SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
CSIBOR TT-65 kategóriájó vitorláshajó modell. http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=19&t=773 |
Oldal: 5 / 100 |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 26. - 22:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437845 Ide fog kerülni majd az árboctalp, ez már elég masszívnak tűnik, főleg, hogy jön még rá a fedélzet is. http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437843 A hajóorron is van még egy kicsi munka. Fel kell ragasztani két 2 mm vastag lécet, amik lezérják és összefogják az orrtőt és a palánklemezeket.... http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437846 Majd csiszoljuk a hajótest vonalához a léceket. Ezzel el is készült a hajóorr. http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437849 Két darab 2 mm-es balsalemezből készítsünk afféle rétegelt lemezt. Természetesen a használjuk ki már a lehetőséget, és a szálirányok 90°-ban metszék egymást, így a 4 mm-es "rétegelt lemez" mégerősebb lesz. http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437850 Ez az alkatrész műr a 4 mm-es kvázi rétegelt lemezből készült. Ezek a hajótest oldalába mennek a palánk mellé. Ezekbe az elemekbe lehet majd rögzíteni a fedélzeten keresztül az állókötélzettartó szemeket. http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437851 Így néznek ki a fedélzet alatti erősítések beragasztva. A sima 2 mm-es balsafedélzetből simán kiszakadtak volna az állókötélzet rögzítői. http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437854 És eljött a pillanat amikor visszatérhettem eredeti "vasas" szakmámhoz. Nem kis fűrészeléssel, reszeléssel elkészült a kormánylapát is. Elég komikus volt a dolog, mert ezzel az alkatrésszel kezdtem meg egy nagy 2x1,5 méteres zsír új ötvözött aluminium táblát. A hatalmas lemeztáblából alig birtam kifűrészelni ezt a relatív pici alkatrészt, elég nehéz kezelni egy ilyen nagy dög lemezt. http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5437855 A kormánytengely a szokott 2 mm vastag acél kerékpárküllő. A küllöt jól fel kell érdesíteni, és azután megfelelő epoxi gyantával a helyére ragasztani. Kötésig egy folpackkal leterített csiszolt kőlapra nyomattam, hogy a kormánylapát és a kormánytengely egytengelyű legyen. üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 26. - 22:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
! ! FIGYELEM ! ! Változott a letölthető rajzkészlet. Felkerültek az oldalpanelek megy egy csomó más alkatrész rajzai is. MÉG MINDÍG VÁLTOZNI FOG a rajzkészlet, remélem már nem sokat. üdv.:SRY |
Szerző: | user_322 [ 2009 jan. 27. - 7:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
sry írta: Na de, hogy haladjon az a "vizibogár" is: Remélem Xpkiller nem vett még 4 mm vastag balsát, mert ha igen, akkor nem csak a Windows XP-t fogja megölni, hanem engem is ![]() Arra a 2 erdei m3-re gondolsz, amit tegnap szereztem be ?? ![]() ![]() áá.. nem kell félni, amúgy is akartam venni, mert kifogyott az itthoni készlet, és nincs annál dühítőbb, mikor "valaki" feldobja, hogy hajót kell építeni, kimegyek a garage-ba, és egy deka jobb-sa, se bal-sa... A kormánylapátot ezek szerint ilyen bivaly erős anyagból kéne? Akkor ne balzából csináljam mi? |
Szerző: | user_309 [ 2009 jan. 27. - 8:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gratulálok! Nagyon szép munka. Ha lehet egy észrevételem! Én biztos nem csináltam volna teli bordákat. Én még nem láttam olyan hajót amibe nem került volna némi víz. Azt pedig mindig gondosan ki kell szellőztetni. én már láttam balsa építésű hajót ami egy éjszaka szétrepedt, mert elfelejtette a építője kinyítani. Üdv: M10 |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 jan. 27. - 8:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mindenki hajóépítési invitálását nagyon köszönöm, de most sok más probléma van itthon, igy elég lesz a jelenlegi meglévő modellek üzemeltetése tavasztól! De ahogy már emlitettem csak csodálni tudom a lelkes tevékenységet. |
Szerző: | user_322 [ 2009 jan. 28. - 16:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Háj Evribádi, Nálam itt tart a project: Fényképek: Nos, természetesen mindenkinek igaza van, és bár soha nem szoktam senkire hallgatni, most megfogadtam minden tapasztaltabb tanácsát, pl. a bordákat végiglyukasztottam, hogy tudjon a levegő közlekedni, de a szilárdságát ne befolyásolja, CA-t használtam (nálunk a 100ft-os boltban volt 50ft-os barbis CA ![]() Volt egy kis döccenő az építésben, és sokan hallgatnának róla, mert annyira láma dolog, hogy én inkább elmondom. Az utolsó lemezeket ragasztgattam fel az aljára, és én úgy csináltam, hogy középről haladva kifelé, ragaccsal beken odanyom, 30-ig számol, elenged.. tovább.. a faránál ragasztottam épp, mikor nyomkodtam, hogy ottmaradjon a balsa, és egy hangos recccsss... ![]() De tanulságos, hogy ennyire nem szabad megnyomni, mert mégiscsak balsa! Természetesen abban is hallgatok rátok, hogy nem balsaból csináltam a kormáynlapátot, hanem 2-es aluból, mint a tőkesúly tartót, ezeket is kivágtam már, és amit írtam, és vettem kormánylapát, hát valószínű dísz lesz belőle, mert nem fér be a mechanikája ebbe a hajóba, túl hosszú a cső, és mivel rézperselyes, nem egy sima cső, nem tudom rövidebbre vágni, csak a kis szervokart tudom felhasználni a végéről ![]() Tehát várom a képeket sry-től, hogy ő hogyan oldja meg a lapáttengely megvezetőt, és a tőkesúly lemez rögzítését. Addig meg berendezem a hajókámat, meg kikenem belülről lakkal az éleket, hogy jól zárjon. üdv Péter |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 28. - 17:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ejha nagyon belehúztál ![]() ![]() ![]() Ennyire gyorsan építesz, vagy tényleg ilyen egyszerű ez a hajó? Esetleg mindkettő egyszerre ![]() Még lesz 3 db. belső erősítő elem. A tatnál , ahol az állókötélzet csatlakozik, és az 5. bordánál, ahol majd a vitorlaállító kötél fordító szemei lesznek. Utánna jön a kormánytengely és a svertszekrény. A kormánytengely a szokott rézcsöves lesz. Hétvégén megyek Nyáregyházára, mert megint megyünk erdészkedni, néhány (tíz-száz) mázsa fát kitermelni, akkor tudok vinni neked is egyet. Majd reggel bedobom a postaládádba ha így jó, mert nagyon korán megyek akkor még minden normális ember alszik. üdv.:SRY |
Szerző: | user_322 [ 2009 jan. 28. - 19:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én nem szoktam lacafacázni.. ha valamit kitalálok, hogy megépítem, akkor azt ilyen tempóban adom elő ![]() Na jó csaltam egy kicsit... ma ugyan is sztrájkoltam, nem volt kedvem dolgozni, így reggeltől ezt csináltam. Húúú, ha hozol nekem olyan rézcsövet, valahogy majd meghálálom!!! ![]() Ja, néztem a youtobe-os videót erről a hajóról, és ott láttam a fenéklemezen végig egy függőleges balsa csíkot, ne ragasszak be ilyen merevítés is?, főleg a hátsó résznél a kormánylapát, meg ezt összekötve egészen az orráig (közben kis megszakításokkal, mint svertszekrány, meg árbóc alátámasztás) |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 28. - 21:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hol láttad azt a videót? Én csak a Rita SS-re keresztelt verziót találtam. Plusz merevítés nem kell. Amikor felkerül a fedélzet akkor éri el a szerkezet a végső szilárdságát. Mint minden modell ez is többszörösen túl van méretezve, így szilárdsági gondok nem lesznek. üdv.:SRY |
Szerző: | user_127 [ 2009 jan. 28. - 22:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hali skacok! Hogy kell oldoszeres másolást csinálni? Simán a nyomtatott papírról? Szánnál még van 2-es balsa ![]() |
Szerző: | user_322 [ 2009 jan. 28. - 23:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én is a ritát néztem, és az elejét, ha kikockázod, akkor ott vannak képek az építésről.. és közben rájöttem, hogy van egy lap amit még nem vágtam ki:D És ott van az a kis csík ami kell a hátsó részhez a fenéklemezre függőlegesen, elől meg ott lesz a 4mm-es léc, tehát jó lesz az, már látom. Viszont most derült ki, hogy a 4-es 5-ös bordaközöm nincs 58mm ![]() Kérdés: nem elég ebbe kisebb szervó? mekkora erők keletkeznek a kormányon, és a vitorlafeszítőn?? (egy midi, vagy még kisebb szervó nem elég? az még ráadásul van is raktáron nekem) |
Szerző: | user_275 [ 2009 jan. 29. - 0:14 ] |
Hozzászólás témája: | CSIBOR TT-65 kategóriájó vitorláshajó modell. |
szervusztok azt kérdezném a másolással kapcsolatban, hogy milyen oldószert használtok? a másik, az uszony rögzítésére biztos sok megoldás létezik, én úgy oldottam meg, hogy kivágtam egy akkora T alakú nyílást ahova egy M3-as csavar befér. be illesztettem beragasztottam kétkomponensűvel. a csavar szárát szintbe reszeltem. a menetes vég az uszony bedugott állapotában kilógott a szekrényből és ezt a véget egy anyacsavarral könnyen lehet rögzíteni. ![]() üdv misi |
Szerző: | user_214 [ 2009 jan. 29. - 0:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
SRY, a letölthető rajzok, amiket készítettél, az M 1:1 ben, hol találhatók? |
Szerző: | user_322 [ 2009 jan. 29. - 7:01 ] |
Hozzászólás témája: | Re: CSIBOR TT-65 kategóriájó vitorláshajó modell. |
mechman írta: szervusztok azt kérdezném a másolással kapcsolatban, hogy milyen oldószert használtok? Nitrohigitó, ja de egy barátom szerint van szagtalan oldószer is ![]() TNX az infót! rajzok: http://www.sry.atw.hu/csibor.htm |
Szerző: | sry [ 2009 jan. 29. - 11:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
memő írta: Hali skacok! Hogy kell oldoszeres másolást csinálni? Simán a nyomtatott papírról? Szánnál még van 2-es balsa ![]() Szia Memő: Az oldalamon (www.sry.atw.hu ) a modellezés rovatban ( http://users.atw.hu/sry/mode.html ) a műhelygakorlatok sorozat 6. részében minden le van írva, videóval illusztrálva: http://users.atw.hu/sry/mu6.htm üdv.:SRY |
Oldal: 5 / 100 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |