Pataki Mihály Mária,
Piusz OCDS testvér

A magyar engesztelés történetéből
A normafai engesztelő kápolna története, Pio atya
üzenetének története, Szeretetláng, stb.
I. A normafai Engesztelő Kápolna
és története.
Mária Natália révén, az Égiek
által kért és felépítendő kápolna csupán a „Világ győzelmes Királynője”
megnevezésű, magyar fogantatású kegyelmi útmutatás piciny kis része és
kívánalma.
Az Úr Jézus – Mária Natália
nővéren keresztül – a magyar Egyház második világháború előtti vezetőihez
fordult. Ugyanis óhajai által szerette volna, a borzalmas világégéstől
megmenteni hazánkat. „Amennyiben kívánságaimnak eleget tesztek, úgy
Magyarország béke szigete lesz.”- ígérte Jézus.
Az egyháziaktól azt kérte, hogy
osszák fel a birtokokat a szegény nincstelenek között. Foglalkozzanak a
kisemmizett nyomor szélén élőkkel. Önként mondjanak le a pompáról és a
gazdagságot hordozó fölösleges javakról, mert amennyiben ezt nem teszik,
(helyettük) majd mások meg fogják tenni.
A Magyar Egyháznak két új,
engesztelő rendet kellett volna létrehoznia!
l. Férfi-engesztelő
rendet, Krisztus Király néven,
2. női-engesztelő
rendet, Világ Győzelmes Királynője megnevezéssel.
A világegyház számára
pedig az öt első-szombati Mária engesztelés gyakorlatát kérte a Szűzanya. (A
Szűzanya alázatból kért Szeplőtelen Szívének tiszteletére csak öt egymás
utáni áldozást, mert nem akarta az első pénteki Jézus Szíve tiszteletének
kilenc alkalmával „egyenlővé tenni” önmaga tiszteletét.) Természetesen az
egész „hadrafogható” hívő magyarság körében is meg kellett volna szervezni
az úgymond „össznépi” engesztelést. Nos, ennek a mozgalomnak lett volna
látható és megvalósuló központja a normafai Engesztelő Kápolna…
Az egyházi vezetők – akkor még -
nem igen hittek az egyszerű nővérnek. Az úr Jézustól jelet kértek! Az Úr
Jézus válasza az volt: - Ha majd az én Szent Testemet a romok közül
szedegetitek össze; az lesz a jel.
Úgy is lett. Még a nagy háború
elkezdődése és kiteljesedése előtt, hogy-hogy nem, egy magányos kis
repülőgép áthaladt a magyar légtéren, és Budapesten egyetlen bombát ledobva
háborítatlanul elvonult. Történetesen ez az egy bomba a városmajori
Templomra esett, amely a födémet áttörve éppen a tabernákulumot találta.
Úgyhogy, a romok közül lehetett az Úr Jézus Szent testét összeszedegetni.
Sietve keresték az illetékesek Mária Natáliát, de az Úr Jézus válasza az
volt: - „Az ellenség a határon van, már nincs mit tenni!” Az új bíboros,
Mindszenti József, azonnal felkérte Natália nővért a rendalapításra,
elrendelte a normafai kápolna építését, de az egyre kiszélesedő háború
nemcsak e kezdeményeket, de minden egyebet is elsöpört… Ekkor látta a nővér
látomásában a feketébe öltözött un. „Gyászoló Szűzanyát” amint az elhagyja
hazánkat. Vigasztalásképpen, azt üzente a Szűzanya; „Magyarország nem
pusztul, hanem tisztul!”
II. Szent Pió
atya magyaroknak szóló üzenete.
