Köröstarcsa Község Önkormányzata
Szabó Károly Művelődési Ház és Könyvtár
5622 Köröstarcsa Kossuth u. 18-20.
Felnőttképzési nyilvántartási szám: 01103-2009
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2303
FELNŐTTKÉPZÉSHEZ
KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK
1. Az előzetesen
megszerzett tudás felmérésének
és beszámításának folyamatleírása
A
képzésen részt vevő a képzés megkezdése előtt kérheti
az adott képzés szempontjából releváns tudásának felmérését
és beszámítását.
Az
előzetes tudásfelmérés az oktatóval együtt, az általa meghatározott
módon történik, cél, hogy a képző meggyőződjön arról,
hogy a résztvevő valóban rendelkezik a képzésen megszerezhető
bizonyos kompetenciákkal, ezáltal mentesüljön bizonyos modulok,
feladatok elvégzéséről. A tudásszint mérés
írásbeli teszt és szóbeli elbeszélgetés során történik.
A
képző biztosítja az adott időben a helyszínt az előzetesen
megszerzett tudás felméréséhez, amely történhet a képző
irodában vagy a képzési helyszínen.
A
döntést a képző az oktatóval együtt hozza meg, erről a képző
intézmény írásban tájékoztatja a jelentkezőt.
A
felnőttképzésben résztvevők a képző irodában és a könyvtárban
(önálló gyakorlás a számítógépeken) vehetik igénybe az
álláskérési technikák elsajátítását. A felnőttképzésért
felelős – felnőttképzési konzulens – egyéni, igény szerint
kiscsoportos tájékoztatást adnak a szolgáltatást igénybevevőnek.
2.
Álláskeresési technikák
A szolgáltatás
tartalma:
- Álláskeresés,
képzési információkeresés az interneten: A szolgáltatás része,
hogy tematikus listáját aduk az érdeklődő kezébe, megmutatjuk,
hogy ennek segítségével hogyan, milyen információt szerezhet, hogy
munkához jusson.
- Motivációs
levél írása: Mintát adunk az érdeklődő kezébe és kérésére
segítünk a levél megírásában.
- Önéletrajz
írása: Többféle példát mutatunk be a korszerű önéletrajzra,
segítséget nyújtunk az EuroPass önéletrajz megírásában.
- Állásinterjú:
Segítséget nyújtunk az állásinterjúra való felkészüléshez
(megjelenés, magatartás, lehetséges kérdések, stb.)
3. Képzési
szükségletek felmérése és képzési tanácsadás
A
képzésben résztvevőknek meghatározzuk azokat a képzési irányokat,
illetve konkrét képzési programokat, amelyek elvégzése elősegíthetik
az általa megfogalmazott fejlesztési, fejlődési célok megvalósítását.
A
felnőttképzésben résztvevők az ügyfélszolgálati irodában -
személyesen vagy telefonon az ügyfélfogadási időben - vehetik igénybe
a szolgáltatásokat. A felnőttképzési referens egyéni tájékoztatást
ad a szolgáltatást igénybevevőnek.
A
szolgáltatást igénybevevőnek felmérjük, hogyan járul hozzá a
képzés az egyéni célkitűzései eléréseihez, valamint milyen elvárásai
vannak a képzésünkkel kapcsolatban. A szerzett tapasztalatokat az
oktatók felé továbbítjuk.
A
képzési tanácsadással célunk, hogy a résztvevők teljes körű
információt nyerjenek az igénybe vehető képzési programokról,
a megszerezhető ismeretekről. Megkapják az oktatók és a képzésért
felelős elérhetőségét.
MINŐSÉGPOLITIKA
Küldetésnyilatkozat
„Előbbre
s magasabbra törekedik az ember”
Gr. Széchenyi
István
Az intézmény bemutatása
Köröstarcsa
Békés megyében, a 47 sz. főútvonal mentén, a Kettős-Körös bal
partján fekvő, közel 2800 lakost számláló település.
A
Köröstarcsa Község Önkormányzata Szabó Károly Művelődési
Ház és Könyvtár összevont, többfunkciós könyvtári (iskolai
és közkönyvtári) feladatokat ellátó, részben önálló intézmény
szerteágazó tevékenységeinek szervezése az elmúlt években a területre
kidolgozott minőségügyi szempontokat figyelembe véve, a PDCA ciklus
szerint történik. Mindezt a tevékenységet elsősorban a hatékony,
magas színvonalú munkavégzés céljából, nem pedig jogszabályi
kötelezettség okán végezzük.
Azzal,
hogy közművelődési, közgyűjteményi intézményként felnőttképzési
tevékenységet folytatunk természetes, hogy a szakterületen elvárt
minőségügyi feladatok szerint tervezzük, szervezzük a képzéseinket.
A
Köröstarcsa Község Önkormányzata Szabó Károly Művelődési
Ház és Könyvtár alapvető céljait a magyar felnőttoktatás
rendszerében elfoglalt helye határozza meg. Községi közművelődési,
közgyűjteményi, közösségi intézményként felnőttképzési
tevékenységünk célja :
- A felnőttoktatásunk
növekvő társadalmi igényeket elégít ki, ezáltal az esélyegyenlőség
és a folyamatos pályaépítés célkitűzéseit segíti.
- Képzéseink a már
meglévő ismeretekre épülő általános és szakmai képzések, amelyek
több szakterületen teremtenek a résztvevők számára továbblépési
lehetőséget.
- A végzett hallgatóknak
(résztvevőknek) olyan kompetenciák megszerzését biztosítjuk, hogy
a továbbiakban is képesek legyenek a változó környezethez alkalmazkodni,
növekedjék a munkaerőpiacra jutási esélyük és igényük legyen
meglévő tudásukat, ismereteiket továbbfejleszteni.
- A képzéseinken
résztvevők a képzéseken megszerzett kompetenciák birtokában legyenek
tudatában a társadalmi és a természeti környezet iránti felelősségük
fontosságának, váljanak képessé az életmódjuk környezettudatos
irányban történő módosítására.
- Jól képzett, hivatása
iránt elkötelezett oktatókat foglalkoztatunk, akik birtokában vannak
a felnőttképzésben elvárt módszertani, szakmai ismereteknek.
- A fenntartót biztosítani
kívánjuk arról, hogy az intézmény munkatársaira bízott erőforrásokat
jó hatásfokkal, a társadalmi elvárásoknak megfelelően hasznosítjuk.
- Minőségügyi rendszerünket
folyamatosan működtetjük és fejlesztjük.
Jövőkép
Intézményünk
több évtizedes fennállás alatt mindig tudott a változó körülményekhez
alkalmazkodni. Megőrizve a korábban megteremtett értékeket, a kor
követelményeit figyelembe véve, a közösségi célokat és elvárásokat
szem előtt tartva, a felnőttképzésnek, mint új, piacképes szolgáltatás
feltételeinek megteremtésével hozzájárulunk a helyi, térségi
lakosság munkaerő-piaci esélyeinek növeléséhez, ezzel is erősítve
a település népességmegtartó erejét.
- A rugalmasságot,
az innovatív szellemiséget alapértéknek tartó intézményként
fogunk működni a jövőben is.
- A felnőttképzési
szolgáltatásokat az intézményben a település minden lakosa számára
elérhető módon biztosítjuk.
- Képzéseink során
a szakmai kompetenciák mellett a változó környezethez való alkalmazkodáshoz,
a munkaerőpiacra jutáshoz szükséges önismertre, együttműködésre
épülő kompetenciák megszerzése kiemelt célunk.
- Az élethosszig
tartó tanuláshoz szükséges pozitív emóciók fejlesztésére nagy
hangsúlyt helyezünk.
- Céljaink megvalósítása
során felhasználjuk a kiépített minőségbiztosítás eszközrendszerét,
a partnerekkel való kommunikációt és a folyamatok szabályozását.
Köröstarcsa,
2010.
Smiriné
Kokauszki Erika
intézményvezető
INFORMÁCIÓ
ÜGYFÉLSZOLGÁLATI
Információnyújtás,
ügyfélszolgálat:
A Köröstarcsa Község
Önkormányzata Szabó Károly Művelődési Ház és Könyvtár
a képzésekhez és azokhoz kapcsolódó szolgáltatási tevékenységéhez
ügyfélszolgálatot tart fenn.
Elsődleges információszolgáltatás
a honlapunkon történik. Az intézmény munkatársai személyesen,
telefonon, e-mailen is tájékoztatják az ügyfeleket az aktuális
és tervezett képzésekről.
Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Személyes vagy telefonos
ügyintézés:
Munkanapokon: 09.00 –
12.00
Telephelyünkön a személyes
és elektronikus ügyfél tájékoztatást a képzésért felelős intézményvezető
végzi. Az aktuális képzésekről az intézmény minden munkatársa
tud felvilágosítással szolgálni.
A képzési és szolgáltatási
tevékenységgel kapcsolatos jogszabályok megtalálhatóak a Nemzeti
Szakképzési és Felnőttképzési Intézet (NSZFI) honlapján: www.nszfi.hu.
PANASZKEZELÉSI
RENDSZER
Panaszkezelés:
A panasz szóban, vagy
írásban jelzett, a képzési tevékenységgel kapcsolatos, nem
szerződés szerinti teljesítéshez, az ügyfélkiszolgálás nem
megfelelő minőségéhez, vagy a nyújtott szolgáltatásokkal
összefüggő tevékenységhez kapcsolódó
bejelentés, reklamáció.
Panasz felvétele történhet
írásban (ügyfélszolgálaton, postai úton, e-malilen keresztül),
vagy szóban (személyesen, telefonon).
A panaszt az a munkatár veszi
fel, akihez az ügyfél fordult. A panaszok a képzésért felelős
intézményvezetőhöz kerülnek.
A panasz kivizsgálásának
időtartalma lehetőség szerint az 8 munkanapon belül
történik. Elutasítás esetén az ügyfél értesítése
10 munkanapon belül történik.
Jogos panasz rendezését
és az ügyfél tájékoztatását 20 munkanapon belül kell
lezárni.
Amennyiben a panasz kivizsgálása
több időt vesz igénybe, erről az ügyfelet
írásba kell értesíteni a panasz felvételét követő 15
munkanapon belül, megadva a kivizsgálás végének várható időpontját.
A panasz kivizsgálását követően
írásban értesíteni kell az ügyfelet a kivizsgálás eredményéről,
elutasító válasz esetén, indokolni kell a döntést.
A szóbeli, helyben rendezett
panaszokról nem kell dokumentumot felvenni.
Az írásbeli, illetve a helyben
nem megoldható szóbeli panaszokról észrevételi lapot kell
felvenni.
Az észrevételi lapok, és
a panaszkezeléssel kapcsolatos dokumentumokat a képzésért felelős
intézményvezető archiválja.
Észrevételi lap letöltése itt
|