|
 |
|
::: Pál Tamás :::
Legelőször
is azon kötelezettségemnek tennék eleget, miszerint a rokonokat
feltétlenül meg kell említenem, ennélfogva a végéről kezdem,
hiszen csak az interjú után találkoztam velük. Egy fóti kertes
ház konyhájában gyűlt össze a vidám csapat, és amikor az aktuális
alanyommal előbújtunk a szobából, derűs karácsonyi hangulatban
vettek körül kérdéseikkel. Főleg a lányok, asszonyok érdeklődése
volt aktív, szóba került ez, meg az, leginkább persze a Megasztár,
és környéke... Sem neveket, sem a családi relációkat nem sikerült
megjegyeznem, a legélesebben egy szótlan úr képe van előttem,
aki szürke öltönyben, ezüstösen csillogó nyakkendőben, és ugyanilyen
színű, rövidre vágott hajjal ült az asztalnál teljes csöndben.
Egyetlen egyszer szólalt meg, akkor is csak egy szót mondott,
de az egy igen pontos találat volt. Egy szilveszteri műsor forgatásáról
meséltem, amikor szóba jött a dal, amit ott énekeltünk. Waterloo
a címe – mondtam én, mire az eddig teljesen szótlan úr határozott,
de nem tolakodó hangsúllyal így szólt: ezerkilencszázhetvennégy...
Se többet, se kevesebbet. Volt ebben a kijelentésben valami
axióma szerű, valami megcáfolhatatlan. Valaki azt mondta, hogy
mutass nekem egy fix pontot, és én kimozdítom sarkaiból a világot...
Ez a dátum például egy ilyen pontnak tűnt abban az adott pillanatban.
No akkor vissza vagy másfél, két órát az időben, a vendégek
még sehol, én viszont már a szobában, ahol a már említett relációkról
kérdezek...
"Gyermekkorom felét még rendes családban éltem végig, tizenegy
éves voltam mikor elváltak a szüleim tizenhárom évi házasság
után. Ez számomra elég meglepő, a mostani fejemmel azt gondolnám,
hogy ha már valaki ilyen sokáig kibírta, akkor ezek után már
miért?! Mindkettőjüknek ez volt a harmadik házassága... Van
egy húgom, és egy bátyám, aki anyu előző házasságából van, ő
tíz évvel idősebb nálam. A válás időszakában pont érzékeny periódusomban
voltam, érdekes volt így végigélni.
"Te most is nagyon érzékeny embernek tűnsz...
"Akkoriban túl érzékeny is voltam, és az évek során szedtem
magamra némi páncélzatot, hogy ne legyek annyira sérülékeny.
Akkoriban még volt olyan az iskolában is, hogy piszkáltak valamiért,
és én elbőgtem magam. Aztán volt egy elég nagy fordulópont,
amikor azt mondtam magamnak, hogy na öreg, most szépen letakarítjuk
a polcot, mindent összepakolunk, és mondhatom, hogy egy majdnem
teljesen tudatos pálfordulás történt. Valaki nagyon megbántott,
és az jutott eszembe, hogy akkor ez most így fog menni életem
végéig?! Összeszedtem magam, és megpróbáltam nem reagálni ezekre
a dolgokra.
"Koraérett gyerek voltál? Csak az lehettél, ha ilyen fiatalon
egy ennyire komoly, érett, belső folyamatokat feldolgozni törekvő
gondolkodásod volt?!
"Igen, azt mondták rám... (Egyrész) szerintem a szüleim
válása tett éretté, én maradtam a férfi a családban, még ha
nagyon fiatal is voltam.
"Apáddal azóta milyen a viszonyotok? Apa-fiú, vagy inkább
haveri?
"Inkább a kettő között van valahol. Nem az az igazi apa-fiú
kapcsolat, mert én ebből próbáltam kivonni magamat. Sokszor,
sok kérdésben olyan nagy az eltérés közöttünk, hogy nem tudok
vele bizonyos dolgokat megbeszélni, helyretenni. Először nagyon
bántott, amikor valamit kritizált velem kapcsolatban. Lehet,
hogy én vettem le rosszul, de úgy éreztem, hogy nem jól mondja,
nem jó stílusban, minden áron belém akarta sulykolni, és nem
arra terelni, hogy rájöjjek magamtól. Aztán később, amikor a
színészet felé kezdtem fordulni, úgy éreztem, hogy nem tetszik
neki amit csinálok. Volt is egy ilyen beszélgetésünk, kifejtette,
hogy ő azt szerette volna, ha egyetemen tanultam volna valami
természettudománnyal, biológiával kapcsolatos dolgot, és mellette
csináltam volna a színészetet. Így lenne valami diploma a kezemben,
és nem pottyanhatnék lejjebb... Ebben teljesen igaza van, de
sohasem sikerült kitalálnunk, hogy mi legyen az a konkrét iskola,
telt-múlt az idő, és nem tudtunk dűlőre jutni.
"Mit jelent az pontosan, hogy a színészet felé kezdtél
fordulni?
"Egy iskolai színjátszó körbe jártam a gimi alatt, ami
nagyon jó volt, onnan ismertem egy srácot, aki a Földessy Margit
vezette Színjáték Dráma Stúdióba is járt, rajta keresztül jutottam
el oda én is. Megnéztem egy előadásukat, aztán jelentkeztem
a Margithoz, aki ennek nagyon örült, mert tizenhat éves, magas
fiúból mindig kevés van egy ilyen helyen. Minden évben kétszer
megrendeznek egy ki-mit-tudot, ahol az ember bármilyen produkciót
bemutathat, egy zsűri megnézte, és a végén értékelték. Én rögtön
az első alkalommal egy énekes számot vittem, ami tetszett nagyon
nekik.
"Előtte sosem énekeltél? Azt mondtad, hogy a színészet
érdekelt elsősorban, azért mentél a stúdióba...
"Érdekes ez nagyon, mert ha most visszanézem az életemet,
akkor vannak olyan pontok amiről így utólag kiderülhet, hogy
bizonyára volt valami előre vivő ereje, hogy az éneklés felé
menjek. Előkerült egy videófelvétel amin együtt van a család,
én ott állok öt évesen, mondják nekem, hogy énekeljek, én dobbantok,
és azt mondom, hogy amíg nem hallgat el mindenki, addig nem
kezdem el. Szerettem járni az iskolai énekkarba, de mindig úgy
éreztem, hogy vissza vagyok fojtva. Most már nagyon szeretem,
részt is vettem mostanában pár ilyen produkcióban, de akkoriban
zavart, hogy vissza kell fogni a hangomat, figyelni rá, hogy
ne lógjak ki, hogy együtt legyünk, ráadásul volt ami magas volt,
mert tenornak raktak be. Mivel ez az egész dolog zavart, otthagytam
az énekkart. Viszont volt egy barátom, aki elvitt magával karaokezni.
Ez akkoriban még nagyon kevés helyen ment, ott volt az első
olyan alkalom a Crazy Cafe-ban, hogy mikrofonba, zenei kísérettel
könnyűzenei számot énekeltem. Eleinte csak elénekeltem egy-két
számot, azt sem tudtam, hogy lehet a dalok hangmagasságán állítani,
hogy kényelmesebb legyen elénekelni, aztán később, amikor már
odaszoktam egy kicsit, néha felvettük amit énekeltem kazettára,
na azt borzasztó volt visszahallgatni. Rendszeresen jártam,
volt hogy egyedül mentem, és mindenfélét énekelgettem, ez kilencvennyolc
táján lehetett. Közben ment a stúdió is, ahol addigra már kaptam
egy kis mellékszerepet, és innentől kezdve egyre több feladatot
kaptam, egyre komolyabb szerepeket bíztak rám. Kilencvenkilencben
megcsináltuk a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról-t,
a Margit - feltételezem- ezért is örült, hogy énekes fiút talált
a személyemben, ennek mindig is híjján volt. Rám bízta a főszerepet
egy másik sráccal váltva, és azóta is játsszuk.
"Úgy tűnik tehát, hogy mindig is szerettél énekelni, csináltad
is, de vajon mikor volt az a pont, amikor átbillent, amikortól
már tudtad, hogy te énekes akarsz lenni, vagy egyáltalán átbillent-e?
"Furcsa, mert nagyon sokáig ez valóban nem volt tudatos.
Szerettem csinálni, és a színház mellett is az volt az érzésem,
hogy kell is, szerencsés dolog volt például a Képzelt riportban,
hogy ez a kettő összejött, de hogy ez pontosan mikor billent
át, azt nem tudom. Átbillent, mert bár nagyon sokáig szerettem
színészkedni, végül rá kellett jönnöm, nem vagyok megszállottja.
Az éneklésnek viszont igen, időközben azzá lettem. A színészet
nekem mindig is nagyon jó hobbi volt, szerettem magam kiélni
benne, főleg amikor teret, és lehetőséget kaptam, szerettem
belebújni ilyen-olyan figurákba, de a játéknál tovább nem ment,
ezért kezelem hobbinak. Sokat segít, én Margitnál megerősödtem
személyiségben, lélekben is egy kicsit, hiszen nyitottabb tudtam
lenni, improvizatívabb, ami szerintem fontos, és nagyon sokat
segít az élet különböző területein, például konfliktus kezelésben.
Ezeket sosem tanultuk tudatosan, de itt nem színészképzés folyt,
ez egy dráma stúdió volt, ahol a dráma pedagógia eszközeivel
próbált a Margit mindenkit jobbá tenni.
"A színházbüfék mindig hangosak a jó sztoriktól, az elhíresült
bakiktól. Volt valami emlékezetes eseted a színházi múltadban?
"Velem is előfordult, hogy lekéstem egy jelenetet. Üldögéltem
az öltözőben, és éppen elkezdtem aggódni, hogy vajon hol tart
a darab, amikor kivágódott az ajtó, és valaki azzal rontott
be, hogy már a színpadon kéne lennem. Felrohantam, átestem két
széken meg egy asztalon, bementem a rossz oldalon, hogy csak
már minél hamarabb bent legyek, behúztam magammal a fél díszletet,
és amikor már beérek, azt látom, hogy nincs ott senki. Ez egy
beszélgetős jelenet lett volna az összehúzott függöny előtt,
az előszínpadon. Próbáltam beleesni a figurába, egy tüdőbajos
házmestert játszottam, és jobb ötletem nem lévén elkezdtem köhécselni,
ezzel próbáltam jelezni, hogy én itt vagyok, de hol a partner?!
Átmentem a másik oldali takarásba, ahonnan visszalökdöstek,
hogy majd mindjárt jön, ő ugye egy ideig várt rám, de aztán
jobbnak látta ha kimegy. A technikusok közben lehúzták a fényt,
azt gondolták, hogy akkor ez a jelenet ennyi, megyünk tovább.
Én újra a színpadon köhécselek: ezzel jelzem, hogy ismét itt
vagyok, fényt kérek, ők vissza is tolták, de közben széthúzták
a függönyt, egy lakásjelenet díszlete mögöttem, ami fényévekre
volt az én eredeti helyszínemtől. Egy kollegina ült az egyik
fotelben, és nézett rám halálsápadtan, hogy akkor most mi lesz?!
Én egy zavart elnézést mormogva igyekeztem a szobán keresztül
a legrövidebb úton elhagyni azt, ami nem sikerült, mert közben
értesítették a partnerem, hogy a színpadon várom a kis jelenetünk
miatt, ezért egy “hé öreg, itt vagyok” mondattal besétált a
lakásba, mire én valami olyasmit feleltem, hogy én itt voltam,
de te nem voltál itt. A kollegina kimenekült a szobából, mi
pedig nyitott függönnyel megcsináltuk a jelenetet, ami eredetileg
egy lépcsőházban zajlott volna, de végül is egy lakás közepén
dumáltuk meg a dolgokat...
"Billenjünk vissza a zenéhez. Tanultad is valaha, vagy
csak csináltad?
