A Forma 1-es autókat az év folyamán folyamatosan fejlesztik, az élcsapatok versenyről versenyre frissítik az autó egyes elemiet. Példaként hasonlítsuk össze a 2009-es és a 2010-es Ferrari-t. A 2009-es év után betiltották a verseny közbeni tankolást, ezért az autók hossza megnőtt. (A felső autó a 2009-es versenygép, az alsó a 2010-es.)



Az autók fejlesztése azonban év közben sem áll meg. Az idei évközi fejlesztésekkel a csapatok a Redd Bull és McLaren fejlesztéseit próbálták leutánozni: a fújt diffúzort és az F-csatornát. A fújt diffúzor a kanyarokban jelentett nagyobb leszorítóerőt, így nagyobb sebességet lehetett elérni. A kipufogócsövet vezették ki az autó alatt, így a kiáramló kipufogógáz "rászívja" az autót a pályára. Az F-csatornával a hosszú egyenesekben lehet nagyobb végsebességet elérni.
