



Navigáció
· GYIK
· Főoldal
· Cikkek
· Letöltések
· GyIK
· Fórum
· Linkek
· Hírkategóriák
· Kapcsolatfelvétel
· Galéria
· Keresés
· Utazoo Blog
· Főoldal
· Cikkek
· Letöltések
· GyIK
· Fórum
· Linkek
· Hírkategóriák
· Kapcsolatfelvétel
· Galéria
· Keresés
· Utazoo Blog
Felhasználók
Bejelentkezés
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni
17/11/2013 01:35
Az üzenőfal és a regisztráció az előző oldal halálából, és egy felhasználó által felküldött vírus miatt zárva van. Bármi probléma esetén az mstspainters@gmail
.com címen keressetek!
.com címen keressetek!
Kezdődjön az átfestés
Az átfestés elkészítéséhez az alábbi programokat használtam:
-Photoshop CS5
-Trainz Mesh Viewer
Címszavakban:készítsük el az oldal textúrát a kis képekből, vágjuk rá a modellre. Ugye nem is hangzik bonyolultan? :)
Terjedelmi okok miatt, a Photoshop teljes használatára nem szeretnék külön kitérni, egyes menüpontok említésével a kezdőknek iránytmutatást szeretnék adni. Átfestésünk elkészítéséhez viszonylag alap funkciókat szoktam használni melyeket kezdő szinten is megérthetően lehet kezelni.
A leírásban az ÖBB 1116 072-es Taurusának születését láthatjátok. Az előzőekben leírtak szerint elkészített textúrafotókat megnyitom a Photoshopba, valamint egy üres lapot is nyitok, erre fogom rárakni a textúra darabokat, hogy összeállítsam a komplett oldalát (fájl->új; itt megadhatóak az üres lap méretei, ha nem elég később módosítható [kép->rajzvászon mérete])
Elkezdem a betöltött képfájlokat kivágni és az üres lapra helyezni.







A munka ördögi része most jön, ugyanis ezek a kis képecskék egymástól eltérő szögben, alakban, színben léteznek egymáshoz képest, össze kell őket egységes sémára hozni.
[rétegeket kiválasztani, mozgatni a rétegre jobb gombbal kattintva tudunk]
A képeket forgatni, alakítani a szerkesztés->alakítás menüben, vagy a szerkesztés->szabad alakításon keresztül tudunk. Forgassuk be az összes képet úgy, hogy azok teteje és alja vízszintes legyen, állítsuk be a méreteit hogy passzoljanak egymáshoz.
Eszközök segítségünkre:
- átméretezéskor bekapcsolhatjuk a bekarikázott kis láncocskát, ezzel megtartjuk a képek arányait.
-a rétegeknél átlátszóvá tehetjük éppen alakítandó képünket, ezzel segítve a pozícionálást az alatta lévőhöz képest
-réteg menüpont réteg->rendezés előtérbe vagy háttérbe helyezhetjük az alakítandó réteget

-lágy perem kijelölés-eltütethetjük a nagyon élesen eltérő széleket, de csak óvatosan!
Hosszas vagdalás, forgatás és lágy-perem alkalmazása után elkészült a geometriailag már helyes képünk, jöhet a színek beállítása:

A színeket a Kép menüből lenyíló- kép-> korrekciók menüből érjük el

Ezzel eltüntetjük a nagy különbségeket a képek színe között. Ha nagyon kell lágy perem kijelölést alkalmazva a képek részleteit is szerkeszthetjük.
Ha kb. egy színsémára hoztuk a képünket, olvasszuk össze a képet, a kisebb egyenetlenségeket javító ecsettel orvosolhatjuk.

A végleges színeket beállítottam, elmentettem.
Most jön az igazi átfestés!
Egy 1116-os modellre fogom az átfestést elkészíteni, kínosan ügyelve a részletekre, pl. ez egy három áramszedős mozdony!
Az alapmodellt amire az átfestés készülni fog az asztalra másoltam a könnyebb elérhetőség érdekében.
A mappát vizsgálva, a _body végződésűben találjuk a textúrafájlokat. Ezeket kell egyesével megnyitni, és Photoshopban minden egyes részletet pontosan illesztve felrakni a régi textúrára az új textúrát.


A lényeg, hogy pontosan pixelre pontosan fedje az alul lévő eredeti textúrafájlt az új. Figyeljünk oda, ezen modell esetében nincs szükségünk a korlátokra és a kilincsekre sem mert az 3D-ben ki van dolgozva.
Munkánk részeredményét mentés után a Mesh viewerben követhetjük nyomon:

Szépen sorban nyissuk meg és fessük át a többi textúrafájlt is. Vannak részletek melyek minden mozdonyon megegyeznek, pl. kapcsolókészülékek csövek, fékállapot jelzők, melyeket nem feltétlenül kell újra textúráznunk ha nem muszáj.
Nálam a következő fájl az ablakok körüli részek textúrája.



Fontos, hogy az eredeti textúrát mentéskor írjuk felül, és ugyanolyan formátumba kerüljön vissza amilyenben volt!

Ugyanígy járjunk el a többi textúrafájlnál is. Minden apró részletre figyelve.


A mesh Viewerrel folyamatosan követhetjük átfestésünk haladását.
Ha végeztünk, adjunk a config.txt-ben a mozdonyunknak egy új kuid számot és nevet, majd telepítsük a content manager segítségével a járékba.
-Photoshop CS5
-Trainz Mesh Viewer
Címszavakban:készítsük el az oldal textúrát a kis képekből, vágjuk rá a modellre. Ugye nem is hangzik bonyolultan? :)
Terjedelmi okok miatt, a Photoshop teljes használatára nem szeretnék külön kitérni, egyes menüpontok említésével a kezdőknek iránytmutatást szeretnék adni. Átfestésünk elkészítéséhez viszonylag alap funkciókat szoktam használni melyeket kezdő szinten is megérthetően lehet kezelni.
A leírásban az ÖBB 1116 072-es Taurusának születését láthatjátok. Az előzőekben leírtak szerint elkészített textúrafotókat megnyitom a Photoshopba, valamint egy üres lapot is nyitok, erre fogom rárakni a textúra darabokat, hogy összeállítsam a komplett oldalát (fájl->új; itt megadhatóak az üres lap méretei, ha nem elég később módosítható [kép->rajzvászon mérete])
Elkezdem a betöltött képfájlokat kivágni és az üres lapra helyezni.







A munka ördögi része most jön, ugyanis ezek a kis képecskék egymástól eltérő szögben, alakban, színben léteznek egymáshoz képest, össze kell őket egységes sémára hozni.
[rétegeket kiválasztani, mozgatni a rétegre jobb gombbal kattintva tudunk]
A képeket forgatni, alakítani a szerkesztés->alakítás menüben, vagy a szerkesztés->szabad alakításon keresztül tudunk. Forgassuk be az összes képet úgy, hogy azok teteje és alja vízszintes legyen, állítsuk be a méreteit hogy passzoljanak egymáshoz.
Eszközök segítségünkre:
- átméretezéskor bekapcsolhatjuk a bekarikázott kis láncocskát, ezzel megtartjuk a képek arányait.
-a rétegeknél átlátszóvá tehetjük éppen alakítandó képünket, ezzel segítve a pozícionálást az alatta lévőhöz képest
-réteg menüpont réteg->rendezés előtérbe vagy háttérbe helyezhetjük az alakítandó réteget

-lágy perem kijelölés-eltütethetjük a nagyon élesen eltérő széleket, de csak óvatosan!
Hosszas vagdalás, forgatás és lágy-perem alkalmazása után elkészült a geometriailag már helyes képünk, jöhet a színek beállítása:

A színeket a Kép menüből lenyíló- kép-> korrekciók menüből érjük el

Ezzel eltüntetjük a nagy különbségeket a képek színe között. Ha nagyon kell lágy perem kijelölést alkalmazva a képek részleteit is szerkeszthetjük.
Ha kb. egy színsémára hoztuk a képünket, olvasszuk össze a képet, a kisebb egyenetlenségeket javító ecsettel orvosolhatjuk.

A végleges színeket beállítottam, elmentettem.

Most jön az igazi átfestés!
Egy 1116-os modellre fogom az átfestést elkészíteni, kínosan ügyelve a részletekre, pl. ez egy három áramszedős mozdony!
Az alapmodellt amire az átfestés készülni fog az asztalra másoltam a könnyebb elérhetőség érdekében.
A mappát vizsgálva, a _body végződésűben találjuk a textúrafájlokat. Ezeket kell egyesével megnyitni, és Photoshopban minden egyes részletet pontosan illesztve felrakni a régi textúrára az új textúrát.


A lényeg, hogy pontosan pixelre pontosan fedje az alul lévő eredeti textúrafájlt az új. Figyeljünk oda, ezen modell esetében nincs szükségünk a korlátokra és a kilincsekre sem mert az 3D-ben ki van dolgozva.
Munkánk részeredményét mentés után a Mesh viewerben követhetjük nyomon:

Szépen sorban nyissuk meg és fessük át a többi textúrafájlt is. Vannak részletek melyek minden mozdonyon megegyeznek, pl. kapcsolókészülékek csövek, fékállapot jelzők, melyeket nem feltétlenül kell újra textúráznunk ha nem muszáj.
Nálam a következő fájl az ablakok körüli részek textúrája.



Fontos, hogy az eredeti textúrát mentéskor írjuk felül, és ugyanolyan formátumba kerüljön vissza amilyenben volt!

Ugyanígy járjunk el a többi textúrafájlnál is. Minden apró részletre figyelve.


A mesh Viewerrel folyamatosan követhetjük átfestésünk haladását.
Ha végeztünk, adjunk a config.txt-ben a mozdonyunknak egy új kuid számot és nevet, majd telepítsük a content manager segítségével a járékba.
Hozzászólások
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Jelentkezz be vagy regisztrálj
Jelentkezz be vagy regisztrálj
Még nem értékelték