"Érettségi után nem nagyon tudtam, hogy mit kezdjek magammal,
hát elmentem egy zeneiskolába, ez egy alapfokú zeneművészeti
középiskola volt, ahol az oktatási módszerek meglehetősen kiforratlanok
voltak, ezért nem mindenben értettem egyet az iskola vezetésével.
Sokszor ugyanazt tanultuk, aztán más feladathoz meg túl öregnek
éreztem magam, nem volt olyan rutinom benne, mint azoknak akik
gyerekkoruk óta tanulják a zenét, úgyhogy elváltak útjaink.
"És aztán? Sehol egy komoly iskola, egy felső oktatási
intézmény?!
"Az érettségi után kaptam egy kis szórólapot az Atalanta
iskolától, hogy ha nem sikerül a felvételim, akkor bátran menjek
hozzájuk. Én nem is felvételiztem sehová, csak egyszer a Színművészeti
Főiskolára, de nem csodálkozom, hogy nem vettek fel, mert annyira
betojtam, hogy megszólalni sem tudtam a színpadon. Na! Ott tartottam,
hogy elmentem külkereskedelmi üzletkötőnek. Tetszett a neve,
két éves suli volt, azt ígérték, hogy emelt szintű, vagy felsőfokú
végzettséget ad, azt mondtam, legyen. Elég rossz tanuló voltam,
úgyhogy el is hasaltam az első évben. Nagyon hülyének éreztem
magam, hogy egy évet elvesztegettem az életemből. Nem akartam
ugyanabban az iskolában évet ismételni, úgyhogy elmentem a KOTK-ba,
ahol ugyanazt tanultam, ezért aztán az első évben nagyon penge
voltam. A második évben persze visszaestem, de végül elvégeztem.
Aztán 2003 márciusában egészen váratlanul meghalt a párom papája,
aki a családfenntartó volt. Anyukája rokkantnyugdíjas, ő nem
sokat tudott anyagilag segíteni, én pedig bár itt laktam náluk
már akkor is, de csak ilyen-olyan diákmunkákat tudtam vállalni,
hogy legalább a saját részemet megkeressem a kasszába. A szomorú
eset után el kellett mennem dolgozni, mert az a vész fenyegetett,
hogy el kell adni a házat, hogy egész egyszerűen éhen halunk.
Az Eszter papája a Fővárosi Vízműveknél dolgozott több mint
negyven évig, nem volt semmi más munkahelye, ez szerintem egész
hihetetlen, valami elképesztő hűség... Én sokat jártam be hozzá,
dolgoztam ott diákmunkát is, és a véletlen úgy hozta, hogy végül
ott kaptam egy rendes állást, azóta is ott dolgozom.
"Ez egy szép folyamat, ahogy az apósod több mint negyven
éves munkaviszonyát te viszed tovább ugyanannál a cégnél. A
feleségedet honnan ismered, mióta vagytok együtt?
"A Margitnál találkoztunk, egy csoportba jártunk. Nem volt
egyből szerelem, talán kilencvenhét decemberében volt egy gála,
amin mindketten felléptünk, én ugyanazt a dalt énekeltem akkor,
mint amivel most a döntőbe jutottam. Megkérdezte tőlem, hogy
tetszett nekem az ő produkciója, és én el is mondtam, hogy a
tetején szerintem volt egy kis bibi, amin ő megsértődött, utólag
legalábbis ezt mondta. Néha aztán beszélgettünk, és egyszer
csak hozott a névnapomra valami apróságot, ami elég erős fordulópont
volt, ilyen szempontból ő nyitott felém. Mindig is bátrabb volt,
egy karaoke est előtt például megbeszéltük egymással, hogy most
egyikünk sem szeretné lekötni magát, hogy most ez nem aktuális,
meg ilyen hülyeségek, majd valamikor a karaoke során kényelmesen
megfogta a kezemet, így nyitott. Azóta is a szememre veti, hogy
én állítólag nem kísértem teljesen haza, én viszont váltig állítom,
hogy kifejezett kérése volt, hogy a Nyugatitól már egyedül szeretne
menni, de ez egy örök vitatéma marad. Ezt az estét tekintjük
az évfordulónk napjának, ehhez képest egy évvel később eljegyeztem.
