jj írta:
Sziasztok!
Szép és jónak is tűnik a Dragon Force!
Dehát az RG65-ben pont az a pláne és kuriózum, hogy nem onedesign!
A sokféle hajótól és kreativitástól sokszínű ez az osztály. Speciel engem megölne az unalom, ha nem lehetne agyalni egy még jobb hajón. a Laerke lomhasága miatt épült a szén hajóm és ez így klassz! A sokféle RG65-ös mind más és más tulajdonságában jó. Repülőgép is azért van annyiféle (egy egy kategóriában is), mert a végső tuti kialakítás nem létezik.
Ha készen lesz vásárolható a sorozat-gyártott RG65, akkor válik igazán konkurenciájává a többi osztálynak. Árban mindenképpen legyőzhetetlen lesz, mivel az egyedi gyártás mindig is drágább marad. (Azért a Bugatti Veyron és a Köenigsegg is fogy rendesen a piacon, a Suzukik mellett)
Én azért továbbra is a hazai műhelyben kókányolok!
jj
Szia JJ!
A MicroMagic hajómodell osztályon kívül minden, hazánkban használatos hajómodell osztályban saját, vagy mondhatom úgy is, hogy otthoni építésű hajók indulnak. Ez igaz az F5-E, F5-M és az F5-10R hajókra is! A profik pedig más sportágakban vannak és nem itt.
Ezt nem ismerve lehet ezt az egész RG-65 hajó versenyzéssel kapcsolatos dolgokat félreérteni!
A mezőny döntő többsége ilyen "házi" hajókkal vesz részt a versenyeken. Nyilván, hogy egy sablonból több hajó is készült. Természetesen az élmezőnyt képező kevesek hajózási tudásában oly kicsi a különbség, hogy az elérhető legjobb minőséget szerzik be, akár külföldről és drágán.
A legutóbbi versenyen az agárdi Évadnyitón, az induló 21 hajóból talán ha kettő-háromra lehetett ráfogni, hogy külföldön készen vették.
A legerősebb kritika velem szemben pont emiatt volt: miért nem beszélem rá a modellezőket, hogy F5-E hajókat építsenek, hiszen az az osztály már működik. Ezúton is biztatlak és mindenki mást is arra biztatom, hogyha van lehetősége és tudása építsen más osztályba sorolható hajót, is.
Az RG-65 egyik nagy előnye a méretéből adódó könnyű szállítás, egyszerű tárolás, olcsóbb előállítás. Azok pedig akik nem akarnak, nem tudnak, nincs módjuk vitorlást készíteni, de szeretnének verseny szerűen játszani ezekkel a hajókkal, azok az említett olcsó "gyárival" megtehetik.
Nyilván hátrányban lesznek a tehetséges hajó építő modellezőkkel szemben. Persze ez sem nagy gond, hiszen már 5 "gyári" hajó eredménye is egymással összevethetők.
Méreg-drága hajókat akkor fognak behozni- ha egyáltalán lesz ilyen - amikor majd késhegyre menő harc folyik az elsőségért, a minden részletét a vitorlázásnak ismerő élmezőny között. Jelenleg ez nem aktuális.