Widow' már előrevetíti a későbbi albumok nagyszerűségét,
a Sixpence bemutatkozása ugyancsak ígéretesre sikerült még úgy is, hogy ekkor
még nem állt igazi csapat Matt Slocum rendelkezésére.
|
 |
SIXPENCE NONE THE RICHER
This Beautiful Mess
1995 R.E.X. Music
|
A 'This Beautiful Mess' még azelőtt jelent meg, hogy a zenekar a 'Kiss Me'
révén betört volna a mainstream piacra, az viszont már akkor nyilvánvaló volt,
hogy a Sixpence magasan kilóg a kortárs keresztény könnyűzene átlagos művelői
közül. Lehet, hogy mégiscsak létezik olyan, hogy 'igényes popzene'?
|
 |
SIXPENCE NONE THE RICHER
Sixpence None The Richer
1997/1999 Squint Entertainment
|
Egy szóval a 'Sixpence None The Richer'-t popzenének nevezném, azonban ez a
megközelítés nem lenne egészen helytálló. A lemez egy kerek, epikus mű,
mindvégig tele igazi művészi értékekkel. Nem illik ugyan az oldal profiljába,
de mint tudjuk, 'nemcsak kenyérrel él az ember'.
|
 |
SIXPENCE NONE THE RICHER
Kiss Me
1999 Squint Entertainment
|
A szóban forgó kiadvány csak egy kislemez, mégsem akartam szó nélkül elmenni
mellette. Megszállott gyűjtőknek és diehard rajongóknak kötelező, amúgy
kihagyható, de kellemes színfoltja lehet bármilyen gyűjteménynek.
|
 |
SIXPENCE NONE THE RICHER
Divine Discontent
2002 Reprise Records
|
A 'Divine Discontent' méltó folytatása annak a remek sorozatnak, amely a
'Fatherless And The Widow'-val kezdődött, és remélhetőleg jó darabig nem is ér
véget.
|
 |
SIXPENCE NONE THE RICHER
The Best Of Sixpence None The Richer
2004 Curb Records
|
A kiadó egy olyan lemeznek adta a fenti címet, amire rápakoltak egy rakás
kiadatlan számot valamint a négy nagylemezről egy-két-három dalt. Vagyis 'best
of'-nak igencsak sovány a felhozatal, viszont a kiadatlan számokat is erősen a
teljesség igénye nélkül pakolták fel a lemezre. Egyébként a 'Breathe' óriási
dal, már csak amiatt is megéri beszerezni a lemezt! Valóban a Sixpence
legjobbja!
|
 |
SLECHTVALK
The War That Plagues The Lands
2002 Fear Dark Records
|
Az Antestor óta egy keresztény csapat sem adott ki normális nagyalbumot hasonló
stílusban. Igaz, a Slechtvalk stílusa picit eltér az Antestortól, hiszen a
folklór elemek nem annyira jellemzőek rá, és az Antestorral ellentétben
zeneileg merít a régi stílusú, nyers, gyors black metal elemeiből is az
atmoszférikus jelleg mellett.
|
 |
SLECHTVALK
At The Dawn Of War
2005 Fear Dark Records
|
Az 'At The Dawn Of War' ismét egy háborús témájú konceptalbum; a zene is maradt
hasonló a korábbiakhoz, azaz dallamos, atmoszférikus black metal, gyorsabb
dalokkal megtűzdelve.
|
 |
SLEEPING BY THE RIVERSIDE
A Breath Between Battles
2002 Indianola Records
|
Éljenek a pálmafák, a tengerpart, a szörf, és a jó hardcore, egyszóval éljen
Florida!
|
 |
SOUL EMBRACED
Fleshless
1999 Soul Embraced
|
Aki a Soul Embraced-től csak a Solid State-es lemezeket hallotta, talán rá se
ismerne a bandára a bemutatkozó, 'Fleshless' című EP hallatán. Itt még ugyanis
nyoma sincs annak a dallamosságnak, ami azokat jellemezte; annál inkább nyoma
van a brutalitásnak, a szigorúságnak a zenében.
