Angol szakkör
Iskolánkban 2011 szeptembere óta működik az angol szakkör, mellyel szeretnék lehetőséget biztosítani azon tanulók számára, akik érdeklődnek az angol nyelv iránt és akár plusz feladatokat is vállalnak, hogy a nyelvet jobban megismerjék, tudásukat elmélyítsék, nyelvi kreativitásukat fejlesszék.
A tehetséggondozás célja, hogy egy későbbi nyelvvizsgára való felkészülés alapjait megteremtsük, ezért alapfokú nyelvvizsga feladatok gyakorlásával készülünk, bízva abban, hogy a gyerekek némelyike év végén akár „élesben” is megmérettetheti tudását.
Az előző tanévekben elvégzett munka bizonyította azt, hogy a tehetséggondozó foglalkozások résztvevői nyitottak az idegen kultúra megismerésére, így ezt az irányvonalat, nevezetesen a brit kultúrkörrel (történelmi események, népszokások, angol ajkú országok, stb.) való ismerkedést is folytatjuk.
A foglalkozásokat szituációs játékokkal, társalgási gyakorlatokkal színesítjük. Kiemelten fontosnak tartom a szövegalkotás, de még inkább a hallás utáni szövegértés további gyakorlását, melyet továbbra is dalszövegek segítségével végzünk.
Mára már hagyománnyá vált a márciusban rendezett házi angol nyelvi vers- és prózamondó versenyünk, melynek győztesei továbbjutnak a megyei döntőre. Ehhez szükséges, hogy a gyerekek bepillantást nyerhessenek az angol nyelvű irodalmi alkotásokba kisebb lélegzetvételű művek megismerésével.
A fent említett versenyről szinte minden alkalommal dobogósként tértünk haza tanítványaimmal:
Rádóczi Natália II. helyezett (7-8. osztályos korcsoport 2012),
Hodza Adelina III. helyezett (6. osztályos korcsoport 2013),
Csicsai Eszter megyei I. helyezett (6. osztályos korcsoport 2015)
A résztvevő gyerekek további lendületében, lelkesedésében, tudásszomjában, illetve közös munkánk eredményességében bízva remélem, hogy iskolánk hírnevét további szép sikerekkel öregbíthetjük.
Szomorkay-Lupszki Judit
angol tanár
Tájfutás
Szakkör vezetők: Montovay Zsuzsanna (testnevelő)
Kéri Péter (Tájfutó Szakosztály tagja)
Zakariás János (Tájfutó Szakosztály tagja)
A tájfutó szakkört tíz éve vezetjük. Pécelen kezdtük népszerűsíteni. Gyömrőn második éve működik.
A szakkör célja, nevelési értékei:
1. Természet megismerése, védelme.
2. Egészséges életmód, a szabadban végzett mozgás által.
3. Nemcsak fizikailag, hanem szellemileg is fejleszti a gyermekeket (térképismeret, tájékozódás, logika…)
4. A sportág egyszerűségéből adódóan, anyagilag nem megterhelő.
5. Gyerekek versenyeztetése (az ország több területére eljutunk).
6. Tavasszal lehetőséget nyújtunk három-négy napos tájfutó táborban való részvételre, ahol kamatoztathatják, ill. gyarapíthatják tudásukat.
A 2014/2015-ös tanévben lehetőségünk volt térképet csináltatni a Gyömrői Tőzeges tó környékéről, ahol a szakköröket tartottuk, viszont ebben az évben ezt a területet kinőttük.
Minden sportrendezvényen helyet kap ez a sport, ahol az egész iskola részt vesz, és megismerhetik ezt a sportot. Pl. Kihívás napja, Sportnap (szept. 25.)
A 2015/2016-os tanév terve, hogy legfőképpen versenyekre nevezzük a gyermekeket (főleg Budapesten). Személyautókkal szállítjuk a tanulókat.
2015 augusztusában eljutottunk Salgótarjánba három napos tájfutó versenyre. Időjárást leküzdve jól teljesítettek a gyerekek, élményekkel tértünk haza.
Minden tanév tavaszi szünetében Gántra visszük a gyerekeket, ahol a Vértes hegység részein tudnak tájékozódni. A napok folyamán délelőtti, délutáni edzéseket tartunk, és egy alkalommal éjszakai túrát is szervezünk.
Célunk, hogy minél több gyermekkel ismertessük, és szerettessük meg ezt az egyszerű, de nagyon hasznos, személyiségfejlesztő sportot.
Bozsik foci
Iskolánkban harmadik éve Tartom a Bozsik program keretén belül a szakkört. Nagyon népszerű ez a sport. A 3.kcs-ban, és a 4. kcs-ban, két lány, és két fiú csapatunk van.
Alsóban az1. kcs-ban, és a 2. kcs-ban Mazur István tartja a foglalkozásokat.
Házi bajnokságokon kívül, a környező településekre megyünk más csapatokkal meccsezni (Pécel, Maglód, Üllő, Sülysáp, Mende…)
A szakkörön belül törekszem a:
- csapatjáték, összjáték kialakítására
- sportszerűségre
- taktikai összjátékra
- játékélményre
- konfliktusok kezelésére
- játékszabályok betartására
- jellemző helyzetek kiemelésére, problémák megoldására
- a játékosok motiválására
- koncentráció, megfigyelés kialakítására
- megfelelő kommunikációra
- egymás közötti szerepfelosztásra
Nagy igény van erre a sportra, így a lehetőségek szerint sokáig szeretném biztosítani erre a sportra a lehetőséget.
Torna
Iskolánkban harmadik éve működik a torna szakkör.
A szakkör célja:
1. Hajlékonyság fejlesztése
2. Összetett mozgáskoordináció
3. Zene, és mozgás összehangolása
4. Ritmusérzék fejlesztése
Sajnos a tornaterem zsúfoltsága, és időhiány miatt heti egy alkalommal tudok szakkört tartani.
A létszám emiatt nagyon magas: 30 fő jár szakkörre. Nem csak lányok, hanem fiúk is járnak órára.
A torna alapelemeit tanulják: gurulóátfordulások, fejállás, kézállás, híd, spárga…
A 2015/2016-os tanévben már lendületesebb elemeket is tanulunk: fejen átfordulás, kézen átfordulás…
Év végére zenés tornasort állítunk össze a tanult, elsajátosított elemekből, amivel, ha lehetőségünk van rá, fellépünk, pl. gyereknapon, városi gyereknapon, Tarka esten…
Nagy létszámra, és érdeklődésre való tekintettel, szükségesnek tartom a szakkör további működését.
Kézműves szakkör
Iskolánkban évek óta működik kézműves szakkör. A foglalkozásra 3.és 4. évfolyamos gyerekek jelentkezhetnek, akik szeretnek alkotni és új dolgokat felfedezni.
A szakkörre az osztályfőnökök ajánlásával lehet bejutni, tehát ez igazából iskolánk jutalom foglalkozása.
A szakkörök témái változatosak:
- hagyományápolás
- újrahasznosítás
- új technikák, anyagok megismerése, használata.
A gyerekek saját munkáikat hazavihetik, emellett lehetőséget biztosítunk arra is, hogy kiállítás formájában ismerhessék meg az érdeklődők a tanulók alkotásait.
Öko klub
Az öko klub céljai
A tanulók:
- ismerjék meg közvetlen és távolabbi környezetüket,
- figyeljék meg a természet szépségeit,
- érezzék, hogy az ember felelős környezetéért,
- alkalmazzanak környezetvédő megoldásokat,
- védjék a madarakat és más élőlényeket,
- végezzenek közösségi munkát,
- érezzék az együttműködés erejét,
- teremtsenek új értéket,
- törekedjenek az egészsége életmódra!
Az Öko klub feladatai
- A „Zöld osztály” tevékenységek, feladatok elvégzése.
- Az Öko kódex szabályainak betartása.
- Nemzeti Parkok, tanösvények látogatása.
- Madarak védelme, táplálása.
- Iskolánk hagyományainak ápolása.
- Papír, műanyag kupak, használt elem, telefon, étolaj gyűjtése.
- Szelektív hulladékgyűjtés.
- Hulladákhasznosítás.
- A zöld területek gondozása, virágosítása.
- A Tőzeges tanösvény kialakítása.
- Az „Otthon az erdőben” projekt feladatainak megvalósítása.
|