....

 

 

 

  Kezdőlap Vitorlások Van de Stadt ÚJ! DD Mini  Árak  Hírek Sindbad Portál Navis Archív

Sindbad CR DESIGN újszerű kis túrahajó 6x2,50 m tervezés Tanulmány

Sindbad Hungary Europe

Látogatók Visitors


webcounter

CET Közép-Európai Idő Budapest

Nem működik, mert Önnek egy plug-in hiányzik!

Hirdetés

Jachttervek Van de Stadt

vitorlás jachttervek

DD Design USA

vitorlás jachttervek

Ez itt az Ön  hirdetésének helye

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

PANNON HÁZ Budakörnyéki  eladó családi ház  www.pannonhaz.atw.hu

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 SZÉP DOLGOK: Antik bútorok, olajfestmények, pasztellek,  grafikák  www.artpannon.atw.hu

 

2012 február - az oldal jelenleg (még) fejlesztés alatt áll...

 CR Design "MOKÁNY" a kis Nagy

Új 6m LoA trailerezhető kabinos, kombinált fix-liftkíles tavi-tengeri túravitorlás jacht koncepció

Bővitett Tanulmány 2012  (klikkre nagy, további példákat lásd lent)

A világ, és ezen belül Magyarország különösen, rendkívüli, általunk eddig - hálisten - alig ismert, de most sorozatosan érkező ingatlan-, hitel-, bank-, általános pénzügyi-, gazdasági-, bizalmi-,  stb., válságjelenségekkel küzd, amelyek hovatovább állandósulni látszanak és senki nem tudja/nem látja, hogy ezek merre tartanak, hova vezetnek: további mélyüléshez-süllyedéshez (ellentétben pl. a kőolaj és benzin, no meg szinte valamennyi más termék és szolgáltatás sajnos egyre emelkedő árával), avagy - inkább szeretnénk remélni - előbb-utóbb a hőn óhajtitt kilábaláshoz? Ebben a bizonytalan helyzetben egy dolog (egyelőre? :-) biztos: az élet nem áll meg. A hajózás, és ezért a hajóépítés sem. Ámbár az is elég biztosnak látszik, hogy minden kisebb, de főleg a nagyobb "beruházások" (ház, autó, hajó, stb.) eldöntése előtt tartósan be kell rendezkednünk mind a beszerzés, mind pedig a fenntartás költségei miatt radikális takarékosságra. Hát akkor lépjünk tovább ebbe az irányba a tervezésben is, egy kívül relatív kicsi, mégis nagy helyet adó jacht felé.

A válságok ellenére kapunk híreket vadi új, akár egyre nagyobb, és műszakilag, komfortban egyaránt egyre gazdagabb, modernebb jachtokról, hasonló tendenciával a sorozatgyártásban is, aminek magyarázata az "olló nyílása", egyre több és egyre tehetősebb a gazdag, de a jómódú középrétegek mérete létszámban és anyagi lehetőségeiben is egyre csökken az összes euroatlanti országban, nálunk is. Ezért mindenkinek, mindenben egyre takarékosabban kell tervezni, szervezni és folytatni az életét. Hogy az elszegényedő alsó rétegről ne is szóljunk... A hajózásban ez azt jelenti, hogy aki eddig 12 m -es hajóról álmodott, annak pl. 10 vagy 8 m-est illik kívánni, aki pedig 8 m-esről gondolkodott, annak talán még reális egy 6-m-esben spekulálni, az még éppen belefér... Mert az igény kikapcsolódás, pihenés, direkt természet-kapcsolat, sportos tevékenység, sőt életmód iránt, amit a vitorlázás nyújt, az maradt, ha ugyan nem fokozódik. 

Ezért kezdtünk el kifejezetten kis túrahajó koncepcióval foglalkozni, olyan új, az elmúlt néhány évben elvétve felbukkant típusok újszerű megoldásainak - csak mint elveknek - figyelembe vételével, azaz alkalmazásával, amelyekkel egy ilyen kishajó is képes azt a hosszabb-rövidebb tartózkodáshoz, nyaraláshoz kívánatos kényelmet, funkciókat nyújtani, mint eddig csak méterekkel hosszabb hajók. Persze mindezt egyben úgy, hogy az akár belvizi, akár tengeri vitorlázáshoz szükséges és megkövetelt stabilitási-biztonsági, jó vitorlázó-menet és kezelési-haszálati, valamint "jachtos" esztétikai tulajdonságok is teljes értékűen meglegyenek. És ezt azzal az előnnyel, hogy így a kisebb, de szükséges és elegendő helyet-komfortot adó hajó építése/építtetése, amint üzembentartása is, érezhetően, ha nem jelentősen, alacsonyabb kiadásokat és költségeket okoz. Tehát ez a kisebb pénzű vitorlázónak is adjon lehetőséget saját jacht megszerzésére. Persze ehhez minden cm-rel módfelett takarékosan kell bánni a tervezésben, ez már test formájával kezdődik. Továbbá a megszokott "sztandard" elrendezések helyett egy-egy részterületet lehetőleg "multifunkciósan" többféle (de nem egyidejű) használati célra kell hasznosítani, és az "alatta-felette" lehetőségek teljesértékű kihasználásával. Egy kis hajóban semmilyen kis teret nem  lehet, de nem is kell, "elajándékozni", kihagyni a racionális funkciónális elrendezésből.

