SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 15:58

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 13. - 22:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601216
Így néz ki a kormáynmű és a vitorlaszervo beépítve.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601220
A kormánymozgató karhoz nem a legkönnyebb hozzáférni, és
felszerelni, de nem is kell sokat macerálni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601223
Ez egy kis téglalap alakú darab ORACAL 641 fehérfólia......

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601226
.... ezzel kerül lezárásra a kormánymozgató kar feletti szerelőnyílás.
(A fotó csal kicsit, mert ennyire nem tűnik el a nyílás, egy picit látszik,
hogy más burkolat van ezen a részen)

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601230
Ez itt a fedélzeti vevőakku. Kapott egy kapcsolót, jó hosszú kábelt,
egy szervocsatlakozó, meg egy darab tépőzár ellendarabot amivel
rögzíthető lesz a hajótestben az akkupakk.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601233
Így néz ki a kapcsoló beépítve.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601238

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601241
Végre mindenki a helyén van. A kábelek elrendezve, bebandázsolva,
és került egy darab tépőzár ellendarab a hajótestbe a rádióvevőnek is.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 feb. 13. - 22:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 13. - 22:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601246
Legalább már kormányozhatóak vagyunk :twisted: :twisted: :twisted:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601248
Most jön a vékony, de merev műanyag fólia. Először átlátszót raktam a
fedélzeti nyílásra, de azzal nem nézett ki ilyen jól a hajó, mint ezzel a
kékkel. A fedélzeti nyílást ez a méretre vágott vékony, de merev kék
műanyaglap fogja fedni. A fólia beszerzésében semmi különös nincs,
bármely papír-írószerben kapható, ez a spirálozós könyvkötő ketyere
fedlapja. Van vagy 20 Ft egy A/4-es tábla, és több színben kapható.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum2.hu/vi ... id/5601252
A fólia cellux-al lesz leragasztva, most csak az első éle van
lerögzítve, hogy nyitogatható legyen. Bár így ínnyira passzentos, hogy
fel sem lehet enelni, csak ha pengével alányúlok a lapnak.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 0:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia SRY! (mester)

Egyszerűen csodállatias amit műveltél! Egyszerűen felülmúlhatatlan az alkotásod!

Egyetlen ponton nyomaszt a kétely: A kapcsoló hogyan viseli a korróziót és a vizet? Tapasztalatom szerint a Balaton vize piszok agresszív bír lenni, már egy kis áram hatása alatt is. Döbbenetes, hogy nálam a túlmotorizált villanyos csónakomban mit művelt a szervóval, akár csak a hajótestben maradt 2 csepp vízből adódó pára! Pl. a szervó toldó csatlakozoja (aranyozott réz) zöldre korrodált és elkezdett átvezetgetni egy hét napi hajókázásaitól is. A kapcsolótól őszintén félnék. Nem lehetne inkább valami flexibilis vízzáró burkolat alá tenni?

A JIF-nél egyszerűen nem tettem kapcsolót, bár csábított. Egyszerűen egy szervótoldóba dugom az akksit és kész. Mindezt egy komoly műgonddal kivitelezett (ragasztószalagozás/öntapi nélkül) nyitható zárható fedélzeti ajtó alatt.

Bocs a belepofázásért, de tényleg nincs tuti ötletem a kapcsolóra.

Egyébként mégegyszer gratula, mert ilyen szép menetet még soha nem láttam végig, mint a CSÍBOR!

üdv és minden tisztelet: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 7:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
"Bocs a belepofázásért, de tényleg nincs tuti ötletem a kapcsolóra."

..én is bocs a "belepofázásért", de a kapcsolóra fellülre ilyent gumivédőt, http://www.rc-segeln.com/product_info.p ... alter.html (itthon elektronikai boltban pár Ft-rt meg lehet kapni), a többi nedvességtől féltett cuccot pedig bele kell tenni egy-egy lufiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 7:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Idézet:
itthon elektronikai boltban pár Ft-rt meg lehet kapni...

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Pr ... VrWnJlUT09

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 10:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Háj All,

Én is haladtam egy keveset.. gyártottam pár hasznos alkatrészt.
Ilyen lesz az árbocom vége:
Kép
Ez egy 2mm-es lemez L alakúra kivágva, az egyik vége 40mm és 7mm széles, nagyon paszentosan megy bele a 8mm-es karboncsőbe, majd epoxyval öntöttem ki a rést.

Ilyen lesz a boom tartó, feszítő.. (talán ezt hívjátok öregfának??)
Kép
Ez még vékony zsinórral (olyan 0.8mm) be lesz bandázsolva, és utána kap epoxyt bőven.
A boom-ot is, és a feszítőt is 1-1 gömbfejjel csavaroszom a lemezhez.