Begyik Tibor - büszkén mondhatom,
hitbéli és emberi barátom – jegyezte fel Szent Pió atya szavait. Tibor, a
Szeretetláng „hőskorában”, mint Szűzanya kiválasztott titkára segítette a
Szeretetláng mozgalom elindulását. „A nevezett idézetek az >Üdvözítő
szeretet megsebzettje< c. könyvem vége felé található!” – írta
érdeklődésemre Tibor. Az is megbeszéltük, hogy neki, a néhai, szent életű
és nagy engesztelő testvérünk, Thirring Éva mondta el ezt a közlést. Páter
Pió atyával azért került szorosabb kapcsolatba, mert jól tudott olaszul és
„lelki-gyermekeként” rendszeresen találkoztak, beszélgettek egymással.
Szent Pió atya szavai
Magyarországról:
”Magyarország egy olyan kalitka,
amelyből egyszer még egy gyönyörű madár fog kirepülni. Sok szenvedés vár még
rájuk, de egész Európában, páratlan dicsőségben lesz részük. Irigylem a
magyarokat, mert általuk nagy boldogság árad majd az emberiségre. Kevés
nemzetnek van olyan nagyhatalmú őrangyala, mint a magyaroknak és bizony
helyes lenne erősebben kérniük hathatós oltalmát országukra!"
(Idekívánkozik az általam
megőrzött és T. Évától halott, a magyarságról szóló rövid kis történetet.)
Thirring Éva nagy-nagy engesztelő
testvérünktől halottam, úgy a hetvenes évek közepén. (Ugyan is, akkor
ismerkedtünk vele meg.!) Erdélyi volt, talán tanár, és kitűnően beszélte a
világnyelveket. Igazi kiválasztott és valóságos „egyszemélyes intézmény”
volt. Hogy-hogy nem, az akkori igen nehéz és tiltott lehetőségek között, ő,
évente akár többször is elutazott külföldre, és hozta, egyre csak hozta a
kegytárgyakat, nálunk üldözött vallási könyveket, és főleg a híreket!
Valószínűnek tartom, hogy egyházi méltóságok hivatalos tolmácsa is lehetett,
és abból is adódhatott a szabadabb mozgási lehetősége. Személyesen ismerte
és többször találkozott páter Pióval. Ő mesélte feleségemnek és nekem az
alábbi esetet, aminek – elképzelhető -, hogy akár - tolmácsolás közben -
maga is tanúja volt…
Nevet nem említett,
csak annyit mondott akkor, hogy egy magyar főpappal történt ez a megható
eset. Miután a püspök (?) befejezte páter Pióval az eszmecseréjét, még egy
utolsó kérdést akart feltenni neki, de Pió atya nem engedte a kérdést
hangosan kimondani. (Lehet, hogy tudta, hogy egy magyar főpap közelében -
akkoriban /csak akkoriban?/ - még a falnak is „füle” /lehallgató-poloskája/
volt.)
Intett és elkérte a főpap
rózsafüzérét, és az asztalon csendben, egy szót sem ejtve, a rózsafüzérrel
kirajzolta a Kárpát-medence vonalát. (Magyarul a Nagy Magyarországot.)
Gondolom, ezután összeölelkezve
némán – netalántán a meghatottságtól könnyes szemmel – búcsúzott egymástól a
vendéglátó olasz szent remete és a hazájáért aggódó magyar főpap zarándok…
Eddig a történet!
Kedves, Szent Pió atya!
Csak te, és az a bizonyos főpap
tudhatja, hogy valóság-e az, amit leírtam, vagy pedig csupán jámbor legenda…
Kedves, Szent Pió atya!
Segíts bennünket, magyar
engesztelőket, hiszen Te, igazán tudod mi az, amikor elhagyatva, betiltva,
gyanúsítgatások közepette, félreértve és látszólagos tétlenségre ítélve,
hogyan lehet, és miként kell, mégis-mégis; engesztelni, lelkeket menteni,
mindenkit egyformán elfogadni. Igen. Amen.
E kitérő után térjünk
vissza Szent Pió atya szavaihoz, mely Magyarországról szolnak. A
jövendölések sajátja az, hogy többnyire csak utólag, a beteljesülés után
nyernek egyértelmű igazolást. Természetesen, lehet felőlük gondolkodni – sőt
érdemes is – de ez, csak találgatás marad. Másrészt, mivel többnyire a
szellemi-világ nyelvén; képekben fogalmaz a „prófécia”, ezért a
megoldás-feloldás is több-síkú lehet.