Először csak gyűrűt akartunk venni egymásnak mindenféle eljegyzés
nélkül, de a mamája azt mondta, hogy a papája ezt nem nézné
jó szemmel, úgyhogy legyen ez egy hivatalos eljegyzés. A mama
megfogott! Végül apám jött el egy vacsorára, és megkérte a szülőktől
az Eszter kezét számomra.
"Nem gondoltad azt, hogy túl korai, hogy még nem voltál
rá felkészülve?
"Valószínűleg a már említett koraérettségem is benne van
a dologban. Sokan mondták, hogy hülyeséget csinálok, de ez csak
manapság ilyen furcsa, az Eszter nővérét például a mamája tizennyolc
évesen szülte.
" Ahogy korábban az apósod negyven évnyi egy helyen letöltött
munkaviszonyáról, most pedig a feleségedről beszéltél, nekem
úgy tűnt, hogy számodra nagyon fontos az állandóság, a stabilitás...
"Ez abszolút így van, és pont ezért én megőrültem ettől
a vigaszágtól, a bizonytalanság az őrületbe kergetett. Annak
nagyon örültem, hogy már akár egyszer lehetőséget kaptam. Aztán
ha nem döntő, akkor a következő legjobb eset a vigaszág, mert
megmarad a továbbjutás esélye, és még egyszer szerepelhetek
közönség előtt, éppen ezért én örültem is nagyon, csak a bizonytalanságnak
nem. Ott már hat nagyon jó énekes van, akkor most mi lesz?!
A zsűrivel kapcsolatban ráadásul valamennyire lehet logikázni,
számolgatni, a közönség döntését viszont lehetetlen megjósolni,
és bár én megpróbáltam, nagyon sokat gondolkodtam, de be kellett
látnom, hogy ezt nem lehet megfejteni. Nem lehet olyan számot
választani, ami mindenkinek szimpatikus... Lehet, hogy az oroszlánkirályos
dal azért lett egy kicsit gyengébb, mert én megpróbáltam olyat
választani, ami azért mindenkinek ismerős.
"Úgy néz ki, hogy nem volt fölösleges ezen agyalnod, mert
bár én azt mondtam, hogy a lassú tempója miatt bele fogsz állni
a földbe, és nem jutsz be, mégis azoknak lett igazuk, akik a
dal ismertségére apellálva téged jósoltak meg befutónak.
"Igen, most inkább a dal segített engem, az elődöntős dalnál
sokkal inkább legyűrtem a dalt, és így közelebb került hozzám.
"Palcsó Tomival milyen a viszonyotok, mennyire lettetek
jóban?
"Én vélek feltételezni benne a személyisége mögött egy
nagyon finom tudatosságot abban, hogy mikor mit csinál, ő egy
óvatos ember. Valahogy támadt felé egy felelőség érzetem. Bementünk
együtt egy zeneboltba, felismertek minket az eladók, aztán gyorsan
eladott egy gitárt. Aztán én mondtam, hogy megyek a Westend-be
ajándékot nézni, ő jött velem. Elmentünk, dumcsiztunk, kajáltunk,
ilyesmi...
"Éreztél benne valamiféle ragaszkodást, mintha barátra
lenne szüksége?
"Nem, én biztos vagyok benne, hogy neki nincs ilyen szempontból
problémája, és nem hiszem azt sem, hogy őt meg kellene védeni
bármi elől, mert van annyira felnőtt, és van annyira tudatos,
hanem valamiféle szimpátia alakult ki bennem felé függetlenül
attól, hogy néha engem is zavar ez a határozatlanság.
"Menjünk vissza a Megasztár kezdetekhez.
"Beadtam az első szériára is a jelentkezésemet, de nem
jött visszajelzés, úgyhogy lemaradtam róla, ami lehet, hogy
nem is baj, mert ez alatt az egy év alatt is értem valamennyit.
Másrészt ki lehetett tapasztalni, hogy esetleg van-e a műsornak
valami buktatója, hiszen a tietekben még voltak kiforratlan
dolgok. A tévében a vigaszágat láttam, rájuk emlékszem, a döntőkről
viszont többnyire lemaradtam, vagy esetleg a végére értem csak
haza.
"Azt azért a morzsákból is láttad, hogy meglehetősen komolyra
sikerült a dolog. Sajnáltad, hogy nem hívtak be, hogy nem tudtál
elindulni?
"Egy kicsit az volt az érzésem, hogy nem jutottam volna
el idáig, mint most, kicsit örültem, hogy nem hívtak be... Mindenesetre
a második szériára már igyekeztem nagyon jó időben, az elején
beadni a jelentkezést, a család is ütötte a fejem, nem akartam
lekésni.
"Korábban már dumáltunk arról, hogy vajon mikorra fordult
át benned a dolog, mikortól beszélhetünk kifejezett énekesi
ambíciókról?! Gondolom, a Megasztár indulásakor már igen.
"Már a Margitnál átbillent, ahol a színdaraboknál éreztem,
hogy de jó lenne még zenéseket csinálni, arrafelé húzott a szívem,
és nagyon kevésnek éreztem a félévenkénti egy számot a gálákon,
szerettem volna többet énekelni. Nézegettem olyan hirdetéseket,
ahol énekest kerestek, így találtam magamnak zenekart, az Ablakzsiráfot.
Ha szabad így fogalmaznom, ez egy meglehetősen korszerűtlen
zenét játszó csapat, ami már sok éve létezik, saját dalokat
játszanak, és mindig az volt a bajuk, hogy az énekesek jöttek,
mentek. Eredetileg egy másik lánnyal ketten vittük volna a prímet,
de ő elment, így egyedül maradtam. Ez nem egy nagyon koncertezős,
demót csinálós zenekar, itt mindenki nagyon kényelmes, családjuk
van, majd lemegyek, ilyesmi... Én nem így akartam ezt csinálni,
hanem komolyan, viszont nagyon megszerettem őket.
"Tehát amikor válaszoltak a jelentkezésedre, már egyértelműek
a céljaid. Én benned eklatáns példáját látom a két széria közti
különbségnek. Hogy amennyire spontán figurákkal volt tele az
első, annyira tudatos, átgondolt emberek kerültek be a második
részbe. Te magad is úgy tűnsz nekem, mint aki roppant céltudatossággal
vágtál bele a dologba, mint aki nem szórakozni jön ide, hanem
dolgozni...
"A színpadon való éneklés nekem munka, egy olyan munka,
amit nagyon szeretek, és nagyon szívesen csinálok. Pont ezért
érzem azt, hogy talán meg tudom védeni az életem azon részét,
ami esetleg másoknak ráment erre a létformára, nálam nem mosódik
össze a kettő
"Válogatás...
"Nyolc percig voltam bent. Az első napon voltam a tizedik,
még eléggé friss volt a zsűri. A Valaki mondja meg-et énekeltem
a Képzelt riport-ból, mert magyar, mert kisujjból tudom. Az
volt a reakciójuk, hogy túlságosan magamba fordulok, jobban
ki kéne néznem, hát énekeltem még egyet így is. Ez volt július
28.-án, este szóltak, hogy továbbjutottam, és vissza kéne jönni
a következő vasárnap még egyszer. A probléma csak az volt, hogy
nekünk 31-én volt az esküvőnk, és a továbbjutásom miatt kellett
hamarabb hazajönnünk a nászútról. Azon a napon megint csak korán
sorra kerültem, utána estig majd meghülyültünk, de végül Pierrot
azt mondta, hogy természetesen bent vagy az ötvenbe, aminek
nagyon örültem. Hazudnék ha azt mondanám, nem éreztem, hogy
az ötvenig sikerül eljutnom. Volt már az életemben sok-sok visszajelzés,
amik alapján tudtam, és most is tudom nagyjából, hogy hol vagyok
a többiekhez képest.
"Elődöntő...
