A projekt célja: barokk házimuzsika - hangversenyszervezés
A csoport fejlesztési feladata:
Önálló ismeretszerzés fejlesztése:
♪ információs és kommunikációs technikák alkalmazása
♪ önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével
♪ a különböző csoportok egy-egy feladat „specialistájává” váljanak a munka során
Szövegértés és szövegalkotási készség fejlesztése
♪ önálló szövegalkotás – versírás, életrajzi összefoglaló, bemondói szöveg
♪ forráskutatás, forrásfeldolgozás
Művészeti kifejezőképesség fejlesztése:
♪ művészi önkifejezés zenemű bemutatása által
♪ illusztráció” – projektoros kivetítés zeneszámokhoz
♪ barokk tánc kifejező előadása
Kézügyesség fejlesztése:
♪ díszlet elemeinek elkészítése, berendezés
♪ jelmezkészítés
Szociális kompetenciák fejlesztése:
♪ egymás közötti kommunikáció – kommunikációs módok, normák
♪ kooperáció
♪ feladattudat, felelősségvállalás
♪ énkép, önismeret, társismeret
♪ a pénz szerepe – a projekt költségvetésének „elkészítése”
♪ az idővel való bánásmód – összegzés a projekt értékelésekor
A csoport tagjai: az ötödikes zenetörténet csoport
A projekt vezetője: Detrich Zsófia
A projekt kezdő és záró időpontja: 2010. január 19 - 2010. február 23.
Elvárt eredmények: A gyerekeknek a megszerzett ismeretek segítségével alakuljon ki határozott véleményük a barokk korról.
A szülők által is észrevehetően változzon „munkája”a felelősségvállalás és teljesítés területén.
Projekt – időbeosztás
A tanulási folyamat közös szervezése
Feladat
|
A feladat megoldásának felelősei
|
Tervezett idő
|
Kiemelt képességek, készségek
|
A feladatok kitalálása, megtervezése, jelentkezés az egyes feladatokra, projektfal, egyéni vállalások táblázatának kitöltése
|
a csoport minden tagja, Detrich Zsófia
|
2 x 45 perc
|
felelősségvállalás, feladattudat, kreativitás, önismeret, társismeret
|
a projekt költségvetésének megtervezése
|
a csoport tagjai, Huszár Eszter
|
A 2 x 45 percből 15 perc
|
a pénz funkcióinak ismerete, pénzügyi tervezés, döntéshozatal
|
Anyaggyűjtés a témához
Feladat
|
A feladat megoldásának felelősei
|
Tervezett idő
|
Kiemelt képességek, készségek
|
bemondói szöveghez zeneszerzők életrajza, műfajok megismerése
|
Kovács Artúr, Kráncsevics Olivér, Tönkő Márton, Agárdiné Hohmann Anette, Detrich Zsófia
|
2 x 45 perc
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével
- forráskutatás
|
zeneművek keresése
|
minden hangszeres tanár
|
a tanév elején
|
|
barokk tánc kiválasztása
|
Detrich Zsófia
|
a tanév elején
|
|
jelmezkészítéshez a barokk kor öltözködésének tanulmányozása
|
Bartos Maja, Detrich Zsófia
|
otthoni feladat
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével
- forráskutatás
|
„illusztráció”hoz képek, zene keresése, zeneszerzőkről képek
|
Szentgróti Dániel, Detrich Zsófia
|
otthoni feladat
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével
- forráskutatás
|
barokk épületek, díszítések tanulmányozása a díszletkészítéshez
|
Tönkő Márton, Kráncsevics Olivér, Detrich Zsófia
|
otthoni feladat
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével
- forráskutatás
|
„ajándék” készítéséhez zeneszerzők életrajzának megismerése
|
Tóth Bence, Szentgróti Dániel, Detrich Zsófia
|
otthoni feladat, illetve a projekt megvalósítása során folyamatosan
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével
- forráskutatás
|
A projekt anyagának elkészítése
Feladat
|
A feladat megoldásának felelősei
|
Tervezett idő
|
Kiemelt képességek, készségek
|
barokk zeneművek tanítása
|
minden hangszeres tanár
|
a tanév során február 15-ig
|
|
műsor összeszedése, összeállítása
|
Agárdiné Hohmann Anette
|
január 4-ig
|
|
barokk tánc tanítása
|
Detrich Zsófia
|
a tanév során február 15-ig
|
|
jelmezkészítés
|
Detrich Zsófia (segítők keresése: Szilyné Molnár Anikó, Zavagyákné Dolgos Éva)
|
január 26-február 15.
