Reklámfelület, megjelenési lehetőség a versenyeken...
Tovább>>
Ajánlott böngésző
Internet Explorer 6 előtti böngészők csak részben ismerik a CSS-t!
Emiatt az oldal kinézete eltérhet a tervezettől!
Használd az ajánlott böngészők egyikét!
1989 tavaszán rendezték az első olyan versenyt, ahol még nem volt leírt VERSENYSZABÁLYZAT. A verseny rendezés és versenyszabályzat nagyban különbözött a jelenlegitől. Az alföldi versenyek általában pénzdíjasak voltak. A dunántúli részen ez nem honosodott meg, mert ettől a versenyek túl agresszívvá váltak. Versenyt rendező egyének, csapatok, közösségek különböző módon próbáltak még több versenyzőt csábítani a versenyeikre.Ettől vált szokássá , hogy un. kilométer pénzt fizettek a versenyzőknek. A dunántúli és az alföldi versenyek közös megrendezése megszűnt a nagy távolságok és a megnövekedett költségek miatt.
1995 és 2004 közötti időszakban gyökeres változások történtek a RONCSDERBY VERSENYSPORT életében, Dunántúlon működő egyesületek, sportköri szakosztályok, versenyautóval rendelkező emberek, baráti társaságok, versenyt rendezni szándékozó helységek együttműködésével, DUNÁNTÚLI RONCSDERBY BAJNOKSÁGOT írtak ki.
1995 Versenyévadtól megfelelő versenyszabályzat alapján történtek a versenyrendezések.
1995-évben 15 verseny került megrendezésre. Általában minden versenypályán két verseny. Ebben az időszakban bajnoki és meghívásos versenyek voltak.
A futamokon elért eredményeket a nap végén összesítették, az így kapott eredmények alapján történt a napi helyezések kihirdetése. Az eredményes versenyzőket kupákkal, oklevéllel, pezsgővel díjazták. Bevezetésre került az év végi díjkiosztó megrendezése. A kategóriák első hat helyezettje, kupát, pezsgőt és oklevelet kapott.
1997. évadtól újabb szabálymódosítás, szabálypontosítás készült a biztonságos versenyrendezés érdekében. Zászló jelzések egyértelműekké váltak, vezetőbíró mellé segédbírókat és zászlós segítségeket jelöltek ki, a rendező egyesületek .
1998. évtől a szabályba került, hogy a bajnokságban résztvevő versenyzőknek egyesületbe vagy szakosztályba kell tartozni. 18. éven aluli személy, csak szülői engedéllyel versenyezhet.
A bajnokságban résztvevő egyesületeknek, szakosztályoknak hivatalosan bejegyzéssel kell rendelkezniük. Egyesületek, szakosztályok vezetőiből képviselőt, titkárt választottak.
Ettől az évtől kerültek megrendezésre női futamok. A futamokon különböző kategóriás autókkal vettek részt.
2002-ig különböző módosítások kerültek a verseny szabályzatba. A női futam eredményei értékelésre kerültek az év végi csapatbajnoki összesítésben.
Szigorúbbá váltak a versenyrendezés feltételei, szélesebb versenypálya, biztonságosabb néző elhelyezés, a futamok közötti folyamatos pályakarbantartás, folyóvizes WC biztosítása, depóhelyek bővítése.
Futamok gyorsabb lebonyolítása érdekében, a starthelyre való felállást egy depóbíró beállításával, valamint a start előtti időkérés eltörlésével próbáltuk meggyorsítani.
2003-ban elhatároztuk, hogy IFJÚSÁGI kategória beindításával, az egyre növekvő igényeket kielégítsük. Bár ezen futamok beindítása, elég feszessé tették a napi versenyek lebonyolítását.
2004. versenyévadban az ifjúsági versenyek megrendezése beigazolta a hozzá fűzött reményeket. Bár a futamonként két autó indítása 17 induló esetében nehézkes és lassú versenyt eredményezett.
2004. évi megbeszélésen az egyesületek szakosztályok elhatározták, hogy sorsukat saját kezükbe veszik. Elhatározták SZÖVETSÉGET hoznak létre. 2004. június 10-én a Somogy Megyei Bíróságon Pk. 60.054/2004/2 szám alatt bejegyzésre került
2005. évi szabálymódosítás alapján az ifjúsági kategória lebonyolítása a következő:
6-11 éves korosztályban futamonként egyszerre 2 autó lehet a pályán, időben eltolva indítva őket. Futamonként 3-4 kört kell teljesíteniük, futam helyezésüket az elért időeredményük alapján kapják. A nap végén a 2 futamban elért eredményeik összesítése után kapnak helyezést.
12-16 éves korosztályban a felnőtt kategóriákhoz hasonlóan közös starthelyről indulnak. Ők is 2 futamban versenyezhetnek.
2005. évtől ifjúsági kategória versenyei beszámítanak a csapatbajnokság eredményébe.
2008. évben tisztségviselő változás történt a MORSZ vezetésében: Máj János elnök úr lemondott, helyét Steigler Tünde vette át.
Ugyanebben az évben bevezetésre került egy új kategória: Ifi III a 12-16 éves korosztály számára. Ebben a kategóriában már 1100ccm a felső hengerűrtartalom határ. Az autók építési előírásai megegyeznek a felnőtt kategóriák előírásaival.
2009. évtől A vezetőbírói tisztséget Pál Józseftől Tengelics Attila vette át.
Bevezetésre került egy új zászló - fekete-fehér átlósan elválasztva - "utolsó figyelmeztetés" néven