A különböző csökkentett méretek melletti tér-elosztásban, belső berendezés kialakításban is számos változatot "teszteltünk" - mintegy gondolatkisérletben - kompakt-racionális elvek alkalmazásával, amelyek eredményeként a reális, önerővel is megépíthető érdekesebb skicceket, tervvázlatokat egy szines illusztrált, magyarázó szöveggel teli "Tanulmány"-ban foglaltuk össze. A Tanulmány nem tartalmaz teljes, építéshez szükséges műszaki dokumentációt ill. technológiát (azok ebből már könnyebben kidolgozhatók), de pontosan szemlélteti az ellenőrzött, méretarányos viszonyokat, éspedig több változatban, ami egy ilyen építési terv jó kiindulását képezi. Megjegyezzük, hogy a Tanulmányban ismertetett új "Mokány" típus 6 m (precízen 595 cm) LoA trailerezhető tavi-tengeri túrahajó nem "koppintása"  semmilyen régebbi vagy új típusnak, hanem teljesen saját kútfőből ered és saját kidolgozást képvisel. A Tanulmányba került verziók rajzai természetesen méretadatokat is tartalmaznak, és hajóépítési (vagy át-építési) szándékot dédelgetőknek döntéselőkészítés célját hivatott szolgálni, megkönnyíteni és meggyorsítani, pozitív döntés esetén a válaszott verzió végleges és technológia szerinti építési terveinek elkészítéséhez.

A 12+ oldalas 16+ képpel illusztrált szöveges, word.doc formátumú, nyomtatható koncepció Tanulmány szellemi termékünk, emal ill. telefoni megrendelésre kizárólag elektronikus (pl. email, skype fájlküldés) úton kerül megküldésre az érdeklődőnek 3000 Ft költségtérítés postai utalványon megfizetése után azonnal (24 órán belül). A Tanulmány a szellemi termék tulajdonosának előzetes hozzájárulása nélkül nem másolható és nem terjeszthető Harmadik fél felé. Hajó megépítésére a Tanulmány birtokában a költségtérítés nem jogosít fel, az építési licenc külön tárgyalandó.

Tervvázlat kép példák (itt méretadatok nélkül) a Tanulmányból: 

     Áttekintő kép         Testforma           Oldalnézet         Berendezés verzió   

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hívjon, írjon, mindenkor szívesen állok rendelkezésére! És - Viszontlátásra!

 Dr. Antal elérhetősége  Itthon (+06) 30 2691 821, Külföldről/From abroad (+36) 30 2691 821

 Messenger  és : privateer@freemail.hu, vagy Skype: privateer44

ÚJ! a következő alternatív e-mail is használható: pannone@index.mail

 

Lap elejére Kezdőlapra

 

Utolsó frissítés: 2012.02.24. Egyes, az Ön gépén telepített védőprogramok, vagy hiányzó segédprogramok,  akadályozhatják, hogy e honlap néhány (animációs, java, flash, stb.) eleme megfelelően működjön ill. képernyőjén egyáltalán megjelenjen (pl. CET óra, Meteo inzert, stb.), de az Ön gépe jó és honlapunk minden tényleges információja és linkje is OK. Ha "elveszett" linket talál, pl. csak képhely, nem működő ugrás másik lapra, stb., előre megköszönjük, hogy e-mail-ben jelzi felénk. A szövegben szereplő minden cég- és/vagy terméknév a hivatkozott társaságok védjegye (R) (C), ezért azok engedély nélküli felhasználása tilos.

We thank all respective persons and companies for some small units inserted here. Company and product names are registered reserved and protected (R) (C), thus any other use is prohibited.

 -- www.sindbad.atw.hu -- Graphics and Text (C) 2005 by Sindbad, Hungary, European Union --  Webmaster Dr. Antal --