|
Hub szabályok
1. A HUB csak chatként szolgál! Bármely más tevékenység csak saját felelosségre folytatható!
2. A megszokott [HUN] előtag kötelező. Nagybetűvel.
3. A nickek felesleges változtatgatása értelmetlen, mert igy nem találnak meg a haverok...
4. A description-be kötelező beírni a valós sebességed! Bővebb infó: +speed
5. Valamint ajánlott a megosztásodra jellemző megjegyzés beirása is.
6. Minimális kliensverzió 0.401(ugyanis ettől a verziót kezdve nem lehet kikapcsolni a hashelést igy
biztos hogy alternativa keresésnél a másnál megtalált file az lesz amit korábban mástól már elkezdtél tölteni)
7. Valós kapcsolat megadás kötelezo (Cable, DSL, T3, stb...), ezt az Operátorok rendszeresen ellenőrzik.
8. Valótlan kapcsolat magadása kizárást eredményez.
9. Megosztás
A megosztásod legyen formailag és tartalmilag is értékes (hasznos holmik, rendszerezett
formában). Minden, a megosztásodban szereplo állományért TE vagy a felelos. Félreértések
elkerülése érdekében a megosztott könyvtárak/fájlok nevei pontosan tükrözzék azok tartalmát!
TILOS megosztani:
10.1. Tiltott állományokat, pl.:
¤ szélsőséges politikai tartalmú és/vagy tiltott szimbólumokat tartalmazó állományt;
¤ szexuális tartalmú állományokat, melyekben 18 éven aluli személy szerepel (az ún. "teen"
kategória is tiltott!). Amennyiben nem vagy biztos a filmen szereplő személy életkorában, ne
oszd meg a file-t;
¤ olyan szexuális tartalmú állományokat, melyek tartalma a közízléssel ellentétes, publikus
terjesztésüket esetlegesen törvényileg tiltják. Pl.: pisi, kaki, animál, nekrofil,
és egyéb hasonló tartalmú file. (Ilyen témájú linkek közös csetbe irása is tiltott!)
¤ az emberi test sérüléseit, torzulásait öncélúan bemutató videókat, képeket.
10.2. Értéktelen állományokat, pl.:
¤ telepített fájlokat, Windows könyvtárat, Program Files könyvtárat; lomtárat (Recycle Bin),
¤ temporary konyvtárakat, Documents & Settings-et, CD lemezeket és értéktelen fájlokat. Értektelennek minősül
például az operácios rendszer swapfile-ja is; letöltés alatt álló könyvtárat (Received Files, My Download,
Downloads, Incoming, stb...) és befejezetlen fájlokat; vírusos állományokat, hibás file-okat.
Tisztában kell lenned azzal, milyen minőségű a megosztásod.
¤ A víruskeresés/irtás DC-tol függetlenül erősen ajánlott.
10.3. Megosztásod mások számára értékessé tételének érdekében az alábbi alapelvek követését kérjük:
¤ Hanganyag megosztása tömörítetlen formában (pl. .wav) TILOS. Kizárólag film-szinkront lehet
megosztani .wav kiterjesztéssel, mp3 tömörítés esetén. Javasoljuk veszteségmentes tömörítők
használatát, pl.: APE; FLAC; shorten.
¤ Film megosztása Divx/Avi vagy Mpeg2 kódolással engedélyezett. VOB és tömörítetlen/rossz
hatékonyságú tömörítovel kódolt formátumban TILOS videó megosztása..
¤ Programok megosztása: CD-image (ISO, NRG, egyéb) formában, vagy telepítovel mellékelve, vagy
tömörített formában engedélyezett. (érdemes feltüntetni hogy szabadon terjeszthető vagy milyen jogállású)
¤ A 100MB-nal nagyobb tömörített file mellé ajánlott egy txt vagy nfo filet mellékelni egy rövid leírással.
¤ File méret korlátozások:
egy AVI max. 2.1GB;
egy MPG max. 2.1GB;
egy CD-kép (cd-image: iso, bin, nrg, stb.) max. 800MB;
egy DVD-kép (dvd-image: iso, bin, nrg, stb.) max. 4.4GB.
