A napirend alakulása
06.30 - 12.00:
- szabad játék, mindennapos testnevelés, mozgás
- egészségügyi szokások gyakorlása
- tízórai, önkiszolgálás, naposi munka
- egészségügyi szokások gyakorlása
- komplex foglalkozások, önálló és irányított tapasztalatszerzés
- levegőzés, séta, szabadidős tevékenységek, szabad játék
12.00 - 15.00:
- egészségügyi szokások gyakorlása
- ebéd, önkiszolgálás, naposi munka
- egészségügyi szokások gyakorlása
- pihenés mesével, a gyermekek egyéni alvásigényének megfelelően
- folyamatos ébredés
15.00 - 16.30:
- egészségügyi szokások gyakorlása
- uzsonna, önkiszolgálás, naposi munka
- egészségügyi szokások gyakorlása
- mindennapos testnevelés, mozgás, szabad játék és szabadidős tevékenységek
- hazabocsájtás
Az óvoda napi nyitvatartási ideje: 10 óra.
A szülők igényei alapján: 06.30-tól 16.30- ig vagy 07.00-től 17.00-ig
Tevékenységek időtartama:
- szabad játék, szabadidős tevékenység: 4 -5 óra
- étkezés, pihenés: 3 - 3.5 óra
- öltözködés, tisztálkodás: 1 - 1.5 óra
- komplex foglalkozások: 5 - 35 perc
|
Az óvoda heti terve
|
Napi 20-30 perc |
Naponta 05-35 perc |
Hétfő |
Verselés, mesélés Mindennapos testnevelés mozgás |
Élmények meghallgatása |
Kedd |
Verselés, mesélés Mindennapos testnevelés mozgás |
Külső világ tevékeny megismerése Természet-társadalom-ember |
Szerda |
Verselés, mesélés Mindennapos testnevelés mozgás |
Művészeti nevelés Ének, zene, énekes játék, gyermektánc |
Csütörtök |
Verselés, mesélés Mindennapos testnevelés mozgás |
Külső világ megismerése Matematika Testnevelés |
Péntek |
Verselés, mesélés Mindennapos testnevelés mozgás |
Művészeti tevékenység Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka |
A tartalmi jellemzőket folyamatként kezeljük. A tevékenységek rendszerében az ismeretszerzés, a probléma centrikusság komplexen jelentkezik. Nem kiragadjuk, hanem egységében, többoldalú megközelítéssel segítjük a megismerést. Az integrált tevékenységekben a gyermekeknek választási lehetősége van.
Tervezéseinknél hosszabb távon az évszakok lebontása irányadó. A konkrét megvalósításokat a heti tevékenység ötleteire építjük, figyelembe vesszük az elérendő célt és a hozzákapcsolódó feladatokat.
Nem az ismeretanyag halmozása a célunk, hanem hogy minél több alkalommal, sokoldalúan megközelítsük a témát.
Mindig az adott csoportra, s nem a korosztályra tervezünk, ezért minden év elején a csoport jellemzésével kezdjük a hosszabb távú tervezést. Törekszünk a felmenő rendszerben történő ugyanazon nevelői foglalkoztatásra. Nevelőváltásnál fontosnak tartjuk, hogy megismerjük a csoportra vonatkozó előző évi tervezéseket és feljegyzéseket. A tevékenységek hosszú távú megtervezésekor figyelembe vesszük alapelveinket, a gyermekeink szociális és szociológiai helyzetét, a választott programunk irányelveit, a nevelés feltételrendszerét és az óvoda éves tervében megfogalmazott feladatokat.
A lebontott, konkrét heti tevékenységek, komplex foglalkozások tervezésénél irányadó a gyermekek folyamatos megfigyelése, tevékenységük elemzése, élményeik, tapasztalataik és az aktualitások. Rögzítjük a szervezési feladatokat. Összehangoljuk a csoportonkénti együttműködést, napi tevékenységek időpontjait, a helyszínek, helyiségek használatának lehetőségeit.
|
|
Aktuális:
Intézményünk az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program TÁMOP-3.1.7 Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című felhívás keretében pályázatot nyert.
A pályázó neve: Mezőkovácsházi Négy Évszak Óvoda és Bölcsőde
A projekt címe: Gyakorlati útmutató a "Fejlődésem lépései" egyéni fejlesztés megvalósításához
Pályázat azonosítószáma: TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0473
A projekt megvalósítási időszakának kezdő időpontja: 2012.06.01
A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2013.01.31
A projekt megvalósításának határideje: 2013.02.28
Egyéb tartalmak:
Napi rend, heti terv
Hagyományok, ünnepek
Eseménynaptár
Mezőkovácsháza város weblapja
|