Ettől meg totál ki vagyok :( :? az a lemezke, ami egyébként nagyon szép lenne és tartja majd az árbocomat, hát olyan mint az ökörhugyozás (bocs, de tényleg olyan).. nem tudom, néha dolgok baromira nem akarnak szépen sikerülni, és ez bosszant.. pedig bepontoztam fúrás előtt, és mégis félre vitte.. igaz nincs állványos fúróm (talán eccer lesz) és kézi fúróval és rosszúl köszörült fúrószáűrakkal csak ilyet tudok. pl. a súlyesztések 5 szögek.
Kép

Mind1.. az árboc végébe egy 4mm-es imbusz csavarból (ami nem volt végig menetes) lefűrészeltem a menetes részt, és nyomtam epoxyt az árbócba, majd felnyomtam neki az imbuszcsavart fejjel felfelé annyira, hogy majd 2mm lógjon ki az árbocból. És innen is kapott bőven epoxyt egészen az árboc vége síkjáig kitöltve, így a 4mm-es csavar mint központosított tüske megy a lyukakba, és mivel 2mm-es a lemez nem a tüske, hanem az árboc talpa fog felfeküdni a lemezre, ami szépen elosztja a terhelést.
Amit nem tudtam, hogy hová is kéne tenni, így csak remélem, hogy a fedélzeti nyílás miatt elég hátra is tudom majd rakni az árbocot, de az biztos, hogy előre is, mert a lemezcsík 60mm-en belül engedi ide-oda rakni az árbocot.

Ja itt nálunk a horgászboltban vettem fonott zsinort (40-es, ami ugye 0.4mm) nagyon jó! 36Kg a szakító szilárdsága, és abszolút nem nyúlik, és műszálas, tehát szereti a vizet.
(igaz 2x10m volt egy 1000-es, de sztem megérte)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 10:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A csigafúró, ha rosszul van köszörülve, nem gond.
Tegyél egy kis darab csiszolóvásznat a darabra, és úgy fúrjad.
A kis darab, tényleg kis darab. Úgy kb körömnyi. :D
(A vászon legyen a darabon.)

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 10:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A kapcsolóról!

Nagyon jók ezek a kupakok, védőgumik a kapcsolóra szerintem szerzek
is egyet, jól néz ki. Az Origomodell mellett a Budafoki úton az egyetem
felé egy háznyira van egy nagyon jó kis elektronikai szaküzlet, majd
ha megyek anyagért megkérdezem.

Egyébként ezek a pici műszerkapcsolók olyan 200 Ft. körül vannak,
nagyon sok helyen használom őket és nem jellemző, hogy korrodálnának.
Rozsdamentes anyagból vannak. De ha egyszer mégis megadná magát
az elemeknek, akkor kicserélem. Jó ez a csavaros rögzítésük, mert
így gyorsan ki-be szerelhetőek. De annak ellenére, hogy még nem volt
korróziós gond ezekkel a kapcsolókkal szerzek egy ilyen védőkupakot,
mert tényleg nagyon tetszik. Már csak az lenne az igazi királyság, ha
lenne pirosban is. (ez a dizájn mánia már csak ilyen betegség, nem
lehet kigyógyulni belőle. Fele ennyit foglalkoznék a modelljeim külső
megjelenésével, valószínűleg jobban haladnék az építéssel :twisted: :twisted: )

T. XpKiller !

Jók lesznek a fittingek! (Nem is tudtam, hogy Nyáregyházán van
horgászbolt, amikor gyerek voltam még vegyesbolt se nagyon volt ott )
Ha nagyon zavar a lyuksoros lemezed külalakja fúrhatunk neked egyet
itt van oszlopos fúrógép, meg koordináta satu is hozzá :roll: :roll: :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 11:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa,

Köszi! ez egy igen érdekes trükk.. ki kell próbálnom ;)

SRY,

Köszi a felajánlást, még nem döntöttem el, hogy mi legyen a sorsa.. lehet a próbaút ezzel, és ha nagyon jó a hajó, akkor ezt azt kicserélek, szépítek, pl. a lemezkéket fel akarom majd polírozni.. ilyenek.
Ja? nem itt.. az itt nálam tág fogalom :D Pilisre szoktam átugrani.. tőlünk ugye 4km, és ott mindent megkapok ami kell egy hajóépítéshez :D bár itt (Nyáregyházán) a 100Ft-osba meg jó a pillanatragacs, vagy nem?? ;)

A fittingek tényleg jók... csak tudnám mi az :D :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 14:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kérdés:

Amit csináltam L alaku lemezkéket az árboc két oldalára a feszítők kikötéséhez, azt pontosan hová kell rakni? mert ahová elvileg kéne, mert ott vannak alatta erősítések, nem tudom jó-e, mert akkor csak az árboctól hátra felé lehet csak feszíteni, tehát előre felé már nem.
Nem tudom érthető-e ahogy írtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 16:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
xpkiller írta:
mert ott vannak alatta erősítések, nem tudom jó-e, mert akkor csak az árboctól hátra felé lehet csak feszíteni, tehát előre felé már nem.


Az pont úgy jó! Előre a forstág (egyszerűbb esetben az orrvitorla első éle) feszíti az árbocot.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 17:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm odacsavaroztam.

Hűű ennek tök vitorlás kinézete van!!
http://xpkiller.extra.hu/album_csibor/p ... to_59.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Ez _tényleg_ jól néz ki :!:

Délelőtt megcsináltam az öntőformát. Nekem tetszik ;) Szárad a radiátoron. Remélem a 2 öntést kibírja. Van erre két ~ 30 dekás ólomhasábom, azt feldolgozom - majd.

Azóta rendet csinálok a polcaimon. ~2-kor kezdtem, de már visszafelé pakolok :) Kicsit betett ez a hideg és szeles idő. Festenék, de lakáson belül nem díjazzák a festékszagot - joggal.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 19:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Hajósok!

Épülgessünk kicsit:
Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5610530
Ez itt kérem a 3,2 mm külső átmérőjű vastag falú bowdencső, ezt
adják a MULTIPLEX modellekhez.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610534
Ezek kellenek a kötélkivezető elkészítéséhez. Fennt balra egy
konzerv-fedőben szitált homok, mellette töltőpapír, alattuk a nyersanyag
műanyagcső, és két "tömőfa" (ami most acél és rézpálca). A műanyag
csőből levágunk egy 5 cm-es darabot aztán jöhet a töltögetés.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610538
Kis homokot szórunk a csőbe ..... de tényleg kicsit, mert nagyon hamar
megtelik.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610541
Aztán jól letömörítjük. ezt mindaddig ismételgetjük, míg a csődarab
teljesen meg nem telik.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610542
Most jön a hajlítás. Öngyújtóval egyenletes át kell melegíteni a csövet.
Fontos, hogy a teljes hajlítási hosszon egyenletesen lágyuljon meg a
cső, mert ha nem, akkor nem lesz szép az íve. Lehet egy hengeres
tárgyra (itt pl. filctoll) vagy simán kézben is hajlítni. Egyébként kézben
is nagyon szép ív hajtható....én úgy csináltam.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 feb. 14. - 19:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 14. - 19:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5610544
Így néz ki meghajlítva a cső.... milyen csálénak néz ez ki.....és
tényleg az is :twisted: merthogy nem elég meghajtani az "U" alakot
oldalra is el kell húzni az "U" alak alsó szárát. A hajlított csőből kis
ütögetéssel, kocogtatással kiszótható a homok.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610546
Kb. ennyire kell elhúzni az alsó szárat. Az alsó szárat 24 mm
hosszúra (az "U" alak ívelt részének legalsó, külső pintjától) a felsőt
pedig 11 mm hosszúra kell levágni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610547
A tatba fúrtam egy lyukat a középvonalban a tükör vonalától 4 mm-re.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610548
Ebbe a lyukba kerül a kötélkivezető és fordító. Itt a fedélzet alatt
van egy erősítőelem, így a kötélkivezetőn keletkező terhelés nem tudja
kifordítani, kiszakítani a fedélzetből a kivezető csövet.

A képen az "U" alak alsó szárának elhúzása is jól látszik, meg az is,
hogy miért van erre szükség. Így az alsó szár a vitorlaszervo karját
célozza meg és többé, kevésbé követi a fedélzet alatt ferdén futó
kötél irányát.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610549
A kivezető csövet egy kis pillanatragaccsal ragasztottam be a
helyére.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610551
A "kötél" végére kötöttem egy horgászforgóval ellátott horgászkapcsot.
A kötés sem mindegy, mert régebben sokat szenvedtem azzal, hogy
vagy leoldódott néha a zsinór, vagy randa volt a kötés csomója. Ezért
bevezettem az un. kéthurkos gyűrűcsomót. Ez egyszerűen köthető,
stabil és jól tart. Itt egy ábra, hogyan is néz ki ez a csomótípus :

Kép

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610556
Így néz ki a futókötél menete a fedélzet alatt, majd felette.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610557
Itt van két újjabb alkatrész. Ezek lágyacélból hajtott kis kapuk. Anyaguk
gombostű, és kb. 12 mm hosszúak, valamint 4,5...5 mm szélesek. Ehez
minőségi, vastag anyagú tű kell, a cérnavékony, rideg kínai gagyi tűből
nem lehet elkészíteni.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5610559
Egy kis papír ragasztószalag, hogy legyen mire szerkeszteni, aztán
a segédvonalakat a szalaggal együtt eldobni. A tat-tól 5 mm-re az
oldalaktól 10 mm-re feljelöltem a kötélfogók helyet, és itt egy tűvel
előre "Kiszúrtam" a fedélzetet.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 feb. 14. - 19:49-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség