MAGLEV

A mágneses lebegtetésű vasút forradalmasította a "vasúti" közlekedést szerte a világon.
Egyelőre ez még egy igen költséges, de gyors, csendes, és mindenekelőtt rendkívül energiatakarékos rendszer.
További előnyeihez még felsorolható, hogy hatalmas sebességeket tud elérni annak köszönhetően, hogy a lebegéssel kiküszöbölte a súrlódást, ami a legerősebb visszatartóereje minden közlekedési formának. A világon eddig csak három helyen létezik az utazóközönség számára is hozzáférhető MAGLEV. Kettő ebből Németországban, egy pedig Kínában. Németországban a Transrapid tesztpálya, és a müncheni repülőtérről Münchenbe vezető, Kínában pedig a sanghaji repülőtérről a Sanghaiba vezető.
Ez a látszólag egyszerűnek tűnő lebegtetési rendszer valójában egy mérnöki remekmű.
A mágnesvasút egy rendkívül gyors közlekedési eszköz, de hátránya, hogy a hagyományos sínpályákkal nem kompatibilis*, ellentétben a TGV-vel.
[*nem összeegyeztethető]
Hogy jobban megértsük, itt van néhány ábra;




A szupravezető technológia lényege, hogy egy lefelé, vagy bármely irányba ható mágneses energiamező sem hat rá,
tehát a test lebeg a mágnesmező felett.






Vissza a főoldalra