Sejtautomata 2

(előzmények itt találhatók: http://sejtautomata.atw.hu/ )

FŐOLDAL                      DOKUMENTUMOK                          GALÉRIA                          LETÖLTÉSEK                        KÖNYVEK

 

 

 

B.J. PUTYI:

  

A

KÖNYVECSKE

 

 

 

 

 I.

 

AZ

ÉLŐLÉNY.

Az elemek periódusos rendszerén lehetséges,

önellátó és szaporodó konfiguráció.

( Automata.)

 

II.

 

Az

EMBER.

Az élővilág része.

(„Az öntudatra ébredt természet.” F.E.)

Ivarosan szaporodó, ahol a HÍM nemű

önellátó és szaporító anyagot állit elő.   

A nemű önellátó és szaporodik.

(Minden más, alkalmazkodás!!!)

 

 

III.

 

Az UTÓD feladata az alkalmazkodás a környezethez.

Megismerni a kötelezőt és a lehetőségeket.

(„Ha boldogulni akarsz, alkalmazkodj.”)

A HÍM feladata, életbe maradni és a termelt „zsetont” kiüríteni.     

A NŐ nemű feladata, életbe maradni, megtermékenyülni,

utódokat létre hozni, és azok fennmaradását

MINDEN ÁRON biztosítani!

(A HÁZASSÁG: A hím vállalja, hogy megtermékenyíti a Nőstényt

és élete árán is biztosítja az utód  életfeltételeit.

A Nőstény  vállalja hogy

minden áron biztosítja az utód életfeltételeit )

 

(A NŐ MINDENT elkövet, hogy férjhez menjen, mert

így átveszi a hatalmat,

ha szül egy utódot, bevezeti a diktatúrát.

Ez a TERMÉSZETES. A  DZSUNGEL törvénye!)

 

A SZÜLŐ FELADATA , hogy

az utódnak megmutassa a lokális,  (családi) környezet

kötelező  és lehetséges lehetőségeket.    

A KÖZÖSSÉG  (iskola) feladata, hogy

az utódnak megmutassa a lokálisnál tágabb

kötelező  és lehetséges lehetőségeket.

(Kötelező  lehetőség  , az adott közösség együttélési  szabályai.)

 

 

Vitaalap.

1.  Tekintsük  az ÉLŐLÉNYT

olyan AUTOMATÁNAK, aminek feladata

az ÖNELLÁTÁS és a SZAPORODÁS.

2.  Ivaros szaporodás esetén,

a NŐ feladata az ÖNELLÁTÁS és a SZAPORODÁS.

A HÍM feladata az ÖNELLÁTÁS és a

SZAPORÍTÓ anyag termelése.(„Zseton”)

          3. MINDEN MÁS, ALKALMAZKODÁS! (Kétszer aláhúzva!)

EZ a DZSUNGEL TÖRVÉNYE!

(Vagyis a TERMÉSZETES)

(FÉLELMETES!?!)

 A HÍM úgy van konstruálva, (összeállítva),

hogy  legyen önellátó és

termelje   meg a nősténynek szükséges

szaporítóanyag   sokaságát és azt

adja   át a nősténynek.(De minden áron

ürítse  ki a megtermelt anyagot,”zsetont”)    

                              

 

 

 

A NŐSTÉNY  úgy van konstruálva, hogy

legyen  önellátó  és mindent tegyen meg

a szaporodásért és annak biztonságáért.

Alkalmazkodó és az utódnak  jelzi  hogy a környezetben

mi  a kötelező és mi a lehetőség.

Ezen alapra visszavezethető fogalmak (Kérdések);

(  Agresszivitás, irigység, uralomvágy,”CSAK ÉN!”

féltékenység, stb, )TERMÉSZETES tulajdonság.

RAGOZZUK TOVÁBB!!!)

                                                            B.J.Putyi.

 

Néhány következmény;

Az egészséges, kifejlett hím, naponta megtermeli

a néhány százmillió spermiumot. Ezt ,  mint produktumot

ki kell üríteni, hogy a termelés folytatódhasson.

Ez történhet „szakszerű” közreműködéssel,

mint  a frizura igazítása a fodrásznál, vagy „házilag”, mint

a  fésülködés.( Érdekes, hogy a fodrászunkat igen csak

megbecsültnek   tekintjük. A  PROSTIT  pedig nem. MIÉRT?  )

 

 

(Más.    Az” állapotfüggvény „ fogalmának jósága.

1.       REND A LELKE MINDENNEK! (Tanultuk az iskolában)

Pontosabban: Mindennek van „lelke.”

Def: Minden halmazhoz rendelhetünk

egy „ÁLLAPOTFÜGGVÉNYT” !

(Ami definiálandó fogalom és

egyedi  mint az újlenyomat.

A halmazra  jellemző   függvények összessége?)

Az EMBER is egy halmaz. Minden egyedhez

rendelhető   egy „állapotfüggvény”. Ami olyan

egyedi  mint az újlenyomat.

„Ha boldogulni akarsz, alkalmazkodj!”

Ez minden ÉLŐ egyedi halmazra vonatkozik.

Hogy ez az alkalmazkodás milyen problematikus,Pl.

 tapasztalhatjuk  az újszülött, a kamaszkori problémáknál.

De „állapotfüggvénye” van a családnak, az iskolának,

   a villamosnak, a sportkörnek, a napközinek, a karórának,

a gőzmozdonynak, a pártnak, az operaháznak, stb., stb.

 

 

A szülő feladata, hogy az „újszülött egyed”

            állapotfüggvénye  alkalmazkodjon a környezet

állapotfüggvényéhez.  Ez lehetséges!

Az  óriási  alkalmazkodási  képesség az

élőlény  „csodálatos”  képessége!

Az állapotfüggvények alkalmazkodása a kérdés,

Pl. a „beilleszkedés”, szexuális kapcsolat, házasság,

életút, stb,stb.

( Vizsgáljuk ezt különböző  NEVEZETES  embernél!)

         Pl.  Nagy Sándor , anyja Olümpiasz  hogyan segíti  fiát

              a királysághoz. Vagy Néró anyja ,  Agrippina  hogyan

              „segíti” fiát a hatalomhoz.        

               Mária Terézia 18 év alatt 16 gyermeket szül.

               (Néhány pók, ájtatos sáska, megeszi a hímet

                a párzás után.  Az „utód érdekében”!!!)  )     

                      A szaporodás külső  feltételei ;

                BŐSÉG, ----- BIZTONSÁG, ----- BÉKE   ! ! !