SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 04. - 21:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 01. - 22:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

sry írta:
ÉS így manifesztálódva hogy tetszik a hajótest? Nekem az volt a legmeglepőbb, hogy milyen kicsi.


Nekem nagyon tetszik :) még most is :lol: Kicsi/nagy? Nincs mihez viszonyítanom, ennek megfelelően nagynak tűnt. Az alakja olyan fura volt eleinte, de már megszoktam. Az volt fura, hogy az eleje magas és éles, és hátul terül szét. Tudom, verseny meg minden, de nekem a teknő is hajó ;) Majd meglátjuk, mi sül ki belőle. Játszani biztos jó lesz - ha meg nem, akkor szobadísz :P

Nagyon haladósan lehet építeni. Bordalábat én is törtem. Nagyon kell vigyázni ezzel a vékony balsaval. Kaptam ismét ólomcsövet, szerdán megkapom a tőke formát. A lemez is a jövő hét beszerzése lesz a kormányhoz és a tőkéhez.
Gletteltem 2*. Kivágtam az alkatrészeket. A szervótartókat viszont 2mm-es rétegeltből csináltam. Az van itthon, meg erő is lesz rajta... Ha csak bepakolom a darabokat, akkor is olyan egyben lévőnek tűnik a hajó.
Tetszik, no ;)

Még egy dolog, ami jól jöhet Feco 1 linkjéhez is. Elindult a google fordítója magyar nyelvvel kibővítve. Olyan szótárból a szavakat jellege van a dolognak, de sokkal gyorsabb. A Palo oldalán teszteltem, és vitte a brazil szöveget - portugál/spanyol verzióban :)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 7:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://users.atw.hu/sry/pfofil.htm
http://users.atw.hu/sry/lappro.htm
Idegen tollak, höhö :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 8:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most, hogy hétvégén a szervókarokat is legyártottam, és bepróbáltam észrevettem, hogy a 4-es bordán kell majd egy kivágás, és az 5-ösön, meg faragni kell, hogy a vitorlafeszítő nagy kar tudjon szabadon jönni-menni.

btw, azt beszélik, hogy bármelyik normál (analóg) szervó átalakítható vitorlafeszítőnek, csak ki kell szedni az ütközőt, és a potihoz sorba kell kötni 1Kohm-os ellenállást, így be lehet csapni, és akár 180fok-ot is fog majd fordulni. Ha kipróbáltam közzéteszem a megoldást.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 8:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
xpkiller írta:
Most, hogy hétvégén a szervókarokat is legyártottam, és bepróbáltam észrevettem, hogy a 4-es bordán kell majd egy kivágás, és az 5-ösön, meg faragni kell, hogy a vitorlafeszítő nagy kar tudjon szabadon jönni-menni.


Nem kell !! :D :D :D

Most nincs ezen a gépen a rajza, hogy megmutassam, de az a lényeg,
hogy a szervokar 55 mm-es, és a szervo karos részével az orr felé áll.
Az eredeti Palo de Água-n is azért alkalmazták azt a csúszkás,
segédkarom mechanizmust mert a szervokar beleért az 5. bordába.
Pedig nem kell semmi kacifántosság, csak meg kell fordítani a szervot.
Ezt a biztonság kedvéért kiszerkesztettem, és jó is lesz. Ha megtalálom
a lap-top-om akkor áthúzom róla a rajzot és megmutatom.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 10:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Itt a rajz:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5496317

Nem is értem az ertedeti hajót tervező ember, és azok akik megépítették
miért bonyolódtak bele mindenféle bonyolult megoldásokba, amikor egy
10 perces szerkesztéssel rájöhettek volna, hogy csak a szervot kell
megfordítani :? :? :? :? :? Na mindegy.

A szervokar két végállása között a zsinórhossz változás 73 mm. Ez
ívhosszban 143 mm-t jelent az öregfánál. Számoljunk 180 fokos
öregfa legyezősugárral (ami eleve sok mert nincs ennyi, csak 160
valahány fok, de így egyszerűbb számolni, meg marad biztonsági
tartalék is), ez 46,4 mm bekötési sugarat jelent az öregfán. Ez éppen
elég lesz.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 11:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azt én is néztem, hogy ha fordítva van, akkor az 5-ös borda ok, csakhogy akkor meg hosszú a szervókarom, felütközik az oldalfalon, mert ott már szűkül a hajótest.. majd lereszelek belőle, még lyukat úgysem fúrtam a végébe..
Nekem így néznek ki ezek a darabok:
http://xpkiller.extra.hu/album_csibor/p ... to_24.html

Ja, volt egy kis riadalom... :oops: beragasztottam a svertszekrényt epoxyval, benne hagytam a svertet, hogy nehogy elmozduljon, majd kiveszem... aha? csak befolyt az epoxy (teljesen tökéletes módon) a szekrény alá, és szépen beragasztódott a svertem :( hát érdekes volt kiimátkozni... :twisted:

OLYAN CSÍBOROS LOGÓT ÉN IS KÉREK!!! :D (pdf vagy jpg-ben)
Rávasalom a fedélzetre lakkozás előtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 14:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem tudom, hogy az eredeti rajzon hogy van, de karos szervot ugy jo tenni, hogy amikor a vitorla tejesen be van huzva akkor legyen a zsinor a kar meghoszabitasaban. Akkor ugyanakkora szervo mozdulatra kevesebb a zsinor utja, kisebb ero kell, es pontosabb az allitasi lehetoseg. Ezt mondjak, akik ilyeneket hasznalnak az IOM hajokon. Mindez persze enyhe szelben kevesbe szamit.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 15:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Köszönet Feco1-nek a vitorlaügyi továbbképzésért!

A 65-ös kategória építése szárnyal!
SRY mester ínycsiklandó építési tudósítása legalább olyan csábító, mint egy gyönyörűen fotózott szakácskönyv.

Hogyan látjátok, hétvégén esetleg tud valaki új 65-ös csatlakozni a Városligeti tavi vadkacsa-riogatáshoz?

(Azért egy profi tolóhajó megjelenése sem lenne rossz...)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 19:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Helló vitorla készítők!
A köszönet a vitorla készíités linkjének ügyében Gyulát illeti, én tőle kaptam.
Vitorla készítés is úgy kezdődött, hogy elmentem Forrai Pista bácsihoz és megnéztem hogyan csinálja.
Közben egy másik fórumon Gyula nyitott vitorla készítésről egy topicot, hatására kb. négy éve felvettem vele a kapcsolatot és számomra is kiderült rendkivüli tájékozottsága és segítőkészsége.

feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 20:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Folytatódik az építkezés:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5501084
A hajó belső részei kaptak 3 réteg lakkot. Különös gonddal kell
eljárani a palánklemezek illeszkedéseinél. Itt az ecsettel alaposan el kell
dolgozni a lakkot.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501089
Így kezdődik a tősúly sablonjának elkészítése. Én egy darab
csomómentes fenyőlécből alakítottam ki ezt az alkatrészt. Csiszolás
után rámásoltam a tősúly rajzát.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501093
Először faragással (simán kézben fogva bicskával, mint a régi szép
időkben, gyerekkoromban) majd csiszolással először elkészül a tősúly
körvalát követő hasáb.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501099
Ezután a hasáb oldalára másoltam a tősúly rajzának felét.
Természetesen kicsit rövidebb a rajz mint a hasáb oldala, de így is
nagyon jó támpontot ad a megmunkáláshoz. Szintén faragással,
csiszolással ezt is lemunkáltam.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501106
Most jön a neheze. Reszeléssel, csiszolással elkészült a végső forma.
A rajzon lévő metszeti sablonok ilyenkor nagy haszonnal bírnak,
érdemes őket használni.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 feb. 02. - 21:19-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 20:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...
Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501110
A sablont egy rétegelt lemez lapra ragasztottam. Itt már gondolni kell
a későbbi öntősablon használhatóságára. A sablon "húsa" legalább
2 cm legyen , de inkább több. A vékonyabb falú sablon nagy
valószínűséggel egyetlen öntést se biztos, hogy túl fog élni. Így a
rétegelt lemez lap kialakításánál már erre gondolni kell. Én 25 mm
falvastagságokkal dolgoztam.
A sadlont ki kell glettelni ahol a rétegelt lemez lapra felfekszik. Azt
hinné az ember, hogy simán illeszkedik a sablon a lapra, de ez nem így
van. Összecsiszolni nem lehet mert akkor megváltozik a sablon
alakja, így a sablon és az alaplap kapcsolódási vonalát rendesen ki kell
glettelni és simára csiszolni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501113
A sablont és az alaplemezt két rétegben lakkoztam.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501117
Közben készült hullámkartonból egy 45 mm magas keret. Itt is
figyelembe kell vanni a minimum 2 cm anyagvastagságot. A papírkeret
belső részeit jól át kell kenni cipőpasztával (ajánlott a színtelen, ha
nem akarunk nyakig mocskosak lenni). Így nem szívja be a vizet és
nem esik-, málik szét amikor beöntjük a gipszet.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501122
Miután megszáradt a sablonon a lakk azt is át kell kenni jól
cipőpasztával és össze lehet állítani az öntőformát.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 feb. 02. - 21:22-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 21:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501125
Kezdésnek beáztattam a megfelelő hosszúságúra tördelt hurkapálcika
darabokat. Kellenek a sablonban hosszában fekvő, és kereszt pálcák is.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501128
Minőségi modellgipsz, víz és nylonzacskó. Ez kell a tuti gipszpép
elkészítéséhez. A keverés a zacsiban történik, kívülről masszírozva.
Így sokkal kevesebb buborék lesz benne mintha kevergetnénk edényben,
illyetve az összes csomó megtalálható és edolgozható a gipszben.
Amikor megfelelő állagú a gipszpép a zacsi sarkát le kell vágni ollóval
és a formába önteni a gipszet. A zacsi eldobható. Így nagyon tisztán
lehet a gipsszel dolgozni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501132
Amikor a gipsz a sablonba került, óvatosan bele kell nyomni a
hurkapálcika darabokat. Először a hosszantiakat (legalább hármat)
majd a keresztirányíúakat. Ha ez is megvan lehet várni míg megköt a
gipsz.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501136
Kötés után le lehet venni a hullámkarton oldalakat, majd kiemelni a
sablont. És olléééééééééé itt a tuti öntőforma. Szerintem egy kicsit
jobb (és pontosabb) mint a legtöbb szakkönyvben leírt belenyomkodós
megoldásal készülő sablon
Én ezekután berakon a villanysütőbe és 85 fokon sütöm 5-6 órát. Nem
szabad feltekerni mert ha a gipszben lévő víz forrásba jön akkor annyi
az egésznek. Mivel a sütő hőfokszabályzója kacsákra, fasírtokra van
kifejlesztve nem igazán megbízható, ezért nem szabad 90-95 fokot
beállítani (pedig az lenne a jó). A 85 °C pont jó ,mert a gipsz is szárad
tempósan és ha véletlenül téveszt a hőfokszabályzó akkor sincs gond.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 feb. 02. - 21:25-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 21:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501140
A hajótest lakkozása megszáradt közben , így lehet festeni.
Szórt festékkel két réteget kapott. A szervotartók nincsenek beragasztva,
hogy alattuk is rendesen le lehessen festeni a hajótestet.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501146
Aztán összefogattan két darab a hajótestnél picit hosszabb balsa
táblát papír maszkolószalaggal.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5501151
Aztán megfordítottam, kicsit szétnyit a nyílásba pillanatragasztót
folyattam, majd leteszem az asztalra és lenyomaton súlyokkal. Így
táblásítva van az alapanyag a fedélzet kialakításához.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501155
A fejjel lefelé rátett hajótestet körberajzoltam a táblásított balsa lapon.
Jó 5-10 mm-el szélesebben kell felrajzolni, mint a hajó oldala, hogy
legyen kis plusz anyag az összacsiszoláshoz. A toll/ceruza-szár
vastagsága éppen elég ráhagyást eredményez.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501157
Itt a fedélzet durva rajza. Ezt ki is lehet vágni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5501161
A kivágás után a fedélzetlemez alsó részét lelakkoztam. Majd ha
megszárad csiszolni kell és még két rétegben lakkozni.
Mint a képen látható a szervotartókat is lefestettem, valamint elkezdődött
a hajó dizájnjának kialakítása is, igaz csak nagyon szerényen, lefestettem
pirosra a kormánylapátot.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 02. - 22:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
xpkiller írta:
OLYAN CSÍBOROS LOGÓT ÉN IS KÉREK!!! :D (pdf vagy jpg-ben)
Rávasalom a fedélzetre lakkozás előtt.


És ha mondjuk megcsinálom transzparens, öntapadó fóliamatricának
az jó lesz :?: :roll: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 03. - 8:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
xpkiller írta:
OLYAN CSÍBOROS LOGÓT ÉN IS KÉREK!!! :D (pdf vagy jpg-ben)
Rávasalom a fedélzetre lakkozás előtt.


És ha mondjuk megcsinálom transzparens, öntapadó fóliamatricának
az jó lesz :?: :roll: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


szerinted?? ;) :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség