SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
A repülés elmélete.. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=17&t=777 |
Oldal: 1 / 3 |
Szerző: | user_83 [ 2009 jan. 22. - 19:59 ] |
Hozzászólás témája: | A repülés elmélete.. |
Üdv Mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. Repülés elméletet "oktatok" a fiamnak a saját szintemen. De egy témánál leragadtunk. Nevezetesen az utasszállító gépek szárnyainál. Ezek a gépek (meg még egy csomó más is) a fel és leszálláskor ívesre hajtja (nem ismerem a szak szót) a be és kilépő élét. Tehát növeli a szárnyprofil íveltségét. Azt tudom, hogy ez a felhajtó erő növelésére szolgál lassabb repülésnél, de azért itt sem minden tiszta. Arra szeretném kérni a kedves kollégákat, hogy aki tud képeket feltenni ezekről a szárnyakról, mind az íves szárnyról mind a kiegyenesített profilról azt nagyon megköszönném. Természetesen egy kis mellékelt szakanyag is jól jönne. Remélem érthetően fogalmaztam ![]() Köszönettel: joeskac |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 23. - 15:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
A szárny elején van az orrsegédszárny. Nagyobb állásszögeknél -mármint a szárnynál - felgyorsítja az áramlást a szárny felett, tehát megmarad a felhajtóerő a leszállásnál is. Általában ez autómatikus berendezés, egészen egyszerű kisgépnél mechanikusan állítani kell. A Fowler lapok-ivelő lapok-féklapok, bonyolult kivitelben több fokozatuak. A felszállásnál általában 5 fokos állásnál növeli a felhajtóerőt az adott lassú sebességnél, DE NEM OKOZ NAGY LÉGELLENÁLLÁST. Leszállásnál nagyobb lehajlásnál növeli a felhajtóerőt, de egyben ellenállást is okoz csökkenti a leszálló sebességet. A modern " nagy " gépeknél többszörös ivelőlapok tolódnak ki, a szárny profilját teljesen megváltoztattva a lassú sebességhez igazodva, nagymértékben megnövelve a szárny felhajtóerejét.( Még vitorlázó gépként is repűl a hajtómű leállással szembesülő utasszállító repülőgép.) Egyben elősegíti a leszállósebesség elérését, lassítja a repülőgépet. A leszállás utólsó fázisában a szárnyon áramlást rontó lapok emelkednek ki - csak a földön illő kinyítni - ez tovább fokozza a gép lassúlását, teljesen lerontja a szárny árámlását-felhajtóerő képességét. magyarúl a szárny nem müködik mint felhajtóerő tényező. |
Szerző: | user_83 [ 2009 jan. 23. - 18:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a választ antikos! Képeket merre lehet találni ezzel a témával kapcsolatba? |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 23. - 18:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Valahol a Modellező Web-Könyvtáramban van erről egy cikk, ha jól emlékszem valami felhajtóerő növelő megoldások, vagy hasonló a címe. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 23. - 18:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt a kis hamis: http://users.atw.hu/sry/cikk74.htm üdv.:SRY |
Szerző: | user_83 [ 2009 jan. 23. - 18:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm SRY. Peddig tudtam, hogy olvastam már erről valamikor ![]() ![]() ![]() Most ismételhetek, mert már teljesen kiment a fejemből. Képeket 1:1-es gépekről ebben a témában hol találok? Üdv: joeskac |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 23. - 22:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üss be a GOOGLE-be olyanokat, hogy wing structure wing lift Boeing 747 wing (vagy más típusneveket ami eszedbe jut) aztán nézd meg a képeket. Ilyesmiket fogsz találni: ![]() Na itt aztán kiteregettek gatyát-bugyit mondaná pilóta barátom. Megmutatnak mindent, ami csak van azon a szárnyon. Érdemes utasszállítókat választani, mert azoknak nagyon magasfokuan mechanizált a szárnya. üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 24. - 8:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon köszönjük SRY Mesternek a fényképet is ! Nem aludtam az éjjel a lelkiismereti furdalás miatt, mert nem irtam a lényegről a RÉSEKRŐL! Sziveskedjetek megfigyelni a fényképen a réseket. A LÉNYEG, hogy a rések hatására fentmarad az áramlás a lapokon nagyobb állásszög esetén is, nem engedi az áramlás leszakadását-a lapok " átesését ". Igen ezek a lapok is szárnyként funkcionálnak. EZ NEN új találmány, valmennyi csűrő kormány igy van kialakitva közel 100-éve. Persze a mai változat már kifinomúlt-szélcsatornában kimért változata, megerősítve számitógépes program-modellezéssel. Mentségemre szólgál, hogy egész repülős pályám alatt kisgépekkel foglalkoztam-ez állt közelebb a modellezéshez, A legnagyobb repcsim az L-410-es volt, ott is a hajtómű és a légcsavar volt az én " gondom". |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 24. - 8:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A9ksz%C3%A1rny ![]() |
Szerző: | user_83 [ 2009 jan. 24. - 14:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönöm a segítséget! Pont ilyen képekre gondoltam. De azért még körül böngészek a googliban is ![]() Üdv: joeskac |
Szerző: | user_83 [ 2009 jan. 24. - 18:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Még egy kérdés: Mi célt szolgál a képen látható gép bal szárnyvégén látható valami? http://www.airliners.net/photo/Untitled ... LASH232%27)_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=6&prev_id=1406016&next_id=1382864 |
Szerző: | pollen [ 2009 jan. 24. - 18:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Műrepüléskor ezt nézik a horizonthoz,így tudja a pilóta,hogy hány fokba repül.Szal pozicionál vele. |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 26. - 14:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hát én nem ülnék egy olyan utasszállító gépbe ami műrepülésre készűl! A szárnyvégen kialakuló igen erős örvénylést csökkenti le elég jó hatásfokkal. Ez az örvénylés ellenállást is és egyébb kellemetlenséget okoz a leszállást követő másik repülőgépnek! Tehát mindezt lehet csökkenteni ezzel! Abba igaza van " Pollen "-nek, a műrepülő gépekre is szerelnek fel hasonlót, de igen csak hasonlót, ami egyes figuráknál segítséget jelent a pilótának a pontozás szempontjábó helyes manőver kivitelezésben. Viszonyítani lehet vele a térbeni mozgást, kupon tartást, stb. |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 26. - 14:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.startlap.hu/web/?q=szárnyvég%20kialakítás&start=20 |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 26. - 14:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://hu.wikipedia.org/wiki/Winglet ![]() ![]() http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/200 ... a_bela.pdf http://www.startlap.hu/web/?q=szárnyvég%20kialakítása&start=30 |
Oldal: 1 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |