MAGLEV
A mágneses lebegtetésű vasút
forradalmasította a "vasúti" közlekedést
szerte a világon.
Egyelőre ez még egy igen költséges, de gyors,
csendes, és mindenekelőtt rendkívül
energiatakarékos rendszer.
További előnyeihez még felsorolható, hogy hatalmas
sebességeket tud elérni annak köszönhetően,
hogy a lebegéssel kiküszöbölte a
súrlódást, ami a legerősebb
visszatartóereje minden közlekedési formának.
A világon eddig csak három helyen létezik az
utazóközönség számára is
hozzáférhető MAGLEV. Kettő ebből
Németországban, egy pedig Kínában.
Németországban a Transrapid tesztpálya, és
a müncheni repülőtérről Münchenbe vezető,
Kínában pedig a sanghaji repülőtérről a
Sanghaiba vezető.
Ez a látszólag egyszerűnek tűnő lebegtetési
rendszer valójában egy mérnöki remekmű.
A mágnesvasút egy rendkívül gyors
közlekedési eszköz, de hátránya, hogy a
hagyományos sínpályákkal nem kompatibilis*,
ellentétben a TGV-vel.
[*nem összeegyeztethető]
Hogy jobban megértsük, itt van néhány
ábra;


A szupravezető technológia lényege, hogy egy
lefelé, vagy bármely irányba ható
mágneses energiamező sem
hat rá,
tehát a test lebeg a mágnesmező felett.


Vissza a főoldalra