SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 20. - 9:42

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 14:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Igen igy van jól ahogyan " A hentes " mester irja!

Az én CINEGÉM (több is van) 25-30!!! évesek és akkor még nem volt kicsi vevő és szervó.
Demég AAA akku sem volt!
Igy lett 45 deka.
Azok az adatok a mérvadók ami " A hentes " kollégánál le vannak irva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 16:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Urak!
Hát akkor én rohadtul elcsúsztam a súllyal,mert teljes felszereléssel,de még borítatlanul 400g.Ráadásul aksival az orrában elég orrkönnyű!Apropó: a súlypont az hová essen?
A törzset végig diagonáloztam 2x2-es fenyővel,a szárny pedig végig dobozolva 2 es balzával,plusz merevítés a szárny feléig a két főtartó közé.Eltúloztam a merevítéseket?
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 17:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mocsári János írta:
Tisztelt Urak!
Hát akkor én rohadtul elcsúsztam a súllyal,mert teljes felszereléssel,de még borítatlanul 400g.Ráadásul aksival az orrában elég orrkönnyű!Apropó: a súlypont az hová essen?
A törzset végig diagonáloztam 2x2-es fenyővel,a szárny pedig végig dobozolva 2 es balzával,plusz merevítés a szárny feléig a két főtartó közé.Eltúloztam a merevítéseket?
Tisztelettel:


Szia János!

Ha szimetrikusprofilú viszintesvezérsíkot építettél rá, akkor a szárny belépőélétől számított 1/3-ba, ha emelőprofilosra építetted, akkor a belépőéltől számított 2/3-ad környékén legyen a súlypontod. Ha a szárnyad nyilazott, akkor ezek az értékek eltolódnak a KAH ( közép aerodinamikai húr ) szerint!

Amúgy meg a súllyal csínján bánjál!
Ahol tudod, könnyítsd ki a gépet ( lécek elcsiszolása, rétlemez kifurkálása, stb. ), de vigyázz arra, amit a Hentes kolléga is írt, hogy ez ne menjen a teherviselés rovására!
Ha még van rá módod, akkor a szervókat is próbáld meg minél előbbre helyezni, ( vagy, és ) változztass a viszintes profilján!

Én is most könnyítek egy Pelikánt, -amit kicsit lelakva vettem-, mert a tömege vetekedett egy diesel targoncáéval!
A tankja pld. egy 1200-es Lada kombi, erre szakosodott darabjával vetekedett, ónlemezből, forrasztva. A tőrzs, - és szárnybordák az eredeti 1mm-es helyett 3mm-es cuccosból vannak, mindezt összeragasztva 4X5-ös fenyőlécekkel! Tény és való, hogy egy telekantolt T 34-es sem tudna benne kárt tenni, de azért messze áll a szándék tőlem, hogy egy Stukát építsek, ami repülés közben hazavágná az összes seizmikus műszert az országban!
Szóval az a lényeg, hogy a súlycsökkentésed ne menjen se a teherviselés, sem pedig a súlypont rovására!

Sok sikert a "farigcsáláshoz"!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 18:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A Harangozó kollégának üzenném hogy már a fénymásolóba kapják a "fotonokat a szemükbe" azok a rajzok amikről beszéltünk. Pénteken viszem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 21. - 19:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Raptor67!
Már is találtam olyan könnyítési lehetőséget ami nem megy a szilárdság rovására.Mivel így is csak a télen lesz kész, lesz időm faragni rajta.a vízszintes szimmetrikus ezért kell még csökkenteni a farát. ( Azt akartam mondani a vezérsíkot)
Köszönöm a segítséget!
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 23. - 16:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy kis helyreigazítás az utolsó hozzászólásomhoz!

"Hentes" kolléga felhívta a figyelmemet egy apró, de nem elhanyagolható tényre.
Ha a viszintesvezérsík:
- szimmetrikus, akkor a súlypont a szárny első harmadába,
- ha emelő, de a profil alsórésze egyenes ( pld. : Clark-Y ), akkor a szárny 50%-ába
- ha emelő, de ívelt az alja, akkor a hátsó harmadba esik!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 24. - 7:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Hogy igy van!"
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 6:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves antikosok!

