SRY MODELLEZŐ KÖNYVTÁR


Repülőmodellezés

Haladók Számára

 

Általános Iskolai Szakköri Füzetek

Tankönyvkiadó Budapest 1950

 

Írta és rajzolta

Winkler László

A Magyar Repülő Szövetség modellező oktatója

A „Cinege III.” szárnyának borítása

 (34. foglalkozás)

 

  Részletmegoldások. A nagyteljesítményű modelleknél még az alábbi lényeges modellrészre kell kitérnünk.

  Az indító-horog. Alakjától függ nagy mértékben, hogy a modellt milyen magasra tudjuk felvontatni.

  A nyitott horogból idő előtt kipattanhat a felhúzó zsinór. Viszont zártabb horognál nehezebben kapcsolódik le a zsinór és így súlya sokáig húzza lefelé a modellt. Esetleg a földig is lehúzhatja.

 

Az indító horog alakja.

 

  A köröző berendezés azt a célt szolgálja, hogy a modellt egyenesen tudjuk felhúzni, és lekapcsolás után köröző repülésre állítsa be a gépet. Így a felhajtó légáramlatokat jobban kihasználhatjuk. A legegyszerűbb a körözést úgy megoldani, hogy amíg a gépet vontatjuk, egy zsinór tartsa egyenese irányban az oldalkormányt Lekapcsolás után azonban egy gumiszál húzza azt b körözésre.    

 

Az egygumiszálas körözőberendezés. Indításnál egy huzal egyenesbe állítja az oldalkormányt, amely lekapcsolás után elbillen és bekörözteti a modellt.

 

  A szárnyvégek borítás. A szárnyvégeket négy darab papírral borítjuk be. A fülre kiszabott papírokat úgy ragasszuk a középrész borításához, hogy a két papír 2 mm-nél ne kerüljön jobban egymásra.

 

 

Előző rész

Következő rész

Vissza a tartalomjegyzékhez

 

♣ Archiválta SRY 2006 május 26. ♣ CANON LiDE system ♣ Microsoft Word ♣ SRY MODELL 2006