1. |
A Monument Encased In Ash |
|
2. |
Hell Can't Stop Us Now |
|
3. |
Epic: A Chorus Of Obliteration |
|
4. |
From The Mouth Of Gath Comes Terror |
|
5. |
A Proclamation Of Evil's Fate |
|
6. |
Dagon Undone (The Reckoning) |
|
7. |
Iscariot |
|
8. |
Dolor Per Proelium (Your Name Is Defeat) |
|
9. |
Deus Invictus (Your Name Is Victory) |
|
10. |
Laid To Rest |
|
|
THE SHOWDOWN
A Chorus Of Obliteration
2004 Mono Vs Stereo
A Mono Vs Stereo egy kis amerikai kiadó, amit a The Evan Anthem nevű banda
révén ismertem meg - a banda bemutatkozó lemezét, a 'Prologue'-ot ugyanis a
fenti kiadó jelentette meg. A kiadóval tehát csupa kellemes élményem volt, még
ha nem is kifejezetten sok, hogy úgy mondjam. (Ha valakinek segít az
eligazodásban: a Mono Vs Stereo nevéhez fűződik egy bakelit kislemez a Relient
K-től is.)
Mostantól kereken kétszer annyi kellemes élményem kapcsolódik a kiadóhoz,
hiszen itt az 'A Chorus Of Obliteration' a The Showdown-tól, a 2004-es év egyik
legörömtelibb zenei meglepetése a számomra egy meglehetősen fiatalnak látszó,
ám igen ígéretes gárdától. A csapat nem bízta a véletlenre a dolgokat:
amellett, hogy elég erős anyagot írogatott össze, valahogy elintézte, hogy
lemezének producere Bruce Fitzhugh, a Living Sacrifice legendás gitáros/énekese
legyen. Zao, Embodyment, Eso-Charis, FewLeftStanding - látszólag ugyan eltértem
a tárgytól, ám valójában szó sincs róla: a fent említett bandáknak közös
jellemzője, hogy Bruce volt karrierjük talán legfontosabb albumának producere.
A The Showdown tehát a körülményekre igazán nem panaszkodhatott, mint ahogy
én sem a végeredményre: az 'A Chorus Of Obliteration' jó kis modern metal
album, ami ügyesen ötvözi egybe a klasszikus heavy és egyéb metal, a hardcore,
és a rock 'n' roll hatásait. Az énekes David Bunton abszolút elemében van:
énekel, hörög, károg, ordít - mégpedig nem is rosszul -, ahogy a zene diktálja.
A zene sem éppen egysíkú persze, mint az előbb említettem, többféle generáció
kedvelői találhatnak kedvükre való témákat az albumon.
A lemez szövegei a - nem mellesleg szépen kidolgozott - borítóból
kikövetkeztethetően háborús, harcias témákkal foglalkoznak leginkább, nagyrészt
a bibliai Ószövetség történeteire építve. Azt kell mondjam, jól illenek a
muzsikához, amely intenzitásából igazából csak a záró 'Laid To Rest' nyugodtabb
pillanataiban veszít, de akkor is csak átmenetileg. Egyébként az 'A
Proclamation Of Evil's Fate' elején 'igazi' csatazajokat (lovak nyerítése és
dobogása, kardok suhogása, artikulálatlan emberi hangok) is hallhatunk, csak
hogy jobban beleélhessük magunkat a mondanivalóba.
Bruce Fitzhugh most se nyúlt mellé, azt hiszem, a The Showdown-ról hallani
fogunk még. Annak mindenesetre örülök, hogy már hallhattam róla, illetve
nemcsak róla, de hallhattam magát a zenekart is. Csak ne úgy folytassák, mint
pl. az Eso-Charis tette (amely ugyebár az első nagylemez után többet nem adott
ki)...
--kristóf--
|
| www |
| myspace.com/theshowdown |
|
| Diszkográfia |
|
2004 A Chorus Of Obliteration
2006 Temptation Come My Way
|
|
| Szereposztás |
|
Josh Childers - gitár, vokál
Travis Bailey - gitár, zongora
David Bunton - ének
Eric Koruschak - basszusgitár
Andrew Hall - dob, ütőhangszerek
|
|
| Érdekességképpen
|
|
A zenekar magja régen évekig együtt játszott egy 2540 nevű punk-együttesben.
|
|