Repülőmodellezés
Haladók Számára
Általános Iskolai Szakköri Füzetek
Tankönyvkiadó Budapest 1950
Írta és rajzolta
Winkler László
A Magyar Repülő Szövetség
modellező oktatója
A „Cinege III.” szárnyának borítása
(34.
foglalkozás)
Részletmegoldások. A nagyteljesítményű modelleknél még az alábbi lényeges
modellrészre kell kitérnünk.
Az indító-horog. Alakjától
függ nagy mértékben, hogy a modellt milyen magasra
tudjuk felvontatni.
A nyitott horogból idő előtt kipattanhat a felhúzó zsinór. Viszont
zártabb horognál nehezebben kapcsolódik le a zsinór és
így súlya sokáig húzza lefelé a modellt. Esetleg a földig is lehúzhatja.
Az indító horog alakja.
A köröző berendezés azt a célt szolgálja, hogy a modellt egyenesen
tudjuk felhúzni, és lekapcsolás után köröző repülésre állítsa be a gépet. Így a
felhajtó légáramlatokat jobban kihasználhatjuk. A legegyszerűbb a körözést úgy
megoldani, hogy amíg a gépet vontatjuk, egy zsinór tartsa egyenese irányban az
oldalkormányt Lekapcsolás után azonban egy gumiszál
húzza azt b körözésre.
Az egygumiszálas körözőberendezés. Indításnál
egy huzal egyenesbe állítja az oldalkormányt, amely lekapcsolás után elbillen
és bekörözteti a modellt.
A szárnyvégek borítás. A
szárnyvégeket négy darab papírral borítjuk be. A fülre kiszabott papírokat úgy
ragasszuk a középrész borításához, hogy a két papír 2 mm-nél ne kerüljön jobban
egymásra.
♣ Archiválta SRY 2006 május
26. ♣ CANON LiDE system ♣ Microsoft
Word ♣ SRY MODELL 2006