SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 18. - 12:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos csak hirbol. Itt nem lehetett beszerezni az ilyen konyveket. Ennek a megszerzesere szuleim minden magyarorszagi ismeroset mozgositottam, ugy hogy vegul is ket peldanyban van meg, az egyik erintetlen, az a tartalek :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hat ugy elso tippelesre 3 szervo eleg : lapat vitorla jobra-balara es ha baj van szembol kapunk szelet akkor meg vitorla fel-le . Valamit kihagytam ?
ami a sulyt illeti ugy elso lovetre beletennek 1 6V5A ,ennek van sulya . Amit biztosra nem teszek ra az motor azt semmi fele keppen sem . ha gocsok vannak akkor hivom a havert az eteto csonakkal es kitol ,de arra se lessz szukseges mert a klozsvarai belvarosi to nem nagy.
A setateren van 1 to abba fog o uszkanli :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 21:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hat lassan nekem se art osszegyujteni valami jo modellezesi konyveket. Ha mar megvan az orokos akkor idobol megszeretnem tani neki ezt a szep "sportot" :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 22:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
dzsenci írta:
Hat ugy elso tippelesre 3 szervo eleg : lapat vitorla jobra-balara es ha baj van szembol kapunk szelet akkor meg vitorla fel-le . Valamit kihagytam ?
ami a sulyt illeti ugy elso lovetre beletennek 1 6V5A ,ennek van sulya . Amit biztosra nem teszek ra az motor azt semmi fele keppen sem . ha gocsok vannak akkor hivom a havert az eteto csonakkal es kitol ,de arra se lessz szukseges mert a klozsvarai belvarosi to nem nagy.
A setateren van 1 to abba fog o uszkanli :D


Ha úgy gondolod, hogy nem tud elmenni a hajó akkor ki lehet hagyni a
motort, de eddig minden hajón láttam valamilyen szükséghajtómű
megoldást.

A vitorla bevonását nem kell távirányítani, ha szemből fúj a szél
hiába is vonnád be a vitorlák, akkor is hátrafelel tolja a szél.

A gerincballasztnak nem jó az egy nagy tömegű tárgy. Csak a sok
apró a megfelelő, mert ezzel állítod be az úszási síkot is, az az ne
dőljön egyik irányba se, és a tat, meg az orr egyformán merüljön.
Ennek eléréséhez vagy 4-5 helyre kell pakolni ólmot, úgy, hogy
közben a merülés is jó legyen.
Azonkívül a ballasztnak a lehető legmélyebben kell lennie, és a gerinc
mellé a fenékbordákhoz, csak nagyon apró dolgokat lehet berakni,
beszórni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 22:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
dzsenci írta:
Hat ugy elso tippelesre 3 szervo eleg : lapat vitorla jobra-balara es ha baj van szembol kapunk szelet akkor meg vitorla fel-le . Valamit kihagytam ?
ami a sulyt illeti ugy elso lovetre beletennek 1 6V5A ,ennek van sulya . Amit biztosra nem teszek ra az motor azt semmi fele keppen sem . ha gocsok vannak akkor hivom a havert az eteto csonakkal es kitol ,de arra se lessz szukseges mert a klozsvarai belvarosi to nem nagy.
A setateren van 1 to abba fog o uszkanli :D


Ha úgy gondolod, hogy nem tud elmenni a hajó akkor ki lehet hagyni a
motort, de eddig minden hajón láttam valamilyen szükséghajtómű
megoldást.

A vitorla bevonását nem kell távirányítani, ha szemből fúj a szél
hiába is vonnád be a vitorlák, akkor is hátrafelel tolja a szél.

A gerincballasztnak nem jó az egy nagy tömegű tárgy. Csak a sok
apró a megfelelő, mert ezzel állítod be az úszási síkot is, az az ne
dőljön egyik irányba se, és a tat, meg az orr egyformán merüljön.
Ennek eléréséhez vagy 4-5 helyre kell pakolni ólmot, úgy, hogy
közben a merülés is jó legyen.
Azonkívül a ballasztnak a lehető legmélyebben kell lennie, és a gerinc
mellé a fenékbordákhoz, csak nagyon apró dolgokat lehet berakni,
beszórni.

üdv.:SRY


mindenfele keppen ugy kell megoldjam hogy a hajo testet kulon tudjam venni a fedelzettol mert ott lesznek a szervok , nem szeretnem betenni aztan meg ne legyen tobbet hozzaferesi lehetosegem , meg az akut is kell onnan venni , tolteni kell.
Na meg a vitorla felhuzasa es leengedese jol mutat a tavon :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 22:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Az lehet, hogy jól mutat, de szinte kivitelezhetetlen! A vitorla bevonásakor
a tengerészek eloldják a hátra- és előrefeszítő köteleket (hajósoktól
elnézést kérek, hogy nem tarcskötelet és hasonlókat írkálok most, de
inkább most érthető leszek, mint szakszerű) Útánna a bevonó kötelekkel
felemelik a vitorlavásznat a vitorlarúd felé, de a vásznat a rúdra felmászó
tengerészek kézzel húzzák fel és kötik a patkányfarkakkal a rúdra.

Ha szükséges ezt követően meglazítják a fordítóköteleket, amik a
vitrolarúdra csatlakoznak, és az ejtőkötéllel leengedik a vitorlarudat a
fedélzetre, vagy félárbocra és ott rögzítik. De a rudat általában csak
kikötőben állva engedték le. Normál esetben a vásznat csak felkötötték
a rúdra és ott marad késszenléti helyzetben.

Nos ezt a folyamatot R/C-ben kivitelezni nem egyszerű, mondhatni
lehetetlen.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 22:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
En ara gondoltam hogy a vasznat felhuzni semmi mas. Orvendek annak hogy nem szakszeruen beszelsz mert kene szotart keressek hogy megertsem amit mondassz :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 22:39 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Sajnos az előre és hátrafeszítő kötelek eloldása nélkül nem lehet a
vásznat felhúzni, mert ezek a kötelek éppen lefele húzzák, állítják a
vitrolát. Ezek vannak a vitorla alsó sarkain, lenn.

Amúgy meg a vitorlát tisztán kötelekkel (még kettős bevonó, és
oldalgöngyölő kötelekkel is -ezt kénytelen voltam szakszóval, elnézést
kérek) nem lehet csak 2/3-ad részben bevonni, a maradékot a
tengerészek végezték kézzel. A Kogge-n csak hasaltak az vitorlardon,
később már lett láballókötél is, amin állhattak.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 22:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
az nem gond ha nem huzza felt telyese es a feszitokotelet gondolom hogy tudna taratni a szervo


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 22:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
probalok foto feltenni mire gondolok .Most rajzoltam Kép remelem mukszik a kep a


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 23:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
En ezt a reszt ugy gondoltam hogy amikor fel akarom huzni a vasznat ,akkor a feszitokotelek pont annyit meglazulnak a sarkan hogy valamennyire fellehessen huzni a vasznat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 23:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Valami ilyesmi lesz?
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 09. - 23:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hat igen . :D Ugy szemre van ez 70 cm hosszu biztos


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 8:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez szép darab, még a helyes palánkozásra is figyeltek, bár a Kogge
esetében lehet Klinker és karvel is mert pont váltótípus. Ez az az időszak
mikor a déli hatású hajóépítés keveredni kezd az északival és vannak
egyes típusok vagy példányok amik teljesen kevertek, mint pl. a
Nao-k és Karavella-k amik félig latin, félig északi hajók. A Kogge is
ilyen hiszen a hajótest alakja és a vitorlázat inkább északi, de a sima
palánkozás és a tatfelépítmény már latin hajóra vallana. Érdekes
korszaka ez a hajózásnak.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 nov. 10. - 8:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Történelmi vitorlázóknak:

Egy csomó-csomó :D :D :D :D

http://hajomakett.hu/content/view/571/50/


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség