| Bevezető | Info | KépekFan | LetöltésForum | + |    





 
Az Auto Motorban megjelent Orange County Choppers cikkek, képek és hozzászólások

occ.atw.hu-Untitled-1 copy.JPG occ.atw.hu-Untitled-2 copy.JPG occ.atw.hu-Untitled-3 copy.JPG

Megjegyzés:
Ezek már az átméretezett képek, amelyeket már nyugodtan nyitogathatsz kedved szerint. Az eredetileg 200 mb-os .bmp formátomú képeket lefaragtam 10 mb-ra, de a minoség megmaradt.



occ.atw.hu-OrangeCountyChoppers-CKM-4262.jpg occ.atw.hu-OrangeCountyChoppers-CKM-4272.jpg occ.atw.hu-OrangeCountyChoppers-CKM-4282.jpg

occ.atw.hu-OrangeCountyChoppers-CKM-4292.jpg

occ.atw.hu-OrangeCountyChoppers-CKM-4302.jpg
 



CKM c. újságban megjelent Orange County Choppers cikkek, képek és hozzászólások
 
 



Az Orange County Choppers bemutatása    


Aki meghallja az "Orange County" nevet, annak eloször talán Kalifornia jut az eszébe, de ez történetesen a Hudson-völgyben fekszik. Az Orange County Choppers közelebbrol New York államban, Rock Tavern-ben található, körülbelül 80 mérföldre New York City-tol. 

A céget ezen a néven 1999-ben alapították, és az Orange County Ironworks cégbol nott ki, egy acélmegmunkáló vállalkozásból, amelyet csaknem 30 évvel korábban az egyedi choppereket kedvelo és gyártó idosebb Paul Teutul hozott létre. Az OCC az 1999-es Daytona Biketoberfest kiállításon jelent meg eloször az egyedi motorok piacán a "True Blue" (Valódi Kék) klasszikus chopperrel, amelyet az idosebb Paul házának alagsorában készítettek.

Ezt hamarosan követték további fantázianévvel megjelölt motorok, például a Spider Bike, amelyet a zenész Wyclef Jean (the Fugees) vásárolt meg, vagy a Jet Bike, amelyet az Afganisztánban harcoló amerikai katonák tiszteletére készítettek.

Az Orange County Choppers egyedi motorkerékpárjait ma már az egész világon ismerik és nagyra értékelik. 2002-ben például az American Iron magazin a világ 12 legjobb gyártója között szerepeltette az OCC-t; és hasonlóképpen ott van az OCC a világ 19 legjobb gyártóját bemutató, 2003 novemberében megjelent Haute Motor könyvben, amelynek címe: The Art of the Chopper (A chopper muvészete).

Az OCC motorkerékpárjai számos alkalommal szerepeltek a vezeto magazinok borítóin, például az American Iron, Freeway (Franciaország), Norsk Biker Journal (Norvégia) és a Street Chopper magazinokén.

A Spider Bike egyike volt annak a három motornak, amely a floridai Daytonában, az egyedi tervezésu világszínvonalú motorkerékpárok számára rendezett Rats Hole bemutatón elnyert egy olyan díjat, amelynek köszönhetoen ingyen eljuthattak Németországba, mert kifizették nekik a világ egyik legnagyobb autó- és motorkerékpár-kiállításán való megjelenés teljes költségét.

Ez a muhely négy év alatt már nagyon sokra vitte. Érdemes odafigyelni, hogy mivel állnak elo legközelebb! Az Orange County Choppers fobb adatai:
Alapító: Paul Teutul Sr.

Fokonstruktor: Paul Teutul Jr.

Alapítás éve: 1999

Székhely: Rock Tavern, N.Y.

Alkalmazottak száma: 20

Évente gyártott motorkerékpár: 150



          


Paul Teutul Sr.

Születése: 1949.05.01
Foglalkozás: Cégvezeto
Cég: Orange County Choppers
A cégnél van: Alapítástól
Kedvenc itala: Club Soda
Hobbijai: Súlyzózni, motorokat építeni és "izomautók" gyujtés
Imadja a(z): A kutyáját Gus-t
I.Q.: 132
Kedvenc filmje: Reservoir Dogs
Kedvenc színe: Piros
Kedvenc szaga/illata: Ragasztó
Kedvenc motorja: A háborús emlékmotor
Legszebb emléke: A kijózanodás

Az idosebb Paul Teutul motorkerékpárokat eloállító muhelye ugyan még csak hatéves, a motorozás és az egyedi motorkerékpárok gyártása iránti szenvedélye azonban az 1970-es évekig nyúlik vissza, és olyan filmek ihlették meg, mint a Szelíd motorosok és Marlon Brando klasszikusa, A vad. Azóta acélmegmunkálással foglalkozik, és Orange County Ironworks cégét napjainkra virágzó üzleti vállalkozássá fejlesztette.Éppen az Orange County Ironworks sikere tette lehetové az idosebb Paul számára, hogy szabadidejében szenvedélyének, a motorkerékpár- készítésnek hódoljon, és eljusson oda, hogy 1999-ben fiával, az ifjabb Paullal létrehozza az új vállalkozást, az Orange County Choppers céget, amelynek a fia lett a fokonstruktore. Az OCC az 1999-es Daytona Biketoberfest kiállításon jelent meg eloször a színen a „True Blue” (Valódi Kék) klasszikus chopperrel, amelyet az idosebb Paul házának alagsorában készítettek.Ma Paul mindhárom fia az acélmegmunkáló üzemben vagy a motorgyártó muhelyben dolgozik. A 26 esztendos Danny az Orange County Ironworks cégvezetoje, és a kétéves Gabriella édesapja. A 28 esztendos ifjabb Paul az Orange County Choppers vezeto konstruktore, a 24 éves Michael a telefont kezeli és az alkatrészrendeléseket intézi. Lánya, a 21 éves Kristin novérképzobe jár a New York állambeli Rochesterben.



          

Paul Micheal Teutul

Születése:
1974.10.02

Foglalkozás: Cégvezeto
Cég: Orange County Choppers

A cégnél van: Túl régóta
Kedvenc itala: Víz
Hobbijai: Horgászni, golfozni és vezetni
Imadja a(z): Motorokat építeni
I.Q.: Valahol 30 és 200 között
Kedvenc filmje: Brave Heart
Kedvenc színe: Babakék
Kedvenc szaga/illata: Virágzó orgona
Kedvenc motorja: Fekete özvegy, tuzoltós motor, jet motor és a hálós motor
Legszebb emléke: Az elso találkozása Witneyvel

Az ifjabb Paul Teutul (más néven Junior vagy Paulie) már vérében fémlemezekkel született. Tizenkét éves korától kezdve a nyarakat apja acélmegmunkáló cégénél töltötte, és megtanulta a gyártás minden csínját-bínját, amelyet késobb a motorkerékpárok készítésnél hasznosíthatott. A középiskola mellett Junior külön szakmai tanfolyamokon is részt vett (BOCE-program), ahol tovább csiszolhatta szaktudását.Nem sokkal a végzés után ifjabb Paul az édesapja cégéhez ment dolgozni, a korlátokat és kerítéseket gyártó részleg vezetoje lett. Amikor az édesapja egyre több idot kezdett tölteni az egyedi motorkerékpárok készítésével, megkérte a fiát arra, hogy segítsen neki. Ekkor vette észre az idosebb Paul, hogy a fia milyen tehetséges konstruktor, és az áldását adta arra, hogy az üzletágvezetést otthagyva, együtt megalapítsák az Orange County Choppers céget 1999-ben.Már ebben az évben óriási érdeklodést váltottak ki az apa és fia által készített motorkerékpárok a daytonai kiállításon. Az ifjabb Paul fokonstruktorként, az idosebb Paul pedig kiváló üzleti érzékével követ el mindent azért, hogy az OCC töretlenül haladjon elore a pályáján