"Amikor kiderült, hogy kikkel leszek egy elődöntőben, hogy
ki az a tíz ember, na akkor kezdtem el félni, hiszen nagyon
komoly kis csapat jött össze. A The Calling egy isteni sugallat
volt! Pierrot-nak négy számot kellett leadnunk, amiből ő választja
ki, hogy melyiket kell elénekelnünk, hát én olyan másik hármat
választottam a The Calling mellé, hogy az utóbbit válassza.
Így történt, és ennek ellenére mégis félni kezdtem, hogy jó
választás volt-e, pedig az a szám minden szempontból ideális
volt nekem. Miután elénekeltem mindenki a hangomat dicsérte,
hogy gyönyörű hangszínem van, valószínűleg ezzel úszom meg a
dolgot, hogy a döntősökhöz képest egyedi. Ezt igyekszem tárgyilagosan,
tényként kezelni, mert persze jó, hogy dicsérik, de nekem nem
velemszületetten ilyen az énekhangom, tudatosan mentem ebbe
az irányba, mert én így szeretek énekelni, öblösen. Azt is mondta
a zsűri, hogy nagyon koncentrált vagyok, a mozgásomat a Bakács
kritizálta, bár nagyon finoman, óvatosan, érintőlegesen.
"És már megint itt vagyunk a vigaszágnál, amikor bemondták,
kimondták, amikor újra kezdetét vette a már kellően elátkozott
bizonytalanság...
"Akkor én azt mondtam, hogy valószínűleg nem véletlenül
történtek így a dolgok, ilyen szempontból én hiszek a sorsszerűségben.
Az hogy én idáig eljutottam, egyrészt szerencse kérdése is,
másrészt abban is biztos vagyok, hogy megvan az oka. Érdekes,
hogy én mind a két alkalommal, tehát az elődöntőben, és a vigaszágas
döntőben is a Pápai Jocót tartottam a legnagyobb konkurenciának,
de végül is sikerült bejutnom.
"Nem csak te, de majd mindenki azt gondolta, hogy ő az
egyik tuti továbbjutó. Azok után, hogy az elődöntőben a zsűri
előrébb helyezett, mint őt, most nagy csalódás lett volna, ha
pont ő ütött volna el a döntőbejutás lehetőségétől?
"Erre kicsit már készítettem is magam lélekben. Dolgoznék
tovább, csinálnám a színházat, de azért hittem abban is, hogy
már azoknak is, akik “csak” a tizenhatba jutottak be, valamiféle
előrelépési lehetőségük mégiscsak lesz, nagyon örülök például
a válogatás cd-nek, és hogy a Calling nóta lesz rajta.
"Azért szerintem óriási különbség van a tizenkét döntős,
és a négy nem bejutott vigaszágas lehetőségei között. Persze
ha valaki nagyon ambíciózus, tervszerű, és dolgozik keményen,
akkor nagyon sok minden kihozható már abból a négy helyből is,
de azért ez nem ugyanaz...
"Igen, ezt én is tudom, és éppen ezért azt gondoltam magamban,
hogy ha nem sikerül, akkor köszönöm szépen, idáig is nagyon
örültem, hogy eljutottam, ahhoz képest, hogy milyen erős mezőny
volt szerintem ez is nagy szó. Mert ez nem csak attól függ hogy
én jó vagyok-e, vagy sem, hanem a többiektől is.
"Végül is bent vagy. Amennyire tervszerűen élsz, valószínűleg
arra nézve is van ilyen a tarsolyodban, hogy mostantól merre
follyék az életed. Természetesen a munkádra, a hivatásodra gondoltam.
"Például annyiban vagyok tervszerű, hogy nem akarom elvágni
a visszafelé vezető utakat. Sem a színház felé, az nagyon fontos,
sem a munkahelyem felé. Ott is figyelmeztettek, hogy bár nagyon
örülnek, hogy ezt csinálom, de ugyanúgy ott is száz százalékosan
kell teljesítenem. Valószínűleg fizetés nélküli szabadság lesz
a megoldás...
"Lehet, hogy átbillentél már régen az éneklés felé, de
mégsem érzem a tüzet benned, hogy most a boldogság töltene el,
mert végre itt van a lehetőség, hogy te legyél a nagy magyar
Robbie Williams, hogy csilió embernek énekelhetsz. Kicsit úgy
tűnsz nekem, mint amiért engem szapult egy volt kedvesem, hogy
nincs bennem semmi iránt elhivatottság, nem vállalok fel semmit,
nincs semmilyen meggyőződésem. Ez azért van, mert te alapvetően
biztonságos fiú vagy, aki ha azért oda jut, akkor élni fog a
lehetőséggel, csak nem akarod magad hiú ábrándokba kergetni,
vagy egyszerűen nem is annyira fontos ez az egész, nem akarod,
hogy az életed ebből álljon?!
"Szeretnék inkább akkor magabiztosan kijelenteni valamit,
amikor tudom, mi áll mögöttem, és mit várhatok, a bizonytalanságba
nem szeretek előre menekülni egy olyan állásponttal, hogy úgyis
összejön valami. Igen, a biztonság utáni vágy az, ami engem
abba az irányba visz, hogy óvatosan kezeljem ezeket a dolgokat.
Bízni én mindig bízom, és reménykedem is, hogy így lesz, sőt
lépéseket is teszek. Nem hagyom magam, hogy rám zuhanjon, nem
akarok pesszimista lenni, optimista próbálok maradni, csak ésszel,
okosan. Azért innentől kezdve, megmondom őszintén, már van bennem
egy biztonság érzet, nem félek a kieséstől sem...
"Kevés az ilyen figura, aki felnőtt és érett fejjel kerül
bele ebbe a pörgésbe egy olyan élethelyzetben, ahol ez nem adhat
olyan nagyon nagy segítséget a váltáshoz. Nem vagy egy Gáspár
Laci, aki majd átfordul bútorasztalosból, és micsoda csoda ez
neki, sem Leslie, aki tizenéve utcazenélésből él, de majd most
végre hazaér, de nem is vagy egy tizenhét éves diák akinek ez
szintén nagy változást ad, vagy nem ad, mert marad az iskolapadban
és majd meglátja, te pont a szélsőségek mentességétől vagy speciális.
"Abból a szempontból sorsfordító ez a dolog, csak ennyire
még nem látok előre, hogy az ének, a zene terén mit hozhat,
mert idáig ebből elég kevés jutott nekem. Szeretném, hogy kinője
magát, de ahogy Pierrot is mondta, még nem tudom, hogy mi az
én saját stílusom.
A Megasztárt, mint vetélkedőt, mint műsort én jónak tartom,
többféle stílusban tudok énekelni többféle számot. Izgatottan
várom azt a megmérettetést, ami most jön, különböző tematikák,
igyekszem jól megfelelni a versenykövetelményeknek. Hogy ebből
később mi lesz, azt nem látom előre, annyira messzire nem tervezek,
szeretem ezt csak belátható időn belülre megtervezni a dolgokat,
bizonyos improvizációs szabadságot hagyva magamnak, bármi történik.
"Hihetetlen, hogy mennyire megfogalmazott vagy a saját
magad számára is. A nagyon tudatos, biztonsági játékos típus,
de úgy, hogy azért ebben benne van az élet, az előrefelé törekvés
is. Mintha a “Hogyan kell ezt az élet dolgot jól csinálni” című
könyvből építenéd fel magad...
"Én érzem magamban, hogy nincs meg az a képességem, hogy
mindent kirázzak a kisujjamból, szükségem van bizonyos építőelemekre,
amikre támaszkodhatok. Mástól is hallottam az elődöntő után,
hogy szerinte jó játékos vagyok, ezt azt hiszem, hogy Tisza
Bea mondta. Amiről már sokat beszéltünk, pontosan a tudatosság,
koncentráció...
"No hát akkor; jó játékot!
És a konyha, jöttek a vidám rokonok, jött Waterloo, jött “ezüstpuska”,
és leadta azt a nagy pontosságú lövést: “ezerkilencszázhetvennégy”
|
|
|
|
|