A mostani előrejelzések szerint nem lesz akadálya annak, hogy szombaton, október 02-án megtartsuk a vitorlázó, texaco, elektromos, és elektrogimis kategóriában az Országos Bajnokságot. Színhely a kecskédi repülőtér. Nevezési díj nincs, a rendező TVMK klub a szokásos módon biztosítja meleg ételt. A nevezéseket kérjük legkésőbb 9.30-ig a helyszínen leadni.

Mindenkinek kívánok jó felkészülést, és eredményes versenyzést!

Gelencsér Kálmán.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :FS: :FS: :FS: :FS: :FS:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 szept. 30. - 6:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Újzélandból küldte James Parry barátom és Californiából " Artur "barátunk
tette fel a fórumra mert én nem tudta feltenni olyan " formátumban "
van ami az én gépembe nincs telepítve!

http://www.arturhernadi.com/RC/SRY/2010 ... ueNo46.pdf

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 14:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gelencsér irja!

Kedves antikosok!

Mellékelten küldöm az OB eredményjegyzékét.
Emlékeztetőül küldöm a Bányász Kupa verseny kiírását.
Egyben kérek mindenkit, aki még nem nevezett volna Várpalotára, és szeretne indulni, és ebédet is kapni, az nevezzen!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 07. - 19:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Holnap nálam klubbnap!
Várok minden érdeklődő kezdő és haladó alkeszt az évértékelő gyűlésre. :D
Raptor szaktárs! Légyszi hozz valami ropogtatni valót :twisted: :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 09. - 11:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Harangozó írta:
Holnap nálam klubbnap!
Várok minden érdeklődő kezdő és haladó alkeszt az évértékelő gyűlésre. :D
Raptor szaktárs! Légyszi hozz valami ropogtatni valót :twisted: :twisted: :twisted:


Vittem kedves Harangozó barátom!
....csak egy kicsit félreértettem a felkérésedet. Félreolvastam, mint kezdő rabszolga a Függetlenségi Nyilatkozatot!

Amit a történetről tudni kell:

Pisti barátom a keddi klubnapon kivégezte a Pelikánom - amúgy tényleg semmirevaló - viszintesvezérsíkját. Magyarul fűrészporrá zúzta a markai segítségével. Ezzel nem is lenne gond, hiszen már elkészült az új darab, igaz csak a jobb oldali. A régi darabról viszont szerettem volna felhasználni a vezérsík végén lévő ívet, a baloldalihoz ( nem volt kedvem sablontgyártani, lécethajtogatni, stb. ) Szóval ő erre gondolt, én viszont valami rágcsálnivalóként könyveltem el a kérését. Chips, ropi, mogyoró, stb.

Akcióját követően kissebb vita keveredett, melynek egyenesági következménye lett, hogy sörösüvegek repkedtek, néhány ablak és tükör is betört, és páran még bárszékeket is hajigáltak a csapos felé!....ja bocs! Ez egy másik történet!
Szóval a lényeg! A Pityu gyorsan gyártott nekem egy új darabot a fentemlített alkatrészből.
Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 10. - 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bár nem modellezés, viszont érdemes megnézni ennek a mókusnak a munkáit.
Mi ehez képest baltával és betonkeverővel gyártjuk a gépeinket!:
http://fishki.net/comment.php?id=62707


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 12. - 21:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hát ez a "mókus" se százas...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 13. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves antikosok!

Tegnap küldtem a jövő évi antik EB kiírását, ami San Marinóban lesz.
Most mellékelten küldöm Szécsi Imre fordításában az elkövetkező 3 évre érvényes szabályzatot, ez alapján kell készülni.
Idáig van egy 6 fős csapat, akinek szándékában áll az indulás, a szállást más le is foglaltuk. A versenyen való indulásnak az a feltétele, hogy az illető biztonságosan el tudja vezetni a modellt, vállalja a versenyzéssel kapcsolatos költségeket, feleljen meg a szabályzatnak. Számításaink szerint kb 70.000 Ft-ba fog kerülni az utazással együtt 5 napos verseny. Aki szeretne hozzánk csatlakozni, minél előbb tegye meg, mert itt az ideje, - hacsak valaki nem kempingezni akar, - a szállás lefoglalásának.

Üdvözlettel: Gelencsér Kálmán.
:roll: :roll: 8) 8) :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség