SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 26. - 16:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 19. - 9:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mike Weston küldte:

Kép Kép Kép Kép
Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 21. - 6:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy egyszerű gooseneck (65cm-es hajóhoz):

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 ápr. 23. - 8:44-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 21. - 9:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Szép és jónak is tűnik a Dragon Force!
Dehát az RG65-ben pont az a pláne és kuriózum, hogy nem onedesign!
A sokféle hajótól és kreativitástól sokszínű ez az osztály. Speciel engem megölne az unalom, ha nem lehetne agyalni egy még jobb hajón. a Laerke lomhasága miatt épült a szén hajóm és ez így klassz! A sokféle RG65-ös mind más és más tulajdonságában jó. Repülőgép is azért van annyiféle (egy egy kategóriában is), mert a végső tuti kialakítás nem létezik.
Ha készen lesz vásárolható a sorozat-gyártott RG65, akkor válik igazán konkurenciájává a többi osztálynak. Árban mindenképpen legyőzhetetlen lesz, mivel az egyedi gyártás mindig is drágább marad. (Azért a Bugatti Veyron és a Köenigsegg is fogy rendesen a piacon, a Suzukik mellett)
Én azért továbbra is a hazai műhelyben kókányolok!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 21. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Igen szivenből szól JJ. Az hogy a gyári hajó olcsobb,hát attól függ, 0-ról kezdve olcsobb, de ha meg van az elektronika akkor már nem biztos.
Amiben verhetetlen egy gyári hajó az az anyag beszerzés készen van nincs utána rohangálás, agyalás,molyolás mit hogyan miből. Nem is nevezném modellezésnek, igy már csak egy drága "játék",na jó drága verseny eszköz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 22. - 6:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!


Szerintem ez - JJ példájánál maradva - a Suzuki. Mivel pedig a parton már szállóige, hogy: ....ugye ezt motor hajtja?,..........nyilván olyanoknak készült ez a tömegmodell akik nem profi hajóépítők, és/vagy vitorlás versenyzők.
Ez egy alap masina, ki vannak alakítva például a három rig csatlakozási pontjai, viszont egy sík vitorlát adnak hozzá, ami ugyan szép, de nem feltétlenül jó. Jellemző, hogy a vitorlaszámnak sem hagytak helyet. A rádióról, szervókról sem tudható még sok, bár valószínű hogy a célnak megfelelők. A 4db. AA-s akku/elem sem csúcstechnika, viszont egyszerűen beszerezhető, még ha baromi nehezek is.

Egy egyedi, rendelhető "szén" versenyhajó ára, ha valaki ilyet szeretne:
http://www.f-works-design.de/produkte-s ... boot-icon/

az oldal aljáig érdemes legörgetni!


Egyszóval: JJ hajója nem mérhető össze a Dragon-nal.
Jenő alkotása egy sokkal minőségibb kategória! (Talán egy hasonlat: saját balsa építésű repülő - kontra RTF habrepülő.

Aki venne ilyet én mégsem beszélném le erről a hajóról, mert indulásnak jó. Persze mint ahogy ez lenni szokott, idővel kicseréli majd a fele hajót. Amennyiben pedig megszereti a vitorlás modellezést és továbblépne, kb. 50%-os veszteséggel eladja és a tapasztaltak alapján épít, vagy máshonnan beszerez valami más típust.

Azért a tökéletes megoldásnak azt tartanám: aki tud jó hajótestet készíteni e honban, az ne csak egyet készítsen hanem többet a sablonjából. Aki tud ólmot önteni az szintén készítsen többet. A vitorlák...dettó. Amolyan modellező manufaktúra lenne az igazi megoldás.... Amennyiben mindenki, minden részét a hajóknak saját maga készíti, úgy csak tényleg a legrátermettebbek és minden téren kimagasló szaktudásúak tudnak csak jó hajót építeni.
Vannak ilyenek! Páran. Sajna én nem tartozom ezek közé.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 22. - 7:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Viszont a "gyári hajó"-val kapcsolatos diskurzus adta az ötletet.

Jövőre a versenyeken egy minimális (néhány száz Forint!) regisztrációt kellene szedni. Ebből befolyt összegből lehetne díjakat, serlegeket érmeket finanszírozni.

Lenne például:

1.) abszolút RG65 helyezés (szabályos RG65 hajó)
2.) saját építésű RG65 modell ( a hajótest, vitorlázat, uszony-bulba, kormány saját készítésű)
3.) talán még lehetne egy ifi. és egy örökifjú legjobb helyezés.

Tessenek állást foglalni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 22. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Sziasztok!
Jenő a szívemből szólt.
Majdnem minden szavával egyet értek, csak az árképzéssel nem, illetve ha a munkámat is forintosítom, igen.
De ha hajót építek én a munkámat nem szoktam forintósítani.
Üdv. feco 1.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 22. - 11:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép

..........persze megtetszett a dolog, nem tagadom. :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 ápr. 23. - 8:43-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 22. - 13:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Csak a 2. pontot támogatom. Valamint dijak serlegekre anyagi hozzá járulást kérni,hát az necces. És semmi fantázia nincs benne, nálam azok a dijjak vannak kiemelt helyen ami nem kinában gépsoron készült pl: I Stefáni uti makett verseny érdem éremre hasonlitó dij, Öböl kerülő kicsi papir hajó, valamint a vasárnapi reggeta helyezése. A többi meg egy dobozba végezte-végzi ha tömeg gyártmány, számomra értéke nincs.