          

Micheal Joseph Teutul

Születése: 1978.11.26

Foglalkozás: Csicskás
Cég: Orange County Choppers

A cégnél van: 3 éve
Kedvenc itala: Víz
Hobbijai: Nevetni, zenét halgatni és filmeket nézni
Imadja a(z): Noket
I.Q.: 21 3/8
Kedvenc filmje: The Big Lebowski
Kedvenc színe: Polírozott alumínium
Kedvenc szaga/illata: Valami régi cucc
Kedvenc motorja: Amerika kapitánya motor
Legszebb emléke: Mikor szeretkezett egy királynovel egy messzi, messzi vidéken

Bátyjához hasonlóan Michael (akit csak Mikey-nak hívnak) 12 évesen ment eloször dolgozni az Orange County Ironworks céghez, és kisebb-nagyobb megszakításokkal dolgozott, amíg el nem végezte a középiskolát. Ezután foiskolára ment, de a rossz jegyek miatt hamarosan be kellett látnia, hogy ez nem az o világa. Ezért visszatért édesapja cégéhez. Mikey 20 éves koráig keményen dolgozott az Ironworks-nél, ekkor az arizonai Tempe-be költözött, és öt hónap alatt hat különbözo állása is volt. kidobóember egy szórakozóhelyen, de ez nem jött össze, mert ütközött az éjszakai programjaival

- kisegíto pincér, de ez sem jött össze, mert úgy bántak vele, mint egy kapcaronggyal

- telefonos üzletköto – mobiltelefonokat és kapcsolódó szolgáltatásokat kellett értékesítenie telefonon, de ez sem vált be, mert maga is utálta, ha ilyen rábeszéloemberek telefonon zaklatták szállodai kocsirendezo, de ez sem jött össze, mert állandóan sietnie kellett (és borotválkoznia is)

- jegyszedo egy moziban, amit élvezett, mert lényegében semmit sem kellett csinálnia, és ingyen nézhette a filmeket
Egészében véve Arizona sem vonzotta, ezért aztán Mikey vissza is tért Rock Tavernbe, miután elfogyott a pénze. Otthon Mikey egy barátjával egy éven át ácsmunkákat vállalt, mielott visszatért volna az Orange County Ironworks céghez, hogy együtt dolgozzon bátyjával, Daniellel.Két év "haszontalan, rideg és kegyetlen" robot után, egy januári éjszaka egy kocsmában találkozott azzal a férfival, aki aztán erosen szorgalmazta, hogy menjen dolgozni az Orange County Choppers céghez: Rusty-val, azaz Russell Muth-tal, az Amcsi motorok producerével. Mikey hamarosan az OCC-nél találta magát, kezelte a telefont, alkatrészeket szállított, a csomagolófólia buborékait pukkantgatta és kivitte a szemet Két héttel azután, hogy elkezdte ezt az új munkát, már útra is kelt bátyjával és apjával, különféle motorkerékpár-kiállításokon vettek részt, a helyettese pedig ezalatt mindenben lepipálta. Noha jelenleg már két beosztottja is van, többé már nem nagyon tudja, hogy mi is az o feladata. De hát számít ez?



           

Vincent Dimartino

Születése: 1972.10.09

Foglalkozás: Mindentudó géniusz
Cég: Orange County Choppers

A cégnél van: 2 és fél éve
Kedvenc itala: Ásványvíz
Hobbijai: Kocsikon dolgozni, autókkal versenyezni és videójátékokkal játszani
Imadja a(z): A kislányát
I.Q.: 200
Kedvenc filmje: Hollywood Heights
Kedvenc színe: Piros
Kedvenc szaga/illata: Gázolaj
Kedvenc motorja: A robogója
Legszebb emléke: A kislányom születése

Lehet, hogy Vinnie ma az Orange County Chopper motorkerékpárjait készíti (és ezt a munkát nagyon élvezi), de elso szerelme mégis az autó.