|
 |
SOUL EMBRACED
For The Incomplete
2001 Clenchedfist Records / 2002 Blood And Ink Records
|
A 'For The Incomplete' valahol a 'Fleshless' brutalitása és a 'This Is My
Blood' dallamossága között félúton helyezkedik el - voltaképpen azt mondanám, a
két kiadvány minden előnyét magában hordozza.
|
 |
SOUL EMBRACED
This Is My Blood
2002 Solid State Records
|
A Soul Embraced jól elfér egy közös akolban a finn Immortal Souls-szal, vagy a
norvég Extollal. A dallamos death metal kedvelői új kedvencre lelhetnek a 'This
Is My Blood'-ban.
|
 |
SOUL EMBRACED
Immune
2003 Solid State Records
|
Ugyan a Soul Embraced jellemzően death metal zenekar, a banda repertoárjában
nem sok gyors dalt találhatunk ezúttal, a korongot a középtempó uralja. Ami
újdonság: a dallamos énektémák is a muzsika integráns részévé váltak.
|
 |
SPIRIT AND THE BRIDE
Spirit And The Bride
1997 Ear To The Ground 2000 MCM Music
|
A Spirit And The Bride muzsikájának különlegessége hangszerelésében és
dallamvilágában rejlik, melyek gyökeresen eltérnek a nyugat-európai és amerikai
pop-rock kultúrában megszokottól. Aki szeret kísérletezni, tegyen próbát a
bandával.
|
 |
SPITE OF OPPOSITION
Crucify The Flesh
2000 Clenchedfist Records
|
A Spite Of Opposition zenéjét egyfajta kettősség jellemzi: a death metal és a
hardcore keverékét hallhatjuk a korongon. Hardcore-rajongók talán valamivel
inkább örömüket lelhetik benne, de nyitottabb death metal arcoknak is bátran
ajánlható.
|
 |
SPOCK'S BEARD
V
2000 InsideOutMusic
|
A Spock's Beard az olyan régi prog bandák nyomdokain halad a '90-es évek közepe
óta, mint pl. az ELP. A 'V' már a frontember, egyben fő dalszerző Neal Morse
megtérése után, de még a távozása előtt készült. Többek szerint a Spock's
legjobban sikerült lemeze a 'V'; ha valaki nem ismeri az együttest, kezdésnek
valószínűleg én is ezt javasolnám.
|
 |
SPOCK'S BEARD
Snow
2002 InsideOutMusic
|
A kilencvenes évek talán legjobb klasszikus prog rock csapata, a Spock's Beard
2002-ben olyat csinált, amilyet addig és azóta soha máskor, nevezetesen egy
dupla konceptalbumot.
|
 |
SPOKEN
A Moment Of Imperfect Clarity
2003 Tooth & Nail Records
|
Az 'A Moment Of Imperfect Clarity' tovább halad a zenekar által megkezdett
úton, immár egyszerű modern hard rock kvintetté érlelve a Spokent. Noha az év
végi húszas listámra nem fog fölkerülni a lemez, az egyszerűbben feldolgozható,
modern hard rock rajongói azért jól teszik, ha adnak egy esélyt neki.
|
 |
SPRINKLE, AARON
Moontraveler
1999 Organic Records
|
Letisztult, lenyugodott, akusztikus gitárra és énekre épülő, inkább pop mint
rock dalok hallhatók a lemezen, habár elektromos gitár is van rajta valamennyi,
meg effektek, ilyesmik. Nyugodt percekhez kiváló hátteret tud biztosítani.
|
 |
SQUAD FIVE-O
Squad Five-O
2002 Tooth & Nail Records
|
Dögös, dirty rock 'n' roll-t, jó hangulatú zenét kínál a lemez. Lehúzott
ablakokkal történő országúti kocsikázáshoz egyenesen ideális.
|
 |
STAIRWELL
Pacific Standard Time
2000 Takehold Records
|
A 'Pacific Standard Time' eséllyel indulna a 'mindenkori legcsúnyább borító'
versenyen, de legalább a lemez felszabadult hangulatát kifejezi többé-kevésbé a
máskülönben nem valami előnyös külső. A Get Up Kids-szerű emo kedvelőinek
mindenképpen ajánlanám az album meghallgatását.
|
 |
STAIRWELL
The Sounds Of Change
2001 Takehold Records / 2003 Hopeless Records
|
Könnyed, felszabadult gitárpop (vagy nevezzük emónak?) harmincöt percen
keresztül. Ezt ennél sokkal jobban nem lehet csinálni, a Stairwell a 'Pacific
Standard Time' után még egy jó lemezt mutatott fel - kár, hogy a jelek szerint
utoljára.
|
 |
STARFLYER 59
Silver
1994 Tooth & Nail Records
|
Jason Martin Starflyere kellemes utazást biztosíthat mindazoknak, akik
szeretnének kicsit elszakadni ettől az izzadtságszagú földi valóságtól, és ha
csak mintegy félórára is, de elkalandozni gondolatban egy másik univerzumba, a
csillagok közé.
|
 |
STARFLYER 59
Gold
1995 Tooth & Nail Records
|
Akinek bejön Jason Martin levegős-lebegős hangja, egyszerre futurisztikus és
rég letűnt korokat idéző gitárhangzása, valószínűleg nálam sokkal jobban fogja
élvezni ezt az amúgy érdekes CD-t.
|
 |
STARFLYER 59
Leave Here A Stranger
2001 Tooth & Nail Records
|
Higgadt, angolosan nyugodt album egy nyughatatlan kaliforniai zenésztől és
társaitól.
|
 |
STAUROS
Seaquake
2000 Gospel Records
|
A brazil prog metal banda magasan kiemelkedett az ottani white metal mozgalom
átlagából, a 'Seaquake' színvonala is simán megüti sok európai és amerikai
nagykiadós albumét.
|
 |
STAUROS
Adrift
2001 NH
|
Az előző lemezhez, a 'Seaquake'-hez hasonló felfogású prog metal album
Brazíliából.
|
 |
STAVESACRE
Collective
2001 Tooth & Nail Records
|
A Stavesacre kialakította saját, egyedi hangzását, ami elismerést érdemel a mai
modern rockzenében, ahol sajnos ugyanúgy tülekednek a csinált sztárok, a
trendeket meglovagoló pózerek, mint a kommersz popiparban. A 'Collective' egy
válogatás, de a már jól ismert dalok mellett két új számot is tartalmaz,
illetve négy korábbi szerzemény újra felvett, módosított változatát.
|
 |
STELLAR KART
We Can't Stand Sitting Down
2006 Word Records
|
Ez a fajta pop-rock (a 'punk' jelzőt azért se használom) leginkább a tizenéves
korosztály számára érdekes általában; hívő fiataloknak, akik valami olyasmit
keresnek, ami egyszerre energikus, vidám és biblikus, bátran tudom ajánlani a
Stellar Kart új korongját.
|
 |
STILL BREATHING
September
2002 Solid State Records
|
Aki lemondóan legyint a zenekar felállására tekintive a női énekes láttán, az
bizony könnyelműen lemondott élete egyik nagy élményéről - feltéve, hogy
szereti a metalcore-t.
|
 |
STILL REMAINS
If Love Was Born To Die
2004 Benchmark Records
|
A Still Remains is egyfajta dallamos metalcore-t játszik, ám van valami, ami
megkülönbözteti a zenekart a nagy többségtől, ez pedig a billentyűk használata.
|
 |
STILL REMAINS
Of Love And Lunacy
2005 Roadrunner Records
|
A recept maradt, ami a korábbiakban olyan jól bevált, vagyis a lemezen dallamos
metalcore-t hallhatunk szintivel és jó hangulattal. A hangzás némileg eltér az
EP-étől, csiszoltabb, kevésbé nyers, de a végeredményt azért így se nevezném
nyálasnak.
|
 |
STRETCH ARM STRONG
Rituals Of Life
1999 Solid State Records
|
Nagyon jó album a 'Rituals Of Life', amellyel a Stretch Arm Strong
bizonyította, hogy helye van a hardcore világ első osztályában.