A kalitka
megfogalmazás találónak tűnik, pláne, ha meggondoljuk, hogy nagyjából az
ezerkilencszázhetvenes években állíthatta Szent Pió atya Magyarországról;
hogy „kalitka”. Ekkor, hazánk fizikailag is szögesdróttal
körbezárt, az Orosz Birodalomtól felügyelt tartomány volt. Leki és szellemi
értelemben szintén: valóságos állapotot írhat-, rajzolhat-, hordozhat ez a
kép: „kalitka” . Másrészt, a „kalitka” nem csak
elzár-bezár, hanem ki is rekesztheti a „gyönyörű madár”
életére törő ragadozó törekvéseket, ellen-erőket! „Sok szenvedés vár
még rájuk”, nos ez a legkönnyebben belátható és megközelíthető
megállapítás.
Az viszont: hogy „de egész
Európában, páratlan dicsőségben lesz részük” nos, ez az eladdig
(megismertetett!) történelmünk alapján, valóban csodálatosnak tűnő, sohasem
látott és tapasztalt fordulatot jósol! Bátran kimondom, és leírom, hogy
magam részéről, a nagynak és legfejlettebbnek kikiáltott demokrácia
eltörlését, és a Jóisten akarata szerinti Szent Királyság helyreállítását, a
Szent Korona Tan újra érvényre jutását tartanám „páratlan és dicsőséges”
fordulatnak!
„Irigylem a magyarokat, mert
általuk nagy boldogság árad majd az emberiségre.”
Ebben a megfogalmazásban (én)
csak is a Szűzanyánk Szeretetlángjának végső diadalra jutását tudom
elképzelni. S annak a kegyelmi új-korszaknak beköszöntét, melyben a Sátán -
„szeme világát vesztvén” - világtalanná válik, mer a Szeretet Lelkének tüze,
kioltja a gyűlölet tüzét (…)!
„Kevés
nemzetnek van olyan nagyhatalmú őrangyala, mint a magyaroknak és bizony
helyes lenne erősebben kérniük hathatós oltalmát országukra!"
Ez rész a Szent Pió atyának
tuljdonított „közleményben” – számomra – teljesen egyértelmű. Mivel annak
idején – úgy húsz évvel ezelőtt – beléptem az akkor még Angyalmű-nek (Opus
Angelorum), ma már Szent Kereszt rendnek világi tagjai közé, azért pontosan
tudom, hogy ez így van. Az angyalokról szóló, a szellemi világ csodálatos
részleteit feltáró égi kegyelemi útmutatást, tavaly az Egyház hivatalosan is
elfogadta. Akit érdekel, immár meg van a lehetősége arra, hogy - többek
között - megismerje a magyarok nagyhatalmú őrangyalát is. (…)
III.
Magán-kinyilatkoztatásokról.
Az isteni Gondviselés
soha sem hagy magunkra. A Jóisten mindenkor kiválaszt magának Reá figyelmező
az Ő kéréseit és óhajait meghallani képes „követőket”. Különösképpen
megszaporodtak fejlettnek hazudott korszakunkban, a misztikusnak mondott
jelenések száma. Röviden, e természetfeletti jelenségek lényege az, hogy
egyes arra kiválasztott illetve meghívott emberek közvetlen, érzékelhető,
hallható, látható kapcsolatba kerülnek az „Égiekkel”; szent angyalokkal,
üdvözült szentekkel, Szűzanyával, az Atyával, a Fiúval, a Szentlélekkel,
tisztuló lelkekkel, sőt gonosz lelkekkel, akár a fő gonosszal is…
1830. november 27. –én
Franciaországban, Labouré Katalinnak, aki Irgalmas Nővérek Rendjének tagja
volt, megjelent a Szűzanya, és az Egyháznak az úgynevezett: „Csodás Érmet”
adta. Sokan ettől az eseménytől számítják az újkori Mária jelenéseket. Azóta
a feljegyzett Mária jelenések száma; meghaladja a húszezret! A több mint
húsz éve tartó medjugorjei Mária jelenésnél, negyvenezer a Szűzanyával való
találkozások száma…
Természetesen, Magyarországot is
megérintette ezen „lelki-, szellemi-pezsdület”... Csakhogy, nálunk – nem
csak az Egyház fogadta idegenkedve a rendkívüli jelenségeket - hanem az
állami elnyomó szervezetek is. Mivel (mint mindenütt) itt is összeesküvést,
és szabotázst szimatoltak. Magyarul, nálunk a hatóságok is üldözték a
misztikus látnokokat.
VI. Néhány gondolat a
Szeretetlángról.
Előzmények.
Szűzanyánk – mint égi
Édesanyánk - mindig is szent Fiához, Jézus Krisztushoz akar vezetni
bennünket. A dicsőséges Szentháromság – most az idők végén – az emberiség
megmentésének és a Sátán végleges legyőzésének rendkívüli feladatát;
Szűzanyánkra bízta. Magyarország immár több mint 950 éve Szűz Mária Országa.
Egyedül a világon ez az Ország jogilag is az Övé. Az Ő öröksége, mivel Szent
István a Szent Koronával egyetemben Magyarok Nagyasszonyának felajánlotta!
Regnum Mariánum. Ezért és így természetes, hogy Szűzanyánk a Sátán, a
gonoszság elleni döntő harcában elsősorban bennünket: magyar gyermekeit
szeretné maga mellett tudni.
A gondviselő Isten,
Szűzanyánkra való tekintettel, rendkívüli kegyelemekkel halmozta el a magyar
Egyházat. Az ismert és ismeretlen vértanúkon és hitvallókon, elrejtőzködő
lelki mártírokon kívül, több kegyelmi útmutatást is kaptunk. Itt, csak az
általam ismertekről tudok említést tenni.
1. Az 1930-as
években, Krisztus Király és Szűz Mária (mint a Világ Győzedelmes Királynője)
kérték az országos méretű engesztelés egyházi megszervezését. (Mária Natália
nővér!)
2. Az 1940-es években
Erdey Ferenc misztikus paptanár igyekezett – sajnos támogatótársak hiányában
csak egyedül – összegyűjteni és vezetni az országban szétszórtan élő
engesztelő lelkeket.
3. Ekkortájt élt,
magányosan, mindenkitől elzárta, csupán néhányak tudtával és segítségével az
ágyhoz kötött Galgóczi Erzsébet (nem az írónő!), stigmatizált (Jézus Sebeit
viselő), nagy-nagy engesztelő testvérünk. Gyóntatóján keresztül állandó
kapcsolatban volt a pápával. Szenvedésekkel csordultig megtelt életét
(többek között) a magyarságért, és a hívek gyakori szentáldozási
lehetőségért ajánlotta fel. Tisztaságos gyermeklelkületére jellemző, hogy
Szűzanyát még felnőtt korában is „csak” Máriácskának szólította. Nos, ki tud
róla? Lám, amíg Olaszországban páter Pió százezreket „megmozgató”
egyszemélyi intézmény lehetett, addig Galgóczi Erzsébet (legutolsó
lakhelyén) Máriaremetén, kis szobácskájában „Máriácskájával” együtt, az
ágyhoz szegezetten és az Úr jézus Szent Sebeit a testén hordozva volt
kénytelen élni, és könyörületes testvérek segítségével létezését
megszervezni…
4. Az ötvenes évektől
Vári László makkosmáriai misztikus pap által, Szűz Mária a még a terror és
vallásüldözés alatt is hűséges katolikus és „napi áldozó” hívők között
„életfelajánlókat” keresett…
5. 1940-1960-s
években Jolánka nevű, írni-olvasni nem tudó látnokon keresztül és Bíró Lajos
atya lejegyzésében, a mennyei Atya, az Úr Jézus, a Szentlélekisten és
Szűzanya szólt hozzánk magyarokhoz, 3500 oldalnyi terjedelemben. Ebben a
kegyelmi útmutatás – a világ megmentése érdekében – az Oltári-szentségben
közöttünk lévő Jézus Krisztus méltó felmagasztalását kérték az Égiek, nem
csak tőlünk, hanem az egész Világegyháztól. ( „A világ állapota azért
ilyen, mert az egyetemes Egyház állapota is ilyen.” A summázat tőlem! P.
M. M.)
(Ez a felsorolás természetesen
erősen hiányos, mivel értelemszerűen csak azokat említhettem meg, amelyekről
így vagy úgy tudomást szerezhettem.
Bizony a hivatalosoknak és a
hozzá értőknek kellene tudományos alapossággal feltárni és rendszerezni
mindezeket. Másrészt 1985-ig bezárólag tárgyaltam – hangsúlyozom - csak is
az általam elért és megismert magyarországi magán-kinyilatkoztatásokat,
mivel ezután érdeklődésem megváltozván, már nem is igen ügyeltem az ezután
előfordulókat.)
Szeretetláng.
6. Mivel, a felsorolt
„égi kegyelmi útmutatások” csak igen elszigetelt mozgalomként valósultak,
ezért, 1962-ben kinyilatkoztatásra került a SZERETETLÁNG!
A Szeretetlángról szóló
tudósítás, tulajdonképpen egy magyar, özvegy édesanya lelki naplója.
Gépelve, mintegy négyszáz oldal. Az Úr Jézus és Szűz Mária közléseit,
tanításait és Erzsébet asszony küzdelmeit örökíti meg a négy füzetből álló
kézirat.
Ezen megdöbbentő
közlésnek a lényege (szerintem!) az, hogy a Szeretetláng révén, az Úr Jézus
– titokzatos módon ugyan – de ismét eljött közénk. Mégpedig a szívek és
lelkek benső titokzatos síkján történik mindez! Szűzanyánk Szeplőtelen
Szívén keresztül, a Szeretetláng kegyelmi hatása által; immár újból
hajlandó; Jézus Krisztus külön-külön mindannyiunkban megszületni. És nem
csupán megszületni óhajt bennünk, hanem általunk életre kelvén; közöttünk
hatékonyan akar munkálkodni…
A Szeretetláng az
irgalmas Isten túláradó kegyelme. Olyan „eszköz”, mely
megmenti a végső pusztulástól az egész emberiséget. „Ahol elárad bűn, ott
túlárad a kegyelem!”A Szeretetláng révén, bennünk, maga Jézus Krisztus
harcol a Sátánnal, annak akaratát megbénítja, azaz „megvakítja”!
A Szeretetláng befogadására
Szűzanyánk készíti fel választottait. Mivel a Szeretetláng Szűzanyánk
Szívében él, ezért Tőle kell kérnünk; tegyen alkalmassá bennünket
„titokzatos Krisztusa” befogadására. A Szeretetláng nem áll meg az őt
befogadó lélek benső szentélyében. Hanem minekután átformálta azt, krisztusi
lángolásra gyújtja, és e láng kegyelmi hatása átárad másokra!
A megtisztuló emberszívek mélyén,
azok láncolatán keresztül, így érlelődik a Szentlélek új Pünkösdje, amely
egy napon az egész Földre kiáradva megújítja az egész emberiséget! Ezért
mondja a Lelki naplóban Szűzanyánk:
„Mondom neked leánykám, ilyen
hatalmas kegyelmi erőt még nem bocsátottam rendelkezésetekre, mint most;
szíven szeretetének izzó lángját. Amióta az Ige testté lett, ily nagy
megmozdulás még nem történt részemről, amely így tört volna felétek, mint
ahogy szívem Szeretetlángját küldöm hozzátok. Ilyen még nem volt, mely a
Sátánt így megvakítsa! És rajtatok múlik, hogy vissza ne utasítsátok, mert
ez nagy pusztulást vonna maga után.”
(1962. augusztus 1.)
A Szeretetlángban a
Szentháromság, Szűzanya édesanyai Szeretetével egyesülve, abba mintegy
beleköltözve és így elrejtőzködve óhajt immár minden emberszívhez eljutni.
Nos, ezt az isteni alázatot és hallatlan tapintatot a Gonosz képtelen
érzékelni. A Sátán hiába okoskodik és dühöng, e titok számára egyszerűen
láthatatlan marad. Vakká válik!
A Szeretetláng csendben,
szelíden, az emberszívek rejtekén terjed, feltartóztatni lehetetlenség,
mivel a Jóisten az, Aki így akarja!
A Szeretet Lelke – mint élő vizek
forrása – az alázatos és készséges lelkek mélyén fakad. Kivizsgálásokra és
külső hitelesítésekre azért nincs szüksége a Szeretetlángnak, mert hatását
mindenki saját szívében, lelkében önmaga érzékeli.
Az Úr Jézus tegnap,
ma és örökkön-örökké ugyan az. Ezért természetes, hogy a „Szeretetláng
Jézusa” itt sem kér mást; mint Egyházában. Elsősorban szeretetet kér,
bűnbánatot, megtérést, imát, böjtöt, bűnösökért engesztelést,
áldozathozatalt, szentmisék méltó és gyakori látogatását, rendszeres
gyónást, megváltó munkájában való részvételt, stb.-t. Csupán az Úr Jézus, a
Szeretetláng szellemében élőktől azt kéri, hogy mindezeket az már
„bejáratott” és üdvös cselekedeteket, immár az Ő Édesanyjának
Szeretetlángjával tudatosan együtt működve, azzal bensőséges szeretetbe
egyesülve; gyakorolják.
Az Úr Jézus határozott kívánsága,
hogy legalább a neki szentelt lelkek szeressék, és méltóképpen tiszteljék
Édesanyját. S úgyis, mint Társmegváltó kérleljék Szűzanyánkat: a Sátán
elleni döntő harcában, harcunkban! Az Úr Jézus ezért köti túláradó kegyelmét
– itt az idők végén – amelyet a Szeretetláng révén nyújt nekünk és
Egyházának, Édesanyja áldott személyéhez, édesanyai Szeretetéhez, annak
Szeplőtelen Szívéhez…
V. Néhány gondolat az
engesztelésről, az engesztelőkről.
Engesztelés.
Mindenek előtt
tisztázzuk, magam részéről mi is értek; engesztelés fogalma alatt.
A bűn nem más, minta szeretet
hiánya! Azért, hogy a bűn okozta egyensúly-vesztés, helyreálljon: valakinek
e hiányt pótolni kell! Ez pedig kizárólag csak ”többlet-szeretettel",
"többlet-igyekezettel" lehetséges!
Engesztelés; "kárpótlás” saját
bűneinkért, és mások által elkövetett bűnökért.
Azokon a testvéreinken, akik a
Jóistent konokul elutasítják, - épen a szabadság törvénye okán - maga a
Jóisten sem segíthet. Ezzel szemben, a másokat is megszánni képes, irgalmas
emberi szeretet még igen! (Merthogy felelős az ember-testvér;
ember-testvéréért! Másrész a szeretet törvénye is "egybeköti" az embert az
emberrel.) Nem tudom, érthető-e? Nekem jogomban áll - mint másokért aggódó
embertárs! -, az igazságos Isten elé állnom, és megkérlelhetem; „kíméld meg
most őt, és az engem megillető lelki-szellemi ajándékaidat ezúttal ne nekem,
hanem neki add!” Természetesen a „csere-akció” kapcsán, nekem el kell
viselnem megsegítendő társamra nehezedő lelki-szellemi állapotot, Istentől
való elzártságot, kilátástalanságot, stb.-t. Éppen azt, ami őt oly annyira
nyomasztja! (Mondanom se kell, mindez csak is az isteni Bölcsesség és Akarat
„felügyelete” és bizony sokszor egyenes felkérésére valósulhat meg.)
Akiben, testvére iránti felelős
érzékenység kifejlődik, csak az tud igazán engesztelő életet élni és
másokért is „többlet áldozatot” vállalni. Ez a lélekmentés. Így és ennyiben
lehet a Teremtő "munkatársa" a másokért többlet szeretetet nyújtani képes,
másokért többlet áldozatot vállalni akaró engesztelő teremtmény.
Engesztelők.
Hogy valójában kik is az
engesztelők, igen nehéz megállapítani.
Ugyanis a legkülönbözőbb
körülmények között élhetnek ők. Úgy gondolom, hogy a Jóisten titka az, hogy
mint „engesztelő-munkatársat”; kit miért, mikor és hogyan hívott meg, és ki
az, aki magában fel is ismerte e hívást, és élete megváltoztatásával képessé
vált e meghívásra!
Van úgy, hogy a kiválasztott
engesztelőnek a legsúlyosabb engesztelése az, hogy a nagy nyilvánosság előtt
kénytelen-kelletlen, de be kell számolnia arról a legbensőbb és csodálatos
lelki élményeiről, amit legszívesebben szemérmesen eltakarna a kíváncsiskodó
„nagyérdemű” elől. Nos ezek azok az engesztelő testvéreink, akikről tudunk.
Ők azok, akiken keresztül – „mi hétköznapi emberek is” – megismerhetjük,
hogy mit is kérnek tőlünk az Égiek.
Bizony vannak, remélem sokan –
akik mindenféle megnyilatkozó ismérv hiányában – nagy egyszerűségben és
rejtettségben: „teszik a jót, mindig csak a jót!” Senki sem tud róluk, még a
gyóntató kelkivezetőjük sem – ha egyáltalán van mellette ilyen – ha
egyáltalán tartozik valamelyik vallás hívei közé. Oly annyira kicsiny,
alázatos és semminek sem látszó az ilyen lélek, hogy senkinek sem tűnik fel
kristálytiszta egyszerűsége, s leginkább önmagának nem!
A lélek Teremtőjének és magának a
léleknek a csodálatos egymáshoz való viszonylata; nagy titok.
Igaz, látszólag léteznek külső
jelek, viselkedési formák, amiből némileg következtetni lehet, hogy ki
hányadán is áll Teremtőjével, de erről biztosat megállapítani földi ember
képtelen… Ki-ki, söpörjön a saját portálja előtt. Mindannyiunknak, bizony
maga-magában kell kikutatnia és tisztáznia; - Engem, vajon milyen küldetésre
hív, hívott meg a Jóisten? S azt is ildomos „kipuhatolni”, vajon személy
szerint mely csoporthoz tatozom? Az egyetemes-szeretet önzetlen termelőihez
tartozom-e, netalán tán az egyetemes-szeretet dézsmálóihoz, vagy hol ehhez,
hol ahhoz?
Idők vége.
Most, az engesztelők ily sürgető, szinte türelmetlen „toborzása” azért
létszűkség és fontos, mert mindez az idők végén történik! Itt és most „idő-fogyatkozásban”
élünk. Márpedig amennyiben, az idő előbb vagy utóbb elfogy, az emberiség
lehetősége egyszerűen megszűnik jót, vagy rosszat tenni.
Garabandálban a
Szűzanya Concitának az állította; "Nem világ vége lesz, hanem egy korszaknak
lesz vége." (kb.) Tehát előbb vagy utóbb elérkezik az a pillanat, amikor a
kegyelmi idők lezárulnak. (Medzsugorje!) Ezért itt és most – amíg még lehet
- a legfontosabb keresztényi tett; a LÉLEKMENTÉS, és a MÁSOKÉRT VALÓ
ENGESZTELÉS!
Fatima, Szűzanya kijelentése:
"Oly sok bűnös jut a pokolba, mert, nincsenek elegen azok, akik
imádkoznának, és áldozatot vállalnának értük!" (Kb.)
Úr Jézus imigyen szól a
Szeretetláng naplóban: „Oly könnyen áttekinthető kis csapat a mienk!” -
mármint az engesztelőké! Ezért az Úr Jézus új követőket, új barátokat, új
munkatársakat hív, hogy megváltó munkájában minél többen segítségére
lehessenek… Emiatt szaporodnak az Egyházban a különféle lelkiségi-mozgalmak,
a rendkívüli kegyelmi adományok, csodás kegyelmi kiáradások. Hiszen az idő
fogy, ezzel együtt a lelkek megmentésének lehetősége is! Az Úr, egyre több
munkást hív „szőlőjébe”!
Mária Rádióban hallottam. Pécsen,
talán karizmatikus találkozó kellős közepén történhetett. Maga a fiú mesélte
el. Térdelve más tudatállapotba kerülve, egyszer csak azt tapasztalja, hogy
megáll a szíve, majd annak üres hűlt helyét tapasztalja, - még csodálkozik
is, hogy-hogy még él? Majd, kis várta után, valakinek az élő, nálánál sokkal
ragyogóbb szívét észleli a régi helyén! Jézus közli vele, hogy „immár szívet
cseréltek!”
A „szívcsere”csodálatos adománya
ismert az Egyházban, de egy kézen meg lehet számolni, hányaknak adatott ez
meg (természetesen, akikről tudunk!).
Most meg, valaki elmegy a
sportcsarnokba esendő szívvel, és Jézus szívével megy onnan haza… Erre és
hasonló esetekre értem; hogy napjainkban „kegyelem-zuhatag” korszakot élünk
és tapasztalunk. Bizony egyáltalán nem mindegy, hogy „te kit, mit
választasz!”
Mert, bizony, van
különbség az egyes nemzedékek lelki és erkölcsi állapota között. Minden
valamirevaló hagyomány azt tanítja, hogy az, amiben mi most vagyunk; a
létező legrosszabb, legsötétebb és leggonoszabb korszak. Ráadásul, minden
jel szerint éppen a legvége a mienk. Úr Jézus: „a kérdés az, ha visszajövök,
vajon találok-e: a Földön hitet?” (Kb.) A magán-kinyilatkoztatások garmada
is egyöntetűen azt állítják; „az emberiség soha nem tapasztalt, szánalmas
állapotban van.” (Tudom, a tudomány és technikai csillogás-villogás ennek
ellent mondani látszik.) „Minden ország, mely önmagával meghasonlik,
összeomlik.”- tanítja az Úr Jézus. Tehát, azért, hogy a világban az önzetlen
irgalmas isteni Szeretet még egyensúlyba tudja tartani az egyre duzzadó
önzést, szellemi-leki lezüllést, igazságtalanságot és minden egyéb gonosz
visszásságot, az önzetlen jóságnak is növekednie kell! Ezért
nélkülözhetetlen az engesztelők, a kicsik, az alázatosak, a senkiknek
látszók - azaz a szentéletű engesztelők - világot megtartó igyekezete…
VI. ”Népek Krisztusa:
Magyarország! (Máray
Sándor)
.
Az egyetlen magyar alapítású
Pálos rend fogadalmában az engedelmesség, tisztaság és szegénység mellé;
negyediknek felvették az engesztelést. Ez nyilván nem véletlen!
Nemcsak emberek, szerzetesrendek lehetnek engesztelésre meghívottak, hanem
akár egész nemzetek is. Például Mária Országa, Szent István, Szent Imre, s
annyi ismert és névtelen szentnek, hős honvédőnek, szorgosan igyekvő dolgos
nemzedékeknek a nemzete; a magyar!
Budakalász, Szentisvántelep,
2009. november 19. Árpád házi Szent Erzsébet emléknapján
Piusz OCDS testvér
J+M+J
|