Ez azért meglepo kissé, mert Vinnie papája annak idején motorkerékpárokat árult, és a fia már háromévesen motorkerékpározott (az elso motorkerékpárján még támasztókerekek voltak). Az édesapjának egy javítómuhelye és egy benzinkútja is volt, Vinnie itt kezdett el dolgozni kilencévesen. Annyira megszerette ezt a munkát, hogy 15 éves korában már komolyabb munkákat is el tudott végezni a saját és barátai autóin. Mindez azonban csak mellékmunka volt (és maradt); Vinnie elso "valódi" munkája 16 éves korában kezdodött, amikor édesapjával dolgozni kezdett annak golfpályáján. Kilenc évvel késobb mégis úgy döntött, hogy otthagyja a családi vállalkozást, és a jövoben barátok maradnak.Vinnie tehát otthagyta a golfpályát, és másfél évig autószerelést tanult, majd különféle állásokat vállalt. Nyolc hónapig kutat fúrt, egy évig teherautót vezetett, visszatért a javítómuhelybe, ahol szereloként dolgozott, és segített egy barátjának is, aki gépjármuvekbe egyedi audio/TV berendezéseket telepített.

Egy nap az édesapja (aki régóta az idosebb Paul barátja) a javítómuhelybol szólt Vinnie-nek, hogy Paulie egy jó szerelot keres, olyat, akit ismer és akiben megbízhat, és üzente, hogy dolgozzanak együtt az Orange County Choppers cégnél. Az ifjabb Paul, aki az általános iskola harmadik osztályától volt Vinnie barátja, tudta, hogy Vinnie bármit meg tud tenni egy autóval vagy motorkerékpárral (a festést leszámítva). Vinnie-t érdekelte a dolog, felhívta Juniort, a többi azóta történelem.

Két héttel azután, hogy 2002 októberében beszéltek egymással, Vinnie már az OCC-nél dolgozott. Vinnie ma az OCC-nél elsosorban a sorozatban készülo motorkerékpárok gyártásánál dolgozik, valamint a témamotorok gyártásánál és összeszerelésénél. Nagyon élvezi a munkáját – bár szeretne többet szerelni (motorokat és huzalozást) és kevesebbet hegeszteni, de a motorok olyan változatosak, hogy a munka mindig érdekes marad.


 

          

Christian Welter

Születése: 1978.09.09

Foglalkozás: Muszakvezeto/végso megoldás
Cég: Orange County Choppers

A cégnél van: 3 éve
Kedvenc itala: Miller Lite
Hobbijai: Dirtbikeozni és dobolni
Imadja a(z): A temészetet és a gyors dolgokat
I.Q.: 829
Kedvenc filmje:  Winner Takes All
Kedvenc színe: Zöld
Kedvenc szaga/illata: Meleg, almás pite
Kedvenc motorja: Az övé
Legszebb emléke: Két meztelen vajjal bekent leszbikussal birkozni

Valószínuleg tudják, hogy az Orange County Choppers megrendelésre készülo összes motorkerékpárjainak végso összeszerelését és szervizelését a 25 esztendos Christian végzi. Valószínuleg észrevették azt is, hogy ha sürget a határido, akkor Christian segít ifjabb Paulnak és Vinnie-nek a témamotoroknál is, például a Leno motornál. De tudják-e, hogyan került Christian az OCC-hez? Nem? Elmeséljük...

K: Mindig a motorkerékpárok érdekeltek? Mi a helyzet az autókkal?

V
: Körülbelül hatéves korom óta motorozom, és érdeklodöm a motorok iránt; mindig is lenyugöztek. Mindig izgalomba jövök, ha olyan motorra ülhetek, amelyen még sosem ültem. Imádom az autókat is.

K: A szerelést magadtól tanultad, vagy iskolában? A munkádon kívül másutt is szerelsz-e autókat vagy motorkerékpárokat?

V
: A motorkerékpárok és autók javítását úgy tanultam meg, hogy szétszedtem oket apró darabokra. Gyerekként arra soha nem volt pénzem, hogy meg is javítsam oket, ezért inkább csak szétszedtem oket, és megpróbáltam valahogy megjavítani, még ha nem is tudtam mindig, hogy mit csinálok. Jártam a Daytona Beach-i Amerikai Motorkerékpár Intézetbe (AMI) is; 2001-ben végeztem. Az OCC-n kívül általában csak a saját motorjaimat bütykölöm – többnyire a cross-motorjaimat és a négykerekumet.

K: Mi volt az elso „valódi” munkád? Dolgoztál-e másutt az OCC elott?

V
: Több állásom is volt az OCC elott, dolgoztam például két motorkerékpár-szalonban is, ahol sokat tanultam. A többi állásom említésre sem érdemes.

K: Mikor kezdtél dolgozni az OCC-nél? Honnan hallottál róluk?

V
: 2002 szeptemberében kezdtem dolgozni az OCC-nél, nem sokkal azután, hogy a Discovery felvette a Jet Bike kísérleti bemutatóját. Ami pedig azt illeti, hogy hogyan kerültem ide, Nick hívott fel, aki már pár hónapja itt dolgozott, és megkérdezte, nem szeretnék-e itt dolgozni. Szobatársak voltunk Floridában, és egy ideje barátok.

K: Pontosan mit csinálsz itt? Változott-e a feladatköröd, mióta ide kerültél? Mi történt, mióta elkezdodött a filmsorozat?

V
: Én végzem az összes megrendelt motorkerékpár végso összeszerelését és szervizelését. Idonként segítek ifjabb Paulnak és Vinnie-nek a témamotorok összeszerelésénél is. A munkaköröm gyakorlatilag változatlan, mióta idekerültem, és a filmezés nem sokat változtatott ezen.

K: Évente körülbelül hány motorkerékpáron dolgozol?

V
: Nickkel tavaly körülbelül 150 motorkerékpárt készítettünk. Mindegyiket mi szereljük össze, és személyesen teszteljük. Mi végezzük el a szükséges javításokat is.

K: Mit szeretsz a legjobban az OCC-nél végzett munkából? És mit a legkevésbé?

V
: A feladataim közül egyértelmuen a motorok országúti tesztelését szeretem a legjobban. Nincs annál nagyszerubb dolog, mint hetente öt-hatszor elindulni a motorral egy körülbelül 40 mérföldes próbaútra. Nemigen tudnék olyat mondani, amit nem szeretek; az OCC-nél nagyszeru emberek dolgoznak, és nagyon jól kijövünk egymással.

K: Milyen gyakran kell dolgoznod a témamotorokon? Van-e már kedvenced?

V
: Akkor dolgozom rajtuk, ha szorít a határido. Ifjabb Paul szól, hogy segítsek nekik a motor gyorsabb elkészítésében. A kedvencem valószínuleg a Fekete Özvegy.

K: Magad is motorozol? Ha igen, milyen motorod van?

V
: Csaknem mindennap motorozom – közönséges motorkerékpáron. Még most is szeretem a japán márkákat; egyet el is loptak tolem nyáron. De most van két cross-motorom és egy négykerekum, ezeket állandóan használom.

K: Hová valósi vagy?

V
: New Jersey-ben születtem, és ott nottem fel, az Asbury Park környékén. Most New York-ban lakom, de még mindig hiányzik Jersey.

K: Terveid a jövore?

V
: Szeretnék sokat motorozni, meg ha lehet, motorozni, és természetesen ...motorozni is.