|
 |
STRETCH ARM STRONG
A Revolution Transmission
2001 Solid State Records
|
A Stretch Arm Strong a szó szoros értelmében nem 'keresztény zenekar', hiszen
nem minden tagja hívő; mégis, a banda a keresztény értékeket képviseli, így
nem látom akadályát a szerepeltetésének. A zenekar egyedi hangzásvilágának
sajátossága, hogy remekül ötvözi az old és a new school hardcore-t. Az
energikus, gyors témák, a punk hatások a régi sulit idézik, ám a dallamos
megközelítés és a feszes kiállások inkább az újabb korszak termékei.
|
 |
STRETCH ARM STRONG
Engage
2003 Solid State Records
|
Aki szigorú hardcore-ra számít, csalódni fog az 'Engage'-ben. Aki jó punk/HC
lemezt keres, már meg is találta.
|
 |
STRONGARM
Atonement
1995 Tooth & Nail Records
|
A Strongarm stílusa révén új színnel gazdagította a zenei spektrumot: technikás
zenéje megőrizte a HC energiáját, ugyanakkor hosszú távon hallgathatóbbá tette
a zenét.
|
 |
STRONGARM
The Advent Of A Miracle
1997 Tooth & Nail Records
|
Igaz, hogy az 'Advent' rövid lemez, ám meglehetősen tömény muzsikát tartalmaz.
Bár a magyar gazdag nyelv, néha nekem is nehézséget okoz, hogy megtaláljam a
megfelelő szavakat az anyag leírására. Technikás floridai hardcore a szakma
egyik kimagasló képviselőjétől.
|
 |
STRYPER
7 Weeks: Live In America, 2003
2004 Deep South Records
|
A dalokat a többség valszeg ismeri, és tudja, mire számíthat: dallamos metalra a
legjobb fajtából! És az egész mögött Istenre, akiről a dalok közti átvezető
szövegekben is esik szó gazdagon.
|
 |
STRYPER
Reborn
2005 BIG3 Records
|
Modernebb a megszólalás, gitárszólók nélkül is kerek egész a produkció. Michael
Sweet hangja is csak érettebb, jobb lett az évek múltával. A Stryper csakugyan
újjászületett, és talán fiatalosabb, mint a 'Lound And Clear' óta valaha is
volt.
|
 |
SUPERTONES
Suprtones Strike Back
1997 BEC Recordings
|
A dél-kaliforniai csapat második albuma, az utolsó, amelyet még valóban
'ska'-nak nevezhetünk. A lemezt hallgatva érthető, miért tartják sokan a
legjobb keresztény ska-együttesnek a Supertonest.
|
 |
SYMPATHY
Arcane Path
2004 Fear Dark
|
Technikás, gyors, sok váltásra épülő extrém metal, sajnos dobgéppel (ami
legalább rendesen fel van programozva, és a hangzása is tűrhető). Az
'Arcane Path' nem korszakalkotó lemez, nem kihagyhatatlan, ugyanakkor
szerintem a műfaj kedvelői között sokan lehetnek, akik nem fogják megbánni,
ha adnak neki egy esélyt.
|
 |
SYMPATHY
Abyssal Throne
2005 Momentum Scandinavia
|
Az EP hat számából az első rövid intro, a második és a negyedik új szám, a
harmadik és az ötödik egy-egy régebbi nóta újra felvett változata, az utolsó
pedig egy Suffocation-feldolgozás. Az új nóták abszolút bíztatóak, ha valami
hasonlóra lesz kilátás egy következő nagylemezen, ráadásul élő dobbal, a
technikás extrém metalt játszó kanadai Sympathy akár ki is emelkedhet az
underground státuszból.
|
 |
SYMPHONY IN PERIL
The Whore's Trophy
2005 Facedown Records
|
A fiúk meg se próbálják önmagukat ismételni, az új anyag jócskán különbözik
előzőtől - jóval metalosabb, súlyosabb, fókuszáltabb lett. A 'The Whore's
Trophy' remekül megadja az alaphangot a Facedown számára ugyancsak
gyümölcsözőnek ígérkező évhez.
|