¤ A vita elkerülése érdekében mielott egy kérdéses file-t osztanál meg, konzultálj egy OPerátorral.
10.4. TILOS mindennemu mások letöltési lehetoségét megakadályozó/korlátozó ténykedés illetve ennek elősegítése, pl.:
¤ fake megosztás
¤ fájl/mappa megtévesztő és/vagy semmitmondó elnevezése; tehát: minden fájl és könyvtár neve
utaljon arra, hogy az mit tartalmaz (pl. mp3 könyvtárban a "track***.mp3" szemétnek minosül,
kivéve ha az album része, és a könyvtár neve utal a tartalomra).
¤ letöltésekért bármi ellenszolgáltatást; kérni (pénz, fizetos sms, "regisztráld magad ezen és azon az oldalon");
¤ feltöltések megadott limit-engedélyen felüli lassítása. A limitekrol 1.2 pont és az Operátorok tájékoztatnak;
¤ Hub elhagyása, amíg folyamatban van onnan letöltésed;
¤ más letöltéseit megszakítani, kivéve ha az illető kilépett a hubról;
¤ egy munkaállomásról több néven feljönni;
¤ feltöltési sebességet korlátozó programok használata és megosztása;
¤ használatra nem megengedett kliensprogramok megosztása
¤ fake megosztást kreáló programok megosztása.
11. Ha megváltoztatsz valamit a megosztásodban, akkor a publikus chat-be feltétlen
írd be hogy: /refresh. Így a többiek is az új, érvényes és elérhető megosztásodat fogják látni.
12. Mind a közös chaten, mind a privát üzenetekben érvényesek az illemszabályok, valamint
az Interneten keresztüli kommunikáció alapelveit vázoló Netikett vonatkozó részei, külön
kiemelve az alábbiak: senkit nem szabad sértegetni, trágár szavakat használni a chat-en
(sem a közösben, sem privátban); A CSUPA NAGYBETUVEL ÍRÁS ÜVÖLTÉSNEK SZÁMÍT és
nem toleráljuk; flood-olás (ugyanazon szöveg rövid idon belüli többszöri elküldése) = kick.
13. TILOS mind a chaten, mind privát üzenetben ÜZLETSZERU hirdetéseket küldeni.
Kis mennyiségu számítástechnikai eszköz eladása esetén hirdethetsz a chaten,
mint például "Eladnám régi monitoromat.", de erről elötte feltétlenül kérd ki egy operátor véleményét.
14. TILOS HUB-reklámot a közösbe, vagy privátban a felhasználóknak küldeni.
15. Ha valaki tölt tőled, de neked rövid idon belül ki kell lépned a HUBról hosszabb időre (ki kell
kapcsolni a gépet, mert pl. elutazol. A hosszabb idő alatt több mint egy napot érts.), akkor küldj
egy üzenetet az illeto(k)nek, melyben tájékoztatod ő(ke)t, hogy ki fogsz lépni! Megéri az a néhány
másodperc, míg megírod azokat az üzeneteket...ezzel megelőzheted a későbbi vitákat.
Nagyon otromba dolgonak számít, ha valaki tölt tőled, te megszakítod, és kiveszed a megosztásból a file-t/könyvtárat.
Próbáld meg feldolgozni, hogy itt a "Ha nem akarsz adni, ne akarj kapni" filozófia van életben.
16. ha egy Operátor szól hozzád (illetve megkeresett, de nem
voltál gépnél), akkor légy oly szíves, és válaszolj neki, mert valószínű, hogy nem a két szép
szemedről szeretne veled csevegni. Még akkor is küldj neki válaszüzenetet, ha csak x nap múlva
kerülsz újra a gép elé (ilyen esetben nem árt, ha a megkeresés okát is leírod, mert x nap után
már nem biztos hogy emlékszik rá az Operátor).
17. Az együttélő felek:
A Felhasználók (jó eséllyel közéjük tartozol Te is):
Értük és általuk működik a Hub. A DC segítségével beszélgethettek egymással, megoszthatjátok
egymással örömötöket, bánatotokat, zenéiteket, filmeiteket, stb...
18. Az OPerátorok:
Üzemeltetjük a Hubot, keressük a Felhasználók érdekeit legjobban szolgáló szabályokat,
és ezeket megpróbáljuk betartatni. Egy ekkora rendszer üzemeltetése sok energiát igényel,
és csak akkor működik, ha Te is segíted. Ezzel kapcsolatban néhány tanács és kérés:
19. Az OPerátorokat kizárólag a HUB-hoz és a kliensedhez kapcsoló problémákkal keresd fel.
Ne keresd fel filmfeliratokkkal, filmlejátszási gondokkal, operációs rendszerrel, stb....
Ilyen kérdésekre a közös (main) chatben hamarabb kaphatsz választ.
Opokat ne zavard értelmetlen kérdesekkel. Ide tartozik a "Hogy lehetek OP?"; "Hogy lettél OP?";
és minden olyan jellegű kérdés ami a magán ill. nem a hubbal kapcsolatos kérdés. Új OP felvétele
beválasztással, felkéréssel történik. Aki megkerdezi hogy lehet-e OP, VIP, az örökre elvette
magától az esélyt hogy valaha OP-pá VIP-pé válasszuk és esetleg ki is rúgjuk!
20. Ha problémád adódna egy másik felhasználóval, akkor: Elsőként próbálj beszélni vele. Lehet,
hogy csak azért írja ki például a "File nem elérheto" ("File not available") üzenetet, mert elfelejtette
frissíteni a listáját, és nem azért mert csalni akar. Csak akkor keresd fel az Operátort, ha a
felhasználó nem hajlandó változtatni a hibán, illetve ha egy megadott időn belül nem válaszol.
Ez jelenthet körülbelül fél-egy órát, várj addig, és utána szólj (kivétel, ha töltesz le egy file-t és
hirtelen a "File nem elérheto" / "File not available" üzenetet kapod: ekkor azonnal használd a
következo pontban leirtakat).
21. Ha egy felhasználóval kapcsolatban szeretnél bejelentést tenni, (helyi menüben: jelzés opoknak,
vagy közösbe | +report *üzeneted* | akkor az üzenetedben írd le:
(1) a felhasználó pontos nick nevét, (2) a probléma rövid és pontos meghatározását
(pl.: nem elérheto file esetén a kivett file nevét is!).
22. Ha kirúgás miatt keresel fel egy Operátort, akkor másold be a kirúgáskor kapott szöveget is,
mivel az Operátor nem fogja tudni, hogy miért lettél kirúgva -
főleg ha az órákkal, vagy napokkal előbb törtent. Egyszóval, ha nincs meg a "kick-log"
(a kirugáskor kapott szöveg), akkor nem fogjuk elfogadni az ezzel kapcsolatos reklamációkat.
A HUB minden esetben elküldi a kirúgás okát, így senki se hivatkozzon arra, hogy nem kapott
ilyet! Ha OPerátor rúgott ki (nem roBOT), akkor azt az OPerátort keresd eloször a problémáddal,
aki az eltiltást kiadta.
23. Következmények:
Amennyiben az a sajnálatos eset következne be, hogy nem sikerült betartani a fenti - bár soknak tűnő,
de alapjában véve roppant egyszerű - szabályokat, és ezt az OPerátorok is észreveszik, akkor a hubról
való kitiltás lesz a következmény.
24. A HUB szabályait mindenkinek kötelessége betartani, mindenkire érvényes (kivételt bizonyos
szabályok alól az OP-ok és az általuk #[•Szent•] -el felruházottak képezhetnek).
25. A HUB szabályzatának megszegése azonnali kitiltással jár.
26. A szabályokat az opok alkotják, reklamációnak csak normális modorban és stilusban van helye.
Az Operátorok
|
|