 



Nick Hansford

Születése: 1978.05.16

Foglalkozás: Fo müszakvezeto
Cég: Orange County Choppers

A cégnél van: 3 éve
Kedvenc itala: Coors Light és jeges tea
Hobbijai: Dirtbikolnie és vadászni
Imadja a(z): A motorokat és a fiát
I.Q.: 179
Kedvenc filmje: Full Metal Jacket és a Tommy Boy
Kedvenc színe: Kék
Kedvenc szaga/illata: A felesége Stacie
Kedvenc motorja: RM 250 Suzui
Legszebb emléke: A nászéjszakája

Mit szeret a legjobban ezen a munkán? És hogyan került eloször kapcsolatba Paulie-val és az idosebb Paullal? Ezt sem tudtuk, amíg meg nem kérdeztük…

K: Mindig a motorkerékpárok érdekeltek? Mi a helyzet az autókkal?

V
: Egész életemben a motorkerékpárok érdekeltek. A kocsikat is szeretem, de nem vagyok a megszállottjuk. Szerintem két kerék jobb, mint négy.

K: A szerelést magadtól tanultad, vagy iskolában? A munkádon kívül másutt is szerelsz-e autókat vagy motorkerékpárokat?

V
: Az egyedi motorkerékpárok összeszerelését egy szerelomestertol tanultam Daytona Beach-ben. Csak a saját kocsijaimat szerelem magam, de bármilyen motorkerékpár szerelését elvállalom.

K: Mi volt az elso „valódi” munkád? Dolgoztál-e másutt az OCC elott?

V
: Mindkettore a válaszom a Pompano Pat's szalon, a floridai Daytona Beach-ben.

K: Mikor kezdtél dolgozni az OCC-nél? Honnan hallottál róluk?

V
: Körülbelül két éve vagyok az OCC-nél, de már legalább három éve dolgozom nekik (az utóbbi négy Daytona Bike heteken). Abból az üzletbol vitték a kiállításra a motorjaikat, ahol én dolgoztam. Én lettem a szerelojük Észak-Floridában.

K: Pontosan mit csinálsz itt? Változott-e a feladatköröd, mióta ide kerültél? Mi történt, mióta elkezdodött a filmsorozat?

V
: Motorkerékpárokat szerelek össze és javítok. A feladatköröm lényegében nem változott, amióta dolgozni kezdtem, vagy a filmfelvétel óta.

K: Évente körülbelül hány motorkerékpáron dolgozol?

V
: Amennyit csak el tudnak adni, de átlagosan heti két-három darabon.

K: Mit szeretsz a legjobban az OCC-nél végzett munkából? És mit a legkevésbé?

V
: A kedvencem a motorok országúti tesztelése. A legkevésbé azt szeretem, ha kamerák elott kérdezgetnek.

K: Milyen gyakran kell dolgoznod a témamotorokon? Van-e már kedvenced?

V
: Akkor dolgozom rajtuk, ha megkérnek rá. Nem tudom, megmondani, melyik a kedvencem közülük, de az OCC motorkerékpárjai közül eddig az tetszett a legjobban, amelyet Shane Blanchfieldnek készítettünk, foleg a festése miatt, és mert nagyon gyors.

K: Magad is motorozol? Ha igen, milyen motorod van?

V
: Igen. Eltekintve attól, hogy szinte az összes OCC-motoron ültem már, van egy RM250, EX500, XR80, BW200 és 450Z gépem.

K: Melyik évben születtél? Eredetileg hová valósi vagy?

V
: 1978 májusában születtem, és Pennsylvaniából származom.

K: Terveid a jövore? Például szeretnél-e saját muhelyt nyitni egyszer?

V
: A jövoben szeretnék egyszer részt venni egy olyan terepmotorversenyen, amelyen az Egyesült Államok összes egyedi motorkerékpár-gyártója indulna.