![]() |
Ezt a leírást Zorba3333 készítette, köszönjük neki!
JegyeladásOption/General/Ticket selling: Itt megadhatod, hogy:• None (nincs eladás)• Easy (Könnyű – kezdő szint) /Csak itt működik az "automata" jegye ill. visszajáróadás/• Advanced: (Haladó – gyakorlott szint) Menetjegy kiadása:• Manuálisan/Gép nélkül/: Az egér bal gombjának megnyomásával történik a megfelelő jegyre kattintva. Amennyiben ezt a megoldást választod, figyeld az utas kérését, mert nem mindegy, hogy milyen jegyet adsz neki. Kezdetben érdemes a program segítségével eladni a menetjegyet, főként, ha nem beszélsz németül.• Manuálisan/Jegykiadó géppel/: Pl.: (SD220-SD77) (A végállomásokon álló motornál is tudsz jegyet eladni, csak a gyújtás "E" legyen ráadva, mert különben nem működik a jegykiadó gép!) Jegyeladás szempontjából csak a sárga gombok aktívak: (Balról-jobbra, oszloponként haladva a következő jegyek adhatóak ki)Bal oldali sor felső "üres" sárga gomb: Inaktív, nem használható!Bal oldali sor második gomb: 9 Márkás (DM) napijegyBal oldali sor harmadik gomb: 5 Márkás (DM) napijegyBal oldali sor negyedik gomb: 10 Márkás (DM) napijegy (Ezek a jegytípusok egyazon közlekedési cég, adott településen közlekedő, más-más helyi viszonylatokon üzemelő járataira szólnak. Bármelyik helyi viszonylatban közlekedő járaton megvásárolható valamennyi helyi járatra szóló napijegy. Nem úgy mint itthon.)Középső sor első gomb: 1,70 Márkás (DM) (Itthon szakasz, a németeknél rövid távú jegy) általában 3 megállótávolságra szól(t). Középső sor második gomb: 2,70 Márkás (DM) menetjegy (1 odaútra szóló jegy, az utazás megszakítása nélkül)Középső sor harmadik gomb: 15 Márkás (DM) kombinált napijegy (a helyi járatok valamennyi viszonylatára érvényes napijegy) Középső sor negyedik gomb: 7 Márkás (DM) kombinált, de korlátozott napijegy (Meghatározott viszonylatokra szóló, vagy időponti korlátozással rendelkező napijegy) Jobb oldali sor első gomb: 1,20 Márkás (DM) jegy, egy megállóraJobb oldali sor második gomb: 1,70 Márkás jegy Jobb oldali sor harmadik, és negyedik "üres" gombja inaktív, nem használható.Ha téves gombot nyomtál meg, akkor két módon javíthatsz: • Megnyomod a helyes jegytípust kiválasztó sárga gombot. (A játékban megengedett) • Az alsó sorban az érték bevitelére szolgáló szürke gombok alatti piros "C" betűs gomb megnyomásával törölsz, majd megadod a helyes jegytípust a sárga gombok valamelyikének segítségével. Menetjegy kiadása: Jobb szélső gombsor alsó hosszú (dupla) gomb megnyomására történik.Visszajáró pénzAz utas a jegyért nem mindig pontos összeggel fizet, tehát vissza kell adnod a visszajárót neki. Ezt kétféleképp teheted meg. • Automatikusan: CTRL+T billentyűkombinációt használva a program automatikusan a pontos összeget adja vissza az utasnak. • Manuálisan: Az érmetároló kazettán lévő kis füleken különböző összegek szerepelnek. Ezekre kattintva az általad kiszámított, és visszaadni kívánt pénz megjelenik a kis tálkában.Fűtés, IBIS RendszerFűtés:Alapfunkciók: Az egér középső gombját nyomva tartva tudsz szabadon mozogni a fülkében. A műszerfal jobb oldalán alul találsz egy panelt 4 függőleges csúszkával. Ezek közül a második (piros színű) a lényeges. A kart állítsd időjárástól, és hőmérséklettől függően középre, vagy a legfelső, piros állásba. A másik három karral állíthatod az áramlások irányát, illetve, hogy kívülről szívja a levegőt, vagy a belső tér levegőjét keringesse a rendszer. (Jelen esetben nincs jelentősége) Ezután a panel fölött a műszerfalon találsz egy hosszúkás fekete kapcsolót, amit az egér bal gombjával rákattintva kapcsolhatsz be. Ez indítja el, és állítja meg a fűtőmotorokat. Ez a megoldás csak a régebbi, kerek lámpás SD típusnál van így. Az újabb típusoknál (kockalámpás) a km órától jobbra lévő kapcsolósorok második sorában találod a különböző fűtési módok kapcsolóit. Természetesen a csúszkákat itt is be kell állítani, mint a régebbi típusnál) Balról az első gomb: állófűtés kapcsolója. (Álló helyzetben, a motor működtetése nélkül egy beépített általában dízelüzemű kályha segítségével fűti fel a vizet, ami egy keringető szivattyú segítségével a radiátorokon, vagy hőcserélőkön keresztül keringetve fűti az utasteret. Létezik olyan verzió is, ami un. száraz rendszerű. Itt nem a vizet melegíti a kályha, hanem a levegőt, és ezt a forró közeget egy magas fordulatú ventilátor segítségével juttatja be a rendszer az utastérbe. (A játékban szereplő autóbusz típusokon a valóságban vizes rendszerű kályha van.) A kis fekete forgatható kapcsoló, az állófűtés kapcsolója mellett, jobbra: Páramentesítő motor kapcsolója, és egyben az intenzitás mértéke is ezzel szabályozható. (Egérrel működtethető) Balról a második gomb: Fűtőmotorok kapcsolója. Ezzel tudod elindítani az utastéri fűtőmotorokat. Balról a harmadik gomb: Vezetőfülke fűtése Balról a negyedik, és ötödik gomb: Ablakfűtések. A hőmérséklet aktuális értékét leolvashatod a műszerfal mellett jobb oldalon a szélvédő előtt elhelyezett készülékről. Amennyiben nagyon meleg van a buszon a következőket teheted: • A fűtéspanelen a második (piros) színű csúszkát állítsd a kék mezőre, majd kapcsold be a ventilátorokat. • Menj be az utastérbe "S", és nyiss ki pár ablakot. (Menj rá az egérrel a fölső kis ablakra, és bal gombbal nyithatod, és zárhatod őket.)IBIS rendszer: Viszonylat, és járat megadása:
|