Ha továbbra is ennyire profizmus felé told ezt az osztályt,pont az ellenkezőjét fogod elérni amit szeretnénk, már mint a modellezés megszerettetését, után potlás nevelést, ami a legfontosabb az ifjoncok kimozditását a számitógép,és tv elől! Ráadásként elég hamar kifog ürülni az osztály. Marad 4-6 emberke a többiek meg elmennek tolóhajozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 22. - 19:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

Csak a 2. pontot támogatom. Valamint dijak serlegekre anyagi hozzá járulást kérni,hát az necces. És semmi fantázia nincs benne, nálam azok a dijjak vannak kiemelt helyen ami nem kinában gépsoron készült pl: I Stefáni uti makett verseny érdem éremre hasonlitó dij, Öböl kerülő kicsi papir hajó, valamint a vasárnapi reggeta helyezése. A többi meg egy dobozba végezte-végzi ha tömeg gyártmány, számomra értéke nincs.

Ha továbbra is ennyire profizmus felé told ezt az osztályt,pont az ellenkezőjét fogod elérni amit szeretnénk, már mint a modellezés megszerettetését, után potlás nevelést, ami a legfontosabb az ifjoncok kimozditását a számitógép,és tv elől! Ráadásként elég hamar kifog ürülni az osztály. Marad 4-6 emberke a többiek meg elmennek tolóhajozni.


.........
:roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 22. - 22:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem próbálja életben tartani az RG-65 mozgalmat, inkább köszönet a fáradozásért és lelkesedésért. Nem látok valós veszélyt ebben. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 6:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Sziasztok!

Szép és jónak is tűnik a Dragon Force!
Dehát az RG65-ben pont az a pláne és kuriózum, hogy nem onedesign!
A sokféle hajótól és kreativitástól sokszínű ez az osztály. Speciel engem megölne az unalom, ha nem lehetne agyalni egy még jobb hajón. a Laerke lomhasága miatt épült a szén hajóm és ez így klassz! A sokféle RG65-ös mind más és más tulajdonságában jó. Repülőgép is azért van annyiféle (egy egy kategóriában is), mert a végső tuti kialakítás nem létezik.
Ha készen lesz vásárolható a sorozat-gyártott RG65, akkor válik igazán konkurenciájává a többi osztálynak. Árban mindenképpen legyőzhetetlen lesz, mivel az egyedi gyártás mindig is drágább marad. (Azért a Bugatti Veyron és a Köenigsegg is fogy rendesen a piacon, a Suzukik mellett)
Én azért továbbra is a hazai műhelyben kókányolok!

jj


Szia JJ!

A MicroMagic hajómodell osztályon kívül minden, hazánkban használatos hajómodell osztályban saját, vagy mondhatom úgy is, hogy otthoni építésű hajók indulnak. Ez igaz az F5-E, F5-M és az F5-10R hajókra is! A profik pedig más sportágakban vannak és nem itt.

Ezt nem ismerve lehet ezt az egész RG-65 hajó versenyzéssel kapcsolatos dolgokat félreérteni!

A mezőny döntő többsége ilyen "házi" hajókkal vesz részt a versenyeken. Nyilván, hogy egy sablonból több hajó is készült. Természetesen az élmezőnyt képező kevesek hajózási tudásában oly kicsi a különbség, hogy az elérhető legjobb minőséget szerzik be, akár külföldről és drágán.

A legutóbbi versenyen az agárdi Évadnyitón, az induló 21 hajóból talán ha kettő-háromra lehetett ráfogni, hogy külföldön készen vették.

A legerősebb kritika velem szemben pont emiatt volt: miért nem beszélem rá a modellezőket, hogy F5-E hajókat építsenek, hiszen az az osztály már működik. Ezúton is biztatlak és mindenki mást is arra biztatom, hogyha van lehetősége és tudása építsen más osztályba sorolható hajót, is.

Az RG-65 egyik nagy előnye a méretéből adódó könnyű szállítás, egyszerű tárolás, olcsóbb előállítás. Azok pedig akik nem akarnak, nem tudnak, nincs módjuk vitorlást készíteni, de szeretnének verseny szerűen játszani ezekkel a hajókkal, azok az említett olcsó "gyárival" megtehetik.

Nyilván hátrányban lesznek a tehetséges hajó építő modellezőkkel szemben. Persze ez sem nagy gond, hiszen már 5 "gyári" hajó eredménye is egymással összevethetők.

Méreg-drága hajókat akkor fognak behozni- ha egyáltalán lesz ilyen - amikor majd késhegyre menő harc folyik az elsőségért, a minden részletét a vitorlázásnak ismerő élmezőny között. Jelenleg ez nem aktuális.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 9:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem tudom, mi számít "gyári profi" hajónak RG-65-ben. A Dragon Force biztosan nem, mert az eddigiek alapján módosítások nélkül nem lesz eredményes. Milyen mértékű módosítás számít már saját építésnek? Ha mindent magad csinálsz? Akkor tessék a szervókat és a vevőt is építeni! Ez a profi-amatőr megkülönböztetés érzésem szerint önkényes. Minden profi, ami nálam gyorsabb? Ez nem vezet sehová.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 11:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Valahol a másik fórumon írta valaki az egyméteres témában (''not for sale''), hogy a versenyen a hajótest 10 %-ban befolyásolja a sikert, és a kormányos tudása 90 %. Úgy érzem, hogy pl. IOM-ban G. Bantock hajói azért teljesítenek olyan jól, mert a legjobb kormányosok mennek velük. Valószínű, hogy ők saját építésű hajókkal is az élmezőnyben lennének.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 ápr. 23. - 11:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Egy másik néző pont:

A többi hajó versenyről készült fotokat nézegetve, a versenyzők általában 30+ korosztájú. Visszont a vasárnapi reggatában ketten is bőven 20 alattiak voltak csak azért enyien mert nem volt több hajóm otthon. Ezt a vonalat kéne támogatni és elősegiteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség