Répce Magazin - városi bulvárlap
 
 
Répce Szépe

Répce Szépe szépségverseny
információk, képek, adatok

Legújabb cikkek
Halitól egy négyes
Poki góljával!
Sereghajtó ellen sem ment!
Tánczos Gábor bevallotta a gyilkossá...
Újabb meccs, újabb vereség!
Ovis farsang (képek)
Utánpótlás foci siker!
Helyi vihar károk!
Fórumtémák
Legújabb témák
A 86-os úton is lehe...
Mire van szüksége Ré...
Répcelaki SE
Mit érnek el a tünte...
Répcelakon készült a...
Legnépeszerűbb témák
Répcelakon készül... [29]
Répcelak jövője [16]
A 86-os úton is l... [12]
Mire van szüksége... [12]
Répcelaki SE [8]
Navigáció
Portál
  Hírek
  Bulvár-pikáns
  Cikkek
  Olvasóink írták

Bajnokság
  Foci: NB III
  Teke: NB I
  Kézi: férfi megyei I.
  Kézi: női megyei I.
  Tabellák (teke, foci, kézi)

Mellékletek
  Olvasóink írták
  Kommentár
  Csajok a csúcson
  Képgalériák
  Laki Csemeték

Dühöngő
  Vélemények, kommentárok, szavazások helyi fontos és kevésbé fontos dolgokról

Interaktív
  Fórum
  Keresés
  Impresszum
  Helyi honlapok

Beküldések...
  Hír beküldése
  Cikk beküldése

Laki Csemeték

Laki csemeték fotóalbuma

Új csajok
Online felhasználók
Vendég: 1
Nincs tag online

Regisztáltak: 74
Legújabb tag: ~duoer
Hírdető

Hollo-haz

Répce Szépe 2007
Zölt út a 86-osnak!
Közélet
Zöld lámpát kaptak régiónkban a közútfejlesztések


Közel 280 kilométernyi, a régiónkat közvetlenül érintő út korszerűsítése indul el a következő két évben. A kormány január végén hozott határozatával gyakorlatilag minden korábban tervezett beruházást befogadott a Közlekedésfejlesztési Operatív Programba.


2007 | 02 | 07 Sz. J.




Az előzmények
A főutak fejlesztését tulajdonképpen minden politikai erő a zászlajára tűzte az elmúlt években. A dolog valóban nem tűr halasztást, hiszen a Nyugat-Dunántúl közúti forgalma olyan mértékben növekedett az elmúlt tíz évben, amelyet a jelenlegi úthálózat már nem tud biztonságosan levezetni.




Nem véletlen tehát, hogy az ügy állandó szereplője lett a politikai nyilatkozatoknak.
A politikusi ígéretek számonkérése céljából a nyugat.hu tavaly ősszel címoldalán indított el egy számlálót, amely a ciklusból hátralévő időt mutatja. Néhány nappal később aztán birtokunkba került az útfelújítások részletes programja, amelyet később sajtótájékoztatón erősítettek meg. A részletekről egyébként szeptember végén Kóka János miniszter is beszámolt.

Központi pénzből...
A beruházásokat a központi költségvetésből, pontosabban az európai uniós pályázatok támogatásával finanszírozzák, erre a célra hozták létre a Közlekedésfejlesztési Operatív Programot. A kisebb utak felújítását be lehet építeni a Regionális Operatív Programokba is, ezek jelenleg elbírálás alatt állnak.

A Közlekedésfejlesztési Operatív Programról január 31-én hozott határozatot a kormány, amelybe befogadták a régiót érintő fejlesztési terveket.

Az anyag szerint így már biztosnak vehető - meg a saját szemünkkel is láthatjuk már a váti elkerülő építést - hogy elindult a 86-os Szombathely - Csorna közti 61 km-es új, kétszer kétsávos szakaszának építése. Valamint a 88-as 12 km-es Vas megyei szakasza a sárvári elkerülő folytatásával. (így már nem csak azoknak nem kell keresztülmenni Sárváron, akik Sopronba tartanak, hanem a Szombathelyre érkezők, illetve onnan indulók is elkerülhetik a várost.)

2008-ban kezdik el a 8-as főút Körmendtől a határig tartó 31 km-es szakaszának kétsávúra történő átépítését és a körmendi elkerülőt, a 86-os Szombathely, Körmend és Rédics közti szakaszának burkolaterősítését. Ez utóbbi 83 km-t érint, majd 2009-től kerül sor a 8-as Körmendtől Veszprémig tartó felújítására.

A régiót nem érinti, de a hosszabb távolságú utazások idejét befolyásolhatja a 8-as Veszprém és Székesfehérvár, és a 86-os Csorna és Mosonmagyaróvár közti felújítása, a beruházások szintén a következő években indulnak el.




A vasút is fejlődik
A Közlekedésfejlesztési Operatív Program tartalmazza a vasúti beruházásokat is. Számunkra a legfontosabb, hogy 2008-ban indul a Sopron, Szombathely, Szentgotthárd vonal 120 km/óra pályasebességűre történő fejlesztése. A vonalat december elejétől a GySEV működteti, az utasok azóta kedvező változásokról számolnak be.

A Győr, Pápa, Celldömölk, Boba vonalat pedig 160 km/órás menetsebességre teszi alkalmassá a szintén 2008-ban induló fejlesztés.

A közútfelújítások összköltsége meghaladja a 150 milliárd forintot, a vasúti fejlesztések költségigényéről nincs adatunk. Komoly viták és előkészítő munkák után végre elindulnak azok a térségünk számára fontos beruházások, amelyekről hosszú évek óta beszélnek politikusaink. Kis demagógiával azt is mondhatjuk, végre egy olyan ígéret, amit be is tartanak

Forrás: nyugat.hu
Hozzászólások
Nincsenek hozzászólások
Hozzászólás beküldése
Hozzászólás beküldéséhez be kell jelentkezni
Utolsó aktív fórumtéma
Fórum Téma Olvasás Válasz Utolsó üzenet
Hirek minden mennyiségben A 86-os úton is lehet útdíj... 1142 12 Herbatea
Répcelakért Mire van szüksége Répcelaknak 1214 12 Herbatea
Hirek minden mennyiségben Répcelaki SE 2208 8 mastergabi
Hirek minden mennyiségben Mit érnek el a tüntetők? 764 6 mastergabi
Hirek minden mennyiségben Répcelakon készült a kistér... 3234 29 mastergabi
Hirek minden mennyiségben Teremfoci bajnokság 799 1 mastergabi
Répcelakért Répcelak jövője 3745 16 barca
Hirek minden mennyiségben Répcelak a leggazdagabb tel... 1041 3 mastergabi
Hirek minden mennyiségben Kik indulnak a helyi válasz... 931 6 Virtual
Stat
Szmláló indulása: 2006 nov 13-án
Képek


Lepje meg párját
Valentin napra
szép és egészséges
ékszekkel


Fotók

Több száz kép a galériánkban. Nézzen be Ön is!
Tovább a képekhez
Hírdetések

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó

Emlékezzen rám



Még nem regisztráltál?
Kattints ide!
Elfelejtetted jelszavadat?
Kérj újat itt!.