SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 16. - 9:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 42 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 26. - 9:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. mindenkinek!

Egy másirányú kutatás közben találtam ezt a fotót:

Kép

Nem semmi :-)

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 27. - 9:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez szép! Köszönöm a képet. Nem mindennap lát ilyet az ember.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 15. - 18:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
1967-ben írta a szaksajtó:

"...A mai hajózási problémák ismeretéhez említést kell tenni a hajózás egy különleges formájáról: a tolóhajózásról. Ezt a hajótípust gyakorlatilag nálunk még nem vezették be, de a következő időkben bizonyosan találkozni fogunk vele...."


Így 45 év távlatából megállapíthatjuk, hogy nem tévedett a szerző :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 16. - 5:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Teljesen jogos. A tolóhajózás szinte teljes egészében kiszorította a vontatást. Azért szinte, mert elvétve még találkozni egy-két vontatással, de az már nem az, mint régen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 máj. 17. - 13:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis olvasnivaló!

Az oldalam szárnyashajós rovata bővült ma ezzel a tartalommal:

Dezsényi Miklós, Hernády Ferenc
A magyar hajózás története
(részlet)


Hogy miként került a szárnyashajós csizma, a tolóhajós asztalra arra nagyon hamar rájöttök, ha elolvassátok ezt a két igen érdekes, és a hazai hajózás szempontjából nagyon tanulságos fejezetet. Mai szemmel és ismeretekkel kellően kritikusan lehet viszonyulni a leírtakhoz .... persze utólag már könnyű okosnak lenni :-)

Ez a könyv a hazai hajózás egyik felívelő szakaszában, mondhatni aranykorában készült, csak irigykedhetünk arra a bőségre ami akkoriban a hajózásunkat jellemezte. Igaz még ma is azokkal a hajókkal és alaptípusokkal találkozunk nagyrészt, amik akkor kialakultak, így kifejezetten hasznos olvasmány ez a két fejezet a könyvből. Nem csak szárnyashajó mániásoknak (sőt!!).

Akit érdekel nézze meg a:
www.sry.atw.hu -n.

Vagy a többi szárnyashajós szakanyaggal együtt közvetlenül itt:
http://users.atw.hu/sry/szarnyasok.html

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 júl. 18. - 20:07 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Egy érdekes oldal, részletes építési fotókkal:

http://www.clayt.com/index.html

A műhelyt elfogadnám :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: TR-1000 tolóhajó rajz
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 30. - 17:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon. Tulajdonképpen R/C hajómodellezéssel nem foglalkoztam sosem. Csak egy Billing Boats hajót, a Calypso-t raktam össze, "romantikus" okokból. Én inkább rpülőmodellezéssel foglalkoztam.
Amiért most mégis ide írok, annak az az oka, hogy nézegettem néhány tolóhajós fórumot, láttam, hogy van aki megépítette a GO-2 óbudai tolók közül az "Érsekcsanádot".
Ha esetleg lenne valakinek kedve a MAHART másik jellemző típusának, a csehszlovák (!) gyártmányú TR-1000 típus megépítéséhez (Adony-Baja-Harta-Csepel-Vác-Eger) és rajz kellene írjon! Tegnap a kacatjaim közt kotorásztam és kezembe került az "Adony" m/s 1:50 méretarányú oldal-felül-hátul nézeti rajza, valamint a test vonalrajza. 1999-ben, amikor a MHRT eladta a hajót egy román-francia vállalatnak én voltam rajta a gépüzemvezető. Az átadási dokumentáción felül volt több rajz is, azokat "mentettem haza". Gondoltam majd ha nyugger leszek, hogy ne hiányozzon a hajózás, majd építek egy R/C tolót és otthon eljátszogatom mindenféle tolt karavánost. Na erre még várnom kell egy kicsit. De akinek kedve lenne ennek az úszóegységnek a megépítéséhez és rajz kellene hozzá, jelezze felém. A rajzot oda nem adom, de másolatot készítetthetünk belőle. Csak azt számítsátok be, hogy én Bp-en vagyok elérhető.
Valahol volt a GO-2-ről is hasonló rajzom. 1988-ban volt szerencsém az óbudai hajógyárban, a "Kalocsa" építésén, végszerelésén ott lennem 3-4 hónapot. Rajzot tudtam erről is szerezni, csk még nem találtam meg. :?
Mivel fogalmam sincs hogyan kell ide képeket feltölteni, ezen a linken elérhető néhány, talán látható kép a rajzokról: https://plus.google.com/photos/10672474 ... 8pHtud-mZw
Próbáltam a lehető legnagyobb méretű képet betenni róla.[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 30. - 19:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Missa!

engem (meg gondolom még jónéhányunkat) természetesen érdekelnének a rajzok! Esetleg ah másolószalonban le lehetne másoltatni (természetesen a költségeket állom) az nagyon jó lenne. Októberben többször fogok Budapesten járni egyik alkalommal le is bonyolíthatnánk a dolgot.

Üdvözlettel.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 30. - 19:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Ha másoló szalonba visszel ekkora rajzot, digitalizálni fogják,majd kinyomtatják. Ha lehet kérd el a filet is. Vigyél pendrive-ot.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 30. - 21:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Úgy bizony. Amikor ilyen nagy rajzra teszek szert, első utam mindig a Copy Generalba visz, adok nekik pendrive-ot, bemásolják, az adathordozóra ráteszik, és ha csak digitalizálni akarom, nem szükséges nyomtatni, csak szkennelést is vállalnak. Utána meg tudom osztani bárkivel a neten. Ha meg úgy hozza a szükség, bármikor kinyomtatják pendrive-ról tetszőleges méretben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 01. - 20:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
A Copy Generalra gondoltam én is. Évekkel ezelőtt másoltattam velük rajzokat. Új ez a pendrive dolog, de kösz az ötletet. Amint lesz időm utána járok a dolognak. Remélem megbírkóznak evvel a rajzzal. Mint látható a csehszlovákok 1986-ban még ezt a kékes-szalmiákos(?)vagy milyen technológiát használták. Remélem azért használható lesz.
Üdv, Missa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 02. - 9:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez a Pen-drive megoldás mégjobban hangzik, amúgy sem tudom már hová tenni a rajzaimat!

Természetesen a költségek tekintétében ettől még semmi nem változott :D :D :D :D

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 42 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség