Navigáció

Felhasználók

· Online vendégek: 1

· Online tagok: 0

· Regisztráltak: 1
· Legújabb tag: laszlovecsei

Bejelentkezés

Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Üzenőfal

Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

17/11/2013 01:35
Az üzenőfal és a regisztráció az előző oldal halálából, és egy felhasználó által felküldött vírus miatt zárva van. Bármi probléma esetén az mstspainters@gmail
.com címen keressetek!

Kezdődjön az átfestés

Az átfestés elkészítéséhez az alábbi programokat használtam:
-Photoshop CS5
-Trainz Mesh Viewer

Címszavakban:készítsük el az oldal textúrát a kis képekből, vágjuk rá a modellre. Ugye nem is hangzik bonyolultan? :)

Terjedelmi okok miatt, a Photoshop teljes használatára nem szeretnék külön kitérni, egyes menüpontok említésével a kezdőknek iránytmutatást szeretnék adni. Átfestésünk elkészítéséhez viszonylag alap funkciókat szoktam használni melyeket kezdő szinten is megérthetően lehet kezelni.

A leírásban az ÖBB 1116 072-es Taurusának születését láthatjátok. Az előzőekben leírtak szerint elkészített textúrafotókat megnyitom a Photoshopba, valamint egy üres lapot is nyitok, erre fogom rárakni a textúra darabokat, hogy összeállítsam a komplett oldalát (fájl->új; itt megadhatóak az üres lap méretei, ha nem elég később módosítható [kép->rajzvászon mérete])

Elkezdem a betöltött képfájlokat kivágni és az üres lapra helyezni.

laszlovecsei: Névtelen 1 - indafoto.hu
laszlovecsei: Névtelen 2 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 3 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 4 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 5 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 6 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 7 - indafoto.hu

A munka ördögi része most jön, ugyanis ezek a kis képecskék egymástól eltérő szögben, alakban, színben léteznek egymáshoz képest, össze kell őket egységes sémára hozni.

[rétegeket kiválasztani, mozgatni a rétegre jobb gombbal kattintva tudunk]

A képeket forgatni, alakítani a szerkesztés->alakítás menüben, vagy a szerkesztés->szabad alakításon keresztül tudunk. Forgassuk be az összes képet úgy, hogy azok teteje és alja vízszintes legyen, állítsuk be a méreteit hogy passzoljanak egymáshoz.

Eszközök segítségünkre:
- átméretezéskor bekapcsolhatjuk a bekarikázott kis láncocskát, ezzel megtartjuk a képek arányait.
-a rétegeknél átlátszóvá tehetjük éppen alakítandó képünket, ezzel segítve a pozícionálást az alatta lévőhöz képest
-réteg menüpont réteg->rendezés előtérbe vagy háttérbe helyezhetjük az alakítandó réteget

laszlovecsei: Névtelen 8 - indafoto.hu

-lágy perem kijelölés-eltütethetjük a nagyon élesen eltérő széleket, de csak óvatosan!

Hosszas vagdalás, forgatás és lágy-perem alkalmazása után elkészült a geometriailag már helyes képünk, jöhet a színek beállítása:

laszlovecsei: Névtelen 11 - indafoto.hu

A színeket a Kép menüből lenyíló- kép-> korrekciók menüből érjük el
laszlovecsei: Névtelen 12 - indafoto.hu

Ezzel eltüntetjük a nagy különbségeket a képek színe között. Ha nagyon kell lágy perem kijelölést alkalmazva a képek részleteit is szerkeszthetjük.

Ha kb. egy színsémára hoztuk a képünket, olvasszuk össze a képet, a kisebb egyenetlenségeket javító ecsettel orvosolhatjuk.

laszlovecsei: Névtelen 15 - indafoto.hu

A végleges színeket beállítottam, elmentettem.

laszlovecsei: Névtelen 17 - indafoto.hu

Most jön az igazi átfestés!
Egy 1116-os modellre fogom az átfestést elkészíteni, kínosan ügyelve a részletekre, pl. ez egy három áramszedős mozdony!

Az alapmodellt amire az átfestés készülni fog az asztalra másoltam a könnyebb elérhetőség érdekében.
A mappát vizsgálva, a _body végződésűben találjuk a textúrafájlokat. Ezeket kell egyesével megnyitni, és Photoshopban minden egyes részletet pontosan illesztve felrakni a régi textúrára az új textúrát.

laszlovecsei: Névtelen 18 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 20 - indafoto.hu

A lényeg, hogy pontosan pixelre pontosan fedje az alul lévő eredeti textúrafájlt az új. Figyeljünk oda, ezen modell esetében nincs szükségünk a korlátokra és a kilincsekre sem mert az 3D-ben ki van dolgozva.
Munkánk részeredményét mentés után a Mesh viewerben követhetjük nyomon:

laszlovecsei: Névtelen 21 - indafoto.hu

Szépen sorban nyissuk meg és fessük át a többi textúrafájlt is. Vannak részletek melyek minden mozdonyon megegyeznek, pl. kapcsolókészülékek csövek, fékállapot jelzők, melyeket nem feltétlenül kell újra textúráznunk ha nem muszáj.

Nálam a következő fájl az ablakok körüli részek textúrája.

laszlovecsei: Névtelen 22 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 23 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 24 - indafoto.hu


Fontos, hogy az eredeti textúrát mentéskor írjuk felül, és ugyanolyan formátumba kerüljön vissza amilyenben volt!

laszlovecsei: Névtelen 25 - indafoto.hu

Ugyanígy járjunk el a többi textúrafájlnál is. Minden apró részletre figyelve.
laszlovecsei: Névtelen 1 - indafoto.hu

laszlovecsei: Névtelen 2 - indafoto.hu


A mesh Viewerrel folyamatosan követhetjük átfestésünk haladását.

Ha végeztünk, adjunk a config.txt-ben a mozdonyunknak egy új kuid számot és nevet, majd telepítsük a content manager segítségével a járékba.

Hozzászólások

Még nem küldtek hozzászólást

Hozzászólás küldése

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Értékelés

Csak regisztrált tagok értékelhetnek

Jelentkezz be vagy regisztrálj

Még nem értékelték
Generálási idő: 0.09 másodperc
134,951 egyedi látogató