|
|
díszletek
|
Krix Melinda, Detrich Zsófia
|
január 26-február 15.
|
|
„illusztráció” – projektoros kivetítés
|
Detrich Zsófia
|
január 26-február 15.
|
|
bemondói szöveg
|
Agárdiné Hohmann Anette
|
január 26-február 15.
|
|
meghívók elkészítése
|
Detrich Zsófia, Ján Boglárka, Győriné Lovász Tünde
|
február 5-ig
|
|
meghívók postázása
|
Agárdiné Hohmann Anette
|
február 5.
|
|
a projektet előkészítő hangversenyeken való részvétel szervezése
|
Juhász Tiborné, Detrich Zsófia
|
a tanév során február 15-ig
|
|
a produktum délutánjának programja – összeállítás, szervezés
|
Szilyné Molnár Anikó, Detrich Zsófia
|
január 4-február 15.
|
|
sajtó szervezése - a nyilvánosság biztosítása
|
Juhász Tiborné
|
február 15-ig
|
|
eszközök, anyagok biztosítása
|
Detrich Zsófia, Szilyné Molnár Anikó, Győriné Lovász Tünde
|
november-február 23.
|
|
a projekt dokumentációjának elkészítése
|
Detrich Zsófia, Szilyné Molnár Anikó
|
november-március 5.
|
|
A projekt megvalósítása
Feladat
|
A feladat megoldásának felelősei
|
Tervezett idő
|
Kiemelt képességek, készségek
|
bemondói szöveg
|
Kovács Artúr, Kráncsevics Olivér, Tönkő Márton, Agárdiné Hohmann Anette
|
2 x 45 perc
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
- önálló szövegalkotás
- forrásfeldolgozás
|
zeneművek tanulása
|
érintett hangszeres tanárok és a hangverseny fellépői
|
a tanév során folyamatosan
|
- művészi önkifejezés zenemű bemutatása által
|
barokk tánctanulás
|
Detrich Zsófia, Flach Richárd, Füvesi Luca, Tóth Bence, Szénás-Máthé Anna
|
a tanév során folyamatosan
|
- barokk tánc kifejező előadása
|
jelmezkészítés
|
Detrich Zsófia, Füvesi Luca, Bartos Maja
|
4 X 45 perc
|
- kézügyesség fejlesztése
- kreativitás fejlesztése
|
„illusztráció” projektoros kivetítés
|
Szentgróti Dániel, Detrich Zsófia, Mészáros Fanni, Füvesi Luca
|
6 x 45 perc
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
|
díszletezés
|
Krix Melinda, Tönkő Márton, Kráncsvics Olivér, Bartos Maja, Füvesi Luca, Mészáros Fanni
|
|
- kézügyesség fejlesztése
- kreativitás fejlesztése
|
„ajándék”
|
Szentgróti Dániel, Tóth Bence, Detrich Zsófia
|
|
- információs és kommunikációs technikák alkalmazása
- önálló szövegalkotás
- forrásfeldolgozás
|
A projekt értékelése
Feladat
|
A feladat megoldásának felelősei
|
Tervezett idő
|
Kiemelt képességek, készségek
|
kérdőívvel és beszélgetés során a projekt, a projektzáró nap, a projekt produktumának értékelése, önértékelés
|
Detrich Zsófia
|
2 x 45 perc
|
- énkép, önismeret
- kritikai gondolkodás
|
a projekt időfelhasználásának értékelése kérdőívvel, beszélgetés során
|
Huszár Eszter
|
A 2 x 45 percből 15 perc
|
az idő mindennapi kezelése, tervezése
|
szülői kérdőív
|
Detrich Zsófia
|
|
|
|